handdator

Visa fullständig version : Hjälp att bredda rygg och bröst


Maffilito
2007-08-15, 13:05
Hej!

Jag har haft lite otur och fötts med ganska stora höfter vilket inte är så snyggt om man är kille. Det värsta är att dom är bredare än vad rygger och bröstkorgen är men visst kan man träna så att bröstkorgen blir bredare?

Hur ska jag träna för att få bredare rygg, bröst och även axlar?

Handcuff
2007-08-15, 13:10
Styrketräning. Då blir du större.

bertbert
2007-08-15, 13:10
Det som främst ger dig bredd utseendemässigt på överkroppen är axlarna. Men visst kan en ökad V-form också hjälpa till att dölja en bred midja. Det är bara att träna igenom kroppen ordentligt helt enkelt.

Deceiver85
2007-08-15, 13:13
Hej!

Jag har haft lite otur och fötts med ganska stora höfter vilket inte är så snyggt om man är kille. Det värsta är att dom är bredare än vad rygger och bröstkorgen är men visst kan man träna så att bröstkorgen blir bredare?

Hur ska jag träna för att få bredare rygg, bröst och även axlar?

Satsa hårt på rygg, utsida och baksida axlar.

Maffilito
2007-08-15, 14:14
Jag förstod att jag skulle styrketräna:P Men som tillexempel: Chins breddar väl ryggen så att den blir V formad och med ett bredare grepp när man kör bänkpress så breddar man även bröstkorgen, stämmer de?

Och vilka övningar är det som ni skulle rekommendera?:)

Handcuff
2007-08-15, 14:18
Jag förstod att jag skulle styrketräna:P Men som tillexempel: Chins breddar väl ryggen så att den blir V formad och med ett bredare grepp när man kör bänkpress så breddar man även bröstkorgen, stämmer de?

Och vilka övningar är det som ni skulle rekommendera?:)

Jo men jag tycker inte man ska koncentrera sig på vissa övningar/muskler. Träna hela kroppen :thumbup:

Rahf
2007-08-15, 16:53
Lats!! Latissimus Dorsi!

Animalistic
2007-08-15, 18:20
alla former av rygg samt bröstövningar ger ökad vidd. muskler växer vid överbelastning så överbelasta på :thumbup:

rolf
2007-08-15, 19:06
Jag har också jävligt breda höfter och det är ett otyg. Även om det är massa överlag på överkroppen som gäller hade jag nog satsat krutet på ryggen och axlarna. Att undvika att träna obliques och magen onödigt mycket så att man får en bredare midja kan också överväga.

Maffilito
2007-08-16, 20:40
tack för alla tips! Men det är ju så att bakdelen (stjärten) är större än midjan så borde jag inte träna obliques då?

Rahf
2007-08-16, 22:26
tack för alla tips! Men det är ju så att bakdelen (stjärten) är större än midjan så borde jag inte träna obliques då?

Rumpan ska vara bredare än midjan. Är den inte det så är man tjock.

Doris
2007-08-16, 23:45
Jag förstod att jag skulle styrketräna:P Men som tillexempel: Chins breddar väl ryggen så att den blir V formad och med ett bredare grepp när man kör bänkpress så breddar man även bröstkorgen, stämmer de?

Och vilka övningar är det som ni skulle rekommendera?:)

Marklyft o stångrodd. ha det som bas, latsdrag o sånt e disco ;)

Liten Men Fet
2007-08-17, 00:29
Marklyft o stångrodd. ha det som bas, latsdrag o sånt e disco ;)

Håller absolut med, latsen framåtroterar axlarna så att ha en ryggträning baserad på chins och latsdrag är inte bra. Marklyft och stångroddar är bra skit och inget småjukande som coleman kör utan kolla på Arne P video som visar vilken rörelselängd som är lämpligt. Sittande rodd är också en underskattad övning, underbar rörelselängd om man gör den rätt. Kompletterar gärna med hantelrodd och latsdrag.