handdator

Visa fullständig version : Ont i underarmarna efter Larry Scotts's bicep s program..


Mushan
2007-08-15, 11:45
Hallå, vill bara ha ett snabbt svar.. Har haft riktigt ont i mina underarmar sen sista biceps passet, körde;

http://www.larryscott.com/bio/newsletter/97summer_1.cfm

Började få det när jag körde skivstångcurl i preacher bänken.. I den negativa fasen, så kände jag att det började göra ont i underarmarna, men jag fortsatte ändå.

Tycker det gör när jag trycker på armarna, precis under skelettet. Gör även ont när jag anstränger dem,inte hela dock bara mest i "mitten". Bara av t.ex att torka håret får jag ont.

Har fortfarande ont nu, gått en vecka sen sist.. Så jag undrar om jag kan köra igen? Eller ska jag vänta, det kanske bara är nån konstig sorts träningsvärk? Har inte kört biceps så hårt innan, så jag vet inte..

tack på förhand.

Raggis
2007-08-15, 11:47
Varför kör du det upplägget, om du får så ont utav det?

Spawn
2007-08-15, 11:48
Varför kör du det upplägget, om du får så ont utav det?

Instämmer pröva något annat upplägg och se hur det funkar kanske pröva att ta det lite lungt om du känner att du inte vill testa något annat

Mushan
2007-08-15, 11:56
Varför kör du det upplägget, om du får så ont utav det?

Jag visste ju inte att jag skulle få ont, bara kört en gång. Kanske inte nämnde det. *whistle*

Mushan
2007-08-15, 11:57
Instämmer pröva något annat upplägg och se hur det funkar kanske pröva att ta det lite lungt om du känner att du inte vill testa något annat

som sagt, bara kört en gång.. men vad tycker du? Ska jag köra biceps idag, eller köra ben istället? Sen biceps på fredag, med annat upplägg?

Spawn
2007-08-15, 12:11
som sagt, bara kört en gång.. men vad tycker du? Ska jag köra biceps idag, eller köra ben istället? Sen biceps på fredag, med annat upplägg?

kör ben idag sen biceps på fredag, med annat upplägg, om du nu kanske skadat dig så bör du låta dem vila. Känner du på fredagen att allt är lungt kör som sist

Arnoldski
2007-08-20, 15:44
Varning!

Det där kan bli ett riktigt problem om du inte tar det förbannat varligt nu ett tag.

Om du söker lite här på forumet kan du hitta trådar med liknande fokus. Jag råkade själv ut för det där. Om man sträcker ut armen rakt fram med tummen mot taket gör det ont på undersidan (eller?).

Det verkar vara en väldigt vanlig skada man kan drapå sig om man för snabbt ökar träningsvolymen och framförallt vikten på rena bicepsövningar. Om du fortsätter blir det bara värre och värre.

Jag hade proiblem i ett helt år med det där och när det var som värst kun de jag endast göra pressövningar, dvs INGA drag alls. Det var alltså stört omöjligt att träna rygg och biceps bla.

Massera underarmarna varje dag, använd eventuellt Zon, träna ingen biceps och ta det varligt i dragövningar i en månad eller två -det är mitt tips.

Fy fabian vad det där sög -det önskar jag ingen att drabbas av!

Lycka till nu!