handdator

Visa fullständig version : Är tatueringar snyggt?


Piranha
2007-08-14, 15:54
Det var dags för en poll nu kände jag.

Tycker du tatueringar är snyggt, det snackas ju friskt om dem i allehanda trådar, men tycker du det är snyggt?

tp_88
2007-08-14, 15:56
Ytterst, ytterst sällan. Så; nej.

L-Sami
2007-08-14, 15:56
Ja, men inte dem med andra färger än svart och grått.

MasterChief
2007-08-14, 15:56
Nä :-/

För mig är tatueringar för evigt något som passar på sjömän och gamla krigsveteraner. Det är där de hör hemma också.

Krampus
2007-08-14, 15:56
Hur långt är ett rep?

Piranha
2007-08-14, 15:57
Jag måste också säga nej, jag har ingenting emot att andra har det och kan tom uppskatta titta på dem.

Men snyggt.. Nej

hangatyr
2007-08-14, 15:57
är frisyrer snyggt?
en omöjlig fråga, liksom frågan huruvida tatueringar är snyggt: det finns en sån uppsjö av dem att det inte går att svara generellt på frågan.

Krampus
2007-08-14, 15:58
Jag måste också säga nej, jag har ingenting emot att andra har det och kan tom uppskatta titta på dem.

Men snyggt.. Nej

Blir det tattueringsmässan i år, precis som du var på förra året? *popcorn*

Ignatius72
2007-08-14, 15:58
Don efter person. Precis som jag kan tycka att piercingar kan passa en del så ser ju andra ut som hej kom och hjälp mig. En del kan bära upp det andra inte.
Svaret är alltså ja och nej.

Piranha
2007-08-14, 15:58
är frisyrer snyggt?
en omöjlig fråga, liksom frågan huruvida tatueringar är snyggt: det finns en sån uppsjö av dem att det inte går att svara generellt på frågan.

Kom igen nu, världen är antingen svart eller vit, eller kryssar du alt 3 och erkänner du är en velig jävel.

Finns det tatueringar du tycker är snygga... klicka ja

Piranha
2007-08-14, 15:59
Jag måste också säga nej, jag har ingenting emot att andra har det och kan tom uppskatta titta på dem.

Men snyggt.. Nej

Why not jag uppskattar ändå titta på freaks.

Kabuto
2007-08-14, 16:01
Vissa snygga och vissa fula... Så jag säger väl kanske? eller det kanske räknas som ett Ja ändå..

Själv så funderar jag ibland på att skaffa men kommer alltid fram till att jag inte kommer kunna komma på nånting som jag är säker på att jag vill ha på min kropp hela livet..

Exhale_
2007-08-14, 16:01
Jag klicka ja men jag måste säga att det är som med tjejer, det finns både fula, snygga och mittemellan. Smaken är som baken! ;)

Fed up
2007-08-14, 16:01
Jag skulle inte vilja säga att majoriteten tatueringar är snygga, men snygga tatueringar är helt klart snygga.

Piranha
2007-08-14, 16:02
Jag skulle inte vilja säga att majoriteten tatueringar är snygga, men snygga tatueringar är helt klart snygga.

Jag skulle blivit förvånad om du klickat nej.

mangemani
2007-08-14, 16:02
beror på personen och på tatueringen.

Piranha
2007-08-14, 16:03
beror på personen och på tatueringen.


Klicka då Ja.

-squat-
2007-08-14, 16:05
Gränsen mellan att det ska vara snyggt/coolt och slampigt/pundaraktigt/skabbigt/white trash är många gånger hårfin.

Stoltz
2007-08-14, 16:06
Fick bli Ja, efter som Piranha är en svart vit jävel.

Vissa ser för jävla ut, andra kan vara hur snygga som helst. Men jag gillar de jag tycker är snygga, så Ja.

mangemani
2007-08-14, 16:06
Klicka då Ja.


grejjen var att ibland kan det vara fult och ibland fint.
så det får bli "har ingen smak"

LadyG
2007-08-14, 16:07
Har bara sett en enda tatuering jag tycker pryder sin plats, men jag klickade ja ändå.

champion
2007-08-14, 16:08
Svarta tatueringar är snygga men färgade är grymt fula.

King Grub
2007-08-14, 16:09
Nej, jag tycker det är fult. Riktigt fult.

sleep is the enemy
2007-08-14, 16:11
Ja, jag tycker det är snyggt, gärna färgade också.

Emil_Larsson
2007-08-14, 16:12
Jag tycker det är riktigt snyggt och fascineras av det (stavas det så)

Däremot blir det ju fulare och fulare allt eftersom huden åldras, det är synd. Och det är dyrt också, snyft, illa.
(Nu pratar jag precis som om jag vet allt om tattoos och är tatuerad själv, höhö)

Pepz
2007-08-14, 16:13
i de flesta fall så är de fula.
Och i de andra fallen så blir de säkert fula när de blir omoderna.
plus att muskler och tatuering tillsammans tenderar att få en "torped"-stämpel dvs att man ser primitiv och ointelligent ut. (IMHO)

Lite pucko till 16åring på jobbet som skaffat sig en svanktatuering nyss. idioti, både fult och passé

Animalistic
2007-08-14, 16:14
snyggt snyggt snyggt ! inga tvivel om saken. men skippa dom jävla modetatueringarna som "carpe diem" be your self god damnit

men att tatuera sig handlar om så mycket mer än att det ska se bra ut också

Daniiiel
2007-08-14, 16:18
Självklart tycker jag det är snyggt, sen finns det ju lika många fula som snygga. Och som föregående talare sa så handlar det inte bara om att vara snyggt. Det skulle vara i princip likadant att sätta upp en poll och fråga om stora muskler som pirre har är snyggt eller inte.

-squat-
2007-08-14, 16:20
i de flesta fall så är de fula.
Och i de andra fallen så blir de säkert fula när de blir omoderna.
plus att muskler och tatuering tillsammans tenderar att få en "torped"-stämpel dvs att man ser primitiv och ointelligent ut. (IMHO)

Lite pucko till 16åring på jobbet som skaffat sig en svanktatuering nyss. idioti, både fult och passé

En blond tjej va? ligger med alla på festerna också va?

Tigerkotten
2007-08-14, 16:21
Generellt så nej.

NiXPhoenix
2007-08-14, 16:21
Nej, verkligen inte. Vissa saker kan väl vara lite småsnygga kanske men man undrar hur kul den där tribalen som många skaffar är tjugo år senare.

Jag förknippar tatueringar med kriminella och sjömän. :D

Daniiiel
2007-08-14, 16:22
Nej, verkligen inte. Vissa saker kan väl vara lite småsnygga kanske men man undrar hur kul den där tribalen som många skaffar är tjugo år senare.

Jag förknippar tatueringar med kriminella och sjömän. :D

Tribaler är en sån sak som jag knappt räknar till tatueringar. Är nog få % av dem som gör tribaler som inte ångrar sig.

TCOG
2007-08-14, 16:24
Snyggt som fan, men majoriteten av dom ser inte bra ut - ser ut som hemmagjorda

Daniiiel
2007-08-14, 16:26
Snyggt som fan, men majoriteten av dom ser inte bra ut - ser ut som hemmagjorda

Tror många inte uppfattar vikten av att hitta en bra tatuerare och inte ta första bästa.

När ska du fixa sleeven då;)

NiXPhoenix
2007-08-14, 16:27
Tribaler är en sån sak som jag knappt räknar till tatueringar. Är nog få % av dem som gör tribaler som inte ångrar sig.


Hehe, knappt en tatuering? vad är det då? :Virro
Du verkar vara en riktig tatueringsnörd (inte negativt då, bara väldigt inne på det), är det du på bilden? Bara 20 och redan så mycket???

Daniiiel
2007-08-14, 16:31
Hehe, knappt en tatuering? vad är det då? :Virro
Du verkar vara en riktig tatueringsnörd (inte negativt då, bara väldigt inne på det), är det du på bilden? Bara 20 och redan så mycket???

Haha well självklart är det en riktig tatuering men jag tror att de flesta som har lite andra saker än tribaler och mer än en liten fjäril på baken tycker likadant som jag. Feddan håller säkert med. Tribaler är så oehört fult i de flesta fall och oftast väldigt opersonliga. Som sagt så lär de flesta som gör tribaler ångra sig inom några år. Lite skillnad när man gör personliga saker som kanske återspeglar vissa tidpunkter i sitt liv eller annat. Sen har jag inget imot tatueringar som bara är gjorda för att vara snygga heller sålänge det är lite tanke bakom dom.

Ja det är jag på bilden, visst är det tidigt att börja med så mycket men once you pop you can't stop:D

blekfet2
2007-08-14, 16:35
Absolut! En person utan tatuering är ungefär samma sak som att sakna kön
:D

daja
2007-08-14, 16:43
Det beror ju helt på motiv, utförande och plats men visst kan det vara snyggt, men också oerhört fult.

Yucko
2007-08-14, 16:49
Ibland.

Fjärilar på killar t.ex. och hakkors på tjejer är väl inte så hett kanske.

MEDiAHORAN
2007-08-14, 16:53
Nej.

Kebab-Arne
2007-08-14, 17:06
Kan vara men oftast inte så fick bli nej. Enligt Piranha borde jag väl röstat ja egentligen.

Tuniz
2007-08-14, 17:09
Jag gillar tatueringar så det var självfallet att klicka "ja".

Någon gång i framtiden, när jag verkligen bestämt mig för vad jag vill ha, ska jag också ta och gadda mig :D

130kg finsk sisu
2007-08-14, 17:14
Det är snyggt med 1 eller 2 tatureringar. Blir det fler och stora tatureringar så gillar jag det inte. Men alla får ju göra som de vill. Tatueringar dödar ju inte precis...

snuttan347
2007-08-14, 17:15
Japp mkt snyggt men endast svarta tatoos o inte för många

Deceiver85
2007-08-14, 17:21
Både ja och nej, det är högst beroende på person, motiv, placering och färger.

Helen@
2007-08-14, 17:21
Nej!

Allan
2007-08-14, 17:39
Nej!

hultman
2007-08-14, 18:09
Jag vet inte riktigt vad jag ska svara. Självklart beror det på hur de ser ut, men överlag är det "coolt" men inte snyggt. Hade jag vågat, och känt att folk inte sett ned på mig för min tatuering, så skulle jag ha gjort en fet på min vänstra axel.

Kwon
2007-08-14, 18:12
Kan vara snyggt beroende på motiv, location och vem tatueringen sitter på.

Generellt så nej, men det finns många undantag :)

Ironbabe
2007-08-14, 18:35
Har funnits nån enstaka tatuering jag kan säga är snygg annars tycker jag att tatueringar mer är coola och coolare blir de om personen är cool :)

ManuelIT
2007-08-14, 18:45
röstade Nej för att jag tycker de flesta tatueringar är riktigt fula. Finns ett fåtal som jag sett under mitt liv som jag tyckt var skitsnygga, och då har det varit en bra kombination av personen, motivet och främst placeringen, faktiskt.

Snafu
2007-08-14, 18:46
Känns väldigt arbetarklasserotiskt, mer så i England än Sverige. Inte snyggt.

BennJ
2007-08-14, 18:58
Det ser rätt så coolt ut på gangsters från latinamerika.

http://oliviervaunois.blogspirit.com/images/medium_20060105.fig0258_1.jpg


Men jag tycker det inte passar på "vanligt" folk.

Lexidos
2007-08-14, 19:31
Kan vara snyggt beroende på motiv, location och vem tatueringen sitter på.

Generellt så nej, men det finns många undantag :)

Håller med, för mycket lr för stora tatueringar är inte snygg.

Marcelo_Garcia
2007-08-14, 20:21
Känns väldigt arbetarklasserotiskt, mer så i England än Sverige. Inte snyggt.

Arbetarklasserotik ftw! ;)

http://www.apolitical.info/images/tattoo_images/tat024.jpg

http://www.bmezine.com/tattoo/A60302/thumb/bmepb233717.jpg

http://www.bmezine.com/tattoo/A60110/high/bmepb202139.jpg

Marcelo_Garcia
2007-08-14, 20:22
Aa jag tycker alla tatueringar är snygga, även de fula är ju snygga på sitt sätt. Mer på en ironisk nivå då, men ändå ;)

denpa
2007-08-14, 20:32
röstade JA

Tycker det är vackert, konst, sexigt, passande
Rätt gadd på rätt person :-)

jesuz
2007-08-14, 20:36
Är verkligen inte en sucker för tatueringar, så jag röstade nej.

Dock kan jag absolut tycka att vissa tatueringar är coola, och i enstaka fall riktigt snygga.

Cilia
2007-08-14, 20:39
nej, generellt

Tolkia
2007-08-14, 21:25
Rätt tatuering på rätt person, ja.

Dreas
2007-08-14, 22:37
Tycker att Tatueringar är snyggt även om jag kan säga att överlag tycker jag att folk har stygga tatueringar. Men det är ju deras kropp och jag vet ju inte vilka motiv dom haft när dom väljt tatueringen.

LadyInsane
2007-08-14, 22:45
Ja, tatueringar är supersnyggt.

Sällan jag tycker att det är "förmycket" sålänge personen i fråga kan bära upp sina tatueringar och de passar stilen.

vsson
2007-08-14, 22:54
Jorå.

Laijza
2007-08-14, 22:55
Jag tycker tatueringar är sjukt snyggt, kan enligt mig inte bli för mycket

Wennerberg
2007-08-15, 11:32
Tatueringar är helt sjukt snyggt. Dock finns det så jävla mycket pajasar som inte bryr sig ett smack om vad de sätter på sin kropp. Men det är knappast snyggt.

Snygga motiv är så klart snygga tatueringar!

Janna
2007-08-15, 11:36
Sjukt sexigt med killar som har en tribal över armen som fortsätter upp på halsen. Dock kanske den typ av tatuering inte är speciellt lyckad om omgivningen inte ska stämpla en som gangster.

Nilsjohan
2007-08-15, 11:37
Nej

Piranha
2007-08-15, 11:45
Det som känns som trist är lite att så många idag har dem så att det inte längre känns unikt på nå sätt, och vill man utmärka sig ibland tatueringar idag, ja då får man täcka in en rätt stor del av kroppen.

Jag minns som liten att det var ganska ovanligt att se en tatuering och då oftast på sjömän eller mja kåkfarare. (Nej detta var inte på medeltiden)

Krampus
2007-08-15, 11:53
Det som känns som trist är lite att så många idag har dem så att det inte längre känns unikt på nå sätt, och vill man utmärka sig ibland tatueringar idag, ja då får man täcka in en rätt stor del av kroppen.

Jag minns som liten att det var ganska ovanligt att se en tatuering och då oftast på sjömän eller mja kåkfarare. (Nej detta var inte på medeltiden)

Som du ser av svaren i tråden jag gjorde så får jag uppfattningen att det i första hand inte handlar om att utmärka sig, eller vara extremt unik heller. Men om man strävar efter något av det du nämner så förstår jag klart att man i många fall ångrar sig efteråt. :)

Piranha
2007-08-15, 11:58
Som du ser av svaren i tråden jag gjorde så får jag uppfattningen att det i första hand inte handlar om att utmärka sig, eller vara extremt unik heller. Men om man strävar efter något av det du nämner så förstår jag klart att man i många fall ångrar sig efteråt. :)

Vi får göra en djupdykning på mässan.

pony
2007-08-15, 13:17
Egentligen är det litet som att fråga "är kläder snyggt?"
Såvida man inte är en orubblig dyrkare av den naturliga looken kan nog de flesta hitta kläder som de tycker är snygga.
På samma sätt som huvuddelen av dagens mode är rent sagt förjävligt i mina ögon tycker jag mig se massor med hud som blivit bortslösad på halvdana tatueringar. Taskigt utförande, trist motiv, ogenomtänkt placering, mesig storlek eller dåligt omhändertagen urblekt liten trasa. Det finns mycket som kan göra en tatuering mindre estetiskt tilltalande, men det i sig dömer inte ut alla gaddningar, alla kategorier, i all framtid. Tycker jag.

Piranha
2007-08-15, 13:20
Egentligen är det litet som att fråga "är kläder snyggt?"
Såvida man inte är en orubblig dyrkare av den naturliga looken kan nog de flesta hitta kläder som de tycker är snygga.
På samma sätt som huvuddelen av dagens mode är rent sagt förjävligt i mina ögon tycker jag mig se massor med hud som blivit bortslösad på halvdana tatueringar. Taskigt utförande, trist motiv, ogenomtänkt placering, mesig storlek eller dåligt omhändertagen urblekt liten trasa. Det finns mycket som kan göra en tatuering mindre estetiskt tilltalande, men det i sig dömer inte ut alla gaddningar, alla kategorier, i all framtid. Tycker jag.

Fast vi på kolo är så trångsynta så vi gärna ser det i antingen ja eller nej. :D

Nina L
2007-08-15, 13:21
Är konst vackert? Låter musik bra? Smakar mat gott?

Oftast inte...

St0ned
2007-08-15, 13:28
Tatueringar är snyggt.. Synd bara att mina är så j*vla fula..

theoppositescollide
2007-08-15, 14:21
Tatueringar i sig är bland det snyggaste som finns, men med det sagt ska det poängteras att på varje snygg och välplanerad tatueringar jag ser går det säkert 10 fula, tråkiga, ooriginella, dåligt gjorda och mode-baserade skit-tatueringar.

theoppositescollide
2007-08-15, 14:22
Egentligen är det litet som att fråga "är kläder snyggt?"
Såvida man inte är en orubblig dyrkare av den naturliga looken kan nog de flesta hitta kläder som de tycker är snygga.
På samma sätt som huvuddelen av dagens mode är rent sagt förjävligt i mina ögon tycker jag mig se massor med hud som blivit bortslösad på halvdana tatueringar. Taskigt utförande, trist motiv, ogenomtänkt placering, mesig storlek eller dåligt omhändertagen urblekt liten trasa. Det finns mycket som kan göra en tatuering mindre estetiskt tilltalande, men det i sig dömer inte ut alla gaddningar, alla kategorier, i all framtid. Tycker jag.Perfekt inlägg, precis så tycker jag.

hangatyr
2007-08-15, 15:23
Kom igen nu, världen är antingen svart eller vit, eller kryssar du alt 3 och erkänner du är en velig jävel.

Finns det tatueringar du tycker är snygga... klicka ja


ja okejrå. jag klickar ja.

gibfel
2007-08-15, 15:27
VARFÖR PLOCKAS MINA KOMMENTARER BORT!? Jag säger NEJ ännu en gång!

Vinter
2007-08-15, 15:31
Jag gillar igenomtänkta personliga tatueringar, motiv som passar bra på den som har dem. Ja det finns massor av snygga tatueringar imo.

Piranha
2007-08-15, 15:34
VARFÖR PLOCKAS MINA KOMMENTARER BORT!? Jag säger NEJ ännu en gång!

Du har inget borttaget inlägg i denna tråd, det senaste du postat som cencurerat var i handksar tråden där du berättade hur fjolligt det var.

Så....... äääh skåningar *screwy*

gibfel
2007-08-15, 15:42
Du har inget borttaget inlägg i denna tråd, det senaste du postat som cencurerat var i handksar tråden där du berättade hur fjolligt det var.

Så....... äääh skåningar *screwy*



Jaja, jag blandade väl ihop dom *whistle* Men varför är det förbjudet att säga att man tycker träningshandskar är för dom lite mer fåfänga männen som inte vill få lite grövre händer? :Virro

Piranha
2007-08-15, 20:09
Jaja, jag blandade väl ihop dom *whistle* Men varför är det förbjudet att säga att man tycker träningshandskar är för dom lite mer fåfänga männen som inte vill få lite grövre händer? :Virro

För den inte i en avdelning icke avsedd för trams.

Jag förmodar du inte ens minns vad som skrevs i den...,

sissa
2007-08-15, 20:39
japp, det kan vara snyggt

Marcelo_Garcia
2007-08-15, 22:59
Tatueringar i sig är bland det snyggaste som finns, men med det sagt ska det poängteras att på varje snygg och välplanerad tatueringar jag ser går det säkert 10 fula, tråkiga, ooriginella, dåligt gjorda och mode-baserade skit-tatueringar.

Jag tycker ofta de oplanerade "tråkiga" är coolast. Kolla på gamla sjömanstatueringar, till exempel, ascoola. Ändå föreställer de oftast samma saker, och de gjorde dem ju ofta i fyllan i valfri stad, hos valfri tatuerare de råkade vara hos ;) Sånna här supernoggranna tatueringar som täcker halva kroppen i nån poesistil har jag lite svårt för, jag gillar mer tatueringar som är lite random och olika. Men då gillar jag ju Misfits mer än Mozart också. Smaken är olika, helt enkelt. ;)

Så här ska det se ut:
http://idiot.se/bilder/alexander_emelianenko_01.jpg

http://members.aol.com/jimjbeat/gallery2/rollns.jpg

http://www.vanishingtattoo.com/tattoo/celeb-frederik.htm
(går inte länka direkt till bilden...)

gibfel
2007-08-15, 23:10
För den inte i en avdelning icke avsedd för trams.

Jag förmodar du inte ens minns vad som skrevs i den...,


Nja. Lite minns jag. Har för mig att DU använde handskar. Eller har jag fel nu...