handdator

Visa fullständig version : Är den duglig?


Skrollovicz
2007-08-14, 07:35
En påse kolhydrater som stått öppen (ej försluten) i ett rum i ca två månader är förstås oduglig?

Snabbt svar önskas, ska nämligen träna snart. :devil:

Otto P
2007-08-14, 07:46
En påse kolhydrater som stått öppen (ej försluten) i ett rum i ca två månader är förstås oduglig?

Snabbt svar önskas, ska nämligen träna snart. :devil:


Sökte lite...
Hittade denna ganska fort:http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=42149&highlight=maltodextrin+h%E5llbarhet
Det gäller dock malto vet inte vilken typ av kolhydrat du har :)

Skrollovicz
2007-08-14, 07:57
Sökte lite...
Hittade denna ganska fort:http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=42149&highlight=maltodextrin+h%E5llbarhet
Det gäller dock malto vet inte vilken typ av kolhydrat du har :)
Jo jag har mallto. Tack för svaret, nu vet jag att man nbör stänga påsen. ;) Bara att slänga denna nu eller?

Handcuff
2007-08-14, 08:11
En ny kostar strax över 50kr :thumbup:

Skrollovicz
2007-08-14, 08:29
En ny kostar strax över 50kr :thumbup:

Ok, har beställt.

Men är det själva kolhydraterna som blir dåliga eller är det pulvret som blir kass?

Exhale_
2007-08-14, 08:35
Är inte själva pulvret kolhydraterna? :Virro

Iaf så skulle jag gissa på att det är ätbart, men att dem smakar annorlunda samt att kanske den kemiska sammansättningen har ändrats genom oxidationen.. Men jag kan ingenting om kemi *kissass*

Sverker
2007-08-14, 17:24
Nej, inte oxidation:D Oxidation betyder att vi förbränner kolhydraterna, antingen med träning eller med en öppen eldslåga.

Maltodextrin håller bra. Jag skulle dra gränsen vid att det fortfarande är ett rinnande pulver utan klumpar.
Nu är det extremt fuktigt i luften så pulver drar lätt till sig fukt och bildar klumpar.

Exhale_
2007-08-14, 19:34
Nej, inte oxidation:D Oxidation betyder att vi förbränner kolhydraterna, antingen med träning eller med en öppen eldslåga.


Haha åhfan :smash:

Tack för upplysningen Sverker! *kissass*