handdator

Visa fullständig version : Problem vid knäböj på sistone


Arnoldski
2007-08-14, 07:24
Tjäna!

Senaste två passen när jag kört knäböj har jag upplevt att det liksom "knäpper till" på utsidan av vänster knäveck.
Alltså inte i själva knät utan mer i senan i utkanten av vecket.

Det gör inte ont men är tillräckligt obehagligt för att man ska störas av det.

Känns det gen och känner ni i så fall till några åtgärder?

Exhale_
2007-08-14, 08:49
Du kanske går för långt ner?

Annars kan det vara så att kroppen växer och därför låter.

Arnoldski
2007-08-14, 08:59
Hej och tack för svar!

Hmm, ja det är ju definitivt nedanför 90 graders vinkel som det knäpper, men så har jag alltid gjort. Jag har även fått för mig att det är onödiga påfrestningar utan vidare fördelar att stanna kring 90-gradersläget.

Angående växa så är jag 29 år gammal, så det är förhoppningsvis muskler i så fall och inte på längden om det var det du menade.

Ingen som upplevt liknande?

Exhale_
2007-08-14, 09:01
Var har du hört att det skulle vara onödiga påfrestningar att stanna vid 90? Jag själv får ont i knäna samt att det knäpper i dem när jag går nedanför.

Haha, ja det var muskler jag tänkte mest på, är ju en del brosk och "grejer" (:)) som kan behöva flytta på sig.

Arnoldski
2007-08-14, 10:13
Var har du hört att det skulle vara onödiga påfrestningar att stanna vid 90?

Haha, ja det var muskler jag tänkte mest på, är ju en del brosk och "grejer" (:)) som kan behöva flytta på sig.

Jag har nog mest hört om det här på forumet om jag ska vara ärlig.
Tex i denna tråd:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=98331&highlight=djupt+i+kn%E4b%F6j
- där i alla fall Allan (post #12) lägger ut texten kring just detta.

Jag vet dock inte mycket i ämnet.
-Knäppandet är dock helt nytt.


Haha, ja det var muskler jag tänkte mest på, är ju en del brosk och "grejer" (:)) som kan behöva flytta på sig.
-Ja. det får vi hoppas att det är! :)