handdator

Visa fullständig version : Luktsalt!


paragon
2007-08-13, 22:43
nån som testat luktsalt? ser ju hur dom använder det i tävlingar och sånt, förekommer det aldrig på träning? t ex om nån ska maxa i ett lyft

Tuniz
2007-08-13, 23:12
Amoniak är nog mer att föredra. Kolla närmare på Krampus filmer för mer info ;)

Raggis
2007-08-13, 23:19
Amoniak är nog mer att föredra. Kolla närmare på Krampus filmer för mer info ;)

Tror luktsalt är ett annat ord för ammoniak ;) Iallafall är ammoniak den största beståndsdelen i luktsalt.

tjabon
2007-08-13, 23:21
jag trycker upp näsan i armhålan och tar några djupa sniff.
det brukar göra susen!
:D

Tuniz
2007-08-14, 08:22
Tror luktsalt är ett annat ord för ammoniak ;) Iallafall är ammoniak den största beståndsdelen i luktsalt.

För mig är luktsalt luktsalt och amoniak amoniak :D

Det där lät väldigt konstigt...

tntballe
2007-08-14, 08:49
http://www.shenet.se/recept/luktsalt.html

jojjep91
2007-08-14, 12:45
lånar tråden lite,

vad har Amoniak för effekt?

Daniiiel
2007-08-14, 12:51
lånar tråden lite,

vad har Amoniak för effekt?

Ökar adrenalinet om jag inte har helt fel, finns nog någon som kan ge en vettigare beskrivning.

Piranha
2007-08-14, 13:11
Det brukar inte vara så poppis av omgivningen såvida det inte är på en sl klubb.

Vanliga gym kommer du inte få anv det på.

Återigen fråga Krampus om att spilla ammoniak i väskan... :D

z_bumbi
2007-08-14, 13:36
Många vill istället vara fullt fokuserade när de ska lyfta för att tekniken ska stämma och då upplever de att ammoniak är negativt medan de som använder det behöver det för att tända till. Man får prova sig fram men det är inget hälsomedel så man kanske bör fundera lite på hur ofta man använder det.

Ett tips innan man sniffar på flaskan är att fråga om det är industri- eller vanlig hushållsammoniak i flaskan, skillnaden är rejält märkbar. Ett annat tips är att se till att man skaffar en riktig flaska som inte läcker, det är inte kul att ha ammoniak på fingrar, kläder och golv när man ska lyfta men det är framför allt elakt mot omgivningen.

Nimille
2007-08-14, 13:45
Många vill istället vara fullt fokuserade när de ska lyfta för att tekniken ska stämma och då upplever de att ammoniak är negativt medan de som använder det behöver det för att tända till. Man får prova sig fram men det är inget hälsomedel så man kanske bör fundera lite på hur ofta man använder det.

Ett tips innan man sniffar på flaskan är att fråga om det är industri- eller vanlig hushållsammoniak i flaskan, skillnaden är rejält märkbar. Ett annat tips är att se till att man skaffar en riktig flaska som inte läcker, det är inte kul att ha ammoniak på fingrar, kläder och golv när man ska lyfta men det är framför allt elakt mot omgivningen.

Vilket är att föredra?
Var går respektive att finnas?

z_bumbi
2007-08-14, 13:57
Vilket är att föredra?
Var går respektive att finnas?

Om jag ska rekommendera något av det så är det hushållsammoniak (mindre koncentration) vilket man hittar i en välsorterad livsmedelsbutik modell större eller i en färgaffär etc.

Nimille
2007-08-14, 14:01
Om jag ska rekommendera något av det så är det hushållsammoniak (mindre koncentration) vilket man hittar i en välsorterad livsmedelsbutik modell större eller i en färgaffär etc.
Okej :)