handdator

Visa fullständig version : använder ni handskar?


paragon
2007-08-13, 21:56
är lite motvillig till att använda hanskar men har vi ett par tillfällen slitit sönder valkarna på händerna så det börjar blöda och det är inte så mysigt... vet inte om det är meningen det ska läka ihop och sen leda till tjockare förhårdningar som INTE brister? men verkar dröja i mitt fall... därför överväger jag nu handskar.

synpunkter på detta? har alltså inget emot valkar eller dyl, men om dom spricker börjar blöda så sabbar det ju.

Handcuff
2007-08-13, 21:57
Tycker handskar ser rätt fjolligt ut. Men det får stå för mig...

Rahf
2007-08-13, 21:57
Det anses tydligen vara mesigt och fjolligt.

Jag använder handskar i viss mån.

emmzan
2007-08-13, 21:59
Händerna skyddas men det blir svårare att få bra grepp i stänger/hantlar eftersom det skapas ett tjockare handtag/grepp iochmed handskarnas tyg/läder/stoppning.


Huruvida handskar skulle vara "fjolligt" eller ej kan vi utelämna ur diskussionen.

mini
2007-08-13, 22:00
Använder inte handskar längre, man gjorde länge. Tyckte det var skönt att ha.
Får du väldigt hårda valkar är en fil av fotfilsvariant samt handcreme dina vänner.

Raggis
2007-08-13, 22:00
Jepp, använder handskar.

Yucko
2007-08-13, 22:03
Nix, har aldrig haft något behov då jag inte lider av valkarna. Dessutom försämras greppet.

tntballe
2007-08-13, 22:05
Nix, försöker köra så naturellt som möjligt. (Har kläder på mig)

gibfel
2007-08-13, 22:10
Använd inte handskar. Kör natural och kötta på.

Piranha
2007-08-13, 22:13
Kör inte med handskar, men det har å andra sidan gett gedigna valkar i händerna som kanske inte är så jättekul.

paragon
2007-08-13, 22:15
men ni har aldrig varit med om att valkarna spricker? hände idag t ex vet inte på vilken övning men då den sista övningen var shrugs med hantlar så var inte greppet det bästa då på ena handen blivit lite skinnflådd så det blödde

tntballe
2007-08-13, 22:17
men ni har aldrig varit med om att valkarna spricker? hände idag t ex vet inte på vilken övning men då den sista övningen var shrugs med hantlar så var inte greppet det bästa då på ena handen blivit lite skinnflådd så det blödde

nej, men i mitt fall är det nog så att greppet varit klenare än huden. O nu när jag ökat har nog huden legat steget före.

Yucko
2007-08-13, 22:20
men ni har aldrig varit med om att valkarna spricker? hände idag t ex vet inte på vilken övning men då den sista övningen var shrugs med hantlar så var inte greppet det bästa då på ena handen blivit lite skinnflådd så det blödde

Det är nog många som varit med om det - skulle nästan säga att det är lite konstigt om man inte varit det och tränat ett tag.

Om du lider jättemycket av det får du börja använda handskar, eller göra som mini säger och fila ner valkarna med en nagelfil eller dyligt.

Piranha
2007-08-13, 22:22
men ni har aldrig varit med om att valkarna spricker? hände idag t ex vet inte på vilken övning men då den sista övningen var shrugs med hantlar så var inte greppet det bästa då på ena handen blivit lite skinnflådd så det blödde

Nej, det har hänt förr ifs när valkarna var tunnare.

Rahf
2007-08-13, 22:29
men ni har aldrig varit med om att valkarna spricker? hände idag t ex vet inte på vilken övning men då den sista övningen var shrugs med hantlar så var inte greppet det bästa då på ena handen blivit lite skinnflådd så det blödde

Japp, har varit med om det. Är för lat för att börja hålla på med fil och hudcremer på det viset så jag kör på handskar. Dock ej i de tyngsta dragövningarna (marklyft och tung stångrodd).

Rex
2007-08-13, 22:32
Använder handskar.. Blödde en gång och tog aslång tid innan jag kunde träna igen. (Sved som inne.. när jag tog tag i hantlar och stång)
Vågar inte chansa igen.. :D

tntballe
2007-08-13, 22:33
ni kör med för nya grejjer, på mitt gym är stängerna lena som barnrumpor

Torwald
2007-08-13, 22:36
Använder handskar, tycker det känns skönt + att jag inte vill få för mycket valkar. Använder dock inte handskar till allt, utan nästan bara där det tär på greppet.

Ska börja träna på Delta, blir man slaktad om man har handskar där? :D

Deceiver85
2007-08-13, 22:47
Första halvåret hade jag inga handskar, men sen körde jag med handskar fram till slutet av 2006. Tycker fortfarande det är skönt med handskar, mest för att bespara min fjolliga händer (har inte sagt att handskar är fjolligt, utan det är mina händer som är), dock kör jag utan nu, mest för att greppet blir så mycket bättre utan. Så här i sommartider är det väldigt svettigt med handskar också...

ggg
2007-08-13, 22:47
körde me handskar tills dom började falla i bitar, orkade inte köpa nya ^^

Fråga: Ni som använder handskar, vilka hanskar kör ni med/tycker ni är bäst?

Deceiver85
2007-08-13, 22:51
körde me handskar tills dom började falla i bitar, orkade inte köpa nya ^^

Fråga: Ni som använder handskar, vilka hanskar kör ni med/tycker ni är bäst?

Jag har ett par GASP-handskar som har något år på nacken, de är sköna. Lite sletna och några sömmar som har gått upp men inget allvarligt.

Stoltz
2007-08-13, 22:58
Jag använder handskar. Tycker det känns tusen gånger bättre och jag trivs inte med valkar i händerna så... Lätt val.

Att det skulle vara fjolligt... Big deal.

Tuniz
2007-08-13, 23:09
Jag kör med handskar och kommer förmodligen fortsätta likaså.

Som alla andra nämner får man valkar av att inte köra med handskar och i värsta fall, sår och skit. Sånt kan inte jag ha eftersom jag jobbar mycket med händerna i jobbet, och ibland kan det bli smutsigt (smuts + sår = dåligt :D )

Verkar som många får dåligt grepp av handskar, för mig är det tvärt om i 90% av alla övningar. Hantelroddar är nog den enda övningen jag kan komma på som handskar kan vara jobbigt (eller så har jag helt enkelt för dålig greppstyrka).

Hitta ett par bra handskar som inte gör att du svettas för mycket, känns bekväma och har bra kvalité är inte lätt dock... Har provat säkert 2 dussin olika par handskar och endast 1 par har varit "godkänd", det är BetterBodies basic gloves:

http://img401.imageshack.us/img401/7823/tbb106919fh1.jpg (http://imageshack.us)
Shot at 2007-08-13

Denna handske är skön att ha på sig, väldigt bra kvalité på lädret/skinnet men tyvärr så är karborrebanden ganska kassa samt fingrarna töjer ut sig och blir ganska stora efter ett tag.
Det positiva med denna handske är att den är billig så när fingrarna börjar "bli för stora" kan man köpa sig ett nytt par utan att känna att man kastar pengar i sjön. Tror dom ligger på 89-99 kr i de mesta butiker.

Rahf
2007-08-13, 23:22
Skip sport säger jag bara.. Rusta är fina grejer, billiga framför allt.

boo fan
2007-08-14, 00:37
Jag kör med handskar och kommer förmodligen fortsätta likaså.

Som alla andra nämner får man valkar av att inte köra med handskar och i värsta fall, sår och skit. Sånt kan inte jag ha eftersom jag jobbar mycket med händerna i jobbet, och ibland kan det bli smutsigt (smuts + sår = dåligt :D )

Verkar som många får dåligt grepp av handskar, för mig är det tvärt om i 90% av alla övningar. Hantelroddar är nog den enda övningen jag kan komma på som handskar kan vara jobbigt (eller så har jag helt enkelt för dålig greppstyrka).

Hitta ett par bra handskar som inte gör att du svettas för mycket, känns bekväma och har bra kvalité är inte lätt dock... Har provat säkert 2 dussin olika par handskar och endast 1 par har varit "godkänd", det är BetterBodies basic gloves:


Denna handske är skön att ha på sig, väldigt bra kvalité på lädret/skinnet men tyvärr så är karborrebanden ganska kassa samt fingrarna töjer ut sig och blir ganska stora efter ett tag.
Det positiva med denna handske är att den är billig så när fingrarna börjar "bli för stora" kan man köpa sig ett nytt par utan att känna att man kastar pengar i sjön. Tror dom ligger på 89-99 kr i de mesta butiker.

Kan hålla med om att dom är sköna och att det är bra grepp i dom men jag tycker inte att kvalitén är den bästa. Mina var ca. 4 månader gamla när sömmarna började spricka och nu 6 månader gamla är alla sömmar sönder och stoppningen börjar ramla ur.*grr*

pony
2007-08-14, 00:48
Nej. Var mycket frestad i början då valkar och blåsor var lagom outhärdligt. Men den som väntar på läderhud väntar aldrig för länge.
Nu använder jag iofs inte brutala vikter men det är praktiskt att inte behöva förlita sig på att komma ihåg handskar, remmar, osv.

raZmus
2007-08-14, 00:54
Ja.

GymTT
2007-08-14, 07:17
Nej, rätt härdare valkhänder från tennistiden.

Arnoldski
2007-08-14, 07:20
Jag använder alltid handskar.

Bland annat av anledningen att det är ett väldigt bestyr att ta av sig vigselringen och det funkar att ha den på om jag kör med handskar -enkelt.


Sen kan jag inte hålla mig från att kommentera att det omöjligtvis kan finnas folk över 15 år som på fullaste allvar menar att det är fjompigt.
De får nog jobba lite med sin självbild och fundera kring sin egen sexualitet ett tag...*screwy*

Alla gör självklart som man själv vill och då det är en privatsak som ej påverkar andra får alla göra precis som de vill.

thatkrillesshow
2007-08-14, 07:21
Nope, aldrig

Emil_Larsson
2007-08-14, 07:44
Nej jag använder inte handskar (har inga) får valkar och dom går sönder men who cares. No pain, no gain.

larre
2007-08-14, 07:49
Ja, vill behålla mina lena tuttklämmarhänder.

olle lindblad
2007-08-14, 08:00
Nej, bättre grepp utan. Sedan är det ju inte så svårt att sköta om sina händer så man slipper klagomål på att man har hårda valkar.

Überbiffen
2007-08-14, 08:08
Nej.

Corpze
2007-08-14, 08:32
Nope

Spawn
2007-08-14, 08:34
Det anses tydligen vara mesigt och fjolligt.

Man ska inte vara "snygg" på gymmet man ska träna, jag använder handskar för jag har ingen lust att slita sönder mina händer + hanskarna skyddar till viss del från handledsskador iaf de jag har. Om någon tänker fan vad töntigt..fine det tar jag, Inte för att jag lär få reda på de ändå :)

+1 till mig!

boinnk
2007-08-14, 08:35
Upplever också att jag får bättre grepp av handskar kan väl bero på att jag bli så svettig i händerna så alla stänger glider runt.
Så ja, jag kör med handskar. Är ingen kris om jag glömmer då är det bra att ha mina superabsorberande shorts :D

ramagoen
2007-08-14, 08:41
Nej, jag använder däremot remmar ibland för att skydda mina händer.
Men händerna vänjer sig oftast.
När jag kör ryck kan jag dock fortfarande slita upp hud, men men.

Hwoarang
2007-08-14, 09:18
Andvänder absolut inte handskar.

Mson
2007-08-14, 09:44
Brukar använda handskar vid alla dragövningar för ryggen.

FatboySchlim
2007-08-14, 09:45
Använder cykelhandskar avsedda för utomhusbruk. Funkar kanon.

Animalistic
2007-08-14, 10:02
använder handskar vid alla biceps+triceps övningar då jag får ett mycket bättre och stabilare grepp

Corpze
2007-08-14, 10:20
Andvänder absolut inte handskar.

Har du dräkten på dig när du tränar?

Guybrush
2007-08-14, 10:48
Använder inte handskar, men det beror på att jag lyfter så lätta vikter så det behövs inte!

Kommer jag upp i vikter då det behövs för att skydda mina händer så kommer jag att använda det! De grottmänniskorna som tycker att det är fjolligt behöver nog innerst inne bara en kram!

Lexidos
2007-08-14, 11:53
Jag kör med handskar, tycker det är skönt och har vant mig.

Tycker inte det är fjolligt.

hgus
2007-08-14, 12:42
Jag använder handskar delvis för att skydda händerna, men också som en mental ritual. När jag tar på handskarna går jag mentalt in i träningsläge och när jag tar av dem så går jag ur detta.

jojjep91
2007-08-14, 12:42
Använder handskar när jag tränar ryggen, annars inte.

handskar är coolt!

+1 te mej med!!!

Slartibartfast
2007-08-14, 12:43
Kör inte med handskar, men det har å andra sidan gett gedigna valkar i händerna som kanske inte är så jättekul.

+1

Deceiver85
2007-08-14, 12:50
Alla som använder handskar är fjollor

http://www.hirepgym.com/images/ronnie_coleman/ronnie-coleman-large.GIF

Hemi
2007-08-14, 13:13
På gym förr, då det blir mycket handsvett på stänger och handtag och det gillade jag inte, så handskar använde jag när det var knökfullt och varmt på gymet. Faktiskt använde jag ett par tunna arbetshandskar jag klippte bort fingrarna på.

Annars, aldrig. Inga speciella träningskläder heller.

Hwoarang
2007-08-14, 14:06
Har du dräkten på dig när du tränar?

Dräkten har jag bara på mig när jag är ute på natten. På dagen har jag ett vanligt alias.

Många boys här på kollozzeum som andvänder handskar :naughty:

Fatalist
2007-08-14, 14:27
Nej, herregud.

Om man problem med valkar som är i vägen eller spricker, varför filar man inte ner dem?

Tycker man att det gör ont? Antingen vänjer man sig vilket man gör på några veckor eller så är man den typen av person som tycker att det är fruktansvärt outhärdligt och tar på sig ett par handskar.

Varför väljer ni ett par svaga ömtliga händer framför ett par användbara praktiska som faktiskt håller för belastning?

Tar ni på er handskar varje gång ni ska lyfta något tungt inom jobb och fritid eller..?

Tejpar ni axlarna för att slippa de där hemska märkena man får av frontböjen också..?

Nimille
2007-08-14, 14:28
Nej

Honken
2007-08-14, 14:52
Nej, aldrig förstått anledningen. Jag har samma åsikt om lindor, bälten, dräkter osv. Hjälpmedel är ju där för att hjälpa när de behövs. Har man problem med slitna valkar (aldrig hört talas om det innan dock) eller om man av någon anledning behöver släta fina händer (tjejer exempelvis) så är det ju en sak.

LadyG
2007-08-14, 15:02
Nej, det har lite fallit mig in. Mest för att jag först inte visste att det fanns, och när jag väl fick veta att det fanns handskar så kändes det inte som ett akut behov direkt. Man vänjer sig, om man har lite psyke att framhärda ett tag.

xarizma
2007-08-14, 15:08
Nej.

Tolkia
2007-08-14, 15:10
Huruvida handskar skulle vara "fjolligt" eller ej kan vi utelämna ur diskussionen.
Jag tror att en liten påminnelse om detta är på sin plats.

Deceiver85
2007-08-14, 17:17
Jag tycker min bild några inlägg upp tar död på den debatten ganska bra.

Ang. valkar: Jag förstår dem som tycker det är jobbigt, men jag kan samtidigt tycka att det är rätt kul och rogivande att sitta och slita och sprätta i dem.

ligne
2007-08-14, 19:09
nej, inga handskar.

hade jag inte använt dragremmar så hade jag antagligen använt handskar till dom övningarna.

Cilia
2007-08-14, 19:41
Ska börja träna på Delta, blir man slaktad om man har handskar där? :D
jag har kört på Delta med handskar, finns säkert fler.
Det är inte farligt att träna där.



JA, jag kör med handskar i många övningar.
Alltid i biceps, triceps och bröst. Jag tycker det gör ont annars inte bara valkarna utan överallt. I ryggövningarna kör jag med handskar där jag inte har remmar för då blir det för knöligt. Detta har resulterat i att jag ändå har valkar.

Fördelen med valkar är att jag kan sitta och pilla med dom under tråkiga möten.

Om det är fjolligt eller inte orkar jag inte bry mig om. Det är jag för gammal för.

Rahf
2007-08-14, 19:56
Jag tycker min bild några inlägg upp tar död på den debatten ganska bra.

Ang. valkar: Jag förstår dem som tycker det är jobbigt, men jag kan samtidigt tycka att det är rätt kul och rogivande att sitta och slita och sprätta i dem.

Du tycker det är roligt. Damen/damerna/mannen/männen som du i framtiden kommer att låta din valkiga hand glida uppför kommer inte tycka det är lika kul ;).

Alexton
2007-08-14, 20:12
Arbetar ganska mycket med händerna i mitt yrke vilket leder till ganska grov hud/valkar. Handcreme hjälper faktiskt med valkarna och ser till att dina händer håller sig mjukare vilket kan hjälpa mot framtida sår/sprickor i valkarna. Annars tycker jag du ska använda handskar om du känner att du behöver. Gymmet är väl ingen modevisning utan ett ställe för svett och träning ;)

Deceiver85
2007-08-14, 20:21
Du tycker det är roligt. Damen/damerna/mannen/männen som du i framtiden kommer att låta din valkiga hand glida uppför kommer inte tycka det är lika kul ;).

Mitt ex beklagade sig lite i början, men sen kom hon på att valkiga (speciellt söndersprättade valkar) händer var perfekt att få massage med. Massage och kliad på ryggen samtidigt...

Doris
2007-08-14, 23:27
Har inte använt handskar på ett par år fanskapen går bara sönder hela tiden, kör med magnesium / dragremmar.

Fed up
2007-08-14, 23:28
Japp det gör jag.

Det gör ont utan (i en del övningar) och jag vill minimera valkarna.

Wiken
2007-08-14, 23:32
Nej, men jag skall nog köpa mig ett par. Blåsor och skit...

joriice
2007-08-14, 23:51
Nej. Inga handskar.

Sonny.
2007-08-14, 23:53
Nej.

gibfel
2007-08-15, 00:27
NNEEJJ!!! :banned

NNEEIINN!!! *grr*

NNOO!!! *gah!*

Degpekka
2007-08-15, 01:00
nej inga handskar, greppet blir ju fan såpat då.

Pingu
2007-08-15, 21:55
är lite motvillig till att använda hanskar men har vi ett par tillfällen slitit sönder valkarna på händerna så det börjar blöda och det är inte så mysigt... vet inte om det är meningen det ska läka ihop och sen leda till tjockare förhårdningar som INTE brister? men verkar dröja i mitt fall... därför överväger jag nu handskar.

synpunkter på detta? har alltså inget emot valkar eller dyl, men om dom spricker börjar blöda så sabbar det ju.

Handskar är gey. Andra kan gärna använda dom och det skiter jag i men på mina händer kommer dom inte.

gibfel
2007-08-15, 22:09
Japp det gör jag.

Det gör ont utan (i en del övningar) och jag vill minimera valkarna.


Smärtar brukar jag skita i och mot valkarna kör jag nageltång. Finns inget bättre än 10min hand-fix på toan en gång varannan vecka;)

Muskelbyggaren
2007-08-15, 23:21
Använder inte handskar, tycker det är praktiskt att få lite vardagligt slitage på händerna så de håller bättre när det väl behövs. Sen skulle jag alltid glömma dem hemma.

Cerwinbob
2007-08-16, 10:07
Använder heller inga handskar, tycker det är bättre med lite grövre händer. Skulle dom nu bli allt för valkiga och börja spricka och så, finns det alltid handkräm för det.

Alfred Nobel
2007-08-16, 10:13
Nej men funderar på att inskaffa mig ett par. Har fått några otäcka blåsor under fingrarna som inte ser allt för välkommnande ut :(

Ignatius72
2007-08-16, 10:55
Inte nu men hade en period när jag använde handskar. Upplevde att jag fick bättre grepp då. jag tar däremot av mig mina ringar numera-det ger bättre grepp och så håller de längre.

bulldozer
2007-08-17, 09:59
Nope, inga handskar.. Jobbar på o få rejäla valkar istället..
Nackdelen är att händerna blir klena om man inte kört på ett tag,
sen så kör man marklyft eller nåt o skrapar upp sina händer så man inte
ens kan köra biecepscurl med 1 kgs hantlarna utan att stöna av smärta över
att behöva hålla i nåt. *gah!*

Säjer inte att hanskar är fjolligt men efter att ha försnillat 4:e paret så
skiter jag i dem fullständigt.. Säjer som brorsan, finns ju magnesium o
dragremmar

Anders The Peak
2007-08-17, 10:13
Använder inte handskar. De ger sämre grepp och minskar känsligheten i händerna som stör nervsignalen för greppet till hjärnan.

xeym
2007-08-19, 20:59
Tycker det ser lite gay ut faktist, sen så känns det som man taggar till lite av att det känns i händerna. Balkar e manligt^^

PiNG.
2007-08-19, 22:23
Haha...jag måste va en redig kärring...Kör me handskar, har provat utan, men de blir bättre grepp för min del iaf...

"To gay, or not to gay, that is the glove" ;)

Sadde
2007-08-19, 22:40
nej, har faktiskt aldrig provat.

skaparn
2007-08-20, 07:50
Ja, alltid på tävling och oftast på träning. Långa distanspass kan man köra utan för att inte få golfränder på fingrarna.

Mapa
2007-08-20, 08:53
nej... ingen känsla med handskar på!!

ChrisDEFC
2007-10-23, 13:40
alla ni som säger att det är fjolligt och gey å sånt, kör ni då med dragremmar eller har ni så starkt grepp att ni inte behöver något utav det eller kör ni på så små vikter att det inte drar upp några valkar när ni tränar, är lite sugen på att lasta på mer i shrugs men körde på 120kg förra passet och fan så det tog på händerna efter några reps så därför sökte jag lite på handskar och om handskar och remmar ger typ samma skydd då måste ju handskar va bra mycket bättre träning för greppet eller är jag ute och cyklar?

Vore dessutom bra mycket smidigare att dra på sig ett par handskar i början av ryggpasset än att köra med remmar och linda dom runt vareviga set på tunga vikter plus att jag inte har några problem med greppet än utan bara att det gör ont i händerna när jag kommer upp på för stor vikt. Tacksam för synpunkter.

Kan tillägga att jag tränat länge och aldrig använt handskar men skulle vilja ha något som skyddar händerna lite, möjligen kanske magnesium skulle kunna funka för att få stången att ligga mer still i handen. Aldrig kört med det heller utom när jag klättrar =)
Kör hårt, med eller utan handskar

Jo en sak till i diskussionen, anledningen till att vissa tycker det är fjolligt är kanske för att så många av dom jag sett som använder handskar egentligen inte behöver använda det, ja menar vilken fullvuxen människa behöver handskar när dom kör bicepscurl med 20kg?

Sheogorath
2007-10-23, 14:08
Handskar är dåligt. Valkar och magnesium är bra.

RassK
2007-10-23, 14:09
Nope.

interpx
2007-10-23, 14:11
Man ska känna vikten i händerna.. Inte något mellanting :) valkar i händerna visar ju bara att man är en riktig hårdig ;) Tycker det ser fjolligt ut med handskar.

joriice
2007-10-23, 14:12
Nej. Det behövs inte.

Liten Men Fet
2007-10-23, 14:15
Nä varken handskar eller remmar, skulel kännas lite fånig med dom vikterna jag använder.
Grippersträningen sliter betydligt mer på händerna än det vanliga gymmandet.

Laijza
2007-10-23, 14:16
hade en period då jag använde handskar. nu har jag problem med handlederna å använder ist wristwraps. på ryggpasset även dragremmar för att avlasta handlederna.

denpa
2007-10-23, 14:21
Handskar ja pga handeksem.

747
2007-10-23, 18:06
Använder handskar i de övningar jag måste för att inte tappa stången. Brukar bara bli i marklyft, och ibland stångrodd. Tror till och med jag använde handskar i bänkpress en gång när det kändes som att stången skulle glida ur mina händer och döda mig. Men det klart hade jag haft lika lite handsvett som vanliga människor så hade jag nog inte använt handskar.

Durayan
2007-10-23, 20:28
Orkar inte läsa igenom sju sidor, så jag ger ett tips som kanske blir dubblerat (bättre det än inget). Som klättrare sliter man ju ohemula mängder skinn i händerna. Tipset är då att köpa såna där engångsfilar och s fila på valkarna så att de inte växer sig för stora och slits dän.

Använder givetvis inte handskar eftersom jag vill ha tålig hud i händerna.

Allan
2007-10-23, 20:36
Nej, det fanns inga när jag började träna. Sen har det inte blivit aktuellt.

Andy.da.wohoo
2007-10-23, 21:12
Har inte orkat skaffa handskar och känner att det skulle vara onödigt för mig

Xealswe
2007-10-23, 21:23
Claes Ohlsson arbetshandskar, 10pack för 49kr har fungerat bra för mig
Att höra huruvida det är tung träning på gång har jag fått höra ett x antal ggr ;)

Dreas
2007-10-23, 21:26
Har världens värsta handsvett så handskarna hjälper mig att kunna hålla greppet och inte tappa stången i många övningar. Sen är dom väldigt sköna också. 4 av mina kompisar har också sånna. Fab 5:D

Arne Persson
2007-10-23, 21:35
Senast jag använde handskar var när jag dissekerade. Det var ett tag sedan.

Rahf
2007-10-23, 22:05
Yay! Har inte orkat ta med handskarna på många månader nu :D.

elo_
2007-10-24, 06:51
Inga handskar här. Har aldrig anvät. Har även börjat experimentera lite med greppträning för att få tåligare nypor. Har dragit upp en valk en gång vid tung marklyft, men det läkte rätt fort. Använder mig enbart av magnesium när det kommer till att förbättra greppet.

Durayan
2007-10-24, 06:55
Magnesium (slarvigt kallad krita) ger inte bättre grepp. Däremot tar det bort handsvett, vilket bidrar till att man inte glider. Men bättre grepp än en naturligt tor hand får man inte. (Men oftast är man ju rätt fuktig när man tränar i alla fall.)

elo_
2007-10-24, 07:21
..det var lite det jag menade, men den här tiden på morgonen så hänger inte fingrarna med tankarna... :)

Arne Persson
2007-10-24, 08:14
Magnesium (slarvigt kallad krita) ger inte bättre grepp. Däremot tar det bort handsvett, vilket bidrar till att man inte glider. Men bättre grepp än en naturligt tor hand får man inte. (Men oftast är man ju rätt fuktig när man tränar i alla fall.)
Vid tex pinchlyft har magnesium helt klart en friktionshöjande effekt.

bubbe
2007-10-24, 08:20
Magnesium (slarvigt kallad krita) ger inte bättre grepp. Däremot tar det bort handsvett, vilket bidrar till att man inte glider. Men bättre grepp än en naturligt tor hand får man inte. (Men oftast är man ju rätt fuktig när man tränar i alla fall.)

hmm, nog för att handen blir torrare men det är inte hela sanningen. Man lägger tex ofta magnesia på ryggen (tyget på tröjan) vid knäböj för att stången ska sitta riktigt stadigt. Då är det inte handsvett man tar bort. Sen att det blir dåligt grepp ifall det samlas ett lager med pulver som kan glida är inte heller bra, då måste man se till att göra rent stången.

bertbert
2007-10-24, 10:19
Vid tex pinchlyft har magnesium helt klart en friktionshöjande effekt.

Varför kommer jag att tänka på Kalle Lane och Pommes Frites? :D

bertbert
2007-10-24, 10:20
hmm, nog för att handen blir torrare men det är inte hela sanningen. Man lägger tex ofta magnesia på ryggen (tyget på tröjan) vid knäböj för att stången ska sitta riktigt stadigt. Då är det inte handsvett man tar bort. Sen att det blir dåligt grepp ifall det samlas ett lager med pulver som kan glida är inte heller bra, då måste man se till att göra rent stången.

Jag anser mig få väsentligt bättre grepp med magnesia...

Caliroots
2007-10-24, 15:38
men ni har aldrig varit med om att valkarna spricker? hände idag t ex vet inte på vilken övning men då den sista övningen var shrugs med hantlar så var inte greppet det bästa då på ena handen blivit lite skinnflådd så det blödde

aldrig hänt mej inte ens i närheten.man behöver ju inte hålla hantlarna eller stången med valkarna heller ja brukar hålla med fingrarna lite högre upp.

Commando1980
2007-10-24, 15:41
nej, använder inte handskar. använder dock remmar vid behov.

Mourten
2007-10-24, 16:13
inga handskar, inga remmar.
No pain, no gain.

fonzie
2007-10-24, 16:38
inga handskar, inga remmar.
No pain, no gain.

Right on dude!

skaparn
2007-10-24, 17:20
Börjar snart vara dags för dessa

http://www.hestragloves.se/www/resources/312351BFF07989769097660A56395065.jpg

Alexton
2007-10-24, 18:09
De där skulle passa turtles ;D

amincissez
2007-10-25, 14:20
Jag har kört utan handskar ,,o har valkar därefter,,ska köpa mig ett par för jag tycker de ser fult ut med valkar.

C.E.J.
2007-10-25, 14:35
Handskar precis när jag började, efter det aldrig. Aldrig använt straps eller Mg heller, fast ska väl investera i åtminstone det senare. Nån som sett discokillen på Sporthallen som tränar isolationsövningar för triceps med handskar? Hohoho! :laugh:

Ironbabe
2007-10-25, 14:42
NEJ ffs! :smash:

Frillan
2007-10-25, 14:45
Har rivigt isönder huden under fingret på en vattenskrapa, så ju nu använder jag dom.

Tycker det är bättre att lära sig köra utan :)

Jazzgura
2007-10-25, 14:46
Jag använder handskar!

J de Koof
2007-10-25, 21:06
Hanskar funkar mycket bättre än mössa, IMHO.

Eventuell fjollighet är fine by me.

/J

obesogen
2007-10-25, 22:05
jag använder handskar ibland. Mest för att jag är lat och inte orkar fila bort valkarna jag får. Jag har inga problem med valkarna men har märkt att det inte är särskilt uppskattat bland massagekunder :D

eleni
2007-10-25, 22:12
Jag använder handskar... på jobbet...