handdator

Visa fullständig version : Bli mer harmonisk?


Handcuff
2007-08-13, 11:40
Nå hur blir man mer harmonisk och tolerant?

Känner igen det som vår blekfete vän beskrev i en tråd för något tag sedan. Tänder till allt för snabbt. Känner mig ibland "bitter" och stör mig för mycket på andra. :(

Är detta kanske vanligt?

Är en social och trevlig kille. Ställer upp för andra och bryr mig om någon far illa. Sträcker med glädje ut en hjälpande hand till den som behöver den. Engagerar mig ideellt och har ett arbete som är socialt. Beskrivs av anda som en person som ställer upp och vill andra väl, den som säger ifrån då andra inte vågar osv.

Men hur ska jag få bort "surgubben" inom mig? Vad vill han säga mig?

Bönne
2007-08-13, 11:46
Haha, den där sarkastiska inre rösten som kränker folk jämt och ständigt kommer man förmodligen att bli av med först då man är för trött för att bry sig. Det är bara att spela vidare och fortsätta att vara trevlig - tror jag :)

L-Sami
2007-08-13, 11:47
Bryt ut din ilska ordentligt, men skada ingen annan person efter det börja lyssna på reggea, soul och jazz, meditera och kör yoga, få avslappnande massage lite då och då, basta, och sluta drick alkohol.

Handcuff
2007-08-13, 11:50
Bryt ut din ilska ordentligt, men skada ingen annan person efter det börja lyssna på reggea, soul och jazz, meditera och kör yoga, få avslappnande massage lite då och då, basta, och sluta drick alkohol.

Haha..ett bra tips egentligen. Stänger inne känslor för ofta..både bra och dåliga. Dricker i princip nästan aldrig.

Känner för att åka långt bort och bara låta känslorna flöda. 30årskris i förtid?

L-Sami
2007-08-13, 12:08
Känner för att åka långt bort och bara låta känslorna flöda. 30årskris i förtid?

Venice Beach, my friend, Venice Beach ;) .. Strand, hav, lite kinesisk massage, Nikki's Lounge och Big Daddy and Son's Pizzor *drool*
Där fick jag verkligen koppla av och harmonin föddes inom mig, och att jag fick bryta ut totalt ett par kvällar innan jag åkte till USA.

En resa till en avslappande plats kan göra mycket, karibien skulle säkert sitta fint, t ex Jamaica.

Kwon
2007-08-13, 12:57
Sluta vara bitter och störa dig så mycket på andra! Onödigt handcuff.

Surgubben försvinner nog efter ett tag om du ser på saker, människor och ting på ett annat sätt.

Rahf
2007-08-13, 13:02
Venice Beach, my friend, Venice Beach ;) .. Strand, hav, lite kinesisk massage, Nikki's Lounge och Big Daddy and Son's Pizzor *drool*
Där fick jag verkligen koppla av och harmonin föddes inom mig, och att jag fick bryta ut totalt ett par kvällar innan jag åkte till USA.

En resa till en avslappande plats kan göra mycket, karibien skulle säkert sitta fint, t ex Jamaica.

Australien. Norra delarna av östkusten, framför allt Noosa.

Paltkoma
2007-08-13, 13:02
Teorin att man måste få utlopp för sin ilska för att blir av med den stämmer inte riktigt. Det finns studier som visar att vrede är självgenererande, dvs att den som tillåter sig att bli arg har lättare att bli arg igen och igen och igen. Visst är det så att alltför mycket locket-på skapar psykologiska problem - speciellt om man har bra anledningar att vara arg - men den som aktivt försöker tolka människor positivt, kommer troligen att känne mindre irritation i längden.

hahavaffan
2007-08-13, 15:16
Australien. Norra delarna av östkusten, framför allt Noosa.Mmm Noosa är sjukt fint. Killen som har kebabstället inne på den lilla foodcourten i ett av de små köpcentranen är stockholmare :)

Deceiver85
2007-08-13, 15:24
Sluta vara bitter och störa dig så mycket på andra! Onödigt handcuff.

-1, EMBRACE THE HATE!

alternativt:

Sluta läs Aftonbladet

Handcuff
2007-08-13, 16:05
Sluta vara bitter och störa dig så mycket på andra! Onödigt handcuff.

Surgubben försvinner nog efter ett tag om du ser på saker, människor och ting på ett annat sätt.

Tror du mitt morgonhumör blir bättre då också? :D
Och mina "roidrage"? *gah!*

Stoltz
2007-08-13, 16:25
Väldigt onödigt att gå runt och var bitter. Tvinga dig själv att se saker positivt och acceptera olika synsätt, även om du inte håller med dem.

mangemani
2007-08-13, 16:27
bryr man sej inte om något,så kan man enligt mej inte vara bitter eller störa sej på nått..då är man enligt mej harmonisk.

Kwon
2007-08-13, 16:32
Tror du mitt morgonhumör blir bättre då också? :D
Och mina "roidrage"? *gah!*

Alla har rätt o vara lite sura på morgonen :D

theoppositescollide
2007-08-13, 16:42
När jag var tjock var jag likadan, bitter som fan på allt och alla. När jag gick ner i vikt och blev mer bekväm i mig själv blev jag även gladare och mer harmonisk på kuppen. Vet inte om du har några såna problem, men menar mest att bitterhet gentemot andra ofta kan komma från problem man har med sin egen självkänsla.

Handcuff
2007-08-13, 16:59
Problemområden:

Moppefuckon - Kör i 100km/h 3mm från min hund. Dom låter illa,skruvar bort lysen+backspeglar osv..och värst av allt - dom tror dom är balla!

Pundare - Parasiter och råttor. Stjäl allt dom kan komma över.

Gangstawannabees - Seriöst..jag vet du lipar när du ska somna på kåken/häktet...det gör ni alla.

Spennisar - När blev ILS snyggt?

osv
osv
osv

:D

Deceiver85
2007-08-13, 18:00
Moppefuckon - Kör i 100km/h 3mm från min hund. Dom låter illa,skruvar bort lysen+backspeglar osv..och värst av allt - dom tror dom är balla!

Pundare - Parasiter och råttor. Stjäl allt dom kan komma över.

Gangstawannabees - Seriöst..jag vet du lipar när du ska somna på kåken/häktet...det gör ni alla.

Spennisar - När blev ILS snyggt?

Ditt hat är berättigat och du behöver inte skämmas det minsta för att du hyser sådana åsikter.

blekfet2
2007-08-13, 18:03
One of us, one of us :D

Shajjn
2007-08-13, 18:20
Du är en NG som inte får den uppmärksamhet och uppskattning som du, kanske inte helt medvetet, tycker att du förtjänar. Du är moralisk, vill alla väl och är alltid den klokaste - ingen inser det bara.


Ni är inte ensam. ;)
- Läs en inspirerande bok. Det brukar bota plötslig bitterhet.

(Edit: Och som en påpekade: ditt hat Är berättigat, haha)

Deceiver85
2007-08-13, 18:25
One of us, one of us :D

http://image.bayimg.com/hafjiaabj.jpg

soulsplinter
2007-08-15, 13:37
låt inte småsaker ta upp en massa tankeverksamhet. istället för att bli arg och sur , försök att prata om saker istället. låter säkert fummigt, men det gör mycket. om man pratar med en lugn och sansad röst vill säga

Handcuff
2007-08-15, 13:39
låt inte småsaker ta upp en massa tankeverksamhet. istället för att bli arg och sur , försök att prata om saker istället. låter säkert fummigt, men det gör mycket. om man pratar med en lugn och sansad röst vill säga

Oj. Är erkänt lugn och sansad - tryggheten personifierad. Pratar nästan alltid lungt (norra delen av landet :D ) höjer bara rösten då det behövs. Handlar mer om att jag stör mig på skitsaker för mycket :)

L-Sami
2007-08-15, 13:41
Oj. Är erkänt lugn och sansad - tryggheten personifierad. Pratar nästan alltid lungt (norra delen av landet :D ) höjer bara rösten då det behövs. Handlar mer om att jag stör mig på skitsaker för mycket :)

Känner du dig stressad?

Handcuff
2007-08-15, 13:43
Känner du dig stressad?

Mmm..mjo det gör jag nog. Stressad över att inte riktigt hinna koppla av från jobb (haft 3 jobb parallelt under sommren), 2st tentor om två veckor. Stressad över att jag "fastnat" lite just nu i livet :( Verkar dock ljusna på den fronten :)

Ignatius72
2007-08-15, 13:44
Jag hade försökt tänka ungefär så här: 1. De grejer som jag kan göra något åt, gör jag något åt-typ hugg tag i en moppekille och be honom vänligen men bestämt att ge fan i att köra så nära hunden.
2.De saker du inte kan göra något åt-ge fan i dem och gå tillbaka till 1.

L-Sami
2007-08-15, 13:46
Mmm..mjo det gör jag nog. Stressad över att inte riktigt hinna koppla av från jobb (haft 3 jobb parallelt under sommren), 2st tentor om två veckor. Stressad över att jag "fastnat" lite just nu i livet :( Verkar dock ljusna på den fronten :)

Det kan vara orsaken till att du blir lätt irriterad och stör dig på andra människor. Du behöver vara i fred, slappna av i lugn och ro under lite längre tid.

Handcuff
2007-08-15, 13:52
Det kan vara orsaken till att du blir lätt irriterad och stör dig på andra människor. Du behöver vara i fred, slappna av i lugn och ro under lite längre tid.

F-n det är ju som jag alltid sagt...det är min flickväns fel! :D Hon tjatar för mycket.

Haha. Nä men skulle nog må bra av att få vila ut ordentligt. Men har alltid vart lite av en tjurskalle.