handdator

Visa fullständig version : Lectris siktar down under!


Sidor : [1] 2 3 4 5

lectris
2007-08-13, 10:10
Startar en ny journal som först och främst ska följa mig fram till den 27 december, då jag sticker till Australien för att bl.a ta dykcertifikat och försöka lära mig den ädla konsten att behärska en surfingbräda ordentligt. :thumbup:

Kommer stanna i en månad, och även om jag är övertygad om att denna månad kommer gå fort så vill jag ta chansen att blända alla surf-hunkar med min fysik (inte bara min vinter-bleka/genomskinliga hud :laugh:)

Repeterar lite info:

Kön: tjej
Ålder: 20
Längd: 163
Vikt: 56,3
Midjemått: 67


Mål:

- jag vill kunna springa 2 mil utan att fullkomligt avlida.
Jag har nu haft problem med mitt ena knä som protesterade högljutt pga överträning i våras, och har inte kunnat springa eller knappt ha benpass på schemat hela sommaren.. vilket har resulterat i att min kondition inte direkt är vad den har varit, om man säger så.

- Få bort lite flab i första hand, muskler kommer sen.
Vägde 58 i början av Maj, och då hade jag åtminstonne någon liten muskel-antydan att visa. Nu väger jag knappt 56 och känner mig mer "flabig" än någonsin. *grr*

Mer än så blir kanske svårt att pressa in i en 4-månadersperiod. Under den här tiden ska jag också hinna med att flytta till en ny lägenhet och renovera mitt nya kök *cupid*

Sammanfattningsvis vill jag styra upp mitt tränande igen utan att slita ut mig som i våras. Mitt störtsta mål är att ha grymt kul down under. Angående resan så står detta på schemat:

- Flyger ner den 27 december.
- Firar nyår i Adelaide med min syster som bor där.
- Resa runt hela östkusten, bla till Cairns med barriärrevet, Noosa, Fraser Island osv.

Feel free to spam! :Virro

LadyInsane
2007-08-13, 10:51
Hejsan Lectris!

Ska se till att följa denna journal. Var lite dålig på att kommentera i den förra:em: .

Kul med en sådan resa planerad, och bra med mål. Drömmer också om att ta mig iväg och lära mig surfa m.m. Det låter otroligt härligt...!*cupid*

lectris
2007-08-13, 11:38
Nåja, att kommentera regelbundet är en svår konst *rolleyes* Personligen så har jag svårt att ens uppdatera journalen över huvud taget.. men nu ska jag ha semester i tre veckor, och det borde ju vara ett gyllene tillfälle att få ordning på sina gamla rutiner igen :D

Och det ska bli sjukt kul att åka till Australien. Inte träffat min syster på snart 3 år, så nu börjar det väl änna bli dags tycker man!

lectris
2007-08-13, 12:00
Fortsätter målsättningen med att dela upp det lite, jag funkar bäst med kortsiktiga mål (eller snarare jag funkar bäst när jag ofta får känna mig nöjd över uppnått mål, även fast det bara handlar om små bagateller.. typ som att ta mig i kragen och städa i akvariet eller whatever... :D)

Haha ok,
mål #1: sluta svammla så mycket.

mål #2: Åka till stora staden, sätta mig i en bod-pod och mäta fett%. Det blir imorgon på pauluns näringscenter jajjemen!

mål #3: vikt för v.33: 55kg

mål #4: kalorinivå för v.33: 1300kcal. Får experimentera lite med den här biten, äter jag för mycket går det inte i den fart jag vill, men äter jag för lite så blir man bara sleten och olycklig. 1300 har funkat för mig innan, får se vad som har hänt nästa måndag helt enkelt. :D

mål #5: antal pass v.33: tre styrkepass + två kondition + en morgonprommis.

Annars har jag som sagt semester, och ska försöka planera lite inför min och sambons kommande flytt i September. Ska ta mig tid att läsa lite böcker, strögå promenader i skogen och shoppa lite nya lägenhets-prylar (härom dagen köpte jag tex helsexiga vinglas i svart på åhlens. SÅ snygga :naughty:)

lectris
2007-08-13, 20:30
Dåså, första styrkepasset i veckan avklarat. Körde ben, men det var rätt mycket folk på gymmet nu när de har gått tillbaka till ordinarie öppettider, så fick aldrig tag i smithen *grr* Nåja. Det fick bli hederliga gamla utfall med hantel i stället för utfall i smithen. Funkar ju det också :D

Imorgon ska jag upp i ottan med sambon även fast jag har semester, ska åka in till paulúns näringscenter och sitta i bodpoden. Sweet! har aldrig gjort ett ordentligt redigt kroppsfetts-test, så det ska bli spännande :D

Sitter och surfar runt på de olika ställena jag ska besöka i aussie-land, tänkte att jag skulle dela med mig av en bild på Noosa Beach:

41613

I cant wait!!! :Virro

Eldhroka
2007-08-13, 20:59
Åh, en till brudjournal. Härligt!

Jag gillar brudjournaler :D

(hade totalt missat din förra :/)

lectris
2007-08-13, 21:17
Åh, en till brudjournal. Härligt!

Jag gillar brudjournaler :D

(hade totalt missat din förra :/)


yee well, den har inte direkt varit aktiv på ett par månader pga min icke-tränande-period. Men nu ska det bli ändring är det tänkt! :D Brukar själv leta efter ljus och lykta efter brudjournaler, men det är torrt. Får sätta mig och kika ordentligt, ännu en fördel med semester ;)

lectris
2007-08-14, 10:27
Då har jag precis kommit hem från mitt lilla äventyr inne i stan. SL är ju urusla på att planera ens färdrutt (eller är det jag som är snabb i benen? :D) så jag var inne en halvtimme för tidigt. Strosade runt på odenplan och gick bland annat upp till mitt gamla jobb på läkarhuset och hälsade på. Kul!

Anyway så gjorde jag alltså en bod-podmätning idag, och den kom fram till följande:

Vikt: 55,8kg
Fett%: 22,7% = 12,7kg
Fettfri%: 77,3% = 43,1kg (43,1kg muskler förhoppningsvis, haha! *flex*)

Utlåtandet blev: "Utmärkt: Lägre fett% än de flesta. Förknippat med utmärkt hälsa." Sweet! Låg lite högre än vad jag hoppades dock, men nu har man åtminstonne något att gå på. Intressant upplevelse var det också, helt klart värt 300 spänn.

Planen är då att göra en till mätning i slutet av december och se vart jag ligger då. Förhoppningsvis blir utlåtandet då 15-19% = "Lågt kroppsfett: Kroppsammansättning som oftast uppmäts hos elitidrottare" :D

lectris
2007-08-15, 08:59
Nu sitter jag och funderar lite på vad jag ska göra.. har fortfarande träningsvärk sen i måndags efter benpasset, men jag funtar på att cykla iväg till täby och shoppa lite böcker som jag kan plöja igenom nu på semestern. Det blir ca 2 mil t&r, och sen ska jag träna ikväll också. Hm...

Nåja, faktum är att jag älskar att läsa, och börjar få slut på lämpliga kandidater nu :D har nån sida kvar på "Mias hemlighet" som är en fortsättning på Liza Marklunds "Gömda" och "Asyl". Tror att det är den bästa/hemskaste bokserien som jag någonsin läst. Dessutom att böckerna är baserade på riktiga händelser, riktiga människor och deras liv är verkligen hemskt.. eller snarare sjukt, att sånt händer på riktigt. Svårt att tänka sig när man själv sitter i soffan, har semester och ens största problem är om man ska träna två gånger på en dag *rolleyes*

lectris
2007-08-15, 19:37
Veckans första konditionspass avklarat. Startade lugnt och avverkade 3km på dryga 19 minuter. Inte direkt några svindlande hastigheter, men känner att jag måste stryka mitt knä medhårs lite (haha) så att den inte blir upprörd av för mycket springande på en gång.

Fortsatte att gå ett par km efter och det kändes bra :) Men jäklar vad varmt det är! Svettas fortfarande :( men nu har jag lite kaffe i frysen, för jag fick en plötslig längtan efter iskaffe :Virro jättelänge sen jag drack det, men nu är det dags. Gott! Kanske slänger upp en bild om det blir fint ;p

lectris
2007-08-16, 11:03
Argh!!! mina ben är fullkomligt döda idag. När jag i morse skulle strutta ner till lokala Vi-butiken för att inhandla diverse mjölk/ajvar-produkter så kom jag knappt upp för den lilla trappan som leder upp till lägenheten. Hemskt :( och ändå så kan man ju inte direkt säga att jag körde gärnet ur skånkarna igår. oh well, what do to, what do do...

Idag har jag en prommis på schemat, fast det får bli efter lunchen, för nu är jag så grymt hungrig. Det blev btw ingen iskaffe igår, men däremot en imorse tillsammans med frukosten :D

41686

what can i say.. im the latte-queen *whistle* *cupid*

Krampus
2007-08-16, 11:08
Ditt hår är coolt som fan! :)

lectris
2007-08-16, 11:11
Ditt hår är coolt som fan! :)

Tack! *cupid* ja jag tycker också att det är coolt, dock håller väl inte alla old-school-hairstyle chefer med om det på jobbet, så jag ser inte ut så längre. Det är bara på semestern som jag får se ut som jag vill.. iaf om jag vill ha en lön, that is.. :D

Krampus
2007-08-16, 11:12
Tack! *cupid* ja jag tycker också att det är coolt, dock håller väl inte alla old-school-hairstyle chefer med om det på jobbet, så jag ser inte ut så längre. Det är bara på semestern som jag får se ut som jag vill.. iaf om jag vill ha en lön, that is.. :D

Kasst jobb... :(

lectris
2007-08-16, 11:19
Kasst jobb... :(

Indeed.. Men när man jobbar med människor och är "företagets ansikte utåt" är det ju ganska standard. *screwy*

Krampus
2007-08-16, 11:43
Indeed.. Men när man jobbar med människor och är "företagets ansikte utåt" är det ju ganska standard. *screwy*

Nu vet jag inte vad du gör, men så vida du inte säljer gravstenar tycker jag att ditt företag borde komma in i 2000-talet och se dig som en tillgång i stället: Hur du än behagar att se ut. :)

Rahf
2007-08-16, 13:45
ARGH! En månad är alldeles för kort tid för att surfa :( Men du hinner prova på och känna efter iaf.

Ifall du har pengarna och kommer vara runt Sydney/Byron Bay så tipsar jag om att haka på Surfaris. Grymt skön resa är det! Kolla om du kan haka på när Rossco (Ross Kessler) drar, han är en så förbannat härlig människa!

http://www.surfaris.com/index.htm

lectris
2007-08-16, 13:58
ARGH! En månad är alldeles för kort tid för att surfa :( Men du hinner prova på och känna efter iaf.

Ifall du har pengarna och kommer vara runt Sydney/Byron Bay så tipsar jag om att haka på Surfaris. Grymt skön resa är det! Kolla om du kan haka på när Rossco (Ross Kessler) drar, han är en så förbannat härlig människa!

http://www.surfaris.com/index.htm

Ja det är trist att det bara blir en månad, men får se det som ett försmak.. eftersom min syster är bosatt därnere kommer det bli fler resor dit med åren. Sen har jag ju tyvärr inte direkt loads med pengar eftersom jag då nyss har inhandlat ny lägenhet och ska få med köks-renovering i budgeten också.. :smash: *rolleyes* Hur det kommer gå är en annan historia. :D

lectris
2007-08-16, 16:54
Då var jag nyss hemkommen från en dryg timmes promenad i löpspåret. Fick tid att lyssna på mitt gamla favoritband The Knife och deras platta Silent Shouts. Speciellt låten "Like a pen" som har grymt sjysst "gå-rask-takt" i sig :D Perfekt! Åh, jag längtar tillbaka till Arvikafestivalen -'06 när de spelade. Förvisso så satt jag på en annan scen och var halvt förlamad av trötthet när de spelade mitt i natten, men jag kunde iaf höra dem.. och de lät nästan för bra för att vara sanna, eller ja, de gör de alltid. *cupid*

Sen tog jag fullkomligt slut på benen när jag var näästan hemma, sprang upp för de grovt uppskattat 150 trappstegen som leder upp för ett berg till grann-området här. BLEH! sjukt jobbigt, och om mina ben kunde prata så skulle de nog vara sjukt förbannade just nu *whistle* nåja..

Nu står maten och puttrar på spisen, så snart är det ät-dags!! :D

LadyInsane
2007-08-16, 17:46
Då var jag nyss hemkommen från en dryg timmes promenad i löpspåret. Fick tid att lyssna på mitt gamla favoritband The Knife och deras platta Silent Shouts. Speciellt låten "Like a pen" som har grymt sjysst "gå-rask-takt" i sig :D Perfekt! Åh, jag längtar tillbaka till Arvikafestivalen -'06 när de spelade. Förvisso så satt jag på en annan scen och var halvt förlamad av trötthet när de spelade mitt i natten, men jag kunde iaf höra dem.. och de lät nästan för bra för att vara sanna, eller ja, de gör de alltid.

Sen tog jag fullkomligt slut på benen när jag var näästan hemma, sprang upp för de grovt uppskattat 150 trappstegen som leder upp för ett berg till grann-området här. BLEH! sjukt jobbigt, och om mina ben kunde prata så skulle de nog vara sjukt förbannade just nu nåja..

Nu står maten och puttrar på spisen, så snart är det ät-dags!!

Haha, låg och sov under The Knife spelningen...:Virro :D

Det är något härligt machosistiskt med att springa uppför trappor och benen bara värker mer för varje steg...*cupid*

Gött med krubb!:thumbup:

lectris
2007-08-16, 17:51
Haha, låg och sov under The Knife spelningen...:Virro

Det är något härligt machosistiskt med att springa uppför trappor och benen bara värker mer för varje steg...

Gött med krubb!:thumbup:

hahaha! jag veeet :D sjukt irriterande att jag inte kunde hålla mig upprätt (men det kan ju ha berott på andra faktorer än trötthet, vad vet jag... *whistle*) Sen att jag typ hade åkt till arvika det året bara för att se the knife gjorde ju inte direkt saken bättre. *cry*

LadyInsane
2007-08-16, 17:58
hahaha! jag veeet :D sjukt irriterande att jag inte kunde hålla mig upprätt (men det kan ju ha berott på andra faktorer än trötthet, vad vet jag... *whistle*) Sen att jag typ hade åkt till arvika det året bara för att se the knife gjorde ju inte direkt saken bättre. *cry*

Usch sånt får inte hända!!:(

Jag åkte bara för Arch Enemy. var längst fram, fick ett plektrum, spräckte revbenet, låg resten av festivalen i mitt tält hög på alvedon. Sweet festival!:D

lectris
2007-08-16, 18:09
Usch sånt får inte hända!!:(

Jag åkte bara för Arch Enemy. var längst fram, fick ett plektrum, spräckte revbenet, låg resten av festivalen i mitt tält hög på alvedon. Sweet festival!:D

haha, så är festivallivet ;) Har du övergett festivalandet helt eller kan man springa in i dig på arvika nästa år kanske? :D Här är arvika tradition, åker dit varje år oavsett vad det kommer för band egentligen, köper biljetten så fort de släpper, är så mycket gött folk där så det är vilket som om man ser nå band egentligen *popcorn*

LadyInsane
2007-08-16, 18:20
haha, så är festivallivet ;) Har du övergett festivalandet helt eller kan man springa in i dig på arvika nästa år kanske? :D Här är arvika tradition, åker dit varje år oavsett vad det kommer för band egentligen, köper biljetten så fort de släpper, är så mycket gött folk där så det är vilket som om man ser nå band egentligen *popcorn*

Jag älskar festivaler!! Skulle på graspop iår men tvingades avboka en vecka innan. Sedan var jag inte ledig tillräckligt för att kunna åka på någon. Hade tänkt just Arvika men Metallica lirade samtidigt.

Mig kan du definitivt springa på därborta nästa år. Inte min musik som sagt så jag "chillar"*innocent* mest...:D

wally85
2007-08-16, 18:27
Börjar din tränings journal utvecklas till en festival tråd? :)
Roskilde va för övrigt fint i år, härligt med sol o allt... eh.. spela roll när Red Hot, InFlames o Queens rockar loss ;)

Adelaide e fint, hoppas du får en bra resa, sånt gött land är det svårt att göra annat. Formen kommer sitta som en handske e jag säker på, fan springa två mil utan att dö? Själv glad om jag klarar en halv. :em:
Kämpa på!

lectris
2007-08-16, 18:42
Jag älskar festivaler!! Skulle på graspop iår men tvingades avboka en vecka innan. Sedan var jag inte ledig tillräckligt för att kunna åka på någon. Hade tänkt just Arvika men Metallica lirade samtidigt.

Mig kan du definitivt springa på därborta nästa år. Inte min musik som sagt så jag "chillar"*innocent* mest...:D

Ja det var lite kass att Metallica spelade just då.. hade flera polare som övergav arvika för metallica :( Men whattchagonnado liksom. Äh, arvika är ju rätt brett när det gäller musiken ändå, iaf ibland :D jag såg tex scissor sisters i år, och det var nog en av den bästa spelningen någonsin som jag har sett. Helt GRYM scennärvaro och.. ja.. jag vet inte vad jag ska säga! :bow:

lectris
2007-08-16, 18:45
Börjar din tränings journal utvecklas till en festival tråd?
Roskilde va för övrigt fint i år, härligt med sol o allt... eh.. spela roll när Red Hot, InFlames o Queens rockar loss

Adelaide e fint, hoppas du får en bra resa, sånt gött land är det svårt att göra annat. Formen kommer sitta som en handske e jag säker på, fan springa två mil utan att dö? Själv glad om jag klarar en halv. :em:
Kämpa på!

Nja det vet jag väl inte *whistle* haha ja jag såg bilder från roskilde, campingen klassad som sjö och allt, haha!

Nja just nu är jag inte direkt i superform, annat var det för ett halvår sen :D men klart jag kämpar, finns det något annat alternativ? :hbang:

lectris
2007-08-17, 08:23
Nyss vaknad och precis slukat frukosten: havregrynsgröt med lite russin, ½ banan, 2tsk kanel, 1dl minimjölk och kaffe. Same as always! *cupid* Idag verkar bli en bra dag, dock står varken promenad eller kondition på schemat då benen fortfarande känns slitna.

Nu har jag dock beställt ett nytt träningslinne, har kikat på den ett tag, men knappt 500kr för en tröja som man enbart ska svettas i känns lite over the top.. speciellt som min pengabudget inte direkt tillåter så stora utsvävningar just nu :D Men nu hade de rea, och då blev det en sån här:

http://www.laredoute.se/images/products/rd/large/071/071_9682716_1.jpg

Fast rosa. I love rosa. *rolleyes*

Och en annan sak, vägde mig i morse, och vågen blinkade bestämt 54,8! Så jag har alltså tappat ~1,5kg sen i måndags. Ingen snack om att det mestadels är vatten, men hey, jag är glad ändå :D Speciellt som jag satte 55,0 som målvikt för den här veckan. Hurra!!

LadyInsane
2007-08-17, 08:25
Yey, grattis till nedgången Lectris!!:hbang:

Otroligt vackert linne! Finns det i andra färger?...*drool*

(Kanske något till Sthlmsträffen...*whistle* )

lectris
2007-08-17, 08:33
Yey, grattis till nedgången Lectris!!

Otroligt vackert linne! Finns det i andra färger?...

(Kanske något till Sthlmsträffen...)

Tack :D Ja, jag tycker den är grymt fin faktiskt, och speciellt ser den väldigt bekväm ut. Jag älskar långa linnen *cupid*

Tror den finns i orange som på bilden, rosa och svart. Jag har mestadels svarta kläder i övrigt, så försöker få in lite färg i min garderob. Jag ser ju föfanken inte det jag letar efter när jag öppnar garderobsdörren längre, allt är en svart gegga, haha! :D

Här är iaf länken till den om du vill kika vidare: http://www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?productId=182094

lectris
2007-08-17, 16:15
Då var andra styrkepasset i veckan avklarat. Idag var det dags för överkropp, med konsentration på axlar och rygg. Kul! Ni har väl märkt vid dethär laget att jag inte bryr mig om att skriva ner övning/sets/reps osv, det känns bara tråkigt. Klart är det kul att förbättra sig och få nya PB'n, men heck, så stor betydelse har det inte för mig :D

För övrigt var det jättelungt på gymmet, det var bara jag och tre andra personer. Gött, med tanke på att det brukar vara smockfullt.

Jag har också läst ut den andra boken för veckan - O.S.A av Denise Rudberg. Lite lagom sådär tantporrig som man vill ha på semestern *whistle* haha nä, men jäkligt lättsmält och går fort att plöja igenom. Lagom avslappnande mao :D

Idag ska vi äta tacopaj här idag, och självklart är den iaf någolunda deffvänlig. Har en stor urge (kommer inte på den svenska motsvarigheten :confused:) att springa ner och köpa ett kilo lösgodis också.. ska försöka att inte göra det dock. :D

lectris
2007-08-18, 13:52
Då var veckans andra kondispass avklarat, men i stället för löpbandet så varierade jag mig lite på crossen. Körde rätt tufft och blev rejält svettig, men kände mig lite sliten och inte alls i form för att köra hårt egentligen.. men det gick ju bra ändå. Får dock passa mig lite så att jag inte pressar för hårt, vill ju inte gå sönder. :D

Nu har jag även inhandlat en ordentlig elvisp med "turbo" haha! Den som vi hade innan är sjukt kass verkligen, och senast igår när jag skulle göra kesogrädde så lossnade botten på bunken när jag lyfte bort den från "mixerhuset" eller vad man säger. Så allt rann ut! När man dessutom har fått kämpa för att ens fått det mixat (man får peta ner allt med jämna mellanrum för att det ens ska hända något om det man ska mixa inte är flytande) och sen rinner ut, då blir man lessen. :(

Oh well. Ikväll ska jag prova att göra pizza på tortillas. Spännande :D

Edit: Vikten var 54,5 imorse. Får kanske justera kosten lite nästa vecka för att inte försvinna för snabbt..

LadyInsane
2007-08-18, 13:57
OMG kesogrädde som gick till spillo..!*gah!*

Pizza på tortillabröd är faktiskt riktigt gott, och lite kul att göra. :)

lectris
2007-08-18, 14:04
OMG kesogrädde som gick till spillo..!*gah!*

Pizza på tortillabröd är faktiskt riktigt gott, och lite kul att göra. :)

I know! Och dessutom var det min sista keso som rann ut på diskbänken, så det var ju inte som att jag kunde göra en ny sats.. *cry*

Hur pass bakis är du idag LI? Du var väl ute och shakade bootyn igår? :D

lectris
2007-08-19, 14:37
Sista träningspasset den här veckan avklarat! Körde rätt mycket bålstabilitet idag, många mag-och korsryggsövningar. Känns bra att ha gjort en riktig genomkörare, bålstabiliteten brukar vara lite bortprioriterad i mitt träningschema... *whistle*

Vilka mål har jag nått den här veckan?

v33:

#1: Bodpodmätning : Check!
#2: vikt v.33: 55kg : Check! 54,4 imorse.
#3: v.33: 1300kcal : Check! Legat på ganska precis 1300 varje dag.
#4: gympass v.33: tre styrkepass + två kondition + en morgonprommis. : Check! Förutom att morgonprommisen blev en eftermiddagsprommis, men who cares. :D

Nu har jag precis stoppat i mig dagens dos av kesellaguck med jordgubbar och kan börja planera nästa veckas mål. *popcorn*

lectris
2007-08-19, 14:43
Soo.. vilka mål gäller för v.34?

#1: Fortsätta att ligga på 1300 kcal/dag, förutom imorgon, för då har jag min planerade ätardag!!! :naughty: grillad banan med choklad blir det bland annat. ska bli kul :D

#2: Målvikt för v.34: 53,8

#3: Pass: 3 styrkepass, 2 kondis och 2 prommisar.

#4: Inte för att det har med träning att göra, men hitta antingen ett par skitsnygga skor eller en skitsnygg väska. shopping <3 :D

lectris
2007-08-20, 13:36
Den här måndagen stavas v i l o d a g :D Det enda som jag har gjort idag är att vakna, ätit min gröt, gått runt i centrum och inhandlat diverse ätardagstillebehör så som två stora bananer, 100g choklad och lite vaniljglass. Grillad banan, here i come!! *drool*

Annars har jag inte så mycket på schemat idag, ska knåpa hop en inköpslista för jag och sambon ska åka och handla veckans förnödenheter.. sen så.. ja.. läsa lite i min bok? kela med katten?

För stunden ska jag iaf kika lite i inredningskataloger och få lite inspiration tills vi har tillgång till vår nya lägenhet. Ska bli spännande att renovera själv, typ slipa golv och riva ut gamla köket, helt á lá roomservice-stilen, haha :D

sounds like a plan!

Cilia
2007-08-20, 14:32
Jag kommer med största sannolikhet också att fira nyåret i Adelaide.
Det är en underbar stad tycker jag.
Du kommer få en bra resa, det är svårt att "go wrong".

lectris
2007-08-21, 12:52
P A N I K !!!!

batterierna till min matvåg har dött *gah!*
vad göra? Jag blir galen, måste väga allt jag äter. Kontrollbehovet står mig upp i halsen :(

Usch, jag hatar att hålla på och höfta när jag räknar kalorier. Suck. Har inte möjlighet att köpa batterier förän imorrn, tror inte att den minimala Vi-butiken här nere på hörnet har sånna 9V batterier som min våg kräver. damnit!!

Aja, hur som helst.. precis avklarat veckans första styrkepass. Tänkte springa idag men tog med mig fel skor i gymbagen *grr* så det fick bli ett benpass, och det gick jättebra! Gjorde 40kgs utfall i smithen och mitt knä sa inte ett knyst. Känns jättebra :D Köpte fryst mango idag också, ska göra en snajdig mangosmoothie lite senare, låter jäkligt gott måste jag säga :]

Hämtade också mitt träningslinne idag, och det satt som en smäck! Köpte strl. 34 och den sitter lite löst, vilken tur att jag inte tog strl. 36. Sweet!

LadyInsane
2007-08-21, 17:27
Hur pass bakis är du idag LI? Du var väl ute och shakade bootyn igår? :D

Haha såg denna nu..:Virro

Sedan jag fyllde 19 har jag inte blivit bakis. Dricker "bättre" nu förtiden. Om man nu kan säga så...:D

----------------------------------------------------

Apropå våg-problemet tror jag nästan att det är bra att den är sönder. Inte ska du behöva känna att allt måste vägas! Bra att ta en break helt enkelt. Höfta några dagar och se vad du tycker. Om du måste väga allt är det nästan omöjligt att ha ett normalt fungerande socialt liv där mat är med.

Själv har jag räknat i perioder men gör det aldrig längre. Kollar väl ifall produkten i sig innehåller mycket/litet men går mest på känsla och försöker äta bra/balanserat. Ibland blir det väl förmycket och ibland för lite men oftast har jag bra koll..:)

lectris
2007-08-21, 20:08
Apropå våg-problemet tror jag nästan att det är bra att den är sönder. Inte ska du behöva känna att allt måste vägas! Bra att ta en break helt enkelt. Höfta några dagar och se vad du tycker. Om du måste väga allt är det nästan omöjligt att ha ett normalt fungerande socialt liv där mat är med.

Själv har jag räknat i perioder men gör det aldrig längre. Kollar väl ifall produkten i sig innehåller mycket/litet men går mest på känsla och försöker äta bra/balanserat. Ibland blir det väl förmycket och ibland för lite men oftast har jag bra koll..:)

Mjo jag vet att det finns bättre saker att ha för sig än att sitta och pilla med kalorier.. men jag känner att ska jag göra något så vill jag göra det fullt ut, och kan jag inte se exakt hur mycket jag äter blir det ofta för mycket, mitt ögonmått är rätt skadat :( Vågen är ett så himla bra hjälpmedel för mig, klarar mig helt enkelt inte utan den.. sen om det är bra är en annan sak *screwy*

Sambon fick köpa ett batteri påväg hem från jobbet, men vågen ville ändå inte starta! Så det är något kajko med den, ska köpa en ny imorgon. Var såklart så osmart att jag inte sparade kvittot när jag köpte min nuvarande, annars hade garantin gett mig en ny *mini*

lectris
2007-08-22, 11:49
Trots träningsvärk från gårdagens benpass gav jag mig ut i löparspåret på en timmes promenad. Jättetyst och lugnt, mötte bara ett par personer samt en lastbil med tillhörande förare som höll på att lägga ut nytt grus på spåret.. fick klampa ut i skogen för att inte förstöra för honom, hoppas att jag inte fått nån fästing *spy* Jag har faktiskt klarat mig utan fästingar i år, och det är jag tacksam för.. finns verkligen inget värre. vidrigt! Min katt däremot (som är innekatt dessutom) drog på sig en fästing. Hur en innekatt får en fästing är dock något som jag inte förstår. *screwy*

Ikväll ska jag och sambon besöka gymmet igen, och jag ska köra rygg+biceps är det tänkt. Sen ska jag köpa en ny matvåg, även om min gamla verkar fungera ibland.. är nåt glapp där batteriet sitter upptäckte vi igår, så man får hålla på och rucka, pilla och vicka på batteriet i 10 min innan den beslutar sig för att hoppa igång. Störigt! Det är alltså dags för en ny, och den här gången ska jag komma ihåg att spara kvittot. :D

Antingen blir det en sånhär:

http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/346570_X_2006-07-03_123318_458.jpg

eller en sånhär:

http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/347352_X_2007-07-03_080806_997.jpg

Den första har dock utgått ur sortimentet, men det kan ju finnas nån liten skruttig en kvar i butiken. De ser iaf mer rejäla och pålitliga (och snyggare!) ut än min nuvarande, vanliga platta sak. :]

lectris
2007-08-22, 19:29
Då har jag hunnit med veckans andra styrkepass också. Som sagt så blev det rygg+biceps idag, sweet! Gick in på classes innan och snokade runt efter en ny hushållsvåg, och den jag hittade var nummer två i föregående inlägg. Dock märkte jag efter att jag köpt den att man bara kan hänga upp den på väggen för att använda den, jag trodde att den var fristående också. Men.. nej. Än en gång får man sota för sina klanterier :smash: nåja.. en vacker dag så ska jag väl lära mig att tänka innan jag gör något :D

Dock hittade jag på en fiffig upphängningsanordning utan att borra i väggen (eftersom jag f.n bor i en 2a-handslägenhet så är det inte så populärt), så där får den hänga tills vi flyttar till vår lägenhet om en månad. Det ska man väl stå ut med.

Nu ska jag sätta tänderna i en stor bit vattenmelon *cupid* :D

lectris
2007-08-23, 10:32
Idag står det kondition på schemat. Det är dock så helvetiskt varmt ute idag, och jag klarar bara inte av att springa i fullt solsken och tryckande hetta, så det får vänta tills skymningen har lagt sig och temperaturen har sänkts ett par snäpp. Det ultimata löparvädret för mig är lätt duggregn, moln och 10-15 grader. :D

Jag har lust att ta mig in till stora staden och shoppa lite, ett av mina mål den här veckan var trots allt att få tag i ett par snygga pumps eller en lika snygg väska.. konstigt nog så har jag inte sådär jättemycket pengar kvar och löning kommer ju först inatt/imorgon *gah!* iofs så kanske min nya high-tech hushållsvåg klassas som avklarat shoppingmål :D iaf pga den som jag inte har så mycket pengar i min semesterkassa, haha!

Börjar bli sugen på min lunch också. ska göra kycklingwrap (ahmahgaad vilken wrap-feever det är på kolo atm :Virro) och sen blir det ett torkat fikon till efterrätt. Nog att det hör till julen, men hey, jag kommer inte spendera hela julen i sverige och vem VET om de har torkade fikon i ausslieland *whistle* bäst jag äter nu mao :]

lectris
2007-08-23, 16:30
URGH!!! Konditionspass 1 denna vecka avklarat. Första riktigt jobbiga på länge.. delade upp 5km-spåret i tre etapper, först joggade jag upp flåset halva sträckan, alltså 2,5km. Sen gick jag en km och körde HIIT de sista 1,5km innan jag gick(läs: krälade) sträckan från spåret hem till lägenheten.

Fyfaan vad jobbigt det är med intervallträning alltså *spy* dessutom när man inte kört intervaller på flera månader så fullkomligt skriker kroppen efter de första. Urk, fick stanna efter de sista och stå med huvudet mellan benen för att inte tuppa av *rolleyes* oh well.. snacka om att man har träningsvärk i benen att vänta imorgon. Tur att man känner sig så pass nöjd såhär när allt är över, hjärtat har lugnat ner sig till normalpulsen och man har fått i sig lite vätska, annars skulle man ju aldrig palla med att träna såhär.

Nu ska jag snart ta och laga mat, nasi goreng. :D en indonesisk rätt som jag blev fullkomligt förälskad i när jag var där.

Efter middagen väntar en lång kalldusch så att man får tillbaka sin vanliga, svala kroppstemperatur också. Skulle inte klara mig utan kallduscher på sommaren. *cupid*

Eldhroka
2007-08-23, 16:39
Bra sprunget!!!

Lycka till med shoppingmålet... :thumbup:
(ska själv försöka hitta en klänning i stan imorgon.

lectris
2007-08-23, 16:51
Lycka till med shoppingmålet... :thumbup:
(ska själv försöka hitta en klänning i stan imorgon.

yeah, well.. jag är så himla kräsen när jag ska köpa grejer, så vi får se hur det går med det. Dock så blir det nog lite shopping på lördag, vi ska till sambons bror vars dotter fyller ett år, så vi ska ändå in och köpa nån liten nallebjörn eller nåt annat 1års-vänligt. :D kanske man hittar något fint påvägen, vem vet. :naughty:

lectris
2007-08-24, 09:28
Fanken, jag börjar bli lite klyven angående dagens träning.. hade ju faktiskt tänkt sätta rumpan på bussen, åka iväg till gymmet och köra bröst+tricept+mage. Dock så känns soffan så himla skön just nu, och jag vet inte hur jag ska planera lunchen om jag drar till gymmet.. och.. och.. och.. ja, jag tror minsann att det blir en långpromenad idag ist. Gymmet får bli imorgon . :D

Vad jag längtar efter att flytta in i nya lägenheten så att man har gymmet på gångavstånd. *cupid*

Föresten så väckte min kära mor mig och sambon inatt med ett sms: "har två kg kräftor i kylen som ni kan hämta och äta i helgen." wohoo! jag som fullkomligt älskar kräftor. Sambon tycker väl mest att de ser ut som insekter, men det gör inget. Desto mer kräftor åt mig! :eating:

lectris
2007-08-24, 18:13
Jaa, nog blev det en långpromenad allt. Fortsatte i mitt gamla spår och gick vidare tills jag kommit runt hela elljusspåret :Virro inte var det mycket folk i spåret heller, folk gör väl annat än springer omkring i skogen på fredagar *screwy* Jag stötte dock på en liten kopparorm! som ju egentligen är en ödla, men det var minst tusen år sen jag såg en sån, och de är ju så himla vackra.. skimmrande och slingrande ålade den bort från grusvägen, och jag kunde inte låta bli att stanna upp i min snabba gång och kika efter den :D so purdy.. http://www.bioresurs.uu.se/myller/jordbruk/jord_bild/ormslahuvud.jpg

har varit fachinerad av såna sedan min pappa berättade att det var en ödla när jag var, vad, 4 år? coolt med en ödla utan ben! Anyway så gick jag och småsjöng i takt med min mp3 där i spåret. En annan fördel med att vara ensam i skogen *whistle* Bra att ha för att pinna på lite extra också, jamen!

(...ja jag är något av en djurnörd.. speciellt reptiler och hästar.)

Imorgon är det först födelsedagskalas och sedan mini-kräftskiva. jag längtar!

lectris
2007-08-25, 11:46
Idag mår jag riktigt risigt, trots att jag inte intog en enda droppe alkohol igår. Sambon däremot är helt utslagen av äventyret på grönan. Finns det något som heter sympatibakis? :confused: Vaknade med en grym, dunkande och illamående-huvudvärk. Hade jag inte vetat bättre så skulle jag tro att det var migrän, men så hemskt är det inte..

Dagens träning får dock bli bortprioriterad idag, och jag tar två vilodagar totalt den här veckan, i stället för en. Finns inte en chans att jag kan ta i på gymmet om det känns som att ådrorna ska sprängas bara av att sätta på sig skorna ;p

uffa.

snart ska vi åka iväg och gratta lilla Mira, 1 år. Ska försöka låta bli att köpa ett kilo godis att trösta mig med samtidigt *rolleyes* får räcka med kräftorna tycker man. :D

lectris
2007-08-27, 08:10
Är förkyld, så lägger träning och deff på hyllan ett tag och koncentrerar mig på att bli frisk.. och på vm såklart. :thumbup:

lägger en lägesrapport när jag har slutat snora och nysa. ;p

Eldhroka
2007-08-27, 08:27
Synd. Krya på dig!

lectris
2007-08-31, 09:31
Mår fortfarande inte hundra, men ska ge mig ut på en promenad i det friska (läs: kalla) stockholmsvädret snart. Har precis laddat ner ljudboken "luftslottet som sprängdes" av Stieg Larsson som jag har tänkt peta in i mp3n och lyssna på under min promenad. Skönt!

Blir en lugn helg denna veckan, ska försöka bli helt frisk nu eftersom jag kommer börja på ett nytt jobb här i de närmaste. Känns det okej imorgon så blir det ett pass på gymmet också, hatar att bara ligga hemma och dega. *grr*

Ut i spåret nu iaf :D ska bli gött, jag älskar hösten. När man kommer hem alldeles frusen kan man gosa upp sig i soffan med filt, katt och en kopp rykande te. mm.. *cupid*

LadyInsane
2007-08-31, 10:24
Oj vad alla är sjuka! Hoppas du snart är fit for fight igen. :)

lectris
2007-09-03, 20:44
Min motivation är på minus... *gah!* *mini*

Efter att ha varit sjuk i en vecka så kom jag igång iaf med långpromenader med Stieg Larsson som följeslagare. Efter krångel med bilen och diverse "jag springer hellre i skogen än tar mig den fasliga enmilsfärden till gymmet"- situationer så har mitt ena knä hakat upp sig igen. jag blir galen.

så jag vet inte vad jag ska göra... kan inte springa mer på ett tag iaf, och jag får ta det grymt försiktigt med benträningen.

uhuhu *cry* ynk, ynk...

http://images.istheshit.net/kedjgzfp.jpg

.. i need a hug. :(

lectris
2007-09-04, 06:07
Gröt nyss intaget, nu är man redo för en ny dag :hbang:

Gått upp i ottan (eeh inte riktigt) tillsammans med sambon, även fast jag är "ledig". Han börjar jobba sent idag och då tar jag det som ett gyllene tilfälle att sparka iväg honom, hans bil och jag till gymmet *whistle* Uttja tillfället? vem? jag?

Nej, men bottom line.. hellre åka bil tidigt än åka buss sent. Jag är dessutom morgonmänniska rakt igenom, så det är bara gött egentligen. :D

På tal om min "ledighet" så har jag inte inte fått något nytt uppdrag än, så jag går hemma och är ledig med 80% av min grundlön *drool* rätt sweet. Dock tycker jag att de ska slå mig en pling snart, jag vill jobba. Orka gå gemma hela tiden och alltid "vara redo.. "

LadyInsane
2007-09-04, 06:10
Låter som en bra dag för dig där! :)

Hoppas gymmandet går bra, och sluta gnäll över att få arbeta..it aint that much fun!:D

(Nää, förstår dig, dra hemma blir tröttsamt efter ett tag!!)

lectris
2007-09-04, 08:10
Låter som en bra dag för dig där! :)

Hoppas gymmandet går bra, och sluta gnäll över att få arbeta..it aint that much fun!:D

(Nää, förstår dig, dra hemma blir tröttsamt efter ett tag!!)

Haha ja.. inte kan man vara nöjd nån gång :P vore opti att jobba hemifrån så kan man ta en ledig dag när man känner för det. Träna på morgonen är för övrigt helt klart underskattat! Bara fördelar med det egentligen ju, man vaknar ordentligt, det är mindre folk på gymmet att trängas med (man kan flirta ohotat med receptionisten :em: ), PLUS att man får något bra gjort tidigt, så att man kan känna sig nöjd och glad resten av dagen :Virro

lectris
2007-09-04, 21:20
FEED MEE!!!
*gah!*

Just nu är jag så hungrig att jag, seriöst, skulle kunna stoppa i mig en häst, eller rent av en mammut if you will.

Ökat mitt intag lite till 1400kcal den här veckan för att orka med lite, men det bara spär på min hunger. Blev ett riktigt grymt pass i morse, och jag trotsade faktiskt mitt knä och körde ben med stödbandage. Det gick bra, jag körde verkligen inte med några betydande vikter men detta var nog det striktaste passet någonsin :D låga vikter, många rep och grym kontakt.

Blev ett par jävligt djupa knäböj som kändes ordentligt, im talking ass to floor! :hbang:

Träningsvärk brukar ju komma efter någon dag, men jag fick min runt 6-9 timmar efter passet idag :laugh: kan knappt röra mig. har man kört hårt eller hårt? *cupid*

lectris
2007-09-05, 06:16
...mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat...

Det var ungefär det jag drömde om inatt *whistle* Vi ska ju ha inflyttningsfest här om nån månad när vi har flyttat och gjort den nya lägenheten beboelig. Låg och flöt omkring i mina drömmar och planerade allt jag skulle laga och baka åt våra tuuuusentals gäster (:laugh:), det var tårta, brownies, paj, kräftor (?), spegetti med halloween-tema som man kokar i svart karamellfärg... hahaha, why? i dont know..

Anyhow så blev det tidig uppgång idag också, sambon åkte till jobbet och jag gick upp i samma veva. Tycker att de ska ringa från kontoret snart och skicka iväg mig på nya äventyr.. iaf så har jag druckit min kaffe och ska strax gå och pilla ihop lite gröt till frukost *drool* Har för övrigt sån sjuk träningsvärk i benen så det är inte sant! Jag måste ha chockat skånkarna ordentligt, såhär har det fankemej aldrig varit. Kanske börjar bli lite urlakad.. usch vad hemskt :(

Ska försöka gå en runda i elljusspåret idag och se hur de mår sen. Blir säkert bra detdär.. gymmet ikväll blir sweet också, bröst + triccar står på scemat. Åh ! jag bara älskar när man har tvingats till ett uppehåll och börjar igen med värsta nytändningen och bara längtar efter att få springa till gymmet :Virro

LadyInsane
2007-09-05, 07:24
Drömma om mat, det brukar jag också göra...*drool*


Schyssta knäböjar måste det varit igår! Hur mycket tog du?:)

lectris
2007-09-05, 07:42
Schyssta knäböjar måste det varit igår! Hur mycket tog du?:)

Ja jag blev nöjd med resultatet även fast jag verkligen inte lassade på vikter direkt... *whistle* körde benpressen 62kg 4x15, liggande/sittande curl och spark , sen kickade jag ässet bokstavligen med knäböjen pålastad med .. 20kg? :em: blev väl ett par snabba 3x18 eller något sånt vad jag vill minnas. Inga rekord direkt men sånt pallar jag inte bry mig om. Bara det ger resultat är jag nöjd..

(eller så är det en ursäkt för att slippa ha ångest av mina babyvikter. :D)

lectris
2007-09-05, 19:38
Just nu så mår jag rätt bra med livet. Har precis kommit hem från ett pass som jag känner mig jäkligt nöjd med livet rätt ut sagt :D Som sagt så var det bröst + triceps idag, och jag pumpade som fan! :hbang:

Jag är så jäkla slut i triccarna och brösten så det är helt sjukt.. kunde typ inte lyfta kastrullen när jag skulle koka te-vatten *whistle* Men det känns rätt sweet, inväntar en grym träningsvärk imorgon. Har för övrigt återupptäckt te, det är min stora passion på hösten/vintern och bara sååå gott med en liten klick honung i. Te och gröt is what keeps me alive. :D

Imorgon ska jag åka till täby och hämta ut mitt nya pass, yay!

lectris
2007-09-06, 14:57
Som väntat så har jag en riktig elak träningsvärk idag. Gick iaf en timmes promenad i skogen med min nya ljudbok i mp3n: Livstid av Liza Marklund. sjukt spännande!! Om det inte vore för att jag höll på att avlida av smärtan från min träningsvärk så skulle jag gått och gått tills den var färdigberättad. *drool* Superbra verkligen.

Var i Täby och hämtade ut mitt pass idag också. Ska bara skicka iväg papprena om internationellt körkort så är jag all set för Australien! Idag fick jag även tummen ur och jag ringde min PA och vi pratade lite och kom fram till att jag ska på nytt uppdrag nu på måndag. Blir visserligen bara ett tvåveckorspass pga semester, men ändå något att göra på dagarna. Är helt ok att vara hemma också eftersom jag har rätt till 80% av min lön även fast jag inte gör något.. :D

Ikväll blir det en lugn kväll, jag och sambon ska se på film, mysa och dricka te. Köpte även ett nytt skärp idag:

http://i189.photobucket.com/albums/z203/lectris/skrp3.jpg

i like very mucho *cupid* letat efter ett brett midjeskärp innan men aldrig hittat nåt snajdigt. Yay!

lectris
2007-09-08, 11:53
Nyss intagen lunch betyder att snart är det dags för gymmet! Egentligen vill jag köra intervallpass idag, 10 intervaller om 30x30 sekunder vila, eller så kör jag 5x 1min/1min vila. Fast jag borde inte med tanke på mitt knä som håller på och spökar fortfarande.. men jag får se hur det känns helt enkelt under uppvärmningen. *flex*

Igår var jag på fest hos en polare, och det var säkert 70-80 pers i hans lilla villa. Helt SJUKT mycket folk på liten yta helt enkelt, och eftersom jag var nykter så började jag tänka lite, tänk om det börjar brinna? Det finns inte en chans att alla de där människorna (som dessutom var dräggfulla hela bunten i stort sett) skulle kunna ta sig ut genom dörren på nån minut.

Lite sådär partypooper, men tänk vilka risker man utsätter sig för omedvetet *screwy* Tänker bara på den där incidenten i göteborg för en jäkla massa år sedan. ooh well!

Som sagt var jag designated driver igår, och det var faktiskt riktigt skönt. Jag trivs bättre nykter än berusad, även fast det är kul att dricka ibland. Det som stör mig mest är att man slösar bort en dag när man super eftersom man (läs: jag) ligger däckad dagen efter. Helst med en stor fet kebabpizza, cola och ett kilo godis. :D Neh, inte värt det helt enkelt.

Min sambo däremot söp rätt friskt igår, så idag mår han väl inte sådär jättebra, och kan inte hänga med och träna. Han ska ist svetsa ihop en stol som han råkade ha sönder när han satte sig i den för en massa månader sen :laugh: svetsfogen släppte alltså. BRA. :P dags för deff då eller? ;)

LadyInsane
2007-09-08, 14:37
Nyss intagen lunch betyder att snart är det dags för gymmet! Egentligen vill jag köra intervallpass idag, 10 intervaller om 30x30 sekunder vila, eller så kör jag 5x 1min/1min vila. Fast jag borde inte med tanke på mitt knä som håller på och spökar fortfarande.. men jag får se hur det känns helt enkelt under uppvärmningen. *

Igår var jag på fest hos en polare, och det var säkert 70-80 pers i hans lilla villa. Helt SJUKT mycket folk på liten yta helt enkelt, och eftersom jag var nykter så började jag tänka lite, tänk om det börjar brinna? Det finns inte en chans att alla de där människorna (som dessutom var dräggfulla hela bunten i stort sett) skulle kunna ta sig ut genom dörren på nån minut.

Lite sådär partypooper, men tänk vilka risker man utsätter sig för omedvetet Tänker bara på den där incidenten i göteborg för en jäkla massa år sedan. ooh well!

Som sagt var jag designated driver igår, och det var faktiskt riktigt skönt. Jag trivs bättre nykter än berusad, även fast det är kul att dricka ibland. Det som stör mig mest är att man slösar bort en dag när man super eftersom man (läs: jag) ligger däckad dagen efter. Helst med en stor fet kebabpizza, cola och ett kilo godis. Neh, inte värt det helt enkelt.

Min sambo däremot söp rätt friskt igår, så idag mår han väl inte sådär jättebra, och kan inte hänga med och träna. Han ska ist svetsa ihop en stol som han råkade ha sönder när han satte sig i den för en massa månader sen :laugh: svetsfogen släppte alltså. BRA. :P dags för deff då eller? ;)

Jag idag...:angel:

Vettigt av dig att inte dricka. Har kompisar som försöker dra med mig ut idag, men har avböjt. Imorgon ska det bli ett trevligt träningspass för mig iaf. :D

Vad ska det bli för träning idag?:)

lectris
2007-09-08, 18:12
Jag idag...

Vettigt av dig att inte dricka. Har kompisar som försöker dra med mig ut idag, men har avböjt. Imorgon ska det bli ett trevligt träningspass för mig iaf.

Vad ska det bli för träning idag?

Hahaha! å andra sidan har det varit så jäkla kass väder idag med regn och skit, så egentligen har man ju bara lust att ligga och nöta sofftyg :] Helst då med nödprovianten som nämndes ovan. :Virro

Det blev intervallträning!!! :hbang: Kändes sjukt bra faktiskt, hade siktet inställt på rygg/axlar/triceps när jag knatade in på gymmet, men sen när jag ställde mig på löpbandet och lunkade på i 8,5km/h som uppvärmning så bara flöt allt på av sig själv, knäet kändes inte direkt farligt så jag tänkte, aaah whattaheck! Kör intervaller ändå!

Så passet såg ut som följande:

-Uppvärmning 10 min 8,5km/h
-10st snabba intervaller på 10 min i 14,5km/h. Sprang 40 sekunder, hoppade av, vilade i 20 sekunder och hoppade på igen. Repeat x 10.
De sista tvp intervallerna var TUFFA. Benen kändes som smör och mina lungor skrek åt mig att sluta plåga mig själv! Halsen gjorde ont som fan och det kändes som jag skulle börja spy blod när som helst :D intervallträning *cupid*
-Nerflåsande i 5 min 8,0km/h
-Gång i 5 min för att lugna hjärtat 6,3km/h

30 min intensivt pass med andra ord :hbang: Nu ska vi strax sätta på en film, och jag ska testa mitt nya chai-te som jag införskaffade tidigare idag. Spännande :]

lectris
2007-09-09, 07:19
I morse gick jag upp i ottan, närmare bestämt 06:20 när klockan ringde. Hade siktet inställt på att börja dagen med en morgonpromenad, så det var bara att klättra ner från loftsängen, gå in i köket och ta en koffeintablett, klä på sig och gå ut :D

Jag träffade inte en enda människa i skogen under timmen som jag var ute och gick, kanske är det bara jag som är så konstig att jag går upp så här tidigt på en söndag *whistle* Det var disigt och duggregnade lite, men det gjorde inte så mycket. Hur skönt som helst att gå i elljusspåret med ljudboken i öronen och höra droppande runt omkring. Jag höll dock på att bli lite orolig ett par gånger, först så tyckte jag att jag hörde en massa hundskall och kom på att älgjakten väl har kommit igång. Tänk om det är nån jägare ute som tar mig för en älg?! Kunde spela upp scenariot framför mig; jakthunden springer mot mig och markerar, jägaren tar fel på mig och en älg (hur nu det skulle gå till med tanke på mitt knallrosa linne som lyste som värsta neonlampan) och skjuter mig i benet. Sen hittar han mig inte och jag ligger och förblöööder, för inte hade jag med mig mobilen heller. :D logik någon?

Sen höll jag på att dö av chock, jag blev nämligen överfallen. Var på hemvägen och lyssnade som sagt på Livstid av Liza Marklund, och berättaren målade fram värsta scenerna framför ögonen på mig, mitt uppe i ett spännande parti i boken. Jag var inte riktigt närvarande på omgivningen utan gick helt inne i berättelsen, när jag hörde

XHRRROOOOOOAAAARRRKHHH!!!!!!!!!

bakom mig. Jag fick typ bokstavligen hjärtat i halsgropen och trodde nästan att jag skulle spy av chock (jag hade blivit lätt illamående av koffeinet på tom mage) och såg mig omkring, väntades se en mördare bakom mig. Men som tur var så var det en fasanhane som var lite pilsk eller något såhär på morgonkvisten. Han lät fasligt högt och skuttade in i skogen igen på jakt efter sin brud. *slap*

Förrutom det så såg jag ett gäng gäss som flög söderut i sin berömda V-form *cupid* Det är coolt tycker jag, jag gillar fåglar.

Nu har jag precis petat i mig min gröt, lika god som vanligt förstås. Ska bara vänta tålmodigt på att sambon beslutar sig för att vakna också (förstår inte hur man kan sova till 10-11, man förlorar ju en halv dag nästan :P själv är man inbiten morgonmänniska) så ska vi städa och sen åka iväg till gymmet. Sweet!

LadyInsane
2007-09-09, 10:17
I morse gick jag upp i ottan, närmare bestämt 06:20 när klockan ringde. Hade siktet inställt på att börja dagen med en morgonpromenad, så det var bara att klättra ner från loftsängen, gå in i köket och ta en koffeintablett, klä på sig och gå ut

Jag träffade inte en enda människa i skogen under timmen som jag var ute och gick, kanske är det bara jag som är så konstig att jag går upp så här tidigt på en söndag *whistle* Det var disigt och duggregnade lite, men det gjorde inte så mycket. Hur skönt som helst att gå i elljusspåret med ljudboken i öronen och höra droppande runt omkring. Jag höll dock på att bli lite orolig ett par gånger, först så tyckte jag att jag hörde en massa hundskall och kom på att älgjakten väl har kommit igång. Tänk om det är nån jägare ute som tar mig för en älg?! Kunde spela upp scenariot framför mig; jakthunden springer mot mig och markerar, jägaren tar fel på mig och en älg (hur nu det skulle gå till med tanke på mitt knallrosa linne som lyste som värsta neonlampan) och skjuter mig i benet. Sen hittar han mig inte och jag ligger och förblöööder, för inte hade jag med mig mobilen heller. :D logik någon?

Sen höll jag på att dö av chock, jag blev nämligen överfallen. Var på hemvägen och lyssnade som sagt på Livstid av Liza Marklund, och berättaren målade fram värsta scenerna framför ögonen på mig, mitt uppe i ett spännande parti i boken. Jag var inte riktigt närvarande på omgivningen utan gick helt inne i berättelsen, när jag hörde

XHRRROOOOOOAAAARRRKHHH!!!!!!!!!

bakom mig. Jag fick typ bokstavligen hjärtat i halsgropen och trodde nästan att jag skulle spy av chock (jag hade blivit lätt illamående av koffeinet på tom mage) och såg mig omkring, väntades se en mördare bakom mig. Men som tur var så var det en fasanhane som var lite pilsk eller något såhär på morgonkvisten. Han lät fasligt högt och skuttade in i skogen igen på jakt efter sin brud. *slap*

Förrutom det så såg jag ett gäng gäss som flög söderut i sin berömda V-form *cupid* Det är coolt tycker jag, jag gillar fåglar.

Nu har jag precis petat i mig min gröt, lika god som vanligt förstås. Ska bara vänta tålmodigt på att sambon beslutar sig för att vakna också (förstår inte hur man kan sova till 10-11, man förlorar ju en halv dag nästan :P själv är man inbiten morgonmänniska) så ska vi städa och sen åka iväg till gymmet. Sweet!

Vad läskigt! Kan verkligen tänka mig hur det var. Hänt mig flera gånger. När man lyssnar på musik/böcker i mp3n och det är helt folktomt blir man förbaskat avskalad från verkligheten. Brukade springa i mörker och lyssna på "Fear of the dark" för att trigga migsjälv. Sprang på helspänn och trodde jag skulle se mördare överallt...:Virro

lectris
2007-09-10, 05:26
Vad läskigt! Kan verkligen tänka mig hur det var. Hänt mig flera gånger. När man lyssnar på musik/böcker i mp3n och det är helt folktomt blir man förbaskat avskalad från verkligheten. Brukade springa i mörker och lyssna på "Fear of the dark" för att trigga migsjälv. Sprang på helspänn och trodde jag skulle se mördare överallt..

haha :D ja hjärnspöken finns det gott om, speciellt när det är lite mörkt ute, då är ju varenda träd ett potentiellt hot *rolleyes*

lectris
2007-09-10, 05:31
uuuhh *spy* fett nervös. Ska iväg på nytt uppdrag idag, på NCC. grejt! "jaa de krävde egentligen någon med erfarenhet av detta programmet, och det har ju inte du.. men vi skickar dig ändå, du klarar dig nog galant! höööhöhö."

Nya arbetsplatser är jobbigt, jobbigt jobbigt.

*gah!*

Igår blev det iaf rygg+axlar+biceps på gymmet. Hade inte riktigt den energi som jag önskar att jag kunde haft, men det var ändå ett helt godkänt pass. Om jag överlever jobbet idag så väntar sen benpass!! Ska bli gryymt kul, eftersom mitt senaste benpass var kick ass.. bokstavligt talat *cupid*

anyway.. wish me luck. :D

LadyInsane
2007-09-10, 09:25
anyway.. wish me luck. :D

Lycka till!

U go get them tigerrr!:hbang:

lectris
2007-09-11, 10:06
Nu sitter jag på jobbet och skriver mellan telefonsamtalen... *whistle*

Igår blev en ofrivillig vilodag, planen var dock att köra ben som vanligt på måndagar. Dock så var jag helt slutkörd efter första dagen på jobbet med introduktion och allt vad det innebär... *spy* För mycket information som trycks in i huvudet på en gång med andra ord. En fördel är ju dock att man sover som en stock efteråt. :D Dessutom har min träningspartner slash sambo dragit på sig världens förkylning, och att sätta sig i bilen utan träningskompis känns inte lika skojsigt..

Ikväll blir det också vilodag eftersom tisdagar är den utnämda tvättdagen. trist! :( Imorgon däremot står det träning på schemat. Finally :D

lectris
2007-09-13, 08:01
Skriver mellan växlandet på jobbet som vanligt.. bra att fördriva tiden med lite kolo-erande :D

Monstermycket folk på gymmet igår *gah!* Fick slåss om benpressen och det fanns knappt space att göra utfall i gången för att det var så många ben och andra kroppsdelar i vägen. Jag gillar att ta tid på mig i mina pass, men ha folk som frågar "haru många set kvar eller?!" får mig att stressa genom allt snabbt som fan :P

Körde iaf ben, men har inte fått lika mycket träningsvärk idag som jag fick förra veckan, bara sån skön dov värk som påminner en om att man tog i hårt igår :D Rätt sweet! Har för övrigt fått en ny favorit i mitt kvällsmatsurval, 150g milbona kvarg blandat med mos på en banan, och ett par gram hackade hasselnötter ovanpå. *cupid* mmm-mm-m!

Ska snart avlägga en rapport om hur reseplanerna i Australien har artat sig också, men nu är det dock dags att jobba vidare... :I

lectris
2007-09-17, 14:18
Ehm.. en liten uppdatering då :em:

Har inte blivit så mycket träning de senaste dagarna, på grund av en helt mordisk mensvärk *spy* :furious: kunde knappt komma ur sängen idag, det är verkligen pissjobbigt, brukar inte ha sånna problem.

Sitter iaf på jobbet nu och saknar min vetekudde :( YNK.
Blir gymmet idag ändå tror jag, funtar på att lägga mig i bastun ett tag efteråt och hetta upp smärtnerverna lite.

Annars har det varit en soft helg med slappa, baka bröd och annat mysigt. :D

lectris
2007-09-20, 08:30
Igår blev det ett intervallpass på gymmet igen. Körde uppvärmning 10 min på 9km/h och sen 10 intervaller om 30sek/30sek vila i 10 min på 14,5km/h pissjobbigt! Var nära svimmningsgränsen när sambon knackade på min axel och meddelade att han skulle hitta the showers. :Virro

Stack hem till min käre mor sen och fick middag :D Laxgryta med nån form av pastapaket med basilika i + en massa babyspenat *drool* aawh man, tack mamsen. Nu har man en mumsig matlåda att se fram emot iaf.

Ikväll blir det bara slappa och packa lite väskor, för jag och sambon ska bo på royal prince filip hotel i helgen :] Vi hade vår årsdag i måndags, och nu är det dags att fira. Ska bli jättehärligt verkligen! Får återkomma med en full evaluation efter helgen... :angel: :love:

Ivar_Lo-J
2007-09-20, 14:20
Vetekudde är nog en av de smartaste sakerna hittils. Min fru har den på sig mer eller mindre konstant :)

Är det inte svårt o hoppa på ett löpband som går i 14 km/h? Jag tycker det verkar livsfarligt. Starkt jobbat med intervallerna iaf!

Hoppas ni får det bra på hotellet!

lectris
2007-09-20, 15:26
Vetekudde är nog en av de smartaste sakerna hittils. Min fru har den på sig mer eller mindre konstant :)

Är det inte svårt o hoppa på ett löpband som går i 14 km/h? Jag tycker det verkar livsfarligt. Starkt jobbat med intervallerna iaf!

Hoppas ni får det bra på hotellet!

Haha det trodde jag också innan jag testade intervaller på löpbandet :D Men benen anpassar sig rätt bra efter hastigheten, i början kan man hålla i sig när man precis hoppar på, sen brukar det flyta på rätt bra. Benen pinnar på rätt bra för att undvika att kasta av en från bandet i första taget, haha :Virro

Tycker att det är så mycket bättre att köra intervaller på bandet, är ju så jäkla psykiskt, så skönt att den håller hastigheten åt en. Om man springer i skogen så brukar iaf inte jag kunna hålla hastigheten de sista intervallerna, krävs så mycket för att orka pinna på ordentligt.. så skönt att få grovjobbet gjort sas :D

LadyInsane
2007-09-20, 17:13
Igår blev det ett intervallpass på gymmet igen. Körde uppvärmning 10 min på 9km/h och sen 10 intervaller om 30sek/30sek vila i 10 min på 14,5km/h pissjobbigt! Var nära svimmningsgränsen när sambon knackade på min axel och meddelade att han skulle hitta the showers. :Virro


Bra jobbat! :)




Har inte blivit så mycket träning de senaste dagarna, på grund av en helt mordisk mensvärk *spy* :furious: kunde knappt komma ur sängen idag, det är verkligen pissjobbigt, brukar inte ha sånna problem.


Nämen oj vad jobbigt det låter!:O Hjälper inte alvedon?

lectris
2007-09-21, 13:42
Bra jobbat! :)
Nämen oj vad jobbigt det låter!:O Hjälper inte alvedon?

Tack :D

Tog en ipren, men det hjälpte inte nå vidare... var helt sjukt, brukar typ aldrig få mensvärk. Laddade väl upp sig och gav igen ordentligt eller nåt ;)

machine gun
2007-09-21, 13:53
Känner att jag missat din journal lite, blir till att lägga till en subscribe så att jag inte tappar bort den igen.

14,5 km/h, det är ju för sjuttom 4:08-tempo, inte konstigt att det var jobbigt. Det är riktigt snabbt! Bra jobbat! :thumbup:

Jag var på Royal Prince Philip i Skärholmen för nån vecka sen. Trevligt hotell, fast jag fick mest se konferensdelen iofs. Och deras fantastiska fikabufféer *drool*

lectris
2007-09-21, 14:22
Känner att jag missat din journal lite, blir till att lägga till en subscribe så att jag inte tappar bort den igen.

14,5 km/h, det är ju för sjuttom 4:08-tempo, inte konstigt att det var jobbigt. Det är riktigt snabbt! Bra jobbat!

Jag var på Royal Prince Philip i Skärholmen för nån vecka sen. Trevligt hotell, fast jag fick mest se konferensdelen iofs. Och deras fantastiska fikabufféer

Ohh *drool* jag kan meddela att jag har skyhöga förhoppningar på deras frukostbuffé :D Jag fullkomligt älskar hotellfrukostar med allt det innebär. Blir inte direkt som att man kommer ligga på kaloriunderskott denna helgen :laugh:

Har endast hört gott om prince philip, så det ska bli riktigt spännande :) Att bo på hotell i övrigt är ju härligt, men det är så himla viktigt att det är fräsht.. bodde på ett hotell i malmö för något år sen med cigarettmärken och "mystiska fläckar" lite här och där.. mindre kul. :D

lectris
2007-09-23, 12:41
Lite bilder från helgen:

Hotellrummet
42890


42892

Discobowling! :D
42889


42893


42891


Väldigt härlig helg. Prince filip kan jag verkligen rekomendera, var riktigt prisvärt. 1700 för två personer i två nätter, och rummen och hela hotellet var jättefint och superfräsht. Resturangen var lite dyr men det var sjukt lyxig mat.. och vilken frukostbuffé de hade sen... *drool* riktigt sweet med andra ord :D

machine gun
2007-09-23, 12:45
Haha, känner igen rummen! Vi fick visserligen inte bo i dem, men jag fick möjlighet att provligga en säng när vi spelade lite rollspel och jag skulle vara buset i ett hemfridsbrott :D

Very nice. Hotell är underskattat. Låter riktigt skönt att få komma bort lite en hel helg sådär.

lectris
2007-09-23, 13:00
Haha, känner igen rummen! Vi fick visserligen inte bo i dem, men jag fick möjlighet att provligga en säng när vi spelade lite rollspel och jag skulle vara buset i ett hemfridsbrott :D

Very nice. Hotell är underskattat. Låter riktigt skönt att få komma bort lite en hel helg sådär.

Ja, hotell är verkligen underskattat :) Ibland är det nödvändigt med ett miljöombyte, och det gör så mycket att slippa alla boende-förpliktersel för en helg, typ som städning, disk... osv. Minst en helg om året blir det iaf. :D

lectris
2007-09-24, 08:37
ÅÅH jag är så glaaad idaaag. :D Inte tränat ett enda litet pass på hela helgen, så jag ser verkligen fram emot att få svettas på gymmet i eftermiddag. Jag hoppas att det inte är fullsmockat med folk, tycker det är apjobbigt att behöva trängas, knuffas och skynda omkring bland vikterna.

Egentligen borde man börja träna på morgonen, men eftersom gymmet inte öppnar förän 0630 och jag börjar jobba mellan 0730-0830 så är det svårt att hinna. 0530 hade varit opti :D

Ska iaf köra ett ordentligt benpass idag. Längtar efter träningsvärken som jag vet kommer imorrn :Virro

Ivar_Lo-J
2007-09-24, 09:02
Små uppehåll kan verkligen göra under för motivationen. Det är nog bra för en att få längta lite till saker och ting ibland.

Det verkar ha varit en väldigt trevlig helg!

lectris
2007-09-24, 09:40
Ja det är väl bra underligt egentligen :D Har väl nåt att göra med "vill ha det man inte kan få" - regeln. Kan ma inte träna så vill man bara träna, sitter man på jobbet vill man vara ledig, är man ledig för länge vill man tillbaka till jobbet.. osv *screwy* aldrig är man nöjd :D

lectris
2007-09-24, 17:48
Suck, pust, stånk, stön.

Fan vad jag hatar bilar. Alla bilar i hela världen kan ju gå och dö! *mini* Glöm min tidiga optimism som jag glatt ropade ut i journalen. Jag ska förklara varför:

Slutade kl 16, åkte hem glad i hågen för att jag visste att idag, idag minsann är det träning på g! Sett fram emot detta passet hela helgen eftersom det inte blev nåt gymbesök i och med vårt lilla äventyr. Hur som helst så kom jag hem, packade väskan och började laga mat. Åt mat, och började vänta på att sambon skulle komma hem från jobbet så att han kunde käka och så att vi kunde hoppa in i bilen och åka iväg. (han brukar komma hem runt 18)

17.50
17.55
18.00
18.10 (börjar undra lite men antog att det var kö som vanligt)
18.20 (wtf, har han åkt av vägen eller?)
18.25 (ringer upp honom)

"hej. Jag är påväg nu, fick ta bussen efter halva vägen. Bilen dog på väg hem, jag vettefan vad det är. Får ta hem den på släp. Blir inget gym idag heller. Har inga pengar på mobilen så kunde inte ringa."

VAFALLS!!!!!!!! *gah!*

Den där förbannade bilen, fan vad usel den är. Snacka om att soptippen är nästa anhalt för den.. inte första gången den beslutar sig för att ge upp, förut var det nåt med termostaten så den kokade över bara man körde runt hörnet typ. Vi fick stanna på varenda bensinmack på väg dit vi skulle och kyla motorn och fylla på kylarvätska för att allt hann koka bort när vi körde i 2 min *grr* Till slut fick vi ge upp och ringa efter släpet.

Bor 1 mil från mitt gym, och bussarna är så jävla kassa nu på kvällen. Palla att sitta 40 min dit, träna och sen byta femtioelfta gånger och sen komma hem typ vid midnatt :[ *neggo* och inte kan man ge sig ut i skogen, blir mörkt den närmaste minuten eller nåt.. feg är man också :em:

Fan va skönt det ska bli att flytta till täby i helgen, då har man i alla fall gångavstånd från gymmet. Det är banne mig den största positiva anledningen just nu.

BLEH. så, nu ska jag koka te och sätta mig och tjura ett tag :D

lectris
2007-09-25, 09:13
Ingen kolik, ingen kolik.

Fick med mig gymbagen till jobbet idag, och eftersom jag har ett lite tidigare pass idag så slutar jag tidigare.. så tar bussen från jobbet till gymmet direkt :D Kommer hem lagom till tvättiden ikväll.. hurra *rolleyes*

i och med att vi flyttar i helgen så är saker och ting lite smått kaosartat hemma, saker dräller överallt och det är fullkomligt belamrat med lådor, kartonger och väskor av alla de slag.. och så säckade ju bilen ihop igår, lagom till flytten. tack, verkligen, det var precis vad som behövdes... *grr* Sitter och surfar runt på ikea och alla andra inrednings/hem-ställen och drömmer om det jag ska införskaffa.. vilken tur att man inte har nån bil då ;P får ta med soffan på bussen ;)

Ivar_Lo-J
2007-09-25, 09:33
ikea i stockholm har en ganska bra utkörningsservice. kostar typ 500 spänn så får man det utkört ganska snabbt.
Det är ju en del, men det blir ju ändå billigare än att hyra bil o grejor.

Gångavstånd till gymet är extremt skönt. Det blir så himla mycket lättare att orka häva sig iväg om man inte behöver åka massa buss och grejor.

lectris
2007-09-25, 09:43
ikea i stockholm har en ganska bra utkörningsservice. kostar typ 500 spänn så får man det utkört ganska snabbt.
Det är ju en del, men det blir ju ändå billigare än att hyra bil o grejor.

Gångavstånd till gymet är extremt skönt. Det blir så himla mycket lättare att orka häva sig iväg om man inte behöver åka massa buss och grejor.

aaah! du det är i och för sig jäkligt sant. Hade varit smidigt, men alternativet kan ju vara att hyra en liten lastbil på statoil eller nåt för hela helgen.. problemet med flytten kvarstår ju även fast ikea kör hem ens pryttlar.. fast det optimala vore ju om sambon lyckas lappa ihop bilen tillfällit under helgen och sen skicka den till slakt sas :D

Äsch. det ordnar sig nog. Hur som helst ska det bli skönt att flytta. :D

lectris
2007-09-25, 18:49
Bakläxa idag alltså. :(

Urk, inget gick som jag ville efter mitt träningspass.. för det första så fick jag veta på allvar vad som händer när man kör hård styrketräning på tom mage. Passet gick rätt bra, kände mig dock trött redan på uppvärmningen och hade inge tryck i benen, hade trots allt inte käkat något på 6 timmar när jag började. ja.. förrutom ett litet plommon då.

När jag satte igång med övningarna så gick det bättre, kände mig rätt stark och pigg, fast jag fick mjölksyra snabbare än vanligt. Körde ben och tog ut mig rätt ordentligt, var nöjd när jag gick in i omklädningsrummet igen.

Efter gymmet fick jag stressa lite för att hinna handla lite innan bussen hem gick, handlade iaf det jag skulle ha och virrade bort till bussen. Vid det här laget så kände jag mig skitsvag i benen, de skakade och hade sig. Brukar kännas så ett tag iofs så jag tänkte inte mer på det. Kom ner till bussen, och tittade för säkerhetsskull på tidtabellen.

...

what! PRECIS missat bussen? "men den ska ju komma om 10 min?" tänkte jag. Sen flög det en minnesbild förbi framför mina ögon över tidtabellen på SLs sida.. det var 17:12 den gick, jag trodde den skulle gå 18:12.... "nooo!!!" skrek någon i mitt huvud när det gick upp för mig att jag var tvungen att vänta över en halvtimme på nästa buss hem. *gah!* bummer. Vid det här laget började jag må riktigt illa. Funderade lite på vad jag skulle göra och gick tillbaka till centrum och gick runt lite, men fick snart hitta nåt ställe att sätta mig på, mådde verkligen piss. Inte hade jag ätit något efter passet heller.. *whatever*

Såklart var alla parkbänkar upptagna av alla alkisar och deras polare som börjar komma fram i skymningen. Stod hellre än sitta bredvid nån av dem, så stod och vaggade fram och tillbaka vid busshållplatsen i en halvtimme och försökte hindra mig från att svimma eller alternativt göra en "succé-kaskad" i buskarna. Klarade mig ifrån det iaf.

Kom hem, slängde in tvätt i tvättmaskinen, lagade mat. Så nu har jag iaf ätit och mår betydligt bättre :D mat *cupid*

Så ja, ska inte slarva med ätningen framöver.

LadyInsane
2007-09-25, 19:51
what! PRECIS missat bussen? "men den ska ju komma om 10 min?" tänkte jag. Sen flög det en minnesbild förbi framför mina ögon över tidtabellen på SLs sida.. det var 17:12 den gick, jag trodde den skulle gå 18:12.... "nooo!!!" skrek någon i mitt huvud när det gick upp för mig att jag var tvungen att vänta över en halvtimme på nästa buss hem. bummer. Vid det här laget började jag må riktigt illa. Funderade lite på vad jag skulle göra och gick tillbaka till centrum och gick runt lite, men fick snart hitta nåt ställe att sätta mig på, mådde verkligen piss. Inte hade jag ätit något efter passet heller..

Förortspain...*gah!*



Kom hem, slängde in tvätt i tvättmaskinen, lagade mat. Så nu har jag iaf ätit och mår betydligt bättre :D mat *cupid*
Är magen glad, är människan glad!


Så ja, ska inte slarva med ätningen framöver.

Nej fy, skäms på dig stumpan!;)

lectris
2007-09-26, 05:17
Förortspain...*gah!*

Skoja inte.. tänk om man skulle behöva bo ute på landet, närmaste gym 10 mil bort och bussen går var tredje timme :D


Nej fy, skäms på dig stumpan!;)
You know how it is. är huvudet en idiot får kroppen take the pain ;p eller nåt

machine gun
2007-09-26, 09:12
Skoja inte.. tänk om man skulle behöva bo ute på landet, närmaste gym 10 mil bort och bussen går var tredje timme :D

Been there done that *rolleyes*

lectris
2007-09-26, 09:32
Been there done that *rolleyes*

Åh fyfan.. jag lider med dig. :D Hoppas du bor bättre till nu då ;p

lectris
2007-09-26, 10:43
Sitter här på jobbet med en grymt skön träningsvärk i benen och har lite småtråkigt, chefen tog in en massa extrapersonal av nån anledning.. så det finns inte så mycket att göra. nice :P

Kom på att jag kanske ska skriva lite hur Australienresan kommer se ut i vinter. Bokat diverse flygbiljetter osv nu, så allt är relativt klart, är bara små äventyr som ska bestämmas :D Ser ut som att det blir något sånthär:

START

Åker från Arlanda till Australien 27/12, kommer fram till Adelaide 29/12.
Firar nyår med syrran och hennes kille.

Blir nåt av följande också I Adelaide:

Kangaroo island
Cleeland wild life park
Waterfally gully – typ hiking i naturen.. hade ju varit ballt, om man kan undvika att typ trampa på något djur som dödar en på 1 sekund :P
Viktor harbour – har en liten ö dar man kan kolla in pingviner *cupid*

Åker till Cairns 2/1, meningen var egentligen att jag bla skulle ta dykarcert, men det blir inte så. Syrran har ju redan cert, så det skulle innebära att vi är på olika håll i cairns, och det går ju lite emot syftet med resan eftersom jag vill träffa syrran i grund och botten. Kommer i stället att göra ett par provdyk just for fun, och sen snorkla på olika platser runt barriärrevet och Cairns.

Lite dyk & snorklinglänkar som jag har kollat in:


http://www.divethereef.com/Divetripdetail.asp?DTRIdx=24

http://www.divethereef.com/Divetripdetail.asp?DTRIdx=-1219830129

http://www.divethereef.com/Divetripdetail.asp?DTRIdx=1336227097

http://www.divethereef.com/Divetripdetail.asp?DTRIdx=-1528357474


(1 natt stanna över + intro.. ballt :D)

http://www.divethereef.com/Divetripdetail.asp?DTRIdx=32

http://www.divethereef.com/Divetripdetail.asp?DTRIdx=1111211188


Andra grejer som kanske blir av om tid finns:

Croc’s!

http://www.cairnshabitatcruises.com.au/

http://www.cairnsattractions.com/family-wildlife-parks.html


Gå i regnskogen

http://www.cairnsholiday.com/rainforest-tours/trek-north.htm .

http://www.cairnsvisitorcentre.com/rainforest_tours.htm

http://www.skyrail.com.au/ <-- verkar tufft



Åker till Noosa /Brisbaine 12/1. Surfar och festar gärnet i ett par dagar :hbang:

Åker till Sydney 15/1. Shoppar loss och fortsätter festandet :P

Åker till Melbourne 17/1. Vet inte riktigt vad det blir att göra här, men kommer åka till Phillip Islands och kolla på små pingviner :D (http://www.penguins.org.au/content.asp?pg=54)

Åker vidare tillbaka till Adelaide 19/1, kommer bila de ca 100+ milen dit via Great Ocean Road. På vägen finns det en massa att se, tex 11 apostels osv. Surfar lite, osv. Kommer bo på olika motells och vandrarhem längs vägen.

Framme i Adelaide igen typ 22/1, stannar där och gör typ vad som faller oss in tills det är dags att åka hem till vinterkalla Sverige igen 25/1.

Kommer till Arlanda ca 27/1.

SLUT

Tror att det kommer bli skitkul. Enda jag har kvar att göra egentligen är att söka om internationellt körkort, har inte fått tummen ur till det än.. ska bli spännande att köra på "fel" sida av vägem :P

lectris
2007-09-26, 11:00
Slänger med en bild på färdrutten också. :D

42958

LadyInsane
2007-09-26, 11:46
Fytusan vad spännande!! En dag ska jag göra en liknande resa därnere...*cupid*

lectris
2007-09-26, 12:55
Fytusan vad spännande!! En dag ska jag göra en liknande resa därnere...

mhm *cupid* tiden går ju så jäkla fort också, så nu kommer månaderna fram till december bara rusa förbi. Helt plötsligt har julafton varit, och jag sitter på flyget ner *popcorn* gah! nervigt! :ike

lectris
2007-09-26, 19:58
Okej, härmed så har jag officiellt inget flyt i mitt liv :(

Blev ingen träning idag i alla fall *gah!* fick så brottom efter jobbet att hitta en present till födelsedagsbarnet vars kalas vi skulle besöka, så irrade runt som yra höns för att försöka hitta något lämpligt. Kom på att vi kan inte komma dit för sent heller eftersom vi då missar lillkillen (4 år) eftersom han läggs vid 18-tiden nånstans.

Aja. Släpade i onödan omkring på min stora, helvetes tunga, otympliga gymbag, så något, någonstans blev väl kanske tränat på nåt sät.. ;p

Och imorrn blir det inge träna av, då är det färdigpackning som gäller eftersom första flyttlasset går på fredag.

nååja.. vad är väl en bal på slottet. och allt sånt *rolleyes*

lectris
2007-09-28, 06:53
Hm.. hur mycket kan man hinna göra på en helg? Jag vet inte hur vi ska lyckas, men vi siktar på att få med detta:


Flytta från en lägenhet till en annan, 40kvm -> 70kvm.
Fylla ut den andra lägenheten med nya och gamla möbler från olika håll :P
Flyttstäda gamla lägenheten från tak till golv, inkl

Skura ur ugnen
Skura ur kylen
Frosta av/skura ur frysen
Dammsuga + torka verenda vrå, helst bakom alla lister :Virro
Torka ur/på alla garderober, alla hyllor osv
Sanera hela lägenheten från katthår som fallit av min kära (?) katt. :D Ni skulle bara se gardinerna. Hej ludd!
..osv.


Dessutom ska vi hinna tvätta, helst hinna åka till IKEA (de har kvällsöppet på lördagar pga sånna som oss ;p), hämta en soffa tre mil bort.. flytta ett akvarium med allt vad det innebär, storhandla mat (just nu äter vi ur kyl & frys så mycket som möjligt.. vilket innebär att vi äger typ en brödsmula i matväg :D)

Helst ska man ju försöka få lite ordning i nya placet också, packa upp kläder, tallrikar och en massa annat nödvändigt :(

Hinner man det på.. ja vad blir det, typ 40-45 vakna timmar? :P

lectris
2007-10-01, 08:50
eeehh..öörrhhhheh?

typ så känns min hjärna just nu. Som en hög med mos, kan inte tänka klart. :D Jag är så jävla trött efter denna monsterflytthelg.. ja.. jag finner inga ord.

Detta gjorde vi i helgen:

Fredag efter jobbet
Flyttade alla lösa saker
Hämtade ett matbord och monterade ihop det
Körde en grovstädning

Lördag
Städade klart hela gamla lägenheten förrutom avfrostning av frysen som fick stå över natten
Hyrde släp och hämtade en säng
Åkte till ikea och köpte ALLT, eftersom vi har hyrt möblerat. Fyfan alltså! Vi var där i nästan tre timmar *gah!* och man blir ju helt galen. Vi köpte soffbord, tv-bänk, sängbord, ett gäng lampor, köksutrustning, tvättkorg, strykbräda, skrivbord + tillhörande glasskiva, utemöbler för balkongen.. osv. Vi fick släpa runt på tre (3) vagnar, fullkomligt överbellamrade med möbelförpackningar och med tillhörande gula påsar - och vi var två personer :Virro Egentligen skulle vi behövt 4 vagnar, men omöjligt att två personer klarar att styra 4 vagnar samtidigt :P Sen kom vi såklart på en massa annat som vi missade att köpa...

Efter det så åkte vi hem, pustade ut lite i våra nya balkongmöbler, och sen satte vi igång och skruvade ihop nästan alla möbler till klockan 0200 eller så.

Söndag
Hämtade en soffa
Åkte till gamla lägenheten och städade klart, lämnade nycklarna
Åkte till ikea igen och handlade det som vi glömt (och haft sönder, matte havererade ett glas tex ;p)
Handlade mikro, strykgärn, hushållsmixer, dammsugare och fast telefon.
Skruvade ihop våra nya möbler, hämtade vår gamla skrotbil som stod på gamla parkeringen på släpet, lämnade tillbaka släpet, + en massa annat skit till klockan var för mycket...

Ska försöka komma iväg till gymmet i eftermiddag idag, men jag är tveksam om jag kommer orka.. är helt slut i både kroppen och knoppen efter den här helgen *rolleyes*

Ska komma ihåg att ta bilder på lgheten snart också och slänga upp här eller nån annanstans :D

LadyInsane
2007-10-01, 09:39
Duude, tillräckligt med cardio och styrka för dig! VILA!*kissass*

Duktig flicka!:)

lectris
2007-10-01, 10:16
Duude, tillräckligt med cardio och styrka för dig! VILA!*kissass*

Duktig flicka!:)

Haha mjo det är iofs sant.. hade varit sweet :D ska fundera på det.. fast jag saknar ju gymmet... hm, hm. får se hur det känns när man slutar jöbbet helt enkelt *popcorn*

Vinter
2007-10-01, 10:21
Åka till australien och surfa/dyka fan vad avundsjuk jag blev. Du får nog ta det lugnt med solen lite så att du inte blir en välkokt svensk kräfta, det kan paja den roligaste resa.

lectris
2007-10-01, 10:31
blir en välkokt svensk kräfta, det kan paja den roligaste resa.

:laugh:

jo tack, den upplevelsen har jag surt fått erfara ett par gånger... :P Har tex bränt sönder mina ben rätt ordentligt en gång när jag var i grekland, typ andra dagen. Skulle vara där i två veckor och kunde inte ens sitta ner på resturangen pga alla blåsor på rumpan och låren.. :D

Jag har knappt några pigment i huden, så jag är (numera) van att vara väl förberedd mot solen, annars bränner jag sönder mig typ.. genast. När jag ska snorkla och dyka så kommer jag tex vara täkt av zinkpasta :hbang: *popcorn* inge vidare snyggt kanske ;) men whatchagonnado liksom.

lectris
2007-10-01, 19:03
Det blev ingen träning idag ändå, kändes bättre att fixa det sista hemma :D Typ få ut alla jäkla möbelförpackningar från ikea och städa upp lite. Sen har vi roat oss med att laga mumsig mat i nya köket och bokat tvättid i nya tvättstugan...

Nu ska jag titta på simpsons och sen sätta mig på balkongen med en kopp te och mysa. *cupid*

Vinter
2007-10-01, 19:06
Det blev ingen träning idag ändå, kändes bättre att fixa det sista hemma :D Typ få ut alla jäkla möbelförpackningar från ikea och städa upp lite. Sen har vi roat oss med att laga mumsig mat i nya köket och bokat tvättid i nya tvättstugan...

Nu ska jag titta på simpsons och sen sätta mig på balkongen med en kopp te och mysa. *cupid*

Skulle kunna kalla det träning med, helkroppspass!

Ivar_Lo-J
2007-10-01, 19:36
Starkt jobbat o klara av hela flytten och flyttstädningen och allt på en helg! Jag tycker man brukar kunna få ta ett par tre vändor till IKEA innan man lyckats få med sig allt man behöver, iom att man glömmer och kommer på nya grejor osv.

Jag instämmer f.ö. med föregående talare, flyttning är ju så gott som träning. Du får tänka att du körde marklyft/kronlyft på möblerna och en massa greppträning brukar det ju bli. :)

lectris
2007-10-02, 11:02
Starkt jobbat o klara av hela flytten och flyttstädningen och allt på en helg!

Tack tack :D jag är rätt otålig som person, så jag gillar när det är snabba puckar. Dessutom så inföll kontraktslutet på förra lägenheten och tillgången till den nya på samma helg, så vi hade inte så mycket val än att köra allt på en gång :Virro Även om det blev mycket så är det ganska skönt såhär i efterhand när i princip allt redan är gjort. :)

mela
2007-10-02, 11:04
Det blev ingen träning idag ändå, kändes bättre att fixa det sista hemma :D Typ få ut alla jäkla möbelförpackningar från ikea och städa upp lite. Sen har vi roat oss med att laga mumsig mat i nya köket och bokat tvättid i nya tvättstugan...

Nu ska jag titta på simpsons och sen sätta mig på balkongen med en kopp te och mysa. *cupid*

Skruva IKEAmöbler är bra träning det med :D Speciellt när ingenting passar i hålen *gah!*

lectris
2007-10-02, 11:11
Skruva IKEAmöbler är bra träning det med :D Speciellt när ingenting passar i hålen *gah!*

hahaha! tell me about it :laugh: helt sjukt, de där jävla sängborden vi köpte.. rena intervallpasset att få dit benen på dom. :D

mela
2007-10-02, 11:55
hahaha! tell me about it :laugh: helt sjukt, de där jävla sängborden vi köpte.. rena intervallpasset att få dit benen på dom. :D

That's how I like it :naughty:

lectris
2007-10-03, 07:25
Igår blev det träning efter jobbet! hurra! *cupid* Var rätt folktomt där för att vara eftermiddag, så jag kunde röra mig obehindrat ;p Var en kille (eller gubbe if you will) som var på introduktion där igår med nån PT, och han såg banne mig precis ut som Paul Sr i "american choppers" (minus lite kött).. inte för att jag tror att det var han, men han var säkert en wannabe. :D samma muche och allt för tusan.

43090

Stor som ett hus är han. och lite läskig ;p

Eh, mitt pass då. Jag körde rygg + axlar + biceps igår, och det gick finfint. Har träningsvärk i latsen så det skriker om det :D :thumbup: Ska iväg dit idag igen efter jobbet.. men är lite tweaksam på vad jag ska pyssla med..

Ben eller intervaller? :confused:

lectris
2007-10-03, 11:17
Ååhh!!! Vad jag längtar tills på söndag! :ike *otålig*

Folk som känner mig vet om mitt helt sjuka intresse för hästar och ridsport i allmänhet. Jag har ridit större delen av mitt liv, 12 år på ridskola plus ett jobb där jag spenderade all min tid typ dygnet runt tillsammans med hästar i ett halvår.. ledde turridningar i skogen med turister och så. Sen fick jag ett nytt jobb och nu har jag knappt sett en häst på över ett halvår :(

Men! jag la in en annons för typ flera månder sen och har sökt en medryttarhäst, dvs jag hjälper en privatperson att motionera dens egna häst ett par gånger i veckan med allt som det innebär. I stället för att hosta upp tusentals kronor om året till en ridskola där man ändå inte lär sig så mycket när man kommit upp i en viss nivå (utan att ta typ privatlektioner för instruktör, som ju kostar skjortan...) så betalar jag i stället en del av månadshyran för hästen och får den som min egen häst ett par dagar. SPLENDID! :D *cupid*

Så på söndag ska jag åka och träffa "min" nya häst som jag ska rida två gånger i veckan framöver. jag längtar så att jag spricker!! :Virro

Fed up
2007-10-03, 11:29
Spännande med häst! Vad är det för häst?
Jag var medryttare åt ett trevligt halvblod ett par år under gymnasiet, men nu hinns sånt inte med sen jag blivit hundmamma. Undrar om det finns nåt intresse för att bli medmatte? Vore grymt att ha nån som betalar för att få ta hand om min hund och aktivera den.:D

lectris
2007-10-03, 11:43
Spännande med häst! Vad är det för häst?
Jag var medryttare åt ett trevligt halvblod ett par år under gymnasiet, men nu hinns sånt inte med sen jag blivit hundmamma. Undrar om det finns nåt intresse för att bli medmatte? Vore grymt att ha nån som betalar för att få ta hand om min hund och aktivera den.

Det är en halvblodsvallack som är 17 år.. läromästare kan man kalla honom :P Jag gillar hästar med lite krut i, och det skulle han ha även fast han är lite till åren då *cupid* Men det känns super, hans ägare verkar helsjysst också.. och det är så himla viktigt. Älskade mitt förra jobb men min chef där var verkligen dum i huvudet, så det fanns liksom inte en chans att jag orkade stanna mer än ett halvår.. så jag hoppas att hon är lika vettig som hon verkar vara *rolleyes*

Haha! ja, egentligen är det lite lustigt att man betalar någon för att hjälpa den, men ridning är ju en eftertraktad sport och dyr framför allt.. så det är klart att man kan mjölka pengar ur det. Men jag har inget emot att hjälpa till med stallhyran för att få ha en egen häst ett par dagar i veckan :D

Sätt in en annons för önskad hundmatte så kanske det är nån som svarar :D *popcorn*

machine gun
2007-10-03, 14:40
Undrar om det finns nåt intresse för att bli medmatte? Vore grymt att ha nån som betalar för att få ta hand om min hund och aktivera den.:D

Jag skulle gärna vara medmatte åt en hund, eller åtminstone dagmatte ibland. Kan betala med några extra tuggben :D Säg till om du och Doris flyttar till Stockholm ;)

lectris: Gud vad kul att få rida! Jag har inte ridit på jättemånga år nu och jag saknar det ibland. Var en riktig hästtjej tidigare.

lectris
2007-10-03, 15:10
lectris: Gud vad kul att få rida! Jag har inte ridit på jättemånga år nu och jag saknar det ibland. Var en riktig hästtjej tidigare.

Ja det ska bli helskoj :D Har varit hästtjej hela livet i princip, så jag vet precis vad du pratar om... *cupid*

off topic nu: jag har blivit så inspirarad av alla brudar på kolo som regelbundet lägger upp dagsformsbilder. Ska försöka knåpa ihop ett par själv, antingen ikväll eller imorrn. wish me luck.. *popcorn* :D

lectris
2007-10-03, 20:39
:sleep:


zombie.. SÅ trött efter gymmet idag, helt galet.. körde ben, kände att jag inte skulle ha tröcket för ett intervallpass just idag.. men ben kräver ett helt annat tröck :D så jag körde i runda slängar: (herregud, första viktredovisningen.. styrka? hallå? vart finns du?)

Uppvärmning:

5min kom igång-jogg 8,5km/h

knäböj i smith
20kgx10
30kgx10
40kgx8

Start:
Horisontal benpress:
43kgx15
52kgx10
61kgx8
61kgx8

liggande curl:
25kgx10
30kgx10
35kgx8
35kgx6 (KRAMP!!1)

spark:
28kgx10 (ingen energi... mjölksyra på en gång)
35kgx8 (samma som ovan)
42kgx6 (ÖMPF!)
42kgx4 (no comment.. :Virro)

inre lårpress:
45kgx15
55kgx8
60kgx8

Slutkörning:

Knäböj i smith:
20kgx10
20kgx10

Utfall i smith:
10kgx8 per ben
20kgx8 per ben (TRÖTT!!! vill hem och äta NU!)

Böj igen:
10kgx20
stångx5


därefter utgång från gym med darrande ben.. typ bambi style. *kissass*

nu ska jag sova gött och vakna med träningsvärk.. och kanske, kanske lägga upp lite dagsformsbilder imorrn bitti om jag är på humör och har tid *cupid*

mela
2007-10-03, 20:41
fy satan vilket benpass :D you're crazy ;D

Luttis
2007-10-03, 23:13
Härligt benpass!! Starka lårcurls o sparkar! Jag körde ben idag på f.m o känner redan träningsvärken komma i benen o asset. Hur ska jag kunna komma ur sängen imorrn?? Sällan man känner sej så stel o vinglig som dagen efter benpasset... Härlig känsla!

lectris
2007-10-04, 06:31
Jag har ännu inte hittat min ultimata poseringsplats i lägenheten, så bilderna blev antingen beskurna vid benen eller vid halsen :laugh: har inte direkt mycket möbler att ställa kameran på heller.

Anyway blev det ett par snabba sidechest nu innan det är dags att springa till bussen, får köra andra poseringar en annan dag. Ignorera min redan vinterbleka hud samt de charmiga "sömnränderna" på min arm, jag vaknade typ precis.. ;) :D

55kg :

43117

43118

lite att jobba på :Virro men duger sålänge.

mela
2007-10-04, 10:09
Bra ben, bra form. :hbang:
Heja heja! *flex*

lectris
2007-10-04, 11:24
Bra ben, bra form. :hbang:

thanks hun. *flex* :D

lectris
2007-10-04, 20:01
Mööh. :(

jag känner mig helt kraftlös i kroppen just nu.. ögonlocken är tunga som bly. Kan bero på att jag äter så pass lite, ligger på ca 1300 kcal / dag, även mina hårt tränande dagar. Min "gamla vanliga" dietnivå sen tidigare, svårt att släppa den. *screwy* Är något psykiskt med att höja sin nivå..

men man kanske skulle prova en vecka att öka 2-300kcal per dag och se om man får nån skillnad, åtminstonne de dagar jag kör som hårdast..

oh well. nu ska jag ta en dusch och sen krypa till kojs :D börjar jobba tidigt imorrn, 0720 ska jag vara på plats... *cry* fast då slutar man ju åtminstonne tidigare. Sen ska jag träna och efter det börja riva lite grejer i lägenheten (som jag för övrigt glömt ta bilder på.. får väl änna bli i helgen då) *bs*

lectris
2007-10-05, 13:24
Hm jag sitter lite i valet och kvalet just nu.. ska jag träna idag eller inte? :confused: Är sugen på lite bröst+triceps, men jag vettefan egentligen.. helst av allt skulle jag vilja ligga och sova i soffan med en påse godis *drool*

fast det är ju lite som att äta kakan och ha den kvar.. typ bokstavligt talat ;p Är sjukt baksugen också, älskar att baka! surfade runt lite på arlas sida och såg dessa:

Nöt&kola paj:

http://www.arla.se/Images/RecipeImages_270/18201.jpg

eller vit chokladmoussetårta:

http://www.arla.se/Images/RecipeImages_270/14513.jpg

*drool*

gief meh ätardag nu, pleiz.. /;

machine gun
2007-10-05, 13:31
Looking good! Bra ben! Jag gillar också att träna ben, kollar man trådarna i viktforumet verkar man knappast dela det med speciellt många. Konstigt folk det finns :D

Vit chokladmoussetårta *drool*

willis
2007-10-05, 13:47
Ben är roligast av allt att träna!
Tycker du borde baka en kaka, gå och träna och njuta av kakan efteråt, det är optimalt :thumbup:

lectris
2007-10-05, 13:48
kollar man trådarna i viktforumet verkar man knappast dela det med speciellt många. Konstigt folk det finns :D

jag vet! det har jag också tänkt på.. förstår inte det alls :confused:
inte alls lika kul att träna överkropp.. det är ju.. ja, jobbigt :D ben är ju också jobbigt, men på ett helt annat sätt eftersom det är en sån stor muskelgrupp. Ju mindre muskelgrupp desto jobbigare tycker jag det blir, oavsett hur mycket man anstränger musklerna..

ben FTW!!

fast jag måste bortprioritera benen lite just av ovanstående anledning.. får försöka bygga upp överkroppen lite för att skaffa lite proportioner... :D

lectris
2007-10-05, 13:49
Ben är roligast av allt att träna!
Tycker du borde baka en kaka, gå och träna och njuta av kakan efteråt, det är optimalt :thumbup:

säger han som proppar i sig B&J's hela dagarna.. :D :laugh:

LadyInsane
2007-10-05, 14:21
Omg ge mig nöt&kola-kaka!*drool*

Jag vill träna, men är dålig. Inte tränat på en månad!*cry* (Därav allt kollo-spammande!)

Du är frisk. Seså, iväg till gymmet stumpan!;)

willis
2007-10-05, 14:30
säger han som proppar i sig B&J's hela dagarna.. :D :laugh:

Ja, det är ju optimalt! :D

lectris
2007-10-05, 14:52
Du är frisk. Seså, iväg till gymmet stumpan!

Sant.. men det är ju så skönt att slappa efter jobbet *whistle* inte alls lika mysigt att kollektivsvettas på en fredagseftermiddag när man är dödstrött :( *gah!*

Ja, det är ju optimalt!

I know. tur det ;) :naughty:

Vinter
2007-10-05, 15:02
Sant.. men det är ju så skönt att slappa efter jobbet *whistle* inte alls lika mysigt att kollektivsvettas på en fredagseftermiddag när man är dödstrött :( *gah!*


No pain, no gain, men det är aldrig fel att ta en vilodag om man känner sig slut. Att slita ut sig för mycket nu gör att det finns risk att man får nån rolig höst sjukdom, som kostar mer än det smakar.

lectris
2007-10-05, 16:08
No pain, no gain, men det är aldrig fel att ta en vilodag om man känner sig slut. Att slita ut sig för mycket nu gör att det finns risk att man får nån rolig höst sjukdom, som kostar mer än det smakar.

Jo det är ju så, jag tar faktiskt en vilodag idag. Jag och sambon ska riva två väggar i kväll i lägenheten och börja spackla och så, så man kanske får lite träning ändå på nåt sätt. ;)

Vinter
2007-10-05, 16:15
Jo det är ju så, jag tar faktiskt en vilodag idag. Jag och sambon ska riva två väggar i kväll i lägenheten och börja spackla och så, så man kanske får lite träning ändå på nåt sätt. ;)

Förena nytta med nöje, perfekt :thumbup:

lectris
2007-10-07, 06:58
*spy*

Okej jag erkänner, jag är bakis. inte lite bakis, utan.. groteskt :smash: "jaja men jag ska inte dricka så mycket.. det blir nog bara några glas vin." right... :D

först kom min och sambons polare över, vi skulle käka middag här innan utgång. De tar med sig en skumpaflaska på 1,5 liter som vi fyra dricker upp på ett par timmar, plus minst en shot jäger och en dooleys per person.. fortfarande hanterbart. Planen var sen att sticka in till anchor och sen kanske avsluta kvällen med krogrunda i gamla stan. Vi fastnade dock hos ett gäng på anchor, och alla turades om att bjuda laget runt.. det blev ganska mycket utöver skumpan tillslut, ja *slap*

har dessutom inte druckit en droppe alkohol på typ 3 månader, så då slår det ju extra hårt. ingen träning idag nej, men ska däremot rida idag.. smart ;p ska försöka att inte skrämma hästens ägare och spy av bara gungningarna, haha.

nu ska jag bakisäta en bit kaka och sen kanske koka gröt..

lectris
2007-10-07, 07:04
tyckte den passade rätt bra här.. ;p

http://www.pyzam.com/img/funnypics/animals/why%5B1%5D.jpg

lectris
2007-10-07, 16:41
Im on a high... :love:

jag var ute till "min" häst idag :] han är supersnel hest!
heter Taj Mahal, halvblod på 18 år.. men påminner mer om ett fullblod, och man kan ju inte tro att han är 18 direkt. Pigg och glad, känslig, och helt sjukt duktig! tävlar msv dressyr gör han också. tur att han har nån annan som tävlar med honom för det hade jag inte tänkt göra direkt.. :P :Virro

Var jättemys! knappt sett en häst på ett halvår, och så red jag i en timme och körde ett ganska tufft pass. Mina stackars ridmuskler (speciellt i råmpan) värker, de har ju slappat gärnet i ett halvår ;D även om man känner sig råstark i gymmet så jobbar musklerna på ett helt annat sätt när man rider, så nog känner man sig lite småskruttig. *slap*

men nu har jak klapat min snela hesten. *cupid*

kändes att jag är bakis också, mitt huvud dunkade lite extra på färden dit bara för att jävlas säkert. oh well.. men jag är betydligt bättre än min sambo iaf, han har typ levt med huvudet i toan idag ;) baha! inte så kaxig längre liksom ;D

men nu ska jag snart börja laga mat, och sen dricka cola och kika på film.. och förbereda mig mentalt inför jobbet imorrn ;p

lectris
2007-10-08, 09:58
dagens status: i dont feel so good... *spy*

vet inte om jag fortfarande är bakis (:confused:) men det känns onekligen så, samt att jag är helt uppsvälld av all mat som jag tryckte i mig i lördags.. är inte van att äta så stora volymer, så det känns som att systemet är igenpluggat om ni förstår vad jag menar.. *slap* fick knappt i mig gröten i morse, så illa är det. Är helt sjukt vätskefylld också, känns som vattnet står mig upp i halsen *cry*

ska försöka att komma iväg och träna idag iaf, det brukar ju kunna hjälpa lite att röra på sig lite om systemet har stannat. Blir bröst + triceps idag, yay. :D

lectris
2007-10-10, 06:51
Det är fullt upp just nu, därför jag lyser med min frånvaro.. vi beställde ju tex ny kyl+frys förra veckan genom expert, och de brukar ju ha en leverans på 2-5 arbetsdagar.. beställde den på tisdagen, och i måndags började vi undra. Gick in på experts kundsida och kollade upp orderbehandlingen och det stod att den var skickad? :confused: skickad vart? vi har ju inte fått nånting?

kikade på kollinumret som vi fått, och posten menade att vår kyl/frys hade vandrat runt i järfälla nånstans i flera dagar till olika adresser. wtf? ringde posten. "öh.. nej men vi fick varken namn eller telefonnummer av expert till er, så vi har inte kunnat ta kontakt och bestämma en leveranstid." :furious: Posten måste nämligen leverera kyl och frysen hemma hos oss på kontorstid, så de ska ringa och bestämma en tid nån dag innan så att man har möjlighet att ta ledigt.

Anyway så skällde vi lite på expert efter det, jag menar, inte ge ut kontaktuppgifter dit paketet ska? vad är det för jävla fasoner? *mini* nog att de hade billiga priser.. men man vill ju inte att ens grejer ska bli borttappade nånstans i världsrymden innan de dyker upp hos en själv..

Hur som helst så ska vi få vår nya kyl och frys idag! så när jag kommer hem har det gamla åbäket från förra ägaren åkt till tippen ;D den är verkligen hemsk.. det är en kombikyl+frys, och hela saken är väl typ 1,40 hög, och frysen utgör väl typ 40cm av den.. dvs typ 40-50 liter. Helt fullproppad är den, man får gå på utgrävning när man ska hämta något i den eftersom det inte direkt får plats mycket så man måste pressa in alla grejer ;D och frysen är ovanför kylen av alla ställen?? det betyder att man typ måste ställa sig på knä varje gång man ska hämta mjölkpaketet. skitstörigt verkligen. *screwy* sen är den uråldig också, säkert 20 år gammal. Skönt att få helt ny för en gångs skull.. :P

Träningen nu då!
Bröst + tricepspasset härom dagen var en riktig rysare, kände mig helt sjukt svag.. tänker inte direkt skriva upp mina "monstervikter".. :em: men det tog iaf, är fortfarande helt skakis och kan typ knappt lyfta armarna.. var ett helvette att sminka sig i morse kan jag ju säga. Plus att träningsvärken är grym!

Men.. nu är det nog dags att jobba lite. ;D

Luttis
2007-10-10, 09:38
Jaa, ibland undrar man hur folk tänker. Och dom ska kalla sig professionella!? Hur hade dom tänkt sig att ni skulle fått grejerna? *screwy*

Jaja, skönt med ett bra pass o härlig träningsvärk. Bra jobbat!

lectris
2007-10-10, 11:43
Hur hade dom tänkt sig att ni skulle fått grejerna? *screwy*

Jo man undrar ju det. Tänk om posten inte hade kunnat hitta våra grejer och om expert inte hade kunnat kompensera det, då hade det ju liksom varit flera tusenlappar i sjön. Kommer definitivt tänka över det två gånger innan jag beställer från dem igen.. *slap*

lectris
2007-10-10, 11:58
på grund av vår minimala kyl och frys så har vi aldrig särskilt mycket mat hemma på samma gång, men nu ska det bli ändring på det är det tänkt. storhandling idag med andra ord... :D

Sitter och funderar på nya recept också.. mela åt potatisgratäng här för nån dag sen.. så jag är grymt sugen på det :P tror jag ska göra gratäng på fredag.. kanske med en bit rostbiff till och med.

Annars har min matdag sett ut som följande:

05.30: gröt på 45g gryn + 1 msk psyllium, sockerfri sylt, 10g russin, 75g banan + 1dl minimjölk (favourite meal of the day :eating:)

09.15: kaffe, ett plommon

11.00: kycklingwok med råris + ½ avokado

14.00: kaffe, ett plommon

18.00: kikärtsbiffar med bulgur, ajvar och kvarg

20.00: 110g kvarg + 100g jordgubbar + 1 stor kopp vaniljte *cupid*

= ca 1300 kcal

:thumbup:

lectris
2007-10-10, 12:22
:furious: :furious: :furious:

ok.. ännu ett bakslag i kyl och frysämnet, fast denna gången var det ju iaf varken experts eller postens fel. Sambon skulle ta kompledigt idag för att ta emot den, posten skulle lämna den mellan 12-17 idag. Han är dum nog att ta kompledigt från klockan tolv, vilket innebär att han är hemma straxt innan 13.

"de kommer nog inte innan 13"

riiight....

fick ett msnmeddelande här på jobbet av honom "...jag missade dom med två minuter! de var här 12.50, jag kom hem 12.52.. och jag hade glömt mobilen hemma, så de kunde inte nå mig heller.."

"Jag ringde upp men de trodde inte att de kunde lämna den idag.. och så får vi betala 400kr igen för en till frakt... *skamsen* "

*gah!*

WTF liksom. nu får vi inte den idag ändå.. OCH det kostar 400 spänn extra. Inte coolt!! *grr27*

Ivar_Lo-J
2007-10-10, 13:27
Jag känner igen det där... hade ett paket som skulle komma mellan 17 och 21, så jag tänkte att dom förmodligen skulle komma på slutet där nån gång, men jag försökte ändå skynda mig hem, utifall att. Jag kom hem 17.15, och då låg det en lapp i brevlådan om att de försökt leverera men ingen varit hemma. :(
Jag slapp dock betala något extra för ny leverans av någon anledning. Kanske för att det var ett mycket mindre paket.

lectris
2007-10-10, 13:50
Jag känner igen det där... hade ett paket som skulle komma mellan 17 och 21, så jag tänkte att dom förmodligen skulle komma på slutet där nån gång, men jag försökte ändå skynda mig hem, utifall att. Jag kom hem 17.15, och då låg det en lapp i brevlådan om att de försökt leverera men ingen varit hemma. :(
Jag slapp dock betala något extra för ny leverans av någon anledning. Kanske för att det var ett mycket mindre paket.

mmhm. sjukt irriterande är det iaf.. skulle gärna betala 400 spänn för att få hem den idag, men som det är nu vet de inte när de kan komma.. :( är så omständigt att behöva ta ledigt osv.

men är huvudet dumt så får kroppen lida ;) eller nåt sånt.

lectris
2007-10-11, 07:55
Jak er hongrig hest!! *gah!* Åt en större frukost än vanligt idag, men magen kurrar ändå.. och så har jag sen lunch idag också.. :( oh well. Har verkligen sjuk träningsvärk sen förra passet, men ska iväg på ett intervallpass idag ändå. Det stod mellan ben och intervaller, men eftersom jag ska rida imorgon (*cupid*) så vill jag inte vara helt invalid då.. ;D

---

En liten update om kylskåpsdramat då :] vi fick tag i leverantörssnubben, och han sa att de skulle komma och lämna av den mellan 17-21 på kvällen mot kvällsfraktavgiften på 500 spänn. sure, bara vi får den liksom.

Jag åkte och handlade mat, kom hem typ strax innan 19, men ingen kyl eller frys i sikte.. så pressade in all mat i den som vi redan hade ;D var verkligen mat överallt i den, åt alla håll och kanter. Sen lagade jag mat, klockan blev 20.. sen blev den 21.. wtf? ingen kylskåpskille?

21.05 kommer det en lastbil som ser suspekt ut utanför portene "de har kommit! de har kommit!!" skriker jag och rusar ut, och där är vår nya kyl & frys!! *popcorn* fick hjälp av sambons bröder att baxa in den i lägenheten, och då såg man verkligen skillnaden.. vår gamla kyl&frys var lika stor som enbart frysen på den nya ;p ser lite lustigt ut i köket nu eftersom de står bredvid varandra..

så nu har vi fått den, bättre sent än aldrig heter det väl? :D

mela
2007-10-11, 09:35
Visst är det surt när man ä rhungrig trots att man ätit mer? *gah!*

Gött att kylskåpssnubbarna kom till slut :) Nu kan du verkligen storhandla kikärtor :Virro

lectris
2007-10-11, 10:14
Visst är det surt när man ä rhungrig trots att man ätit mer?

ja det är kass :( "nu jeflar ska jag trycka i mig lite extra så jag slipper gå hungrig" funkar det? noooo! och det värsta är ju att man har lust att trycka i sig allt som kommer i ens väg sen. Jag lånade en bil igår tex när jag var och handlade, och så låg det en (tom som tur var ;)) godispåse på förarsätet. "hmmmm man kanske skulle köpa lite godis när jag ändå är och handlar..." *mini*

blir ju inte bättre av att helgen är i antågande. man kanske skulle inviga pizzahaket på hörnet..? :angel:

http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2007/07/mah-peetsa-is-molto-benny.jpg

:]

mela
2007-10-11, 10:18
Är det havregrynsgröt så fattar jag att du är hungrig igen :D Du får äta potatis eller något så håller du dig mätt. Eller ska man PMa en utav mina proteinmuffins som ligger i ugnen? ;D

ooh pizza *drool*

lectris
2007-10-11, 10:29
Är det havregrynsgröt så fattar jag att du är hungrig igen :D Du får äta potatis eller något så håller du dig mätt. Eller ska man PMa en utav mina proteinmuffins som ligger i ugnen? ;D

men.. potatis till frukost går ju inte :( vem tar du mig för? jag är väl ingen eddie vedder heller ;) :D

oh yes plees gief me recept! *popcorn*

lectris
2007-10-11, 19:48
Jao det blev ett intervallpass idag ändå.. fast det gick inte direkt som jag är van att det brukar göra... :( Mina intervallpass brukar vara uppvärmning 10 min och sen 10st intervaller om 30sek spurt/30sek vila, och sen nedvarvning i 10 min, alltså totalt ett pass på 30 min.

idag blev det såhär:

10 min uppvärmning: 8,5 km/h
3 st intervaller 14,5 km/h

Så långt bra. Jag hade precis hoppat på bandet igen på den fjärde intervallen när det hugger till i höger sida, precis under revbenen. THE HÅLL FROM HELL!! *gah!* sänkte hastigheten till 12 km/h och tänkte köra ett par intervaller i sakta tempo för att bli av med hållen. gick det? inte direkt.. var helt okej när jag sprang, då hann jag liksom inte tänka på att det gjorde ont, man är liksom tvungen att andas ändå även fast det hugger och sticker. Det var när jag hoppade av bandet för att vila 30 sekunder mellan intervallerna som det var som jobbigast, det kändes ungefär som om någon hade satt ett skärp runt min bröstkorg och drog åt som fan! Fick kippa efter andan och kunde knappt få nån luft alls.. typ som en blindtarmsinflammations-smärta fast under revbenen.

Fanns inte så mycket att göra, bandet fick sakta ner till 4,5 km/h och jag lunkade framåt i 5 minuter tills hållen äntligen släppte.

Ökade hastigheten igen och hoppade på i 12km/h igen för att mjukstarta.
Kändes bra, ökade till 14km/h och hoppade på. Hade lite känningar att hållen var påväg tillbaka men jag ignorerade det och körde på, det var ju bara 3 intervaller kvar så skulle jag ha kört mina 10 st, det är ju omöjligt att gå från ett pass och inte ha fullföljt det.. envis som en åsna, vem, jag? ;p

Anyway så med två intervaller kvar så ökade jag till 14,5 och körde slut på mig, och den som var tänkt som sista intervallen blev det näst sista, för jag beslutade mig för att köra slut på benen totalt och kutade på bandet igen :D dessutom så ökade jag till och med spurttiden på den till 45 sekunder ist för 30! :hbang:

fan vad jag babblar :P

ne nu ska jag sluta skriva en massa skit, koka lite te och sätta mig och glo på efterlyst! *popcorn*

lectris
2007-10-12, 08:29
Rida rida ranka hästen heter... tarzan?

idag ska jag rida! *cupid* Åker till stallet direkt efter jobbet. peppad som fan :D fast vi ska bara ta det lungt, han fick köra rätt hårt pass igår. Blir en runda i skogen eller så kör vi lite på banan..

Känns sjukt bra med fredag också, får se om vi hinner fortsätta röja runt i lägenheten. Vill iaf få bort väggarna ordentligt, det orkar man liksom inte ta tag i mitt i veckan. Får väl änna ta en kofot och go crazy on that wall's ass! :Virro

Godissugen är jag också :( whattsa girl to do..

Ironbabe
2007-10-12, 09:27
Rida rida ranka hästen heter... tarzan?

idag ska jag rida! *cupid* Åker till stallet direkt efter jobbet. peppad som fan fast vi ska bara ta det lungt, han fick köra rätt hårt pass igår. Blir en runda i skogen eller så kör vi lite på banan..

Känns sjukt bra med fredag också, får se om vi hinner fortsätta röja runt i lägenheten. Vill iaf få bort väggarna ordentligt, det orkar man liksom inte ta tag i mitt i veckan. Får väl änna ta en kofot och go crazy on that wall's ass! :Virro

Godissugen är jag också :( whattsa girl to do..

Åh..Rida..så kul. Jag red mycket som liten men sen blev jag lite hästrädd efter att blivit biten i armen. Min syster har skaffat några islänningar och jag var där i somras och red på Frani (en med bollarna kvar ;) ) jisses vad kul det var och det var precis som om jag aldrig lämnat hästryggen. Allt fanns kvar, hur jag skulle sitta, hur jag skulle hålla tyglarna och hur jag skulle "styra" honom..jag var helt adrenalinstinn efter den ridturen. Nu vill jag rida mer o mer o mer!! Har du ridit länge? Egen häst?

Meh du..äru godissugen så köp godis ffs! Det gör jag :em:

lectris
2007-10-12, 09:43
Åh..Rida..så kul. Jag red mycket som liten men sen blev jag lite hästrädd efter att blivit biten i armen. Min syster har skaffat några islänningar och jag var där i somras och red på Frani (en med bollarna kvar ) jisses vad kul det var och det var precis som om jag aldrig lämnat hästryggen. Allt fanns kvar, hur jag skulle sitta, hur jag skulle hålla tyglarna och hur jag skulle "styra" honom..jag var helt adrenalinstinn efter den ridturen. Nu vill jag rida mer o mer o mer!! Har du ridit länge? Egen häst?


Förstår precis vad du menar! Har man en gång blivit fast i livet med hästar så kan man aldrig dra sig ur.. även om man har ett uppehåll så kommer det alltid finnas där. :D

Jag vet hur det känns att vara hästrädd, blev sparkad i ansiktet för ett par år sen med blödning i ögat och spräckt skallben som följd :Virro men olyckan var till största del mitt eget fel så jag insåg att jag inte kan vara rädd för alltid eftersom hästar ändå har varit ett av mina största intressen i livet och betyder så mycket för mig.. man ska absolut ha stor respekt för hästar, men rädd behöver man sällan vara.

Började rida på ridskola när jag var 7 och höll på tills jag var 18, sen fick jag anställning på en islandshästgård där jag jobbade dygnet runt med hästar i ett halvår *cupid* De hade även hingstar, unghästar och föl som jag hjälpte till att utbilda.. helt underbart verkligen. Min största dröm är att arbeta med hästar på heltid och kunna leva på mitt intresse.. men hästyrken är väl inte direkt kända för att ge massa pengar, så vi får se hur det blir med den saken ;D

Någon egen häst har jag inte just nu.. det kostar alldeles för mycket, både tid och pengar. Nu har jag i stället Tarzan som är min medryttarhäst som jag får ha som min egen två dagar i veckan *cupid* skrev ett inlägg om honom för nån sida sen om du är mer nyfiken :)

lectris
2007-10-12, 19:41
Nu är jag hemma från stallet :D har precis slängt i mig middagen och ska strax sätta mig i soffan med lite godis (!) och kika på the incredibles *popcorn*

Dagens träning:

45 min ridpass. Jag och tarzan tog det banan (hihi) och softade lite på ridvolten. Okej det var väl en underdrift men vi körde inte stenhårt idag eftersom han körde för fullt igår med nicco. Vi gjorde mest skritt och travarbete men körde lite enkla galoppombyten och dessutom en långsida i varannat! det var skitkul, längesen jag red på så "hög nivå".

La ned honom rätt ordentligt i sista traven för att stretcha ur hans rygg lite, annars har ganska lätt att bli stel. Duktig är han iaf min lianman. *cupid*

Kan tillägga att hållen från igår inte har gett med sig riktigt än :( Förstår verkligen inte vad det är.. gick snabbt från tåget hem bara, typ 10 min, och fick samma håll som på passet igår. wtf liksom? brukar aldrig få håll annars. SKUMT!

Imörrn väntar iaf ett benpass igen, yay! *drool*

lectris
2007-10-14, 13:26
Benpass idag! skulle ju kört det igår egentligen men vi hade ätardag och då blir jag alltid så uppsvälld och tappar all lust till träning ;D Invigde haket på hörnet och klämde i mig en oxfilépizza *drool* plus B&J's efteråt ;p

Anyway! pass efter ätardagar brukar ju bekant gå hur bra som helst, och idag var inget undantag :hbang: hade grymt med tröck i benen och kunde ha fortsatt hela dagen.. kändes det som iaf :D

Uppvärmning: 6 min crosstrainer

Benpress:
52kg x 12
61kg x 12
70kg x 10
79kg (!) x 8 x 6

Liggande curl:
25kg x 12
30kg x 10 x 10
35kg x 8
40kg x 8

Inre lårpress:
40kg x 20
50kg x 12
55kg x 8 x 8

Stepup i smith (per ben):
30kg x 12
50kg x 10
60kg x 8 x 8

(När jag precis var klar med smithen och skulle börja lyfta bort vikterna så står ett gäng grabbar vid bänken bredvid och pratar om att en ska lyfta Xkg. "jag pallar fan inte den här vikten" säger den ena, "joföfan, jag står ju här och passar, då orkar du mer. Dessutom går ALLT när man har en snygg brud bredvid sig *wink*" var lite kul. :cool:)

Benpress #2:
52kg x 12
41kg x 10 x 10

Yttre lårpess:
30kg x 12
35kg x 10 x 10

Spark:
35kg x 12
42kg x 10 x 10
49kg x 8 x 6

Har precis tryckt i mig lunchen och funtar på att lägga mig på soffan och sova ett tag.. ska gå en promenad hem och tillbaka från farsan lite senare. Även om man flyttade hemifrån för ett bra tag sen så har man fortfarande en massa skit där *rolleyes*

lectris
2007-10-14, 19:12
:sleep:

fan va trött jag är nu. har grejat och donat med alla de prylar jag fick med mig hem från farsan. Åkte dit med tanken "nä men jag har fan inge roligt där, jag ska inte ha med mig nåt hem"...

kommer hem med fem (5) kassar fulla med prylar! *gah!* gamla fotoalbum, böcker, lite kläder.. osv. och inte har jag nånstans att stoppa undan allt heller :( måste nästan åka till ikea en vända till tror jag ;D

Imorrn är det jobb.. och träning. rygg + triceps är det jag ställer in siktet på :D nu ska jag snart bädda ner mig, sambon, katten och laptopen, för vi ska kika på A night at the Roxbury. :D nighty night..

lectris
2007-10-14, 19:17
rygg + triceps

men åh.. remove triceps, insert biceps. hej trötthet, hejdå editknappen.. :(

mela
2007-10-14, 19:22
fyfan vilket benpass ;D tänk undvika trappor och toaletter imorn? ;)

lectris
2007-10-15, 07:56
fyfan vilket benpass ;D tänk undvika trappor och toaletter imorn? ;)

nä det var faktiskt inte så farligt idag som jag trodde.. brukar vara helt förlamad dagen efter ett sjysst benpass, men känner faktiskt inget i låren, bara i gluttarna :Virro men det är väl änna där man vill ha störst framsteg så att man kan shakea booteyn ordentligt :D :naughty:

fast om jag ska vara ärlig så saknar jag värken lite :( den är ju nästan min bästa kompis.

machine gun
2007-10-15, 13:34
Schysst benpass, men...inga knäböj?

lectris
2007-10-15, 13:59
Schysst benpass, men...inga knäböj?

nä det blev inte igår.. :em: fick för mig att variera mig lite med stepup ist och kände att det skulle vara taskigt att occupera smithen hela passet.. känner mig för vinglig för att köra knäböj utan den.. *whistle* Den dagen kommer, men just nu känns smithen som det säkraste kortet.

mela
2007-10-15, 15:05
nä det var faktiskt inte så farligt idag som jag trodde.. brukar vara helt förlamad dagen efter ett sjysst benpass, men känner faktiskt inget i låren, bara i gluttarna :Virro men det är väl änna där man vill ha störst framsteg så att man kan shakea booteyn ordentligt :D :naughty:

fast om jag ska vara ärlig så saknar jag värken lite :( den är ju nästan min bästa kompis.

Köra tyngre ;) Eller något annat. Typ lättare vikter och läskigt många reps. Iaf något som benen inte är vana vid.

lectris
2007-10-15, 15:11
Köra tyngre ;) Eller något annat. Typ lättare vikter och läskigt många reps. Iaf något som benen inte är vana vid.

true true.. men sen säger dom ju att träningsvärk inte ska vara något kvitto på att man har kört bra :D så litar på att jag har piskat skånkarna ordentligt ändå ;p

*griper efter halmstrån* *whistle*

mela
2007-10-15, 15:12
true true.. men sen säger dom ju att träningsvärk inte ska vara något kvitto på att man har kört bra :D så litar på att jag har piskat skånkarna ordentligt ändå ;p

*griper efter halmstrån* *whistle*

pfft.. träningsvärk är underbart. Och allt som är underbart ska uppmuntras. Alltså: träningsvärk, kladdkaka och kaffe och sex :thumbup:

lectris
2007-10-15, 15:30
pfft.. träningsvärk är underbart. Och allt som är underbart ska uppmuntras. Alltså: träningsvärk, kladdkaka och kaffe och sex :thumbup:

:laugh:

ska lätt baka kladdkaka och skylla på dig sen :D "wtf kladdkak? inte opti!" "men.. men.. mela sa ju. then it MUST BE RIGHT!! :hbang:"

sex är alltid opti ;D

mela
2007-10-15, 15:32
:laugh:

ska lätt baka kladdkaka och skylla på dig sen :D "wtf kladdkak? inte opti!" "men.. men.. mela sa ju. then it MUST BE RIGHT!! :hbang:"

sex är alltid opti ;D

Kladdkaka bygger muskler som inget annat *flex* Kanske inte att föredra under deff.. men. Gott är det. OMG!

annars kan du blanda sex och kladdkaka = dubbelt nöje. Plus att du gör av med kcal samtidigt som du äter kladdkaka. Opti!

lectris
2007-10-15, 19:37
Rygg/bakre axlar + biceps stod på schemat idag! Kändes lika bra i gymmet idag som det gjorde igår, så imörrn väntar nog sweet träningsvärk... *cupid*

Uppvärmning:
Jogg 5min 8,5km/h

Brett latsdrag:
21kg x 15
28kg x 10 x 10
35kg x 8 x 8

Cablerodd:
28kg x 12
35kg x 8 x 8
42kg x 6 x 4 (!.. hade tänkt ta x6x6 men orkade inte riktigt..)

Hyperextensions:
Utan vikter x 15
2,5kg x 10
5kg x 8 x 8
10kg x 6 x 6

Baksida axel:
14kg x 10 x 10 (så jäkla svag i denna :em:)
21kg x 8 x 6
17kg x 6 x 6

Roddmaskin:
28kg x 12 x 12
21kg x 20

Smalt latsdrag:
21kg x 12 x 12
28kg x 10 x 8

Cablecurl:
15kg x 12 x 12
20kg x 10 x 10
25kg x 6 x 6 (öömpf!!)

Lutande curl (per arm):
5kg x 15
7kg x 10 x 8

Var hemskt med folk på gymmet idag, fyfan. Man fick se upp i hyperextensionen så att man inte hamnade i knät på folk som gick förbi liksom. *whatever* kass. fan vad jag hatar att folk envisas med att träna precis samma tid som mig... :D

tihi.

lectris
2007-10-16, 08:51
http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2007/04/battery-level-0.jpg

idag är jag helt sjukt trött.. sov verkligen jättedåligt inatt, vet inte hur många gånger jag vaknade och somnade om *gah!* har alltid haft vissa perioder som jag sovit helkass, men har inte haft några problem de senaste månaderna iaf.. hoppas att jag slipper få sömnproblem igen. :(

Idag är det vilodag (tvättdag..) som gäller, men en rolig sak ska jag iaf göra, hämta mina nya fina stövlar på posten!! :hbang: funtar på att slänga iväg en beställning kosttillskott också.. men kass att allt ska kosta så jefla mycket pengar, för nu har jag nog inte råd med sånna lyxiga utsvävningar.

Jag ska iaf ha:

bake pro
rapid recovery

.. och helst en massa annat också. :D

lectris
2007-10-17, 07:39
Jag har fått mina stövlar!! *cupid* so wonderful :D och så sköna. liiite tighta i vaderna men då har jag alltid haft feta vader ;D 38'orna passar annars som en smäck.

Åh, det är farligt att börja köpa en massa grejer. Om drygt en vecka är det lön, och då funtar jag på om det är dags att införskaffa en ny soffa.. eller så kanske det rent av blir gjort tidigare, för vår lilla pytte 2-sitsare är så jävla ful och trång så vill en ligga och en sitta så får man liksom korva ihop sig i nån megaihopknycklad fosterställning. Inte skönt nånstans. Dessutom om man nångång har "soffan" för sig själv och vill ligga ner så kan man ändå aldrig ligga raklång eftersom vaderna hamnar på armstödet *screwy* alla 2-sistsoffor borde förgöras, de är hemska.

Träningen nu då. igår var det ju vilodag, men idag är det dags igen *cupid* Intervaller ska jag försöka mig på, och hoppas att jag slipper den där jäkla hållen som kom förra gången. Annars ska jag inte göra så mycket annat idag än att jobba, träna och ta cykeln till lidl och köpa kvarg. *drool*

lectris
2007-10-18, 08:56
Nu har jag tagit ett beslut som jag tror jag kommer trivas bra med, jag ska sluta räkna kalorier. Har märkt att man sätter ganska mycket onödig press på sig när man håller på, det är liksom inget som håller i längden. Iaf jag har lätt att bli lite besatt, måste till varje pris hålla mig till de måltider som jag har satt upp på dagens "schema" *screwy*

but no more! :D blir bara knäpp av sånt, orka ha en massa onödiga krav på ens om ligger och hägrar.

Just nu sitter jag på jobbet och funderar på dagen.. har inte sett fram emot idag kan jag ju säga, fast det ska bli skönt när den är över. Anledningen till det är att jag måste ringa ett ganska obehagligt samtal ikväll till en person som jag.. inte kommer så bra överens med, kan man väl säga. *rolleyes* sitter och grämer mig över hur det kommer gå, vad jag ska säga, vad hon kommer säga osv.

En bra sak med idag är iaf att sambons farsa kommer över med tigersågen så att vi finally kan bli av med de jäkla skiljeväggarna i lägenheten. :D ska bli sweet, hihi.

mela
2007-10-18, 09:08
Nu har jag tagit ett beslut som jag tror jag kommer trivas bra med, jag ska sluta räkna kalorier. Har märkt att man sätter ganska mycket onödig press på sig när man håller på, det är liksom inget som håller i längden. Iaf jag har lätt att bli lite besatt, måste till varje pris hålla mig till de måltider som jag har satt upp på dagens "schema" *screwy*

but no more! :D blir bara knäpp av sånt, orka ha en massa onödiga krav på ens om ligger och hägrar.


Låter vettigt :) Nu vet du på ett hum hur det ligger till med allt så du lär klara dig ändå :)

GO Lectris GO!

machine gun
2007-10-18, 10:44
Nu har jag tagit ett beslut som jag tror jag kommer trivas bra med, jag ska sluta räkna kalorier. Har märkt att man sätter ganska mycket onödig press på sig när man håller på, det är liksom inget som håller i längden. Iaf jag har lätt att bli lite besatt, måste till varje pris hålla mig till de måltider som jag har satt upp på dagens "schema" *screwy*

Det låter onekligen som ett bra beslut. Jag tror att det som regel gör mer skada än nytta att räkna och försöka kontrollera allt.

Hoppas det går bra att hålla ett lite mer avslappnat förhållningssätt till maten i fortsättningen.

lectris
2007-10-18, 11:33
Låter vettigt :) Nu vet du på ett hum hur det ligger till med allt så du lär klara dig ändå

GO Lectris GO!

Ja precis :D jag har länge haft ett rätt kasst ögonmått så vågen har liksom varit min guide till hur mycket man "egentligen" äter, men det blir lätt för mycket vägande och pillandes med den där till slut.. tänk vad mycket tid man har slösat bara på att knappa runt på jäkla matvågen :D *screwy*

Det låter onekligen som ett bra beslut. Jag tror att det som regel gör mer skada än nytta att räkna och försöka kontrollera allt.

Hoppas det går bra att hålla ett lite mer avslappnat förhållningssätt till maten i fortsättningen.

Det hoppas jag med. är ganska jobbigt att bli uppbunden, man känner sig lätt utlämnad när man "tvingas" äta någonstans där man inte har den kontrollen på maten som man har hemma, tex på resturang. "hej jag vill ha 100g pasta tack" fungerar inte riktigt... :D

lectris
2007-10-18, 20:44
PUST!

så nu har jag haft mitt fruktade telefonsamtal. Skönt att få det ur världen.. *flex* fan jag hatar att prata i telefon, speciellt sånna här konversationer. Trivs så mycket bättre med människan framför mig.

Imorgon är det en ny dag, och fredag närmare bestämt! Ingen träning alls på schemat... *whistle* bra. inte! men just nu orkar jag inte bry mig.

lectris
2007-10-19, 19:48
Precis kommit hem från stallet :D hunnit trycka i mig lite mat också.

Uff vilken dag... hysteriskt på jobbet och nu på eftermiddagen så blev jag vittne till en liten olycka. Hade precis stigit av bussen till stallet, och korsade en huvudled. Av nån outgrundlig anledning så vänder jag mig om mot vägen igen, och ser någonting stort, vitt och fluffigt som springer på vägen, i motsatt riktning med trafiken.

Hinner tänka "oj en hund på vägen. Men den kommer ju bli påkö.." SPLATT. Den springer rakt fram och blir påkörd av en bil som kommer i motsatt riktning mot hunden, och eftersom det är en stor hund (snäppet större än labrador) så åker den upp på huven och bryter nacken direkt. Man hörde det verkligen.. stod typ 10-20 m från vägen. Den flyger över på andra sidan vägen och ligger på asfalten medan två bilar till hinner köra över den. Första gången gnyr den till, sen blir det tyst. Alla tre bilar stannar och det blir allmänt kaos eftersom de står i vägen för andra bilar. Folk springer ut i vägen och är helt förtvivlade. Får släpa ut hunden till vägkanten så att folk kan börja köra förbi...

usch :( någon liten flicka där ute förlorade sin hund ikväll.. fan vad hemskt det var att se.

machine gun
2007-10-19, 22:53
Usch fy satan vad hemskt! Jag såg en hund springa ut på motorvägen förra vintern, vet inte vad som hände sen för vi tappade den ur sikte (massa folk hade stannat och hoppat ur sina bilar och jag var ute och sprang och stannade också och alla försökte få tag på den vettskrämda hunden), men man kan ju bara gissa sig till hur det slutade :(

lectris
2007-10-20, 14:21
Usch fy satan vad hemskt! Jag såg en hund springa ut på motorvägen förra vintern, vet inte vad som hände sen för vi tappade den ur sikte (massa folk hade stannat och hoppat ur sina bilar och jag var ute och sprang och stannade också och alla försökte få tag på den vettskrämda hunden), men man kan ju bara gissa sig till hur det slutade :(

Ja det var ingen höjdare direkt.. så himla svårt att tänka sig hur det är att se sånt, oavsett om det är någons hund eller en människa som blir påkörd. Tur i oturen dock att inga bilar krockade, den där huvudleden är rätt hårt trafikerad. Om det var jag som körde bilen som körde på hunden hade jag väl blivit så chockad att jag skulle svänga ut i andra körbanan för att försöka väja för hunden *rolleyes* gäller att kunna hålla huvudet kallt liksom.

lectris
2007-10-22, 07:49
snark...

helt sjukt trött är jag.. har inte blivit någon träning alls i helgen, men nog har man haft att göra ändå. :Virro I torsdags kom sambons pappa över med sin tigersåg och tog bort det sista från skiljeväggen mellan vardagsrum och kök, och i fredags lånade vi hans brors tigersåg och tog bort det sista på skiljeväggen mellan hall/vardagsrum. ska posta bilder ikväll, i promis. :]

I lördags lånade vi Jonnys bil och åkte iväg till ide/designaffären här borta och shoppade loss. täcktapet, våtrumslim (ja man använder tydligen inte tapetlim på dessa..), 3 olika väggfärger (grått, vinrött och rött), ett gäng rollers, penslar.. osv. Sen gav vi oss på att tapetsera.. och fyfan vilket jävla slitgöra det är :P täcktapeterna har man på vävtapet så att väggarna blir släta och fina, och de är både bredare och tjockare än vanlig tapet.... sjukt tunga mao. så det går åt minst typ en liter lim på varje våd. HAHA. innan vi kom underfunn med det så slet vi vårt hår för tapeten vägrade sitta kvar på väggen :laugh: fan va hemskt det var.. men iaf så fick vi in snitsen och tillbringade hela lördagskvällen med att tapetsera. kul.

På söndagen så hade allt lim tagit slut plus att vi behövde lite takfärg och en till tapetrulle.. så vi gick en prommis till färgaffären igen och fyllde lagret med pryttlar, sen tapetserade vi klart och började måla. Ena väggen blir vinröd med ett handmålat motiv av moi i ljusare röd och resten av rummet blir målat i ljusgrått, typ lite silveraktigt. Süper-snüggen! ;D

Kämpade på som fan med motivmålningen till igårkväll, ville få till raka linjer med hjälp av maskeringstejp, men inte fan fastnade tejpen på väggen *mini* fick köra det för hand också. inte det lättaste när man har flängt runt hela dagen, man blir lite småtrött.. gav upp efter nån timme. Men tror det blir sjukt snyggt till slut :] Fick inte så mycket sömn heller, grannarna envisades med att hålla på och bygga om de också.. klockan 23 på kvällen liksom. tack så jättemycket.. lät som de var påväg in till vårat sovrum genom väggen. mindre mysigt.

Nu sitter jag på jobbet och försöker kolla igenom lite hotell i Noosa som behövs bokas, men hela noosa består typ bara av hotell, haha! lite svårt att välja. nåja.. har iaf två månader på mig.

TVÅ MÅNADER!! iiiik! ingen tid alls ju :P snart sitter jag på planet ner till aussieland.. mmm....

bjuder på lite bilder från noosa... :]

http://packat.svt.se/upload/imagegallery/57/57/533_2505.jpg

http://www.hotellaguna.com.au/images/noosa_aerial.jpg

Shit vad jag längtar.. ska bli så grymt!

jaaaaag
2007-10-22, 13:14
Då lämnar jag ett litet spår av mej då! (:

Härligt med Australien-semestern! Min syster och pappa var där förr-förra vintern på en superresa (en månad) som jag avstod ifrån för att jag var så nykär i min dåvarande pojkvän, GAH! Hade en skittrisst jul och inget ble som jag ville, mitt livs misstag känshe?

Ska själv till Afrka 27/12.. Kenya, skojj!

Om jag ska kommentera din träning så tkr jag att du springer skitbra på intervallerna!! lite över 14km e ju starkt, hade inte vågat hoppa på i den farten.

1300 kcal låter så lite, när jag deffar blir det på 1800 :D men så är jag längre än dej. Önskar dej lycka till med träningen och så får du ha en underbar semester!!

Hur kommer det sej att din syster bor där förresten?

lectris
2007-10-22, 13:54
Härligt med Australien-semestern! Min syster och pappa var där förr-förra vintern på en superresa (en månad) som jag avstod ifrån för att jag var så nykär i min dåvarande pojkvän, GAH! Hade en skittrisst jul och inget ble som jag ville, mitt livs misstag känshe?

antagligen :D nä men det är ju inte som att man åker dit i en handvändning liksom, det är ju en bit.. så ja jag skulle ångrat mig rätt hårt.

Om jag ska kommentera din träning så tkr jag att du springer skitbra på intervallerna!! lite över 14km e ju starkt, hade inte vågat hoppa på i den farten.

tack! håller ju i mig när jag hoppar på, annars åker man ju in i väggen på en gång ;) speciellt de sista intervallerna.. haha, jag har varit nära på att drutta på näsan ett par gånger kan jag ju tala om, när man är så jävla trött att benen typ inte går att lyfta, haha! men ändå så får man se till att pinna på, annars lär det göra ont. :D och vara sjukt pinsamt också för den delen

Hur kommer det sej att din syster bor där förresten?

Hon åkte ner dit 2002 för att plugga, och tog examen 2006. Efter det så fick hon jobb och bosatte sig där, och nu har hon köpt villa och skaffat hund, sambo och hela grejen.. så hon kommer nog stanna där. Hon är en ren utomhusmänniska så hon trivs så himla bra i klimatet där nere, cyklar bland annat på elitnivå och surfar som en galning :D ska försöka lära mig att surfa också, men det lär ju bli en utmaning...

kul att du kikade in föresten :D

lectris
2007-10-22, 20:31
:sleep:

nu har jag stått i ytterligare 2½h och bara målat på den där jäkla motivmålningen.. har sketaont i nacken och trött som fan.. både i kroppen, i huvudet och i ögonen. Stirrat in i en vägg från 30cms håll i nästan tre timmar :Virro man kan ju bli blind av mindre.. och ryggskott får man säkert på kuppen. tur att jag har min snela Matte som lovat massage. *cupid*

Anyway så lovade jag ju bilder. Var nära att jag stupade i säng men måste ju hålla vad jag lovar. ;D

Skiljevägg ett - mellan vrdgsrum / kök. Lister redan borttagna, därför den smått risiga looken...
43695

Bortplockad vägg och nymålad med 1/4 färdig väggmålning.. postar en bild när den är helt färdig. Notera det fina svarta fältet på bilden. min kamera säckar ihop :D Ska köpa ny strax.. hoppas ni gillar soffan som vi fick av Jonas som står i köket :naughty: den ryker snart. Ny soffa på väg.
43696

Skiljevägg två - mellan hall / vrdgsrum.. lister bortplockade här också
43697

Tada! massa skit överallt och felplacerade möbler eftersom vardagsrummet är utrymt men thats life. ;D
43698


Som synes så är allt lite halvfärdigt just nu.. kvar är att måla taket och sätta upp lister samt alla gardiner, lampor och whatnots. Postar nya bilder när det är fint, städat och nytt ;D enjoy.

lectris
2007-10-23, 11:03
Status: träningen lyser med sin frånvaro.. :em:

Det är så jäkla mycket nu som måste prioriteras.. speciellt med lägenheten, men även med australienresan. Har ännu inte sökt efter internationellt körkort :smash: men ska fylla i de där jäkla formulärena ikväll. Försöker hålla kosten någolunda iaf, men det känns kass att inte komma iväg till gymmet.. riktigt kliar i byxorna. Imorgon är det iaf tänkt att vi ska pallra oss ner för ett benpass.

Är sjukt stressigt på jobbet också, vi är några man kort nu, och när en väl blir sjuk så verkar det som att det blir något av en domino-effekt... liksom, klarar inte av den ökade pressen, så då blir det "hmm nä men jag har nog lite huvudvärk idag ändå, bäst jag stannar hemma idag" bah! Taskigt mot oss som sitter kvar och får slita RÅMPAN av oss *grr27*

Lite småpanik också, som alla vet så älskar jag desperate housewifes *cupid* och som det är nu så har vi ingen tv inkopplad hemma.. missa avsnittet ikväll är ju liksom inte på schemat, försökte ta reda på vilken säsong och avsnitt det är som går ikväll så man hade kunnat ladda ner och kika på laptopen, men får lite tvivelaktiga uppgifter... så det vågar man ju inte lita på :D aja, får se hur det löser sig. Om inte annat få vi släpa fram tvn och koppla in den och sen ta bort den igen ;D

duenorth
2007-10-23, 11:39
Avsnitt 21
Säsong 3
???
http://www.tvinfo.se/show/desperate-housewives/1008844/

lectris
2007-10-23, 11:56
Avsnitt 21
Säsong 3
???
http://www.tvinfo.se/show/desperate-housewives/1008844/

ja men.. körde de inte hela säsong tre innan avbrottet eller? nu i höst har de bara visat typ 3-4 avsnitt, och jag hade för mig att de började med en ny säsong i höst och då kan det väl inte vara avsnitt 21 redan :confused:

lectris
2007-10-24, 08:27
dåså.. nu börjar väggmålningen äntligen bli klar. Har lite smådetaljer kvar som jag ska fixa ikväll, sen får det fanken vara nog. Målade hela kvällen igår förutom när jag tittade på desperate (:D) och lagade mat. Målade så mycket att jag glömde bort tvättiden.. hahaha.

Jävla katten höll på att kosta mig livet också. Står ju på en av köksstolarna när jag målar, och den är inplastad i skyddsplast för att den inte ska bli nerkladdad.. och så hör jag att Majsan är uppe på soffan och klöser. ICKE!! Skulle hoppa av stolen och springa in i köket och skälla på henne, men så fastnar min fot i skyddsplasten i språnget :laugh: så jag river med mig hela stolen i golvet och landar på lamporna som står framför stolen.

Det bästa av allt är att jag har färghinken OCH penseln i ena handen, men på nåt sätt så ramlade jag så att jag inte spillde en enda droppe färg eller ens petar ut ögat med penseln *flex* Rena cirkusartisten. Kommer iaf på fötter igen och gastar på katten så hon blir livrädd och kutar ut ur köket och vågar inte visa sig på hela kvällen, haha ;D

Ikväll är det gymmet! :hbang: Ben FTW! hoppas det inte är så mycket folk som svärmar omkring där ikväll, jag har längtat efter min smithmaskin nu. Satt på bussen på väg till jobbet och funderade.. och kom på att jag inte har tränat på en hel vecka. Så stort uppehåll var det länge sen jag hade.. dags att bryta det då mao :D

lectris
2007-10-24, 18:42
träning! :hbang:

Första passet på en vecka, yay! Körde hårt som fan idag faktiskt och fick till och med till ett PB :D

Ben idag, och inspirerad av Mela så provade jag både fria knäböj (för första gången) och dessutom raka marklyft. :D körde riktigt lätt bara för att känna på tekniken, men.. ja det var ju intressant.

Uppvärmning: 5 min jogg 8,5km/h på 3,0 incline (om det säger er något...)

Benpress:
52kg x 12
61kg x 10
70kg x 8
79kg x 8
88kg x 8 (PB!)

Liggande lårcurl:
30kg x 12
35kg x 8 x 8
40kg x 8

Spark:
35kg x 12
42kg x 10
49kg x 8
56kg x 8

Knäböj (fritt)
20kg x 10 x 8 (svajigt som fan)
10kg x 8 x 8 mest för att få in tekniken

Raka marklyft (fick ingen riktig kontakt..):
20kg x 10
40kg x 8 x 8
45kg x 6

Inre lårpress ( i väntan på att smithen blir ledig...)
50kg x 10
60kg x 10
65kg x 8 x 8

Spark igen samma anl som ovan:
42kg x 10
49kg x 10

Utfall i smith (äntligen ledig..):
20kg x 10 per ben
30kg x 8 per ben (trött som fan.. vart svimfärdig sista repsen, hade tänkt köra x 10 men delt gick inte)

Slutkörning

Knäböj i smith:
20kg x 10
10kg x 10 x 8


Kändes bra, speciellt i pressen. Hade gått lite väl lång tid efter sista måltiden innan passet så fick lite lågt blodtryck där ett tag tror jag, fick stödja mig lite på smithen för att det inte skulle svartna för ögonen. Gäller att komma ihåg att andas också.. *whistle*

Nu ska jag laga mat *drool* jak er hongrig hest.

lectris
2007-10-24, 20:57
Jag ska iaf ha:

bake pro
rapid recovery

.. och helst en massa annat också. :D

.... *whistle*

haha! in a weak moment så kunde jag verkligen inte vänta på lönen, så nu har sidan X fått en beställning av mig :D wohooo jag hoppas, hoppas att de hinner skicka iväg den innan veckan är slut.. är allt för otålig för att behöva vänta tills helgen är över.

Iaf så blev det inte så värst mycket "en massa annat" utöver orginalplanen, lyckades faktiskt hindra mig innan det rök ner allt för mycket i kundvagnen ;p Var nära på att köpa Cubed också, kreatin som inte binder vätska.. meen jag tror jag hoppar den just nu. får bli nästa gång :D

Det blev iaf:



Bake pro


Rapid recovery, citronfromage (hoppas den smakar göttans, hallon är ingen favorit direkt..)


Mivitotal Plus


mm-m-mm!

mela
2007-10-24, 21:25
Nice pass och gött att du vågade dig på att prova fria böj :) Hoppas att du fortsätter med det ;)

Kör du raka mark med handlar eller stång? Har du helt raka ben eller liiiite böjda knän?

lectris
2007-10-25, 05:25
Nice pass och gött att du vågade dig på att prova fria böj :) Hoppas att du fortsätter med det

Kör du raka mark med handlar eller stång? Har du helt raka ben eller liiiite böjda knän?

Tack :) ska fortsätta med böjen ja, men känns inte som jag vågar lassa på vikter än.. vill få in balansen först. finns ingen sån bur på gymmet som du nämnde att du körde böj i, och känns inte riktigt som att jag vill stå och kasta vikterna omrking mig.. :D

Marken kör jag med stång och raka knän. Är hantlar bättre?
haha jag märkte att det är dags för lite greppträning också, fan va jobbigt det var att hålla i 40kg utan att kunna luta stången mot typ axlarna... :Virro

mela
2007-10-25, 07:13
Gott :) Balansen är bra skit, ger träning i fler muskler känns det som.

Jag har aldrig testat hantlar, jag kör med stång, dock inte helt raka knän, det tar bara i ryggen på mig då. Testa att böja liiite på knäna och se om du får bättre kontakt då :)

Greppträning är ganska så roligt, jag kör barhold ibland. Ställer mig nånstans när jag kan släppa stången bara sådär, lassar på vikt och tar stången och håller den så längejag kan. Klarar jag mer än 10sekunder så ökar jag vikten :) Åsså håller jag på så.

lectris
2007-10-25, 08:16
Testa att böja liiite på knäna och se om du får bättre kontakt då :)

Greppträning är ganska så roligt, jag kör barhold ibland. Ställer mig nånstans när jag kan släppa stången bara sådär, lassar på vikt och tar stången och håller den så längejag kan. Klarar jag mer än 10sekunder så ökar jag vikten :) Åsså håller jag på så.

Ja jag kände också att det bara tog i ryggen.. typ som i goodmornings. misstänkte väl att det var något galet, får prova med lite böjda knän nästa gång :D

Vad menar du med att bara släppa stången? i golvet? låter inte det sketamycket? vi har typ inga mattor eller så, så det är ju rakt i trägolvet ;p Har ju typ en ställning som man kan stå i iofs.. och bara böja lite på knäna så ställer man ner stången där. Men då kan man väl å andra sidan inte ta ut sig ordentligt i greppträningen om man ska köra tills man måste släppa.. fan va krångligt det blev då *rolleyes* :D

mela
2007-10-25, 14:53
Ja jag kände också att det bara tog i ryggen.. typ som i goodmornings. misstänkte väl att det var något galet, får prova med lite böjda knän nästa gång :D

Vad menar du med att bara släppa stången? i golvet? låter inte det sketamycket? vi har typ inga mattor eller så, så det är ju rakt i trägolvet ;p Har ju typ en ställning som man kan stå i iofs.. och bara böja lite på knäna så ställer man ner stången där. Men då kan man väl å andra sidan inte ta ut sig ordentligt i greppträningen om man ska köra tills man måste släppa.. fan va krångligt det blev då *rolleyes* :D

Gott :) tryit.

Du behöver inte hålla stången mer än nån cm över ställningen ;) Bara du kan köra tills du tappar den liksom.

machine gun
2007-10-25, 16:00
Man kan köra barholds i smith också, då är det ganska lätt att bara sätta stoppen en liten bit under stången.

mela
2007-10-25, 16:18
Man kan köra barholds i smith också, då är det ganska lätt att bara sätta stoppen en liten bit under stången.

Smart! :thumbup:

lectris
2007-10-25, 20:13
Man kan köra barholds i smith också, då är det ganska lätt att bara sätta stoppen en liten bit under stången.

..doh! att jag inte tänkte på det :D ska jag definitivt prova nån gång. tack för tipset :thumbup:

RassK
2007-10-25, 20:44
Mera knäböj \o/
kik

lectris
2007-10-26, 05:00
Mera knäböj \o/
kik

;) ay, ay captain..

Edit: ja jag har funderat på att byta plats på bress och böj (smith då.. iaf atm) för att bli lite mer håardkåår!! men jag har aldrig kommit till skott. nästa pass kan jag köra så och öka dosen böj ett par snäpp. sounds good, da?

mela
2007-10-26, 11:12
;) ay, ay captain..

Edit: ja jag har funderat på att byta plats på bress och böj (smith då.. iaf atm) för att bli lite mer håardkåår!! men jag har aldrig kommit till skott. nästa pass kan jag köra så och öka dosen böj ett par snäpp. sounds good, da?

Det tycker jag :) Du kan ju testa att tag så iaf. Böj is teh shitz!

lectris
2007-10-26, 14:20
Äntligen, äntligen fredag. Sitter i receptionen nu på jobbet och folk surar för att jag inte har med min svarta jobbkavaj... hihi :D

slutar om 40 min och då är det gymmet som är första anhalten! :hbang: sen ska jag handla för det finns verkligen ingen mat hemma. fan jag fick äta kvarg på gröten i morse.. inte coolt. blir så jäkla.. ja vad säger man. mastigt? nej det är fel ord. det blir fel helt enkelt ;) minimjölk FTW!!

men nu ska jag fortsätta att jobba lite, annars får bossen annat att sura över än en kavaj som jag inte har på mig *popcorn*

lectris
2007-10-26, 17:51
Nä nu är jag besviken. Hämtade mitt paket nu och testade nya smaken på rapid recovery. *spy* citronfromagen smakar till och med värre än hallon ;( aja.. inte så mycket att göra åt det liksom, får väl hålla för näsan eller nåt. Fast man vänjer sig väl efter ett tag iofs..

Träningen då! Bröst + triccar idag blev det minsann. Körde ett rätt kort och intensivt pass idag, kände inte för att vara på gymmet längre än nödvändigt.. matte jobbar kväll idag så fick träna ensam dessutom. so much less fun... :(

Uppvärmning: jogg 9,0km/h 5 min

Bänkpress (svagis):
20kg x 10
25kg x 10
30kg x 8 x 8
35kg x 6 x ....

Pushdown, cable:
15kg x 12 x 10
20kg x 8 x 8
25kg x 6 x 6

Lutande bänkpress:
21kg x 8 x 8
28kg x 6 x 6
14kg x 10 strikta

Kickback per arm:
6kg x 8
7kg x 6
8kg x 6 x 6

Peckdeck (tycker den är apjobbig.. är ju så jävla kort så får ingen bra sittställning i den iom att armarna är korta också. vill helst köra med raka armar men crossover-maskinen var upptagen):
21kg x 10
28kg x 8 x 6 (HELT SLUT!)
21kg *grr*: 6 x 6

Hantelpress (helt supervingliga.. skakis som fan i armarna)
8kg x 10
7kg x 8 x 6

kunde typ inte klä på mig i omklädningsrummet sen... snacka om att det var en pärs att bära hem alla prylar sen på den där lilla promenaden från gymmet och hem :Virro gymkläder, matkasse, 5kg's paket, handväska och stövlar.. säkert något mer också ;p

Nu är det matdags :D

lectris
2007-10-28, 15:44
halloween/inflyttningsfest igår. behöver jag säga att det inte har blivit nån träning idag? :em: jag skulle vara croupier men fakking buttericks har så kassa dräkter och ingen bytesrätt *grr* inte kan man prova den innan man köper heller. vadå grisen i säcken. helt fel sydd och jättestor. one size "men den är liten i storleken" jo tjena. tänkte sy in den men det gick inge vidare, så jag dumpade den idén rätt fort.

jag blev bordellmamma from hell i stället ;D

43877

grymt kul kväll blev det iaf, en kille blev rakad på fyllan. haha :D han är nog rätt sur idag när han miste sitt hårsvall. men så går det när man slår vad om saker.. och har fått tii many martoonies ;)

nu ska vi snart eta pizza. sköta kosten, vad är det? *whistle*

mela
2007-10-28, 15:47
Haha fan va nice. Looking good missy!
Avis på dina lösögonfransar, när jag väl fått mina på plats var det ingen skillnad. Faking HM:

Pizza är opti bakismat *drool*

regus
2007-10-28, 15:51
Pizza är bra mat, bordellmammor är opti och det är bra att snagga killar på fyllan. Mer snagg åt folket.

machine gun
2007-10-28, 16:03
Het look! Fast blir det inte lite fel att ha ett halsband som signalerar undergivenhet om man är bordellmamma? Får för mig att de borde vara dominanta :D But who cares, så länge man är snygg :hbang:

lectris
2007-10-28, 16:06
Haha fan va nice. Looking good missy!
Avis på dina lösögonfransar, när jag väl fått mina på plats var det ingen skillnad. Faking HM:

Pizza är opti bakismat *drool*

HMs fransar är kass. Jag har från make up store och de som jag hade igår är från stargazer :D de har bäst lim också, så de rekomenderas. Både mus och gazer har rätt roliga fransar om man ska spexa till det eller ha till en utklädnad *popcorn*

pizza är opti som fan ja. speciellt med oxfilé på *drool* protte FTW!! ;)

lectris
2007-10-28, 16:08
Pizza är bra mat, bordellmammor är opti och det är bra att snagga killar på fyllan. Mer snagg åt folket.

ja. snagg är hett som fan. *cupid*

Het look! Fast blir det inte lite fel att ha ett halsband som signalerar undergivenhet om man är bordellmamma? Får för mig att de borde vara dominanta :D But who cares, så länge man är snygg :hbang:

haha jaja vafan :D bordellmamma hade både piska och halsband. omväxling förnöjer heter det väl änna ;D

lectris
2007-10-29, 11:35
Äntligen måndag! .. eller något.

Regnet öser ner och jag sitter på jobbet och har lite lagom tråkigt. Känner mig lite extra fin i kanten, för idag har jag kostym på mig, hihi. ska vara ute i repan i eftermiddag och då måste man vara lite extra stilig ;)

Matte är sjukling så han fick gå hem från jobbet idag.. fattar inte, han är jämt sjuk. själv blir jag inte ens smittad, har inte varit förkyld på säkert ett år. Iofs så proppar jag i mig alla möjliga vitaminer och saker i förebyggande syfte, senaste tillskottet är mivitotal plus från GG *cupid* (inte galne gunnar)

reeel najs. smakar lite som brustablett-citronsmaken men väldigt koncentrerat. om man spär ut med lite vatten eller har i protteshakern så är det apmumsigt :D sen om det gör så mycket nytta vettefan men annars så är det väl placeboeffekten som gäller.. ;)

idag är jag peppad som fan annars! tänkte att jag skulle riva av ett intervallpass på gymmet och det ska bli grymt skönt.. var ett tag sen sist.. haft sån jäkla problem med akut håll så det har liksom inte funkat fullt ut.

Planen är iaf som följande:

uppvärmning 10 min 8,5km/h
8 st intervaller om 30sek/30sek vila 14,5km/h
2 st sista intervaller om 30sek/30 sek vila 15km/h
nedvarvning 10 min 5,5km/h gång

= 30 min på löpbandet.

kort och intensivt ska det vara ;) .. kanske inte allt i livet, men på gymmet brukar det funka bra, hihi.

machine gun
2007-10-29, 11:44
idag är jag peppad som fan

Haha, läste "preppad som fan" och med allt vitaminsnack innan låg kopplingen inte alltför långt borta :D


Dålig måndagshumor... :em:

lectris
2007-10-29, 11:48
Haha, läste "preppad som fan" och med allt vitaminsnack innan låg kopplingen inte alltför långt borta :D


Dålig måndagshumor... :em:

hahaha! :D nja. såna "vitaminer" pysslar jag inte med ;) dålig humor FTW!!

lectris
2007-10-29, 20:19
das intervallenpassen!

ååh det var så skönt :D fan vad jag älskar intervallpass alltså. OK älskar är väl liten överdrift, men när det är över alltså.. ja. vad ska man säga. high on endorphins, thats me. ;D vem behöver preppa när man har endorfiner liksom. :P

fick sträcka ut benen ordentligt efter en fettohelg med för mycket alkohol. Fan jag fattar egentligen inte varför man dricker, ser inte tjusningen i det längre. orka? man slösar bort så jävla mycket tid att vara bakis som man egentligen kan spendera.. på gymmet *cupid* hihi.

Körde precis enligt planen ovan, förutom att det blev tre 15km/h intervaller ist för de tänkta två. :cool: bara flög fram, swoooosh!! energin tog aldrig slut typ. Hade lite hållkänningar, men masserade bort det värsta mellan intervallerna, sen var det bara att bita ihop ;D Nästa intervallpass funderar jag på att köra hälften 40/20 vila, dvs förlänga springtiden med nån minut, ist för att öka tempot ytterligare. Gick så pass lätt idag så det ska jag banne mig göra nästa gång :D

Imorgon är det tvättid på kvällen, men jag slutar 16 så hinner med ett rygg+baksida axel+bicepspass också.


ska gå och leva på mina endorfiner ett tag nu....... :Virro

lectris
2007-10-30, 12:35
Ok, change of plans. Ryggpasset blir imorgon, har lite grejer jag måste fixa med idag efter jobbet.. Fått min nya kamera nu som behöver bli hämtad och sen är det tvättid och så det obligatoriska desperate housewivesavsnittet. Förra var ju helt SJUKT spännande *drool*

är så glad över min nya kamera *cupid* eftersom vi åker ut på långresa i vinter (och för att jag är überklantschen) så har jag hittat denna:

http://www.plusfoto.se/Shop/Image/Article/700326.jpg

står pall för fall från 1,5 m, vattentät ner till 10m djup och tål dessutom tryck på 100kg. sweet!! vet inte hur många apparater jag sabbat genom åren genom att typ.. fota i duggregn, spilla deodorant på, tappa i betonggolv... osv. förhoppningsvis lär det ju inte hända med denna :D dessutom är det ju skitbra eftersom jag kommer kunna dyka med den i aussieland också! när vi var i indonesien så köpte vi nån crappig typ av engångs undervattenskamera som tog askassa bilder. Så det ska bli kul med något ordentligt eftersom vi kommer dyka rätt mycket där nere. Lovar att lägga upp bilder här sen på våra undervattensäventyr ;D

Ååh, det ska bli så jävla kul!! Det är liksom mindre än 2 månader kvar tills vi åker.

Dags att börja slipa på beachformen nu kanske ;) hihi...

lectris
2007-10-30, 19:55
Dags att börja slipa på beachformen nu kanske

and the work began today... *whistle* skrev ju tidigare att jag skulle hoppa ryggpasset idag, men vad gjorde jag? joo jag kom på när jag var hemma och hämtade avin till kameran att jag likagärna kunde stanna på gymmet en timme eftersom postombudet ligger precis bredvid... :D smarto.

Så! idag blev det rygg + axlar + biceps

Uppvärmning: 5 min cykling till gymmet + 5 min jogg 9km/h

Marklyft:
30kg x 8
40kg x 8
50kg x 6 x 6
60kg x 4 (hur var det nu med greppträningen?! *gah!*)

Brett latsdrag:
21kg x 10
28kg x 8 x 6
35kg x 6 x 6

Cablerodd:
28kg x 12
35kg x 8
42kg x 6 x 6

Hyperextensions:
Kroppsvikt x 12
5kg x 10
10kg x 8 x 6

Militärpress:
15kg x 12
20kg x 10 x 8
25kg x 8

Cablecurl:
15kg x 12
20kg x 8
25kg x 6 x 6

Koncentrationscurl (per arm):
6kg x 8
7kg x 6
8kg x 6

Baksida axeln, maskin:
17kg x 10
21kg x 6 (TRÖTT)
14 :em: kg x 8

cyklade hem igen, tvingade i mig 35g rapid, fixade tvätten och lagade mat. Nu har jag hunnit leka lite med min kamera också... wohoo ;D

im a smooooth operator today, thats right! yeah! :naughty:

lectris
2007-10-31, 10:25
mm.. vaknade i morse med en härlig träningsvärk i ryggen, latsen och biccarna *cupid* fanken vad skönt det är med träningsvärk, och det är jättesällan jag får nånting i små muskelgrupper, och då speciellt i biceps.. så jag är extra glad :D

Resan börjar närma sig med stormsteg.. och därför har jag funderat lite på att slipa ner mitt matschema lite. Har hållt mig till 1400-1500 kcal per dag nu ett tag, bortsett från vissa.. eh.. ja.. utsvävningar under helgen ;p

igår då som ett exempel:

Frukost
1 koffeintablett
1msk mivitotal plus
50g havregryn 160 kcal
2msk sockerfri hallonsylt 16 kcal
1dl minimjölk 36 kcal
85g banan 82 kcal

= 294 kcal

Lunch
1 portion lax..sås? 209 kcal
40 gram okokt matvete 136 kcal
1.0 st plommon 15 kcal
0.5 st tomat 7 kcal
10.0 gram ruccolasallad 2 kcal

= 367 kcal

Under dagen:
3 koppar kaffe med 1,5 dl mellanmjölk totalt: 75kcal

Efter träning:
35g rapid recovery + 1msk mivitotal 155 kcal

Middag:
1 p. räk..röra? 115 kcal
150g sallad 27 kcal
150g kokt råris 158 kcal

= 299 kcal

294 kcal + 367 kcal + 75 + 155 + 299 = 1190 *kissass*

Sambon är ju hemma med förkylning och i morse blev jag lite orolig att han har smittat mig, för jag känner mig liksom.. ja vad ska man säga, öm i bihålorna :confused: inte ont i halsen iaf, så jag dissar inte träningen.

ben ikväll, FTW!

kramis bananis.

machine gun
2007-10-31, 11:56
mm.. vaknade i morse med en härlig träningsvärk i ryggen, latsen och biccarna *cupid* fanken vad skönt det är med träningsvärk, och det är jättesällan jag får nånting i små muskelgrupper, och då speciellt i biceps.. så jag är extra glad :D

Grattis! Träningsvärk är trevliga saker (förutom när den är så förlamande att man knappt kommer ur sängen, då kan det lätt bli aningen för mkt av det goda :D) Du borde testa att klättra om du vill få träningsvärk på nya ställen, bra greppträning dessutom :)

mela
2007-10-31, 12:26
Grymt pass hörrö. Bra med träningsvärk också. It's heaven! YEAH BUDDY!

Hur håller du i stången när du kör mark? Håller du båda händerna åt samma håller eller tvistat grepp (ingen aning om vad det heter men se bilden nedan)

Du lär ju inte behöva äta mindre än det du äter just nu. Det är väl helgerna som är problemet :Virro frossa ftw! *drool*

http://www.hejalinkoping.nu/fotografier/marklyft.jpg

lectris
2007-10-31, 12:46
Du borde testa att klättra om du vill få träningsvärk på nya ställen, bra greppträning dessutom

jo jag har provat att klättra.. och jag är inte så superförtjust i det *rolleyes* är lite smått höjdrädd så jag håller mig helst på marknivå om det är möjligt ;p det låter kul och jag blir supertaggad när jag ska göra det, och de första metrarna upp i luften går som en dans.. men sen är det inte lika kul längre. haha! i know, jag är mes.. *whistle*

lectris
2007-10-31, 12:55
Hur håller du i stången när du kör mark? Håller du båda händerna åt samma håller eller tvistat grepp (ingen aning om vad det heter men se bilden nedan)

Du lär ju inte behöva äta mindre än det du äter just nu. Det är väl helgerna som är problemet :Virro frossa ftw! *drool*

hmmm jag har inte tänkt på hur jag håller faktiskt, de är nog åt samma håll med greppet mot kroppen eller vad man säger. nu när du postar den där bilden så fick jag nån flashback att det är tvistat grepp som gäller. fel? rätt? no? :D

nej frossa är fan inte ftw. speciellt inte tvådagarfrossa med alkohol inblandat... :Virro huhu. måste sluta med det nu känner jag. två vita månader framför mig nu ;)

måste ju spara in på alkokontot till resan.. för den månaden lär inte vara vit. hihi

mela
2007-10-31, 13:04
hmmm jag har inte tänkt på hur jag håller faktiskt, de är nog åt samma håll med greppet mot kroppen eller vad man säger. nu när du postar den där bilden så fick jag nån flashback att det är tvistat grepp som gäller. fel? rätt? no? :D

nej frossa är fan inte ftw. speciellt inte tvådagarfrossa med alkohol inblandat... :Virro huhu. måste sluta med det nu känner jag. två vita månader framför mig nu ;)

måste ju spara in på alkokontot till resan.. för den månaden lär inte vara vit. hihi

Du orkar mer om du kör med tvistat grepp. I värsta fall får du köpa dragremmar ;)

Nja frossa är sällan opti, förutom när man sitter där med chokladen och vinet framför sig och njuter av livet.

Ta med mig på din resa? :(

lectris
2007-10-31, 13:23
Du orkar mer om du kör med tvistat grepp. I värsta fall får du köpa dragremmar

äh, dragremmar är för mesar (:D) nä men jag har faktiskt funtat på att köpa mig såna, men jag har aldrig kommit så långt.. ;)

Ta med mig på din resa?

allright :D men då får du banta ner dig lite, får bara ta med mig 20kg bagage. du kan få hela resväskan, för vem behöver ha med sig kläder.. :angel: åker ju ner mitt i värmeböljan. 40 grader dygnet runt typ.. bikini ftw?

lectris
2007-10-31, 17:00
Ok, det blir inget gymbesök idag ändå. efter lunch där nångång så började jag känna mig sämre, är typ helt igenkloggad. Hela höger sida av skallen känns bortdomnad typ (hur bra låter det då :confused:), höger näsborre är täppt, har ont i högra delen av tandraderna och har lock för höger öra. är verkligen skitirriterande. Lägg på huvudvärk och begynnande halsirritation/halsont så har du hur jag mår just nu ungefär.

dvs.. ingen träning idag. ska ta dubbel dos mivitotal ikväll och hoppas på att vitaminchocken ska få förkylningen att backa tills imorrn ;p ska undvika att kramas för mycket på min smittohärd till sambo också.

nu ska jag sjyyka mig i soffan lite tills det är dags att laga lite käk. :(

mela
2007-10-31, 17:03
äh, dragremmar är för mesar (:D) nä men jag har faktiskt funtat på att köpa mig såna, men jag har aldrig kommit så långt.. ;)

allright :D men då får du banta ner dig lite, får bara ta med mig 20kg bagage. du kan få hela resväskan, för vem behöver ha med sig kläder.. :angel: åker ju ner mitt i värmeböljan. 40 grader dygnet runt typ.. bikini ftw?

haha jag har dragremmar, gött i nödfall liksom.

Haha. 20kg? Du åker väl inte ensam? 40kg kan jag nog komma ner till m jag hugger av mig benen :Virro

lectris
2007-10-31, 17:08
haha jag har dragremmar, gött i nödfall liksom.

i know. :D därav min kommentar ovan ;)

Haha. 20kg? Du åker väl inte ensam? 40kg kan jag nog komma ner till m jag hugger av mig benen

nää det gör jag iofs inte.. men fan om du ska lämna benen hemma så pallar jag inte ha med dig, då måste man ju fixa rullstol eller nåt satt du kan hänga med i äventyren där nere. för inte fan tänker jag bära runt på 40kg mela utan ben. :D :Virro

Edit: kan iofs lämna dig till nån sjysst surfhunk som är villig att bära dig på sin bräda. ;)

mela
2007-10-31, 17:13
vafan lägg mig på en strand nånstans och flirta upp nån villig inhemsk pojk som vill leka slav och bära på mig och köpa saker åt mig osv.. surfare låter iofs nice *drool*

lectris
2007-10-31, 17:22
surfare låter iofs nice

mmmmmhm!! girl, tell me about it. *drool* *drool*

http://www.onestopcool.com/wp-content/uploads/2007/03/matthewmcconaughey_surf03.jpg

inte de snyggaste badbrallorna kanske men hey, man kan inte få allt... *cupid* kan ju säga att jag lätt kommer ta surflektioner där nere. inte enbart för surfingen då... :naughty:

lectris
2007-11-01, 16:18
bah, jäkla bild att försvinna.... :(

aja. jag fortsätter vara sjuk idag, ingen träning mao. suttit på jobbet och snörvlat och nyst i folks öron hela dagen.. härligt! Går bara halvdag imorrn så jag orkar nog jobba då också.. fan att jag skulle bli sjuk nu alltså. Imorrn vill jag träna och på söndag fyller jag år. vill inte vara sjuk då juh *cry* Vi ska ha middag hemma hos min pappa, men jag funderar på att ta med en Choklad & apelsin-cheesecake som jag såg på aftonbladet faktiskt.. såg grymt god ut *drool* dock får de andra äta min födelsedagstårta eftersom jag ligger på 1200kcal per dag ju. ;] En bit motsvarar väl typ mitt kcalbehov. haha!

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/dynamic/00445/apelsinkladdkaka170_445067h.jpg

nästa helg så är det fars dag och då ska jag göra lite chokladtryffel till min chokladälskande pappa. ;D Funderar på lite olika smaker.. choklad+apelsin är ju en given hit, men ska även göra med chili och med kanske med ingefära. sounds tasty, huh?

http://www.coop.se/upload/opskrifter/211889.jpg

machine gun
2007-11-01, 16:21
Klart du ska unna dig att äta cheesecake på din födelsedag!

Choklad + chili och choklad + ingefära är riktigt goda kombos. Choklad + lime är också schysst. Du måste ge recept och smakrecensioner om du gör såna (värsta bra julklappstipset juh)

machine gun
2007-11-02, 11:01
1200 kcal per dag låter för övrigt sjukt lite. Ditt BMR (energiomsättning i total vila) måste ju ligga däromkring eller tom över. Varför ligger du så lågt?

lectris
2007-11-02, 11:04
1200 kcal per dag låter för övrigt sjukt lite. Ditt BMR (energiomsättning i total vila) måste ju ligga däromkring eller tom över. Varför ligger du så lågt?

trimmar bort lite späck (:D) inför min beachsäsong som börjar här snart ;D brukar ligga på 1500 annars men ska minska nu ett par veckor iaf.

machine gun
2007-11-02, 11:08
trimmar bort lite späck (:D) inför min beachsäsong som börjar här snart ;D brukar ligga på 1500 annars men ska minska nu ett par veckor iaf.

Vad väger du och hur lång är du? Tycker det låter nästan farligt lågt.

lectris
2007-11-02, 11:11
Klart du ska unna dig att äta cheesecake på din födelsedag!

Choklad + chili och choklad + ingefära är riktigt goda kombos. Choklad + lime är också schysst. Du måste ge recept och smakrecensioner om du gör såna (värsta bra julklappstipset juh)

känner ändå ingen smak nu what so ever tack vare förkylningen, så får se hur det blir med cheescaken *rolleyes*

såg att du har en massa chilifrukter över i matforumet, kanske ska testa att göra tryffel med chili då så delar jag med mig av receptet här sen :)

lectris
2007-11-02, 11:12
Vad väger du och hur lång är du? Tycker det låter nästan farligt lågt.

nja farligt lågt är det ju inte... är 163cm och väger ca 55kg.

machine gun
2007-11-02, 12:08
nja farligt lågt är det ju inte... är 163cm och väger ca 55kg.

Enligt Harris & Benedict-ekvationen ligger ditt BMR på 1387 kcal, dvs så mkt gör du av med om du ligger stilla i sängen en hel dag. Det är vad som krävs för att inre organ ska fungera och kroppsvikten hållas stabil. Mindre än så bör du egentligen aldrig ligga.

lectris
2007-11-02, 12:12
Enligt Harris & Benedict-ekvationen ligger ditt BMR på 1387 kcal, dvs så mkt gör du av med om du ligger stilla i sängen en hel dag. Det är vad som krävs för att inre organ ska fungera och kroppsvikten hållas stabil. Mindre än så bör du egentligen aldrig ligga.

som sagt så brukar mitt intag vara på ~1500 när jag dietar nu för tiden.. men har sänkt intaget för ett par veckor, alltså bara tillfälligt. så du behöver inte oroa dig, men tack ändå för din omtanke. *cupid*

lectris
2007-11-03, 14:24
Status: still sick.

fick feber i natt och hade skitäckliga drömmar.. i dont like :( ingen feber nu dock. fan va kass.. förhoppningsvis bättre imorgon så jag kan ha lite kul på min födelsedag. Uppskattad tidigaste träningspass: måndag. om jag har tur.

försöker höja kalorierna nu lite idag och imorgon, lär ju inte förlänga tillfrisknandet iaf....

ikväll får jag pannkakor! woho. ska lassa på jättemycket sylt så att jag får känna smaken av någonting iaf :(

mela
2007-11-03, 14:27
Naw stackarn :( Hoppas att du blir frisk snart. Bara att äta mycket och dricka ordentligt med vatten. Och sova mycket :) Så blir du nog frisk snart!

http://www.vykort.com/data/media/11/4.jpg

lectris
2007-11-03, 16:27
Naw stackarn :( Hoppas att du blir frisk snart. Bara att äta mycket och dricka ordentligt med vatten. Och sova mycket :) Så blir du nog frisk snart!

http://www.vykort.com/data/media/11/4.jpg

awh :) thanks, sweetie.

lectris
2007-11-04, 12:12
Lite bättre idag faktiskt.. fast har sovit askass inatt. Nu är hela lägenheten städad iaf *cupid* i liek mah hous kleen.

Ska snart gå och duscha och ta lite båsbilder till internationella körkortsansökningen (nej den är inte skickad än... *gah!*) och sen göra mig i ordning hemma. blir en promenad hem till pappa i eftermiddag, där väntar födelsedagsmiddag... *drool* har blivit lovad oxfilé, smörstekta kantareller, hasselbackspotatis och plommontarteller med glass till efterrätt. mmm... :D

machine gun
2007-11-04, 14:05
GRATTIS på födelsedagen! :cheers:

lectris
2007-11-04, 14:24
GRATTIS på födelsedagen! :cheers:

tack!! :bpump: :D *cupid*

lectris
2007-11-05, 13:43
Är hemma från jobbet idag, förkylningen har inte släppt än.. så ingen träning idag heller. *grr27*

Fick en härlig födelsedag igår iaf med mängder av presenter och annat trevligt. förmiddagen spenderades hemma med lite städning och annat pyssel, sen var vi nere i centrum och gick runt lite och kikade på saker och ting. Sen blev det en timmes promenad hem till min pappa, där vi hade födelsedagsmiddag. Oxfilé med råstekt potatis, "kantarellfnas" och en rödvinssås med choklad i (ja, choklad! ascoolt och helt sjukt gott!) Till efterrätt hade pappa gjort plommontareller med vaniljglass. I och med måltider&tips-tråden fick jag en urge att ta bild på allt sammans, men jag fick inte med mig min kamera.. så det får ni vara utan ;D

och vad är en födelsedag utan presenter ;D Matte gav mig en övernattning på Yasuragi (http://www.yasuragi.se/) i slutet av november *cupid* med tillhörande japansk massage, middag och frukost. Vi ska även göra nån typ av aktivitet där som man kan välja på plats, tex yoga eller något annat spännande. Det ska verkligen bli jättekul, har hört så mycket om yasuragi så är sjukt nyfiken.. "är du där över en dygn så känns det som om du har haft semester i en vecka" låter bra det. :]

Sen fick jag lite tallrikar:
http://www.duka.se/pages/119336/280481STallrikFyrkant_M.jpg
http://www.duka.se/pages/119337/280482STallrikRund_M.jpg


och lite olika glas, ett barset med shaker i rostfritt stål osv, en flaska fin champagne och en massa pengar, bla 100 australiensiska dollar!!! *wohoo* :D takes me one step closer tills det är dags att åka... känns som att det är typ en dag kvar eller nåt.. ska bli så jefla kul. :]

nu ska jag fortsätta sjuka mig i soffan en stund ;D

machine gun
2007-11-05, 14:03
Hasseludden Yasuragi är grymt! Har varit där två ggr, första ggn var det dock konferens, så det räknas inte riktigt. Andra ggn var 1 dygns semester med min sambo och det var bättre :) De hade inte yoga när vi var där, men vi testade qi gong och nån mer aktivitet som jag inte minns namnet på. Och så japanskt bad och bad i varma källor utomhus - lovely *cupid* Vi valde middagsalternativet där en kock tillagar maten på en stekplatta direkt vid bordet. En riktig upplevelse. När jag var på konferens åt vi i den vanliga restaurangen och det var väldigt gott, men inte alls samma sak. Lite härlig sektkänsla är det också, när alla springer runt i likadana morgonrockar :D

Jättefina tallrikar!

Krya på dig!

Luttis
2007-11-05, 14:31
Grattis i efterskott och vilka superfina tallrikar du fick!! Om du får möjlighet så tycker jag definitivt du ska testa på zenergy som är en slags yoga-meditations-energi-träning med inslag av slag och sparkar. Mycket skönt för kropp o själ!

lectris
2007-11-05, 15:16
Hasseludden Yasuragi är grymt! Har varit där två ggr, första ggn var det dock konferens, så det räknas inte riktigt. Andra ggn var 1 dygns semester med min sambo och det var bättre. De hade inte yoga när vi var där, men vi testade qi gong och nån mer aktivitet som jag inte minns namnet på. Och så japanskt bad och bad i varma källor utomhus - lovely Vi valde middagsalternativet där en kock tillagar maten på en stekplatta direkt vid bordet. En riktig upplevelse. När jag var på konferens åt vi i den vanliga restaurangen och det var väldigt gott, men inte alls samma sak. Lite härlig sektkänsla är det också, när alla springer runt i likadana morgonrockar

vet inte om det var just yoga de hade, drog bara till med något liknande :D Ja min mamma berättade om de där källorna utomhus, och jag hoppas innerligt att det har kommit lite snö och mer kyla tills vi ska dit. Tänk att sitta utomhus i en varm källa och gotta sig medan snön yr runt omkring en... *cupid* Lite som att bada på island, haha.

Grattis i efterskott och vilka superfina tallrikar du fick!! Om du får möjlighet så tycker jag definitivt du ska testa på zenergy som är en slags yoga-meditations-energi-träning med inslag av slag och sparkar. Mycket skönt för kropp o själ!

Tack :) tror inte det blir tillräckligt med tid denna gång vi ska dit, men jag känner på mig att det blir fler besök på yasuragi efter denna helgen.. och då kan det absolut vara en sak att prova. *popcorn* de har ju floating också såg jag, och det har jag alltid velat prova.. dock så finns det ju andra ställen som också erbjuder floating, så då skulle man ju likagärna prova det på nåt annat ställe också. helst vill man ju prova allt på en gång när det finns så mycket olika saker att testa.. :D

machine gun
2007-11-05, 17:16
Det var snö när vi var där, riktigt häftigt. Det enda som var lite obehagligt var att gå till/från källorna iklädd baddräkt i minusgrader *brr*, men det var det värt :D

Och just ja, frukostbuffén är himmelsk! *drool*