handdator

Visa fullständig version : Hur ofta tillskott?


Snatch
2007-08-12, 19:30
Kör med Whey 80 efter träning och IBLAND (sällan) som "mellanmål", om jag inte hinner göra något. Skall man ta det flera gånger om dagen när man tränar? Alltså innan man lägger sig på kvällen t.e.x. Skall man göra det på vilodagar också?

King Grub
2007-08-12, 19:33
Om du vill. Det är en proteinkälla, kort och gott. Täcker du proteinbehovet via kosten, behöver du inte, om du inte vill. Det går att använda proteinpulver som vilken proteinkälla som helst.

Raggis
2007-08-12, 19:33
Finns inge ska. Om du inte får i dig tillräckligt med protein från kosten, så kan det nog löna sig. Men, annars tvivlar jag på det.

Snatch
2007-08-12, 19:43
Om du vill. Det är en proteinkälla, kort och gott. Täcker du proteinbehovet via kosten, behöver du inte, om du inte vill. Det går att använda proteinpulver som vilken proteinkälla som helst.
Ok! Då skall jag använda det lite oftare. Särkskilt inför natten är det bra..eller? Bygger inte kroppen muskler när man vilar på natten? Eller? Tack för snabba svar..

Handcuff
2007-08-12, 19:45
Ok! Då skall jag använda det lite oftare. Särkskilt inför natten är det bra..eller? Bygger inte kroppen muskler när man vilar på natten? Eller? Tack för snabba svar..

Risken att du täcker ditt behov via kosten är ganska stor. Särskilt om du redan använder protein.

diablogtr
2007-08-13, 09:53
När jag hade Whey80 drack jag det inte mindre än 2 gånger om dagen. Det är inte dyrt och man blir iallafall inte mindre av det.

Animalistic
2007-08-13, 10:10
men det handlar väl mkt om va du anser o så är lämpligt.

men har du råd & anser att du vill så är de ju bara att köra på men jag tycker de räcker med en halvtimma innan samt direkt efter träning

snorre2000
2007-08-13, 10:16
Lånar tråden för lite småfrågar ang. whey 80 å dextropur
Hur mkt väger 1/2dl whey80?
Hur mkt g/kg whey-80 tar ni inför träning resp, när ni fyller upp proteinbehovet vid mat, morgondrink etc.
Hur mkt g/kg snabba kolhydrater tas efterträning?
Hur mkt väger 1/2 dl dextropur? När är blandning isoton?

Har ingen tillgång till våg, har även sökt men hittar inte svaren på dessa frågor.
Tack på förhand
snorre