handdator

Visa fullständig version : Hur gör ni med maten vid skada?


RealElwood
2003-04-09, 16:37
Igår morse när jag vaknade kände jag att jag hade ont i ryggen, d e bredvid ryggraden ganska långt ner.

Så igår blev det bara morgonpromenad och ingen träning på kvällen, idag är det lite bättre men jag tog bara promenaden idag med.

Hur borde man göra med maten, ska man dra ner d dagarna man inte kan träna för bästa resultat?

Jag gör väl på samma sätt idag som igår d.v.s jag byter ut Gainern mot lika mycket fast långsamma kolisar.

Men om det inte släpper i ryggen så att man måste ta d lugnt ett tag framöver bör jag dra ner på intaget mer då?

King Grub
2003-04-09, 16:46
Är det frågan om en eller ett par, tre dagar så skulle jag köra på med samma matintag. Ett långvarigt träningsuppehåll skulle dock medföra att jag skulle bli så illa tvungen att dra ner på maten, om jag inte ville bli rundnätt. Det finns ju ingen mening med att vräka i sig överflödskalorier om man inte kommer att använda dem inom en snar framtid. Jag skulle dra ner på kolhydraterna, men hålla proteinintaget högt.

Bubba
2003-04-09, 17:09
Skulle det bli ett långvarigt uppehåll så skulle jag iaf avbrutit deffen tillfälligt annars kan ju musklerna ryka + att kroppen läker bättre när den inte "svälter".

liQ
2003-04-10, 06:05
När jag var på deffningsäsong gick det bra tills jag blev skadad. dU fortsätte jag deffa i ungefär 2månader,(var tiden också jag var skadad) och det resulterade att jag förlorade mycket anser jag:cryout: