handdator

Visa fullständig version : Woho Grattis till polaren


shut teh face
2007-08-12, 13:16
Någon som följer hur det går på pro cs scenen?
Polarn vann nyss i Sydkorea, 40000 kr rikare.

Lag Fnatic
Namn f0rest

Daniiiel
2007-08-12, 13:19
Verkligen inte men kul för honom ändå.

Vann han inviduellt 40k eller hela laget? De kör väl 5v5 matcher.

LadyInsane
2007-08-12, 13:34
Hur vann han pengarna då? (För en väldigt icke-insatt)

Daniiiel
2007-08-12, 13:46
Ok för att svara lite mer seriöst så är counterstrike ett spel där man spelar i två lag. Antingen som terrorister eller anti terrorister. Målen är att utföra uppdrag eller döda varandras lag.

Jazen
2007-08-12, 14:10
har spelat med han, trevli o så.... men hela grejen med cs scenen är ju lite gammalt :P

formula4shape
2007-08-12, 14:46
Verkligen inte men kul för honom ändå.

Vann han inviduellt 40k eller hela laget? De kör väl 5v5 matcher.

35k per person ungefär

$25.000 totalt.

Jorgen
2007-08-12, 15:18
Sluta tramsa.

shut teh face
2007-08-12, 15:56
Jo han kan ju dra in mellan 15-80 tusen kroner per event beroende på placering.
Men fnatic verkar stå på sig nu, ett av världens bästa.

Sedan har de ju en grundlön såklart.

Hur mkt events är det per år, jaa olika men 170-200k drar han väl in i snitt.

Tyvärr slösas pengarna bort. :)

Men, schysst lön, schysst jobb, mycket resor. Vem är man att klaga på livsstilen ..

X-ecuter
2007-08-12, 15:58
Jo han kan ju dra in mellan 15-80 tusen kroner per event beroende på placering.
Men fnatic verkar stå på sig nu, ett av världens bästa.

Sedan har de ju en grundlön såklart.

Hur mkt events är det per år, jaa olika men 170-200k drar han väl in i snitt.

Tyvärr slösas pengarna bort. :)

Men, schysst lön, schysst jobb, mycket resor. Vem är man att klaga på livsstilen ..

Klagan kanske kommer lite senare när livstilen inte funkar längre :) vad skall han göra då? iof kan han ju ha ett jobb redan, vad vet jag :thumbup:

tossefar
2007-08-12, 16:08
Just f0rest hoppade väl av gymnasiet för att spela, eller minns jag fel?

200k/år är McDonalds-lön :)

X-ecuter
2007-08-12, 16:16
Just f0rest hoppade väl av gymnasiet för att spela, eller minns jag fel?

200k/år är McDonalds-lön :)

vilket lyckat liv :hbang:

Daniiiel
2007-08-12, 16:23
vilket lyckat liv :hbang:

Ja fast sen får han jobba med det han förmodligen älskar att göra och slipper vara deprimerad året runt för han har ett skitjobb. Sen att få resa runt i världen i jobbet är ju inte helt fel det heller. Och tro mig trots att de är nördar allihopa så får de nog fler tjejer än de flesta här på brädan. Skulle inte tveka en sekund om jag fick "jobba" med sånt i några år. Nu hatar jag ju därimot counterstrike men ändå.

X-ecuter
2007-08-12, 17:08
Ja fast sen får han jobba med det han förmodligen älskar att göra och slipper vara deprimerad året runt för han har ett skitjobb. Sen att få resa runt i världen i jobbet är ju inte helt fel det heller. Och tro mig trots att de är nördar allihopa så får de nog fler tjejer än de flesta här på brädan. Skulle inte tveka en sekund om jag fick "jobba" med sånt i några år. Nu hatar jag ju därimot counterstrike men ändå.

Så livet handlar om vem som får mest brudar?... Jag menar att han kanske kommer ångra att han inte gjort klart gymnasiet *screwy*

Jag jobbar hellre på scen då :hbang: lira dödsmetall o tjäna betydligt mer än 200k per år :D

Daniiiel
2007-08-12, 17:10
Så livet handlar om vem som får mest brudar?... Jag menar att han kanske kommer ångra att han inte gjort klart gymnasiet *screwy*

Jag jobbar hellre på scen då :hbang: lira dödsmetall o tjäna betydligt mer än 200k per år :D

Nej men vilken kille drömmer inte att ha massa brudar dräglandes efter en samtidigt som man tjänar cash på det man älskar att göra. Visst han har ingen gymnasie utbildning och får säkert spendera många år i framtiden på industri eller nått. Men det är redan massvis med människor som gör utan att kunna få uppleva hälften av det han får göra.

shut teh face
2007-08-12, 21:09
Joo han hoppade av gymnasiet.

Som det är nu, är hans sits bra.
Han får resa massor, bo på fina hotell, jobbar med det han älskar att göra, och får bra lön. Träffar människor, upplever nya kulturer.

Kan inte jämföra med någon mcdonalds lön för han jobbar ju inte heltid.

Men sen kan det bli svårt, antagligen blir det något skitjobb utan gymnasiekompetens, och att plugga upp de där tre åren är också jobbigt.

Han kanske lyckas skapa ett varumärke av sitt namn som fatal1ty gjorde ..