handdator

Visa fullständig version : Antioxidanter


Frau Weber
2007-08-11, 20:40
Ja hmm nu är det såhär att jag var på ett möte härrom veckan och på detta mötet kunde mna genom att scanna handen få fram hur det står till med sin antioxidantsnivå. Mkt intressant idé och jag tror att scanningen faktiskt gav i alla fall en uppfattning om hur det låg till, någon här inne som har scannat sig eller hört något om denna sorta scanning?
Vidare undrara jag om någon har hört något/testat kosttilskottet Lifepak?

Alfred Nobel
2007-08-11, 20:42
någon här inne som har scannat sig eller hört något om denna sorta scanning?
Not me

Vidare undrara jag om någon har hört något/testat kosttilskottet Lifepak?
Nej, men vore intressant om du kunde berätta lite om varan!

Handcuff
2007-08-11, 20:54
LooooL. 770kr/60 tabletter??? Och man äter 4 åt gången :hbang:

Doctor Snuggles
2007-08-11, 20:55
Det låter lite båg, på rak arm. Vad hette scanningstekniken, eller apparaturen?

Raggis
2007-08-11, 20:55
LooooL. 770kr/60 tabletter??? Och man äter 4 åt gången :hbang:

Haha. Frukt och grönt ftw.

Jay-Z
2007-08-11, 20:58
Ät blåbär och björnbär istället.

Kung Bruno
2007-08-11, 21:03
Och 86%-ig choklad.

Eddie Vedder
2007-08-11, 21:07
Och 86%-ig choklad.

Ja eller kakao, iom att det är kakaon som innehåller polyfenolerna och flavonoiderna oavsett om det är "i ren form" eller från en chokladkaka.
Så 100% kakao är ju bättre ur ren antioxidantsynpunkt än 86% med betydligt mer kcal för samma mängd antioxidanter.
Gott är det också att blanda i kakao i vissa saker, egna chokladdrycker, i gröten o.s.v.:thumbup:

olle lindblad
2007-08-11, 21:17
"Rekommenderad dos för vuxna - för optimal effekt ta två påsar dagligen: Ta innehållet i en (1) påse LifePak med 240 ml vätska tillsammans med morgon- och kvällsmål. Varje påse innehåller fyra (4) tabletter med vitamin-, mineral- och fytonäring."

Varje förpackning innehåller 60 tabletter. Med två påsar om dagen räcker en förpackning en vecka. Grattis!
Dessutom är det ett MLM-företag med tveksamma framgångshistorier på sin sida. Undvik som pesten.

Frau Weber
2007-08-11, 21:17
Ja Det var såhär att det var fyra som var på nämda möte, jag och min kusin, en man i 50+ och en kvinna i 40+. kvinnan jobbar med Goodlife och verkar lite sådär lagom intresserad av kost (FRamför allt om man går ner av den?), mannen såg ut som om han föredrar biff sås och grönsaken potatis därtill. (senare sa han att han åt en frukt nån gång i veckan eller så). Min kusin är en vanlig grabb i 20 årsåldern som typ tycker om bananer och äter normalt för dylika pågar. Jag själv konsumerar ca 2kg frukt och grönt om dagen.

Jag var väldigt skeptisk till denna mätningmetod och är det väl fortfarande, men såhär blev resultatet:
Man 50+ 17 000
Kvinna 40+ 27 000
Kusin 20+ 30 000
Ich 23+ 41 000

Pga dessa siffor blev jag ju övertygad om att maskinen i alla fall ger ett hum om hur det ligger till.

Det är en scanner som mäter kartenoidnivåerna i männsklig vävnad med hjälp av optiska signaler. Inna användes laser, men de har bytt till något som inte tar så lång tid att värma upp.

Lifepak har en garanti att om man inte höjer sina nivåer med deras kosttillskott under 3 mån får man pengarna tillbaka. efersom man inte köper dem ute i handel fick man det billigare dessutom för typ 400 :-.

Frau Weber
2007-08-11, 21:18
vad är MLM ?

Handcuff
2007-08-11, 21:20
Varje förpackning innehåller 60 tabletter. Med två påsar om dagen räcker en förpackning en vecka. Grattis!
Dessutom är det ett MLM-företag med tveksamma framgångshistorier på sin sida. Undvik som pesten.

Värre...seriöst så är det kvalificerat bullshit på hög(sta) nivå. Usch.

olle lindblad
2007-08-11, 21:21
http://sv.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

Frau Weber
2007-08-11, 21:24
visst jag kan köpa ett det är versta bullshitten men då får ni minsann komma med konkreta argument (inte bara ekonomiska) grabbar!

Nu vet jag vad MlM är tack, kan defenetivt bekräfta att det är just ett sånt tillvägagångssätt de tillämpar...

olle lindblad
2007-08-11, 21:38
Om scannern kan jag inte uttala mig, det får någon annan göra. Vad jag inte förstår är varför du vill köpa det när du äter 2 kg grönsaker om dagen?
Försäljningsmetoden är som sagt tveksam, men tror du att du kan tjäna pengar på det så gör det.

Frau Weber
2007-08-11, 21:45
För att vara ärlig vill jag inte köpa det eftersom jag just som du säger äter så pass mkt frukt och grönt om dagarna. Jag vill mest kolla om någon har testat/hört ngt.

Jag är inte heller villig att propagera för att folka ska äta piller istället för blomkål för att tjäna pengar. Däremot är jag intresserad av att höra vad ni har att säga i ämnet.

Vad är det för tveksamma framgångshistorier du skrev om Olle?

Doctor Snuggles
2007-08-11, 23:43
Jag skulle nog förslå sig att hålla sig borta från allt som heter MLM. Det är ett högst tveksamt sätt att sälja produkter på, och själva upplägget är lite sekt-likt (iaf om man ser på dylika försäljningsmöten).

Sverker
2007-08-12, 06:18
Ni har låtit scanna era händer utan att veta vad maskinen gör ?

Jag kan inte ens i min vildaste fantasi komma på VAD man mäter när det gäller antioxidanter och händer ?

Handcuff
2007-08-12, 17:36
Ni har låtit scanna era händer utan att veta vad maskinen gör ?

Jag kan inte ens i min vildaste fantasi komma på VAD man mäter när det gäller antioxidanter och händer ?

Med laser kan du mäta ALLT. Fast nu hade dom tydligen slutat med den eftersom den tog sån tid att värma upp :confused:

Kung Bruno
2007-08-12, 18:16
Ja eller kakao, iom att det är kakaon som innehåller polyfenolerna och flavonoiderna oavsett om det är "i ren form" eller från en chokladkaka.
Så 100% kakao är ju bättre ur ren antioxidantsynpunkt än 86% med betydligt mer kcal för samma mängd antioxidanter.
Gott är det också att blanda i kakao i vissa saker, egna chokladdrycker, i gröten o.s.v.:thumbup:

Jo, givetvis.

Men om man ska få i sig 86g kakao per dag så blir det nog lite svårt att äta 86g ren kakao, om man nu inte blandar i kakao i allt man ser ... men chokladkorv kanske inte låter så inbjudande äns för dig ;)?

Däremot en chokladkaka kan man alltid äta, om man har fått i sig för lite energi *whistle*.

Exhale_
2007-08-13, 09:16
Jo, givetvis.

Men om man ska få i sig 86g kakao per dag så blir det nog lite svårt att äta 86g ren kakao, om man nu inte blandar i kakao i allt man ser ... men chokladkorv kanske inte låter så inbjudande äns för dig ;)?

Däremot en chokladkaka kan man alltid äta, om man har fått i sig för lite energi *whistle*.

Man kan göra mycket gott med kakao :)