handdator

Visa fullständig version : Muskelbristing?


akokola
2007-08-11, 00:42
Efter en rusch på fotbollsplanen häromdan kände jag hur något högg till i baksidan av låret. Det kändes som en kniv i låret och var omöjligt att fortsätta spela. Idag en dag senare känns låret fortfarande ömt och gör ont att stödja på.

Nu undrar jag om detta kan vara en bristning? Brukar det vara svullet? Och hur brukar det känns för dom som varit med om det? Och hur länge tar det att bli bra? Hjälper massage?

mvh

Rahf
2007-08-11, 00:48
Om inte bra imorgon. Akuttid hälsovårdscentralen.

Kan ju vara en sträckning.

akokola
2007-08-12, 19:31
Vad kan dom göra på vårdcentral i så fall? Hur länge kan det ta att bli frisk igen?

Honken
2007-08-14, 18:56
En trip till vårdcentralen brukar sluta med anti-inflammatoriskt och en klapp på axeln.

sweet_sunny_south
2007-08-16, 18:14
Efter en rusch på fotbollsplanen häromdan kände jag hur något högg till i baksidan av låret. Det kändes som en kniv i låret och var omöjligt att fortsätta spela. Idag en dag senare känns låret fortfarande ömt och gör ont att stödja på.

Nu undrar jag om detta kan vara en bristning? Brukar det vara svullet? Och hur brukar det känns för dom som varit med om det? Och hur länge tar det att bli bra? Hjälper massage?

mvh

det låter som en sträckning eller bristning iaf. hur pass mkt kunde du göra efter skadan? kunde du gå självmant eller var du tvungen att stödja dej på kryckor? man brukar dela upp muskelbristningar i olika kategorier beroende på hur många muskelfibrer som gått sönder. massage ska man väl inte använda sig av inom 48 timmar efter skadan har jag för mej. e det en sträckning tar det väl några veckor tills du e helt fit, en bristning lite längre tid.

akokola
2007-08-17, 09:24
sweet sunny south: jag kunde gå var jag ville, men det kändes för varje steg. använde mig inte av några kryckor, men det hade ju inte skadat om jag använt dem känns det som.

Nu har det gått 6 dagar sen skadan, och jag kan fortfarande inte springa eller gå utan smärta..