handdator

Visa fullständig version : Få lite "boost" i träningen...


hyppe
2007-08-10, 10:08
Tjabba... Grejen med den här tråden är att jag vill ha lite tips hur jag kan få lite extra boost i träningen, då jag stagnerat i typ alla övningar jag kör på gymet...

I bänken t.ex, kör jag 4*6 80kg vanligtvis, och det har jag gjort i ett bra tag.

Chins kör jag typ 4*8-9 reps, vilket jag gjort i ett år, uppskattningsvis...

Böjen ska vi inte snacka om... Började köra 5*5 för ungefär 1,5 år sen och då ökade jag mycket i styrka i början, men nu har jag stannat helt där.
Brukar köra 5*5 90-95kg.

Detta är bara ett axplock för att visa att min styrkeökning verkligen har avstannat...

Någon som har någon idé hur jag kan ändra mitt upplägg? Det jag kör nu vanligtvis är antingen 5*5 eller 4*6.
Jag är 179 cm lång och väger runt 80kg. Är främst styrkan jag vill åt...

sleep is the enemy
2007-08-10, 10:20
Har du stannat upp med kroppsvikten också? I så fall är det inte heller konstigt att du fastnat på vikterna.

hyppe
2007-08-10, 10:53
Har du stannat upp med kroppsvikten också? I så fall är det inte heller konstigt att du fastnat på vikterna.

Nej. De tre senaste månaderna har jag gått upp 2kg ungefär...

Nimille
2007-08-10, 10:57
Har du kört samma uppläg länge?
Kanske dags att byta och variera träningen lite.

mini
2007-08-10, 12:05
Vill du bli starkare så sänk repsantalet. Gå ner på att köra treor, eller till och med maxtunga singlar. Eller så tar du ett par veckor högreps bara för att variera, eller, kanske bäst, en kombination av de två. Börja med högreps, sänk efterhand tills du är nere på treor. Häng på extravikt i chinsen, eller kör assisterat.
Kanske är det dags för vilovecka?
Annars kan det vara bra att byta ut de övningar du stagnerat i. Kör benpress istället för böj, strikta latsdrag istället för chins, hantelpress istället för bänk. Jag tror att mycket av din stagnation kan sitta i psyket. Variation kan göra att det släpper.