handdator

Visa fullständig version : Söker ett boende i Luleå


L-Sami
2007-08-09, 17:39
Hej!

Ska börja plugga på Luleå Tekniska Universitet i höst och undrar om någon här vill hyra ut ett rum eller en lägenhet till mig i första/andra hand.

Maxhyra, 3500kr och min boyta 10kvm. Vill ha tillgång till kök och spis, och toalett/dusch. From 07/08/31 tom 08/06/21.

Jag bor i Haninge, Stockholm förtillfället, är 21år av det manliga könet, är trevlig och social, lugn och sansad, ansvarsfull, självständig, och rök, djur och drogfri.

Om du/ni är intresserade av att hyra en lägenhet till mig eller få en av världens bästa inneboende, så kan du/ni vara snäll/snälla och kontakta mig genom PM:a för vidare information.

MVH :)

Sami

Lexidos
2007-08-09, 17:42
Jasså du ska bli depoterad ;)

Mitt tips: Blocket annons!

Raggis
2007-08-09, 17:43
Där ska jag också plugga till våren :D

Lexidos
2007-08-09, 17:44
Där ska jag också plugga till våren :D

Då kan ni ut o jaga renar tillsammans eller vad man nu gör :smash:

Raggis
2007-08-09, 17:44
Då kan ni ut o jaga renar tillsammans eller vad man nu gör :smash:

Pfft. Jag ska bygga rymdskepp.

Lexidos
2007-08-09, 17:46
Pfft. Jag ska bygga rymdskepp.

http://www.santacruzlive.com/blogs/airingitout/wp-content/photos/spock.jpg

L-Sami
2007-08-09, 17:54
Jasså du ska bli depoterad ;)

Mitt tips: Blocket annons!

Watching Blocket 24/7 :)






Nån som vet om det åker bussar från Boden till Luleå? Så att man kan söka där också.

Lexidos
2007-08-09, 17:56
Watching Blocket 24/7 :)






Nån som vet om det åker bussar från Boden till Luleå? Så att man kan söka där också.

Titta inte bara, sätt in en annons på blocket oxå!

L-Sami
2007-08-09, 17:57
Titta inte bara, sätt in en annons på blocket oxå!

Yeah, ska göra det. Tack.

Lexidos
2007-08-09, 18:01
Yeah, ska göra det. Tack.

No worries, hoppas du hittar nåt bra :thumbup:

Lelle Pelle
2007-08-09, 18:03
Watching Blocket 24/7 :)






Nån som vet om det åker bussar från Boden till Luleå? Så att man kan söka där också.

Går bra med bussar, runt 10st/dagen.

L-Sami
2007-08-09, 18:08
Går bra med bussar, runt 10st/dagen.

Hur lång tid tar det?

Handcuff
2007-08-09, 18:10
Välkommna till Luleå :thumbup:

Raggis
2007-08-09, 18:13
Jag ska lätt bo hos Handcuff, när jag flyttar upp till Lule :em:

Lelle Pelle
2007-08-09, 18:20
Hur lång tid tar det?

Drygt 35min.

Handcuff
2007-08-09, 18:20
Jag ska lätt bo hos Handcuff, när jag flyttar upp till Lule :em:

Jelp. Usch ni kommer säkert få lya på Porsön (alldelens vid universitetet) och bli överstudentade....aldrig bli integrerade med övriga samhället :(

Yucko
2007-08-09, 18:51
Alltså, du ska inte behöva bo i Boden. Ute på Tuna får du garanterat en lägenhet bara du söker hos Lulebo.
LTU garanterar väl lägenheter till alla studenter dessutom? Och några 3500 för 10kvm kan du glömma - det är inte Stockholmshyror där uppe ;)

Börje H
2007-08-09, 18:54
Alltså, du ska inte behöva bo i Boden. Ute på Tuna får du garanterat en lägenhet bara du söker hos Lulebo.
LTU garanterar väl lägenheter till alla studenter dessutom? Och några 3500 för 10kvm kan du glömma - det är inte Stockholmshyror där uppe ;)

Jomenvisst! Finns ingen som helst anledning att älga iväg till Boden! Tuna är ett helt nyrenoverat område, 5-10 min med cykel från universitetet. Porsön är nog inte helt fel heller. Tokigt nära till träningsanläggningen, STIL, är det dessutom :thumbup:

hio
2007-08-09, 18:59
Prova:
http://www.sbslulea.se/
http://www.lulebo.se/

Boden känns onödigt långt borta när det går att få närmre...

Har själv fått lägenhet på Porsön och ska plugga på LTU till höst!

Vad ska du läsa?

Arf Pingvin
2007-08-09, 19:13
Du kommer nog att få en lägenhet eller studentrum på Porsön (där uni ligger) om du har otur på "björx" som ligger på cykelavstånd eller i värsta fall på Tuna som ligger på lite längre cykelavstånd. Studentrum från ca 2k/mån, studentlägenhet kanske 2.5k/mån och uppåt.

http://www.stilsportcenter.se/ (studentidrotten) kommer att öppna sitt helt nya gym lagom till när du börjar tror jag.

Börje H
2007-08-09, 19:23
http://www.stilsportcenter.se/ (studentidrotten) kommer att öppna sitt helt nya gym lagom till när du börjar tror jag.

Gymvärlden är helt hysterisk i Luleå just nu:
STIL (på stundetområdet) slår upp portarna till sitt värstinggym 1/9. Massvis med ny utrustning och 2 lyftarflak.

Helex (i centrum) inviger även de sitt nya gym i början av september. Jag har varit med och skissat över deras nya friviktsavdelning som bla innehåller helt nytt böjpodium och ett gäng trevliga maskiner :thumbup:

LAK (i centrum) öppnade förra måndagen efter en rejäl uppsnäppning; bla ny benspark och bencurle samt landets garanterat snyggaste 70kg´s hantlar. Löjligt låg årskostnad: 400kr.

Inpuls (i centrum) även stadens hobbybyggargym öppnar nya lokaler under hösten mitt i stan.

Du är välkommen ;)

L-Sami
2007-08-09, 20:03
Välkommna till Luleå

Tackar! :)

Prova:
http://www.sbslulea.se/
http://www.lulebo.se/

Boden känns onödigt långt borta när det går att få närmre...

Har själv fått lägenhet på Porsön och ska plugga på LTU till höst!

Vad ska du läsa?

Yes, har skickat ansökan till sbslulea och på lulebo har jag också sökt på. Jag ska läsa till sjukgymnast.

Gymvärlden är helt hysterisk i Luleå just nu:
STIL (på stundetområdet) slår upp portarna till sitt värstinggym 1/9. Massvis med ny utrustning och 2 lyftarflak.

Helex (i centrum) inviger även de sitt nya gym i början av september. Jag har varit med och skissat över deras nya friviktsavdelning som bla innehåller helt nytt böjpodium och ett gäng trevliga maskiner :thumbup:

LAK (i centrum) öppnade förra måndagen efter en rejäl uppsnäppning; bla ny benspark och bencurle samt landets garanterat snyggaste 70kg´s hantlar. Löjligt låg årskostnad: 400kr.

Inpuls (i centrum) även stadens hobbybyggargym öppnar nya lokaler under hösten mitt i stan.

Du är välkommen

Verkar lovande, precis vad jag behövde ;) .. får väl besöka alla och se vilket gym som passar mig :)


Det verkar inte vara samma brist på bostäder där uppe som här nere, hoppas jag hittar nåt trevligt. Tack för hjälpen alla :thumbup:

Melody
2007-08-09, 20:08
Porsögårdarna brukar väl stå relativt tomma till hösten, när alla utbytesstudenter etc. försvinner? Låg hyra, nära till skolan, mkt bättre än tuna och björks!!

manko
2007-08-09, 20:44
Watching Blocket 24/7 :)






Nån som vet om det åker bussar från Boden till Luleå? Så att man kan söka där också.


tar väl en 30-50min med buss. Men jag skulle inte rekommendera dig att bo i boden. Det är ju satans hem

Handcuff
2007-08-09, 21:01
tar väl en 30-50min med buss. Men jag skulle inte rekommendera dig att bo i boden. Det är ju satans hem

Om inte annat så blekfet´s hemvist...huuuuga *gah!*

Posta gärna frågor om du får napp på boende. Om området suger etc etc:thumbup:

L-Sami
2007-08-09, 21:05
Finns ju en massa lediga 3:or på Hertsön för +4400kr i månaden. Vet någon hur mycket man får i bostadsbidrag när man pluggar?

Krille 87
2007-08-09, 21:05
Hur kommer det sig att en sthlm:are ska plugga i luleå? Vad ska du plugga för något?

manko
2007-08-09, 21:06
Om inte annat så blekfet´s hemvist...huuuuga *gah!*

:

Till råge på allt också.


Men Sami bara springa med ditt pick och pack till porsön, sparka in en dörr och skrika att du tar överf lägenheten. Så det fungerar uppe i Luleå. Så du vet, luleå är en jävla skit stad det också. Utelivet är skit, tjejerna leker sthlmare och killarna sladdar på platsen "grus" med sina mersu 190 :D

L-Sami
2007-08-09, 21:08
Hur kommer det sig att en sthlm:are ska plugga i luleå? Vad ska du plugga för något?

Kom inte in i Karolinska, så det blev Luleå istället. Ska läsa till sjukgymnast.

Till råge på allt också.


Men Sami bara springa med ditt pick och pack till porsön, sparka in en dörr och skrika att du tar överf lägenheten. Så det fungerar uppe i Luleå. Så du vet, luleå är en jävla skit stad det också. Utelivet är skit, tjejerna leker sthlmare och killarna sladdar på platsen "grus" med sina mersu 190 :D

:laugh: :laugh:

Handcuff
2007-08-09, 21:09
Finns ju en massa lediga 3:or på Hertsön för +4400kr i månaden. Vet någon hur mycket man får i bostadsbidrag när man pluggar?

Ve och fasa...håll dig borta från Hertsön. Lååångt bort och 75% av alla luffare i kommunen bor där (läs Mercedes-fuckon + pundare). :(

Satsa på Porsön, Björkskatan, Tuna, Mjölkudden eller liknande = cykelavstånd :thumbup:

aitamaa
2007-08-09, 21:10
Finns ju en massa lediga 3:or på Hertsön för +4400kr i månaden. Vet någon hur mycket man får i bostadsbidrag när man pluggar?


Hertsön är ganska långt bort från porsön.. om jag vore dig skulle jag försöka få lägenhet på tuna/björx/porsön som redan nämts..
edt, eller kallkällan men det är nog sämre med lägenheter där..

L-Sami
2007-08-09, 21:15
Ve och fasa...håll dig borta från Hertsön. Lååångt bort och 75% av alla luffare i kommunen bor där (läs Mercedes-fuckon + pundare). :(

Satsa på Porsön, Björkskatan, Tuna, Mjölkudden eller liknande = cykelavstånd :thumbup:

Jag är van med såna här i Haninge vettu ;) .. men ska nog skippa Hertsön om det ligger så långt ifrån.



Hertsön är ganska långt bort från porsön.. om jag vore dig skulle jag försöka få lägenhet på tuna/björx/porsön som redan nämts..
edt, eller kallkällan men det är nog sämre med lägenheter där..

Ska försöka hitta en lägenhet där.

L-Sami
2007-08-09, 21:18
Bokade nu en lägenhet på Porsön, en 2:a för 4800kr i månaden :Virro
Flytt på onsdag isåfall.

Ska se om jag hittar bättre.

Melody
2007-08-09, 21:29
Bokade nu en lägenhet på Porsön, en 2:a för 4800kr i månaden :Virro
Flytt på onsdag isåfall.

Ska se om jag hittar bättre.

2a på porsön? Är inte det "sambohusen"? På kårhusvägen?
Dom är väldigt fräscha iaf =)

Cilia
2007-08-09, 21:29
Jäkligt billigt
man kanske ska flytta till Luleå, då skulle jag vara milionär på nolltid.

Tror du dom betalar mig samma feta lön med?

manko
2007-08-09, 21:31
Jäkligt billigt
man kanske ska flytta till Luleå, då skulle jag vara milionär på nolltid.

Tror du dom betalar mig samma feta lön med?

Räkna med 1/5 av lönen isf =)

Buckethead
2007-08-09, 21:34
Bokade nu en lägenhet på Porsön, en 2:a för 4800kr i månaden :Virro
Flytt på onsdag isåfall.

Ska se om jag hittar bättre.

Notera att om det är studentlägenhet så är det antagligen 10-månadershyra. Man slipper betala maj och juni.

X-Change
2007-08-09, 21:37
Min bästa kompis delar tillsammans med en fd klasskompis lägenhet på porsön. Dem har en 3.a (kommer inte ihåg hyran) men som alla andra sagt. Nära till skolan, lugnt fint område. Vad jag såg så verkade det finnas bra med cykelbanor också. Du har också rätt nära till en ICA-butik. Finns en pizzeria och krog i samma områden med (som ligger i typ direkt anslutning med universitetet)

Lycka till. Hoppas du hittar en schysst lya! :thumbup:

EDIT: Glömde bort att skriva att deras lägenhet var väldigt fin med.

Cilia
2007-08-09, 21:40
Räkna med 1/5 av lönen isf =)
Jag skulle nästan klara mig på det men ändra lite på levnadsvillkoren.
Men jag stannar nog. Jag är nämligen djupt förälskad i Stockholm

L-Sami
2007-08-09, 21:43
2a på porsön? Är inte det "sambohusen"? På kårhusvägen?
Dom är väldigt fräscha iaf =)

Kårhusgränd.


Notera att om det är studentlägenhet så är det antagligen 10-månadershyra. Man slipper betala maj och juni.

Ja, det är studentlägenhet och el + värme ingår. Möbler ingår också, så det är bara positivt. Det är väl Juli/Augusti man behöver inte betala hyran?

Buckethead
2007-08-09, 21:48
Kårhusgränd.




Ja, det är studentlägenhet och el + värme ingår. Möbler ingår också, så det är bara positivt. Det är väl Juli/Augusti man behöver inte betala hyran?
Jag bor på Docentvägen och slipper räkning Maj och Juni.

aitamaa
2007-08-09, 21:49
blir nog great det där :) herkulez bor på porsön om han inte hunnit flytta.. Kolla snett på han och han bussar fuckface på dig dirr..

L-Sami
2007-08-09, 21:50
Jag bor på Docentvägen och slipper räkning Maj och Juni.

Okej! om jag nu flyttar den 15 Augusti, måste jag betala augusti hyran eller blir den första hyran i september?

Buckethead
2007-08-09, 21:54
Okej! om jag nu flyttar den 15 Augusti, måste jag betala augusti hyran eller blir den första hyran i september?
Man brukar ju alltid betala hyran i förskott. Tror tillochmed att jag var tvungen att betala första hyran innan jag fick hämta ut nyckeln. Du kommer ju inte betala full augustihyra i alla fall utan det beror ju på vilken inflyttningsdag som står på kontraktet.

L-Sami
2007-08-09, 21:55
Man brukar ju alltid betala hyran i förskott. Tror tillochmed att jag var tvungen att betala första hyran innan jag fick hämta ut nyckeln. Du kommer ju inte betala full augustihyra i alla fall utan det beror ju på vilken inflyttningsdag som står på kontraktet.

Okej.

Vad menas med det här? "Årshyran fördelad på 10 alt. 12 månader."

Buckethead
2007-08-09, 22:01
Okej.

Vad menas med det här? "Årshyran fördelad på 10 alt. 12 månader."
Man kanske kan välja om man vill ha hyran fördelad på 10 eller 12 månader?

L-Sami
2007-08-09, 22:03
Man kanske kan välja om man vill ha hyran fördelad på 10 eller 12 månader?

Blir det billigare hyra per månad då om man betalar 12månader?

Buckethead
2007-08-09, 22:05
Blir det billigare hyra per månad då om man betalar 12månader?
Jo, det är en årshyra som fördelas på antingen 10 eller 12 månader.

Yucko
2007-08-09, 22:07
Blir det billigare hyra per månad då om man betalar 12månader?

"Fördelen" är att du inte behöver punga ut med pengar under sommaren, då många brukar ha det kärvt. I slutändan blir det samma summa dock.

L-Sami
2007-08-09, 22:11
En liten offtopic fråga nu...

Hur gör ni med skolböckerna, köper ni dem eller hur gör ni?

manko
2007-08-09, 22:18
Jo, det är en årshyra som fördelas på antingen 10 eller 12 månader.

Man drar ju 10månader, så att man kan lura sig själv att man har mer pengar att supa upp under sommaren =D

Buckethead
2007-08-09, 22:27
En liten offtopic fråga nu...

Hur gör ni med skolböckerna, köper ni dem eller hur gör ni?
Dom första 1-2 åren så köpte jag all litteratur till varje kurs. Men dom sista åren har jag antingen lånat/köpt av någon bekant eller varit nog snabb att låna ett exemplar från biblioteket. Jag har ju å andra sidan läst civ.ing data och där brukar lärarna vara bra på att ta med allt relevant i föreläsningarna och lägga ut på nätet så det är sällan man behöver använda litteraturen mer än som referens eller uppslagsbok.

Man drar ju 10månader, så att man kan lura sig själv att man har mer pengar att supa upp under sommaren =D
Jepp, det är riktigt skönt att slippa betala hyra under dom 2 månaderna då man oftast har minst inkomst.

Motorbreath
2007-08-09, 23:29
Hertsön är som sagt förmodligen det sämsta stället du kan bo på i Luleå. Långt ifrån universitetet och rätt lodigt i allmänhet.

Men en sak undrar jag, vad är det för fel med att köra Merca?

manko
2007-08-10, 06:49
Men en sak undrar jag, vad är det för fel med att köra Merca?

För att alla bygger om dom till epa traktorer eller så köper dom nå basar slänger in dom i bagageluckan så att det låter förjävligt. Och sen har så många tattare den typen av bilar och så kör dom "raggar"-stripen runt stan 26k gånger om kvällen. Sen orkar jag bara inte se dom.

Men det är mina 23kr bara. :)

krebbe
2007-08-10, 07:35
Du skall lycka till där L-Sami. Pluggade där i 5 år 2002-2007 och har precis dragit därifrån. Försök hålla boendet till Porsön så går de jävligt bra.

tano
2007-08-10, 08:40
Haha bor i luleå nu och bodde i Haninge Handen för ett år sedan när jag pluggade i Stockholm.
Till hösten blir det dock Umeå.

har för mig det finns bra med lägenheter i Luleå, borde väl gå att få studentlägenhet? Kanske har ni sagt det redan, har inte läst hela tråden.

L-Sami
2007-08-10, 08:48
Råneå hur är det? Långt till skolan?

Yucko
2007-08-10, 08:51
Råneå hur är det? Långt till skolan?

En liten inavels-by halvvägs till finland ;)

Alltså återigen; du ska inte behöva bostätta dig långt åt h-vete. Det kommer lösa sig med lägenhet, även om du kanske måste bo i något korridors-allrum första veckan.

manko
2007-08-10, 09:12
Råneå hur är det? Långt till skolan?

Kolla inte ens åt alla byar/städer runt omkring. Det är porsön du ska bo på. Allt annat är ju bara jobbigt. Det kommer lösa sig lätt som en plätt. Bruuuushan fick lägenhet där direkt. Kan ju kolla med honom hur länge det tog osv.

L-Sami
2007-08-10, 09:45
En liten inavels-by halvvägs till finland ;)

Alltså återigen; du ska inte behöva bostätta dig långt åt h-vete. Det kommer lösa sig med lägenhet, även om du kanske måste bo i något korridors-allrum första veckan.

Kolla inte ens åt alla byar/städer runt omkring. Det är porsön du ska bo på. Allt annat är ju bara jobbigt. Det kommer lösa sig lätt som en plätt. Bruuuushan fick lägenhet där direkt. Kan ju kolla med honom hur länge det tog osv.


Hehe okej! Porsön is the shit med andra ord. Jag lever fortfarande med Stockholms mentaliteten att det är svårt att få lägenhet :)

Pix
2007-08-10, 10:05
YEs porsön är Luleå Välkommen hit:)

L-Sami
2007-08-10, 10:08
YEs porsön är Luleå Välkommen hit:)

Tack! :)

L-Sami
2007-08-10, 10:14
Verkar som att jag blir lulebo då :)

"Ett erbjudande på en möblerad 1:a kommer att skickas till dig idag"

Yucko
2007-08-10, 10:15
Verkar som att jag blir lulebo då :)

"Ett erbjudande på en möblerad 1:a kommer att skickas till dig idag"

Gött. Var hamnade du nånstans? Själv bodde jag på Porsögårdarna en gång i tiden :)

Pix
2007-08-10, 10:20
Möblerad 1a? kårhusgränd? då är det nog i kårhuset va?! Närmare universitet än så kan man nästan inte bo! Det som är fördelen med porsön är att allt är nära..Vårdcentral, tandläkare,pixxeria,till och med en kyrka har vi=P Dagis, skola,gym..(även om det inte är det bästa) hmm tja jag fick väl med allt.

hio
2007-08-10, 10:40
...och kriminalvårdsanstalt :D

krebbe
2007-08-10, 10:43
Har bott på Vänortsvägen 5 i korridor, samt en 2:a och en 1:a på Docentvägen.

Docentvägen var ju helt klart bäst av dem, fast jag rekommenderar nog att bo i korridor första året då det är då det är som roligast =)

krebbe
2007-08-10, 10:44
Och för allt du gör, missa inte Nolle-perioden. Luleå har ju oerhört bra rykte då det gäller den.

manko
2007-08-10, 10:57
Missa inte LK nästa sommar. Missa inte heller att testa köra skoter, spana på renar efter vägen, besöka Torneå och köpa billig alkohol. IKEA i Haparanda där norrbottens tjejer samlas. Besök för gudsskull inte Boden eller Kalix.

krebbe
2007-08-10, 11:02
Glöm inte abisko. Bättre skidåkning i Sverige finns inte...

Yucko
2007-08-10, 11:03
Missa inte LK nästa sommar. Missa inte heller att testa köra skoter, spana på renar efter vägen, besöka Torneå och köpa billig alkohol. IKEA i Haparanda där norrbottens tjejer samlas. Besök för gudsskull inte Boden eller Kalix.

Och glöm för guds skull inte att dra ett par vändor på "Klamydiagrottan"! :kinky:

manko
2007-08-10, 11:04
Snacka med bruushan nyss. Han sa att man får lätt studentlägenhet där han bor iaf. Han bodde vid "vänortsvägen". Någon Luleåbo kan ju säkert säga mer specifikt var det ligger på porsön :P

manko
2007-08-10, 11:05
Och glöm för guds skull inte att dra ett par vändor på "Klamydiagrottan"! :kinky:

Säg inte att du hängt på Umpitunneli ? :D

Edit: Eller du kanske vet en annan klamydiagrotta =D

Yucko
2007-08-10, 11:11
Säg inte att du hängt på Umpitunneli ? :D

Edit: Eller du kanske vet en annan klamydiagrotta =D

Um...eh vad? :)

Cleo snackar jag om. Snackade med en stockholmare för ett tag sen som gjorde lumpen på F21 för ~10 år sen, och självklart kom han ihåg Klamydiagrottan :D

krebbe
2007-08-10, 11:12
Mycket < 18-åriga "Drinkluder" på kleo... Men annars funkar det...

manko
2007-08-10, 11:12
Um...eh vad? :)

Cleo snackar jag om. Snackade med en stockholmare för ett tag sen som gjorde lumpen på F21 för ~10 år sen, och självklart kom han ihåg Klamydiagrottan :D

Okej, då tänkte vi på olika grottor :D

Har aldrig själv varit på cleo, men vad jag hört är det.. citerar en kalixbo "helt vaeeerdeeloeeeeest" :D

L-Sami
2007-08-10, 11:34
Möblerad 1a? kårhusgränd? då är det nog i kårhuset va?! Närmare universitet än så kan man nästan inte bo! Det som är fördelen med porsön är att allt är nära..Vårdcentral, tandläkare,pixxeria,till och med en kyrka har vi=P Dagis, skola,gym..(även om det inte är det bästa) hmm tja jag fick väl med allt.

Vet inte än om det är Kårhusgränd, eller Kårhuset. Tror att det är Vänortsvägen. Ligger det på Porsön?

Missa inte LK nästa sommar. Missa inte heller att testa köra skoter, spana på renar efter vägen, besöka Torneå och köpa billig alkohol. IKEA i Haparanda där norrbottens tjejer samlas. Besök för gudsskull inte Boden eller Kalix.

Lolleli :laugh:

Snacka med bruushan nyss. Han sa att man får lätt studentlägenhet där han bor iaf. Han bodde vid "vänortsvägen". Någon Luleåbo kan ju säkert säga mer specifikt var det ligger på porsön :P

Tror att det är där jag ska bo också. Får väl se på måndag eller tisdag när jag får erbjudandet.

tano
2007-08-10, 11:49
Har också bott på Porsön, när jag var 3-4 år. :)
Bodde i ett sådant där sutteränghus. Vad jag kommer ihåg så var det ett fint område ^^

Yucko
2007-08-10, 11:52
Vänortsvägen:
http://www.ludd.luth.se/~dme/lulea/campus/images/DSCF2869.JPG
http://www.ltu.se/polopoly_fs/1.6839!bea38905.jpg

Porsögårdarna:
http://www.ludd.luth.se/~dme/lulea/campus/images/DSCF2867.JPG

Kårhusgränd:
http://www.ludd.luth.se/~dme/lulea/campus/images/DSCF2857.JPG

Vänortsvägen 5-7-9:
http://www.ltu.se/polopoly_fs/1.6839!7f1e3f1b.jpg

krebbe
2007-08-10, 12:14
Själv bodde jag i vänorts 5... bottenvåningen. Huset längst till höger på bilden längst ner(9-7-5, inte 5-7-9 , som det står längre upp)

krebbe
2007-08-10, 12:15
Är man känslig för ljud bör kanske int PG rekommenderas. Väggarna är lövtunna och man vill inte ha en "screamer" som granne där.

L-Sami
2007-08-10, 12:30
Är man känslig för ljud bör kanske int PG rekommenderas. Väggarna är lövtunna och man vill inte ha en "screamer" som granne där.

PG?

TheDoe
2007-08-10, 12:36
Porsögårdarna kanske:)

krebbe
2007-08-10, 17:09
mmm precis, i studentmun i Lule säger man bara PG, vänorts eller docent =)

Handcuff
2007-08-10, 17:27
Hertsön är som sagt förmodligen det sämsta stället du kan bo på i Luleå. Långt ifrån universitetet och rätt lodigt i allmänhet.

Men en sak undrar jag, vad är det för fel med att köra Merca?

För att alla fuckon på "grus" gör det? Solfilm, framrutedekal, keps osv. En blek skabbigt blonderad 16årig tjej som skriker faaaaaaaaaan vaaaa full jag äääääääär!!!

Nä för gudars skull..håll dig borta från Luleås merca-fuckon :thumbup:

Durre
2007-08-10, 17:32
L-sami jag bor på Kårhusgränd men har tyvär inget att hyra ut, ska börja plugga nu till hösten så då ses vi Sami och Raggis :)

manko
2007-08-10, 17:48
För att alla fuckon på "grus" gör det? Solfilm, framrutedekal, keps osv. En blek skabbigt blonderad 16årig tjej som skriker faaaaaaaaaan vaaaa full jag äääääääär!!!

Nä för gudars skull..håll dig borta från Luleås merca-fuckon :thumbup:

Äntligen någon som håller med mig =D

Melody
2007-08-10, 19:57
Vänortsvägen finns i två olika "varianter", antingen som korridorsboende eller riktigt fräscha ettor... PG, usch och fy...man hör när grannarna vaknar på morgonen, går på toa, sätter på sig skorna och smäller igen dörren... riktigt frustrerande!!!
kårhusgränd är ju gamla kårhuset, har hört att det inte ser mysigt ut på helgerna i trappuppgången...hehe..

L-Sami
2007-08-10, 20:24
Vänortsvägen finns i två olika "varianter", antingen som korridorsboende eller riktigt fräscha ettor... PG, usch och fy...man hör när grannarna vaknar på morgonen, går på toa, sätter på sig skorna och smäller igen dörren... riktigt frustrerande!!!
kårhusgränd är ju gamla kårhuset, har hört att det inte ser mysigt ut på helgerna i trappuppgången...hehe..

Jag brukar sova med öronproppar, så det är nog ingen fara :)

Fartman
2007-08-11, 13:15
Pendla från Boden för fan, tror tom man får gratis (eller bara billigt?) busskort om man studerar i Luleå men är bosatt i Boden. Lule är en jävla tattarstad men en massa inflyttade raggar/bondjävlar från östra norrbotten. Och dom som är uppväxta där har alla grava storstadskomplex. Sen blåser det tamefan alltid, så vindtäta kläder är ett absolut måste.

Fartman
2007-08-11, 13:21
Pendla från Boden för fan, tror tom man får gratis (eller bara billigt?) busskort om man studerar i Luleå men är bosatt i Boden. Lule är en jävla tattarstad men en massa inflyttade raggar/bondjävlar från östra norrbotten. Och dom som är uppväxta där har alla grava storstadskomplex. Sen blåser det tamefan alltid, så vindtäta kläder är ett absolut måste.

Femti spänn kostar ett 40-kort hos länstrafiken...
http://www.ltnbd.se/Priser_studentrabatt.asp
http://www.ltnbd.se/files/stud.pdf

manko
2007-08-11, 13:22
Jag brukar sova med öronproppar, så det är nog ingen fara :)

Van med all skottlossning och tattare som skriker i haninge? =D

manko
2007-08-13, 10:10
Hur har det gått med sökandet efter boende? =P

L-Sami
2007-08-13, 10:15
Hur har det gått med sökandet efter boende? =P

Kommer få ett erbjudande nu under veckan.

Durre
2007-08-14, 20:44
L-sami, jag flyttade nyss in på Kårhusvägen 2, welcome for party :)

L-Sami
2007-08-14, 21:23
L-sami, jag flyttade nyss in på Kårhusvägen 2, welcome for party :)

Thanks I will ;)
Kommer flytta in på Vänortsvägen på fredag.


Kommer inte kunna plocka med mig nån TV hemmifrån, så var kan man hitta billiga TV i Luleå, förutom på Blocket?

manko
2007-08-14, 21:31
Thanks I will ;)
Kommer flytta in på Vänortsvägen på fredag.


Kommer inte kunna plocka med mig nån TV hemmifrån, så var kan man hitta billiga TV i Luleå, förutom på Blocket?

Finns Elgiganten, Onoff och säkert nån annan fifflare på heden(vafan hette det?). Så bara du åker dit och kollar upp =)

edit: vilket nr blev det? Du kanske hamna i samma hus som min tattar bror :D

L-Sami
2007-08-14, 21:59
edit: vilket nr blev det? Du kanske hamna i samma hus som min tattar bror :D

86:72

hio
2007-08-14, 22:19
Inte långt ifrån mig då, ska flytta in i 80.

Foppa
2007-08-15, 16:51
Thanks I will ;)
Kommer flytta in på Vänortsvägen på fredag.


Kommer inte kunna plocka med mig nån TV hemmifrån, så var kan man hitta billiga TV i Luleå, förutom på Blocket?


Flyttar också in på vänortsvägen på fredag:)

L-Sami
2007-08-15, 17:16
Flyttar också in på vänortsvägen på fredag:)

Alright :) men min flytt flyttades till måndag av olika skäl. Spännande blir det, ny stad och ett nytt liv.

krebbe
2007-08-15, 19:57
Alright :) men min flytt flyttades till måndag av olika skäl. Spännande blir det, ny stad och ett nytt liv.

Luleå är en bra stad, kanske lite mindre än vad du är van vid men den funkar. Jag var dock ganska less efter 5 år där så jag tog mig vidare därifrån och bosatte mig i Linköping.

Men tvivlar inte en sekund på att du kommer få trevlig vistelse där under studietiden.

L-Sami
2007-08-15, 22:01
Luleå är en bra stad, kanske lite mindre än vad du är van vid men den funkar. Jag var dock ganska less efter 5 år där så jag tog mig vidare därifrån och bosatte mig i Linköping.

Men tvivlar inte en sekund på att du kommer få trevlig vistelse där under studietiden.

Det kommer bli jättebra, ser bara positivt emot att bo där uppe :) Man slipper Stockholms helvetet ett tag iaf.

Arf Pingvin
2007-08-16, 05:12
Du kommer att bo ungefär lika lång som mig från själva universitetsområdet (vänorts 2) det tar ~10 minuter att gå till skolan en måndagmorgon och ~15 minuter att gå till affären eller gymmet. Skaffa en cykel och ett dugligt lås.

L-Sami
2007-08-16, 12:34
Du kommer att bo ungefär lika lång som mig från själva universitetsområdet (vänorts 2) det tar ~10 minuter att gå till skolan en måndagmorgon och ~15 minuter att gå till affären eller gymmet. Skaffa en cykel och ett dugligt lås.

10-15min är inte mycket :) men en cykel är ändå alltid bra att ha.
Roligt att så många kolozeisters ska plugga eller pluggar på LTU.

Motorbreath
2007-08-16, 12:35
För att alla fuckon på "grus" gör det? Solfilm, framrutedekal, keps osv. En blek skabbigt blonderad 16årig tjej som skriker faaaaaaaaaan vaaaa full jag äääääääär!!!

Nä för gudars skull..håll dig borta från Luleås merca-fuckon :thumbup:

Man blir ju inte per automatik ett "merca-fucko" och hänger på grus för att man har en stjärna på huven. Men jag förstår vad och vilka du menar.

Sami: Lycka till med flytten och hoppas du trivs i Luulää.

Handcuff
2007-08-25, 18:17
Har du landat i Luleå ännu L-sami?

Lovar att hojta till om jag spottar dig. Försöker dock undvika campusområdet så gott jag kan nu när jag inte pluggar...tyvärr 2 idiotiska omtentor på G. :D

L-Sami
2007-08-25, 18:30
Har du landat i Luleå ännu L-sami?

Lovar att hojta till om jag spottar dig. Försöker dock undvika campusområdet så gott jag kan nu när jag inte pluggar...tyvärr 2 idiotiska omtentor på G. :D

Jajamen, landade på planet Luleå i tisdags. Trivs skitbra här, lugnt och trevligt. Ångrar inte att jag flyttade hit :) har stött på några moppefuckon och dessa mercedesjäklar inne i stan men de stör inte inte så mycket på studentområdet :D

Yucko
2007-08-25, 18:32
Hur har nolleP varit hittills?

krebbe
2007-08-25, 21:28
Hur har nolleP varit hittills?

Gissar han är ute på fyllan just nu. Hör en hel del folk som kutar omkring o skriker(är i lule för lite tentor, även då jag flyttat härifrån).

L-Sami
2007-08-30, 17:28
Hur har nolleP varit hittills?

Den har varit bra, men nu är det bara några dagar kvar så.

Handcuff
2007-08-30, 17:35
Våldsam man på porsön! (http://www.kuriren.nu/%5CGEN_Utmatning_Ettan.asp?CategoryID=3138&ArticleID=1616699&ArticleOutputTemplateID=125&ArticleStateID=2)

Detta var inte du i ett nollerus va? Har hört att 08:or kan tilta då de blir för hänförda av den osannolikt vackra omgivningen i Norrbotten :Virro

Fartman
2007-08-30, 20:00
Våldsam man på porsön! (http://www.kuriren.nu/%5CGEN_Utmatning_Ettan.asp?CategoryID=3138&ArticleID=1616699&ArticleOutputTemplateID=125&ArticleStateID=2)

Detta var inte du i ett nollerus va? Har hört att 08:or kan tilta då de blir för hänförda av den osannolikt vackra omgivningen i Norrbotten :Virro

Han bor faktiskt i Luleå.
*rolleyes*

Handcuff
2007-08-30, 20:04
Han bor faktiskt i Luleå.
*rolleyes*

Och Porsön är ju så väldigt vackert...eller inte :D

egge
2008-07-23, 16:27
Har årecis fått ett erbjudande om en möblerad 1:a på Vänortsvögen. Är du nöjd med boendet där sami (ni andra får också svara givetvis :p)?
Missade telefontiden idag men ska ringa imorgon och ställa lite frågor. Vet ni om bredband ingår där?

L-Sami
2008-07-23, 17:32
Har årecis fått ett erbjudande om en möblerad 1:a på Vänortsvögen. Är du nöjd med boendet där sami (ni andra får också svara givetvis :p)?
Missade telefontiden idag men ska ringa imorgon och ställa lite frågor. Vet ni om bredband ingår där?

Bor i en möblerad etta på vänorts och trivs bra där. Hellre lägenhet än korridor. Bredband ingår i hyran om du ska plugga.

Durre
2008-07-23, 17:49
Vänorts är fint och jag blir så glad om du egge också kommer och joinar gymmet! :)

egge
2008-07-23, 20:48
Bor i en möblerad etta på vänorts och trivs bra där. Hellre lägenhet än korridor. Bredband ingår i hyran om du ska plugga.

Låter finfint.
Vänorts är fint och jag blir så glad om du egge också kommer och joinar gymmet! :)

Ja givetvis ska det tränas. Jag kommer ge softcore ett ansikte. :D

L-Sami
2008-07-23, 20:55
Vad ska du plugga för nåt?

egge
2008-07-23, 21:02
Vad ska du plugga för nåt?

Tekniskt basår. Antingen leder det till en intressant civilutbildning i Luleå eller så leder det till ett år av skidåkning och studentfester. Känner att det är dags att testa något nytt iaf.

L-Sami
2008-07-24, 05:03
Tekniskt basår. Antingen leder det till en intressant civilutbildning i Luleå eller så leder det till ett år av skidåkning och studentfester. Känner att det är dags att testa något nytt iaf.

Om man gillar skidåkning så är Luleå den bästa studentstan, finns bra backar och skidresor arrangeras ofta ut till kända och okända skidorter i norra Sverige, Norge, Finland och Ryssland :)

maaherra
2008-07-24, 06:25
Kolla upp ifall det är de nybyggda lägenheterna på vänortsvägen eller ifall det är de gamla skabbiga (eller inte skabbiga, men inte lika fräscha).

egge
2008-07-24, 14:08
Kolla upp ifall det är de nybyggda lägenheterna på vänortsvägen eller ifall det är de gamla skabbiga (eller inte skabbiga, men inte lika fräscha).

Äsch, nu har jag redan bokat så det får bli en överraskning. :D

lectris
2008-07-24, 14:14
OK, så jag vet inte hur jag har lyckats missa den här tråden innan, men jag läste topicen som "söker en bonde i Luleå"

:laugh:

Ptja varför inte. Posta kontaktannons i forum, varför inte? :naughty:

hio
2008-07-24, 15:24
Inga lägenheter på Vänortsvägen är äldre än 5 år iaf.

Arf Pingvin
2008-07-24, 16:39
Förutom de som är äldre än 5 år. Exempelvis första ringen som är kanske 7-8 år? De kring #2-18? typ, de på 20 är nåt år yngre.

Durre
2008-07-24, 22:59
Tekniskt basår. Antingen leder det till en intressant civilutbildning i Luleå eller så leder det till ett år av skidåkning och studentfester. Känner att det är dags att testa något nytt iaf.

Gött, du kommer se mig på nolleP :D

egge
2008-08-03, 18:52
Gött, du kommer se mig på nolleP :D

Coolt, min första kolobekanstskap.
Är du en av dom äldre som ska förnedra oss färskingar både fysiskt och psykiskt? :/

Är det guldkort på STiL som gäller som student i Luleå? Är intresserad av både gymträning och diverse andra sporter plus rabatt på skidresor.

maaherra
2008-08-03, 18:54
Coolt, min första kolobekanstskap.
Är du en av dom äldre som ska förnedra oss färskingar både fysiskt och psykiskt? :/

Är det guldkort på STiL som gäller som student i Luleå? Är intresserad av både gymträning och diverse andra sporter plus rabatt på skidresor.

http://www.stilsportcenter.se/

egge
2008-08-03, 18:56
http://www.stilsportcenter.se/

Jo men tänkte mest om det är där alla studenter hänger?

maaherra
2008-08-03, 18:59
Jo men tänkte mest om det är där alla studenter hänger?

När jag tränade där var det mest studenter, eftersom det var så mycket billigare än andra gym. Nu vet jag inte hur det ser ut eftersom priserna har mer är fördubblats (jag pröjsade kring 140kr på autogiro för mitt gymkort), salami eller durre kan svara på den frågan.

Anna.L
2008-08-03, 19:46
Jag har kort på STIL. Det är guldkort som gäller, köper du silver får du bara tillgång till "gamla gymmet" vilket vad jag förstått bara är några bollhallar och klätterväggen numera. För att få tillgång till alla konditionsmaskiner, gymmet, gruppträning och alla aktiviteter är det guldkort. De har höjt priset rejält och många är förbannade men jag tycker fortfarande att 290:- i månaden som jag betalar är ok. Det är mest studenter som tränar där men även lärare, forskare och några andra "vanliga".

Från hemsidan:

"Guldkortet ger access till samtliga idrotts- och motionsaktiviteter som StiL erbjuder, vilket
omfattar samtliga aktiviteter i StiL Sportcenter och Porsöhallen, en stor del av
sektionernas verksamheter samt medlemsförmåner.

Silverkortet ger access till aktiviteterna i Porsöhallen, en stor del av
sektionernas verksamheter samt medlemsförmåner."

Buckethead
2008-08-03, 20:11
Jo, det är dyrt nu jämfört med när kommunen hade det lilla grottgymmet i porsöhallen.

För mig är det mest närheten som gör det värt, det tar bara någon minut från lägenheten dit jämfört med min svaga period då jag testade nautilus i pontushallen. Då var transporten fram och tillbaka till gymmet ett helt eget projekt.

Anna.L
2008-08-03, 20:25
Ja, samma här och jag tror att det är därför många fortfarande tränar där. För så många förbättringar blev det inte direkt efter flytten. Lite fler maskiner som ingen använder typ...

Frantic
2008-08-03, 20:31
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3012287.ab

Vet ni nåt om det här:D?

Buckethead
2008-08-03, 20:45
Ja, samma här och jag tror att det är därför många fortfarande tränar där. För så många förbättringar blev det inte direkt efter flytten. Lite fler maskiner som ingen använder typ...
Jo, jag tränar nästan alltid samma tid och det är nästan alltid folktomt då, så jag har inte riktigt förstått vilka som använder alla specialmaskinerna än. Men det är en extrem tung prisstegring dom gjort. Å andra sidan har det blivit mer att välja på för folk, när jag tränade på det kommunala gymmet kostade det runt 500 kr/år, sen åkte det upp till 1200 - 1400 när STiL tog över. Och nu är det väl uppe i runt 3000 kr/år. Måste väl snart sluta med utomhuslöpning som konditionsträning och köra gruppass bara för att känna att det är värt alla pengar.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3012287.ab

Vet ni nåt om det här:D?
Undrar hur många som har snurrat förbi rabatten för att se om det finns kvar något.

egge
2008-08-03, 22:56
Visst, lite dyrt är det allt men det verkar bra och man får en hel del förmåner. Får nog bli ett guldkort.

Hur långt ligger det från Vänortsvägen?

maaherra
2008-08-03, 23:19
Visst, lite dyrt är det allt men det verkar bra och man får en hel del förmåner. Får nog bli ett guldkort.

Hur långt ligger det från Vänortsvägen?

Beror på vart på vänorts, men du går dit på ca 10 min.

L-Sami
2008-08-04, 05:12
Gick rykten innan sommaren att de skulle höja priserna ännu mer på STIL. Jag tränar där för det är nära hemmet, 10-15min tar det dit från Vänorts. Brukar vara mest folk vid 17-18 tiden på kvällen.

egge
2008-08-11, 17:41
Är det värt att ta med en cykel?

L-Sami
2008-08-11, 18:28
Är det värt att ta med en cykel?

Det tycker jag, det går ju snabbare att ta sig fram så.

KRS
2008-08-11, 18:33
så får man se om man hamnar där i vinter trots allt.
blanda mellan atletklubben och stil.
hur brukar det vara med folk på kvällar resp mornar?
blir det trångt ngn gång? enbart varit å provtränat nu och i princip varit ensam. rätt skönt trots allt

L-Sami
2008-08-11, 18:53
så får man se om man hamnar där i vinter trots allt.
blanda mellan atletklubben och stil.
hur brukar det vara med folk på kvällar resp mornar?
blir det trångt ngn gång? enbart varit å provtränat nu och i princip varit ensam. rätt skönt trots allt

STIL är rätt så stort känns inte att det är trångt där någonsin. Men måndagkvällar av alla dagar är gymmet mest folkfylld därefter droppar folk bort efter varje dag som går. På söndag ekar det nästan på gymmet när man pustar ut ;D och på fredagar kör majoriteten antingen biceps och bröst eller kombinationen biceps/bröst eventuellt lite mage också. Discokulan saknas bara :D

KRS
2008-08-11, 19:33
ah.

om ni ser någon som kör alldeles för mkt frivändningar på alldeles för låga vikter, så är det jag då isf

egge
2008-08-12, 11:52
Jag har stött på ett stort problem. Vaktmästaren lämnar inte ut nycklar på helger. Hans förslag var att jag hittar någon som kan hämta ut den på fredag åt mig.
Så nu undrar jag om någon här kan göra mig en jättetjänst? Pretty please?
Är det någon som har lust att hämta ut en nyckel nu på fredag och ge den till mig lördag, mitt på dagen ungefär?
Skicka PM med telefonnummer så ringer jag så fort jag ser det.
Kan inte direkt ändra på flytten, den är redan igång så att säga.

Durre
2008-08-19, 10:10
Jadu du har säkert fått hjälp redan och helgen har passerat men annars kunde jag ha hjälpt men såg detta nu, hoppas det ordnade sig!

Durre
2008-08-19, 10:11
STIL är rätt så stort känns inte att det är trångt där någonsin. Men måndagkvällar av alla dagar är gymmet mest folkfylld därefter droppar folk bort efter varje dag som går. På söndag ekar det nästan på gymmet när man pustar ut ;D och på fredagar kör majoriteten antingen biceps och bröst eller kombinationen biceps/bröst eventuellt lite mage också. Discokulan saknas bara :D

Det märkte jag igår, var så sjukt mycket folk på stil och skolan har inte ens börjat, fick köa på allt, blev nästan chokad när man klev in på gymmet :)

egge
2008-08-19, 15:44
Det löste sig som tur var. Vaktis körde en specialare. Idag smög jag igång första passet på StiL. Förutom att hantlarna låg huller om buller har jag ingenting att klaga på. Kändes fräscht och dom hade bra grejer.

egge
2008-08-31, 17:43
Gött, du kommer se mig på nolleP :D

Nå, har du sett en vilsen kille from da south? Jag har varit med på det mesta och i morse (typ 1500) vaknade jag med en fet förkylning. Det är ett under att jag inte åkt på den tidigare så lite som man sovit och så mycket som man festat.

Durre
2008-09-04, 10:24
Haha yes nu är man sjuk vettu, dock var jag bara 3 ggr på nolleP, vet inte hur du ser ut men du kommer garanterat se mig på gymmet, ser ut som wanabe big dude med svart linne och svarta byxor, röda skor och svart hår :)