handdator

Visa fullständig version : Om man inte vill bli större??


Apjavel
2007-08-09, 15:43
Hej!

Jag har uppnått en strl på min kropp som jag är nöjd med. Problemet är att jag blir ju starkare och starkare och fortsätter att växa. Tränar styrketräning 4 gånger i veckan för tillfället, samt några andra konditionspass. Äter rätt och går inte upp i underhudsfett utan i muskler. Så till frågan:

Är det någon här som har något tips på hur jag ska lägga upp min träning för att sluta bygga muskler och bara bli starkare??

(Kör 3*8-10 reps för tillfället)

Tacksam om någon kan hjälpa mig.

Ses i dimman!

Apan

King Grub
2007-08-09, 15:46
Nope. :) Inte om du vill fortsätta bli starkare. Är du på en relativt hög nivå, och vill fortsätta öka din styrka, kommer så pass intensiv och tung träning att krävas att den även stimulerar hypertrofi. Vilket problem. ;)

Handcuff
2007-08-09, 15:53
Låt bli att öka vikterna?
Ligg på energibalans?

EDIT: Förklara gärna äter rätt?

jonasl
2007-08-09, 15:54
Du kan kanske lägga om din träning lite mer åt SL-hållet, dvs lägre reps och tyngre vikter.

Hade!

Edit: är det apis?

pragmatist
2007-08-09, 16:12
Dagens i-landsproblem...

Nåja. Om det kan vara till någon hjälp så brukade tyngdlyftare i Sovjetunionen och forna Östblocket hålla sig till 1-3 reps per set när de skulle hålla sig i en viss viktklass medan de som behövde växa till sig tränade med 4-10 reps. Kan vara något att ta efter kanske.

Bönne
2007-08-09, 16:21
Restriktioner gällande mat, 1-4 reps, 2-5 set på de stora muskelgrupperna, bara basövningar. Väldigt kort (tidsmässigt) negativ fas och explosiv positiv fas.

Tycker det funkar rätt bra för att inte öka så mycket i volym förhållandevis till styrka.

Deceiver85
2007-08-09, 17:08
Om man inte vill bli större kan du alltid bli snabbare och hårdare (scooter). Byt ut din träningsform mot en mer motionsträning?

Degpekka
2007-08-09, 17:30
Hej!

Jag har uppnått en strl på min kropp som jag är nöjd med. Problemet är att jag blir ju starkare och starkare och fortsätter att växa. Tränar styrketräning 4 gånger i veckan för tillfället, samt några andra konditionspass. Äter rätt och går inte upp i underhudsfett utan i muskler. Så till frågan:

Är det någon här som har något tips på hur jag ska lägga upp min träning för att sluta bygga muskler och bara bli starkare??

(Kör 3*8-10 reps för tillfället)

Tacksam om någon kan hjälpa mig.

Ses i dimman!

Apan

Träna inte så ofta är mitt tips. Men jag har svårt att se att du inte kommer att komma över denna "perioden" snart, och vilja växa som bara den! :hbang: