handdator

Visa fullständig version : Stickning/domning i nacke och armar


InaIna
2007-08-09, 08:29
Har haft problem med min nacke/axlar/bröstkorg nu i nästan 3 månader. Det började med ett tryck över nacken och halsen och domningar ut i armen. Det satt i i flera dagar med hög intensitet, och jag gjorde flera olika tester hos läkaren. Inget visade någonting. De trodde att jag kunde ha någon form av nervinklämning i nacken eller där runt omkring. Alla prover jag tog var bra, blodsocker, blodtryck osv.
Nu har det efter att ha varit borta (och jag varit borta från all träning förrutom lätt styrketräning) kommit tillbaka igen med domningar i armarna och pirrningar. Nu även i benen! Jättekonstigt! Har fått tid till magnetröntgen, men köerna är långa. Har även smärta i axel/nacke någonstans djupt där inne och även på en punkt i bröstryggen, men inget som stör så där jättemycket. Det är mest det andra som är obehagligt.
Så fort jag försöker mig på att börja träna igen, så återkommer besvären. Ibland dyker de upp när jag är ute och går.
Är det någon som varit med om samma sak, eller vet vad detta kan vara? Det är just dessa domningar och stickningar ut i armar och ben som är värst! Och framför allt när man inte vet vad det beror på. Ska tillägga också att jag tränat mycket innan och alltid varit noga med stretching osv, så min massör säger att det inte beror på spända eller stela och otränade muskler. Vad beror det då på?

Jag är jättetacksam för alla svar och kommentarer!

/Ina

Richard85
2007-08-09, 09:09
Har EXAKT samma sak, gjort tester osv, hittar inget. Men dom säger det kan va spänningar i musklerna eller att det kan va något syndrom som ungdomar får i form av smärtor i revbensfästena..får det av o sitta stilla mkt, och vid hög överbelastning

InaIna
2007-08-09, 14:27
Hej Richard.
Vad skönt att läsa ditt svar. Kommer nämligen precis från naprapaten som sa att hon inte vågar göra någonting med mig förrän jag fått en magnetröntgen. Hon tyckte mina besvär låter så konstiga, hon har aldrig hört någon som haft så många saker som inte verkar höra ihop. Men hon sa samma sak som du, att det kan bero på en massa låsningar i bröstkorgen och ryggraden. Men hon sa också att det är en pusselbit som fattas eftersom jag är ung, vältränad, inte har några direkta muskelspänningar och att allt kom så plötsligt. Dessutom - varför har jag domningar och pirrningar i benet också?
Så nu ska jag till en neurolog, får se vad han säger.

Tycker du också ska stå på dig, man har faktiskt rätt att må bra.

Lycka till!

/Ina