handdator

Visa fullständig version : Bilder på er i olika bf%


SPACEJAM
2007-08-08, 11:39
Hade varit kul om ni kunde lägga ut bilder på hur er kropp ser ut i olika underhudsfetts-procent. På så sätt kanske man själv kan avgöra ungefär var man ligger!



spacejam.

Jacksatan
2007-08-08, 12:36
Hade varit kul om ni kunde lägga ut bilder på hur er kropp ser ut i olika underhudsfetts-procent. På så sätt kanske man själv kan avgöra ungefär var man ligger!



spacejam.

finns ingen här som har det, i princip. De metoder folk använder här för att kolla bf är inte tillförlitliga.

SPACEJAM
2007-08-08, 14:38
Sant, men kul ändå.

Pepz
2007-08-08, 14:46
jag ha en bild på min profil
Där ser man minskningen från 13-6% underhudsfett (kaliper)

Dock så är det inga siffror man kan luta sig på utan bara ett redskap för att se om deffen går åt rätt håll

Sami
2007-08-09, 16:23
Här är en kille, Jeremy Likness, som har dokumenterat sin vikt vid olika tillfällen. Ända ifrån 30% BF till 6.5%:

http://www.naturalphysiques.com/cms/index.php?itemid=144

I en fotnot står det att han använde "Accufitness Fattrack II Caliper".

Torwald
2007-08-09, 18:33
Kaliper, hmm :/
Pepz, hur har du mätt? Jääävligt bra jobbat i alla fall! Blir nästan lite motiverad igen ;)

Pepz
2007-08-09, 21:11
Kaliper, hmm :/
Pepz, hur har du mätt? Jääävligt bra jobbat i alla fall! Blir nästan lite motiverad igen ;)

Tack!!

Som sagt PTn på gymmet mätte med kaliper (skin fold caliper) dvs mäter hur tjock huden och underhudsfettet är och därigenom drar man en slutsats om hur mycket kroppsfett man har

StefanC
2007-08-09, 21:16
Bra tråd då jag äntligen kunde få ett hum om vilken BF% jag ligger på.

14-16% om någon undrar.

X-ecuter
2007-08-10, 12:37
När jag mätte mitt BF på gymmet, med kaliper så fick jag 26% *whistle* och jag är någonstans 14-16% enligt killens hemsida... dock lite svårt att se efterssom vi inte har samma massa... men man kan aldrig jämföra kaliper resultat med varandra om man inte tar testen av samma person, och då skall den personen vara erfaren så han sätter kaliperna på samma ställe varje gång

Zatra
2007-08-10, 19:55
Kanske inte de bästa bilderna, men jag gör ett försök...
På de första bidlerna ligger jag runt 15% och på de andra två så ligger jag runt 7.

burre
2007-08-10, 20:19
Kanske inte de bästa bilderna, men jag gör ett försök...
På de första bidlerna ligger jag runt 15% och på de andra två så ligger jag runt 7.

imponerande

Action
2007-08-10, 20:33
Den enda gång jag vet vad jag hade för BF på ett tillförlitligt sätt.

Dryga 9%

Sverker
2007-08-11, 06:06
Borde inte BF% öka vid tävlingsformen. Kroppen är ju tömd på allt överskottsvatten. Relativt sett så blir ju fetthalten högre.


På samma sätt lär det ju gå att hälla i sig 1 liter mineralvatten för att sänka BF;)

Action
2007-08-11, 06:14
Borde inte BF% öka vid tävlingsformen. Kroppen är ju tömd på allt överskottsvatten. Relativt sett så blir ju fetthalten högre.


På samma sätt lär det ju gå att hälla i sig 1 liter mineralvatten för att sänka BF;)


Det gör den säkert, nu mätte jag mig innan vätsketömningen, och bilden är tagen efter 1 dag utan salt, 2 dagar innan tävling.

PommesLOL
2007-08-23, 20:14
Hur är denna produkten?

http://www.budo-fitness.cc/product_info.php?cPath=39_293&products_id=3568

Sadde
2007-08-23, 20:50
Hur är denna produkten?

http://www.budo-fitness.cc/product_info.php?cPath=39_293&products_id=3568

Sådana vågar brukar inte vara pålitliga. Det har varit uppe många gånger innan, sök på bf% lr nåt, kmr säkert komma upp en massa tips på bra ställen/metoder.

Alfred Nobel
2007-08-23, 20:54
Jag såg på Du är vad du äter för dryga timman sen och "test-personerna" eller Anna Skippers offer i detta avsnitt fick en fin undersökning över deras värden hos en pålitlig doktor. Där var deras fettprocent väldigt exakt, de mätte vatten, blodtrycket och så vidare.

Sen, efter deras 8veckors kur, skulle de jämföra resultat med hur de var innan. Då fick de ställa sig på en fjuttig liten hypertech-våg... Jag bah, va? :laugh: *screwy*

Sadde
2007-08-23, 20:55
Jag såg på Du är vad du äter för dryga timman sen och "test-personerna" eller Anna Skippers offer i detta avsnitt fick en fin undersökning över deras värden hos en pålitlig doktor. Där var deras fettprocent väldigt exakt, de mätte vatten och så vidare. Sen, efter deras 8veckors kur, skulle jämföra resultat med hur de var innan ställde dem sig på en fjuttig liten våg... Jag bah, va? :laugh: *screwy*

hahah, ja det där programmet asså. Hon går mig något så otroligt på nerverna den där kvinnan.

Alfred Nobel
2007-08-23, 20:58
haha ja men seriöst, visst om man går till en speciallist och mäter upp sina värden. Men när en människa har vidgat sig framför tv och verkligen offrat sin kropp i hopp om ett bättre liv och hälsa, får ställa sig på en ElGiganten våg med några speciallknappar på vänster sida.

Nea, då har det gått för långt.

hgus
2007-08-24, 13:15
Produktplacering FTW. :naughty:

Ironwoman
2007-08-24, 14:02
Jag såg på Du är vad du äter för dryga timman sen och "test-personerna" eller Anna Skippers offer i detta avsnitt fick en fin undersökning över deras värden hos en pålitlig doktor. Där var deras fettprocent väldigt exakt, de mätte vatten, blodtrycket och så vidare.

Sen, efter deras 8veckors kur, skulle de jämföra resultat med hur de var innan. Då fick de ställa sig på en fjuttig liten hypertech-våg... Jag bah, va? :laugh: *screwy*

Alla sådana vågar jag sett mäter med bioimpedans och då ska man vara barfota, det såg man inte att de var.

Racso
2007-08-24, 17:26
Det är mer än strumpor och kroppsfett som inverkar på kroppens impedans...