handdator

Visa fullständig version : Produkter för att få bort överflödigt skinn?


melchiorsen
2007-08-08, 09:48
Hej hej,

tänkte höra om nån av er här har nån koll på vad som kan användas för minskning av överflödigt skinn.
Gick igenom ett krig för ett par år sedan som slutade på -40kg, skinnet är väl ingenting att tjuta över egentligen men tänkte mest höra om det finns någonting effektivt på marknaden där ute?
Allt från krämer till stolpiller


mvh

lectris
2007-08-08, 09:53
Hej hej,

tänkte höra om nån av er här har nån koll på vad som kan användas för minskning av överflödigt skinn.
Gick igenom ett krig för ett par år sedan som slutade på -40kg, skinnet är väl ingenting att tjuta över egentligen men tänkte mest höra om det finns någonting effektivt på marknaden där ute?
Allt från krämer till stolpiller


mvh

Nej, hur elastisk huden är beror på gener, ålder och andra faktorer. Inga krämer, massager eller andra behandlingar (förutom kirurgi då) kan ta bort överflödig hud. Alla produkter som påstår detta är bara lurerier, det som verkar för bra för att vara sant är oftast det.. ;)

Eddie Vedder
2007-08-08, 10:08
Sök, det har tagits upp många många gånger. Om du har mycket överflödigt skinn brukar ofta någon form av kirurgiskt ingrepp tyvärr vara den enda riktigt bra lösningen.

För övrigt ändrar jag rubriken, rubriken "Osthyvel?" ger knappast någon bra inblick i vad frågeställningen handlar om.

melchiorsen
2008-01-17, 00:04
Det ger exakt inblick till ett hemmagjort kirurgingrepp iofs.
thanks tho

najen
2008-01-17, 17:59
http://www.bodyfatguide.com/LooseSkin.htm

melchiorsen
2009-07-19, 09:55
var hos herr kirurg förra sommaren o snackade lite med honom om vad för slags ingrepp som skulle passa mig bäst. 47-50k för kalaset.

Insamlingsfond imo?

King Grub
2009-07-19, 09:57
Insamlingsfond imo?

För något som är "ingenting att tjuta över"? Njaaaej.

Blandol
2009-07-19, 10:07
var hos herr kirurg förra sommaren o snackade lite med honom om vad för slags ingrepp som skulle passa mig bäst. 47-50k för kalaset.

Insamlingsfond imo?


Är väl bara att spara ihop pengarna? 50k tar ju mindre än ett år att spara ihop. :thumbup:

melchiorsen
2009-10-02, 02:43
Är väl bara att spara ihop pengarna? 50k tar ju mindre än ett år att spara ihop. :thumbup:

Det är väl väääldigt individuellt iofs ;p

Blandol
2009-10-02, 05:04
Beror på hur man prioriterar, självklart utgår jag ifrån att den sparande personen arbetar.

melchiorsen
2009-10-02, 13:34
Jotack, arbetar gör jag, men det är knappast självklart att folk gör nu för tiden.

YuKE
2009-10-05, 17:52
Då är det bara börja spara då för mig med då :(

Tog tag i träning och kost för 13-14 månader sedan när jag låg på stabila 130kg.
Väger idag 90kg och har en del oönskad hud på magen.
När jag var hos en hudläkare för några veckor sedan rekommenderade han att smörja magen med babyolja, precis som gravida gör för att återfukta och motverka bristningar. Detta skulle man dock ha gjort från dag1. Lite sent att börja nu tyvärr.

Rickard
2009-10-05, 18:08
Då är det bara börja spara då för mig med då :(

Tog tag i träning och kost för 13-14 månader sedan när jag låg på stabila 130kg.
Väger idag 90kg och har en del oönskad hud på magen.
När jag var hos en hudläkare för några veckor sedan rekommenderade han att smörja magen med babyolja, precis som gravida gör för att återfukta och motverka bristningar. Detta skulle man dock ha gjort från dag1. Lite sent att börja nu tyvärr.

Om dag ett är dagen man bestämmer sig för att bli fet kanske det kan hjälpa. Men annars finns det inget att göra, förstörd hud är och förblir förstörd.

YuKE
2009-10-05, 18:16
Om dag ett är dagen man bestämmer sig för att bli fet kanske det kan hjälpa. Men annars finns det inget att göra, förstörd hud är och förblir förstörd.

Aha. Kanske det var så han menade :S

Ja då är det inte mkt att göra. Bara börja omprioritera önskelistan :(

Lellan
2009-10-11, 11:57
Har ingen aning, men kom att tänka på att jag när jag gick ner använde "bodyshaper"linne när jag gympade skuttigt. Typ som när folk har sportbh.. Och jag har ju inte samma hud som om jag inte gått upp och sen ner 50+ kg, men samtidigt hade det kunnat vara värre. Och sportbh brukar man ju påstå inte bara är för komfort utan även för att inte få hängiga bröst, kanske "sport"linne vore nåt? :confused:

Iaf om man konditionstränar jogging el liknande när man går ner.. Nu är de linnena för stora för mig, men de satt riktigt tajt utan att sitta åt, mer så att det blev behagligt och inte "skumpigt" att träna. :thumbup:

Lellan
2009-10-11, 12:00
Om det där om oljan stämmer så kan jag rekommendera jordnötsolja, mkt billigare än diverse hudoljor och så håller det "fukten" i huden längre upplever jag det som. Förr smorde jag alltid in mig med barnolja efter dusch. Nu smörjer jag med jordnötsolja och upplever en mer fuktmättad hy. Den går in men inte supersnabbt utan verkar ligga kvar och återfukta. Inget för nötallergiker dock.. ;)

apoleman
2013-05-26, 19:44
*bump*
Sitter med onödigt mycket skinn på min kropp.
Läste högre upp att förstört skinn förblir förstört. Jag har hört att skinn växer bort sakta men säkert med tiden. Då är min fråga, stämmer det?

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/969615_255955734546770_971112349_n.jpg

Det är egentligen inte mycket, men till beach'13 vill man ju att hela 6-packet ska synas :cryout:

Enblom
2013-05-26, 20:22
*bump*
Sitter med onödigt mycket skinn på min kropp.

Det är egentligen inte mycket, men till beach'13 vill man ju att hela 6-packet ska synas :cryout:

Inget skinn att snacka om. För mycket underhudsfett bara.

alination92
2013-05-26, 21:14
Det där är bara fett... För mkt underhudsfett också.
Titta på t.ex. sidorna, där ser du hur lovehandles'en sticker ut. Deffa mer.