handdator

Visa fullständig version : HITMAN kommer som film!


Whistler
2007-08-07, 18:04
Länk till trailern: http://www.apple.com/trailers/fox/hitman/

Världspremiär är satt till 12:e oktober. :)

Det här har jag längtat efter hur länge som helst!
Allt verkar väldigt troget spelen, framför allt visuellt.
Det jag inte gillar är att 47 spelas av en grabb som är tio år för ung och tjugo kilo för lätt. :smash:

:::EDIT:::
Jason Statham skulle passat i rollen, om han nu fick bort sin permanenta skäggstubb.

Wennerberg
2007-08-07, 18:06
sist jag kollade stod vin dielsel som hitman :) Det har tydligen ändrats nu

rememberence
2007-08-07, 18:12
*drool*

Mass-Tech
2007-08-07, 18:14
Men Timothy Olyphant är ändå en riktigt bra skådespelare.

h1tman
2007-08-07, 21:39
måste se... måste, måste, måste se...

backflash
2007-08-07, 21:53
innan jag klickar, är det Boll? :-/

Lexidos
2007-08-07, 22:03
Lite lol att jag satt o läste om det här på IMDB igår :D

Tuniz
2007-08-07, 23:18
Håller med Whistler, huvudkaraktären skulle definitivt vara iallafall 10 år äldre och inte kunna gå att blåsa bort ;o

Kommer nog se den ändå :D

kimonque
2007-08-07, 23:43
Sweet! Måste man ju se, håller inte med om att han är för lätt. Är ju ingen bänkpresstävling han ska ställa upp i ;)

MojjMojj
2007-08-08, 02:40
I hitman-spelen. var det inte någon som kallades Olyphant?

RassK
2007-08-08, 08:29
Lite lol att jag satt o läste om det här på IMDB igår :D

+1 månad

innan jag klickar, är det Boll? :-/

Nej *phew*

StefanC
2007-08-08, 08:35
Jag vill tro att Vin Diesel hade gjort den bättre. :D

Alfred Nobel
2007-08-08, 08:37
Vem har inte varvat Hitman ;)

Richard85
2007-08-08, 08:39
Vin Diesel är juh gjuten för den här rollen

Zakath
2007-08-08, 09:54
Vin Diesel är juh gjuten för den här rollen

Ja, verkligen!

Whistler
2007-08-08, 12:03
Man kanske skulle sätta sig och lira igenom spelen igen?
De är bland de bättre som har gjorts, fast jag blandar alltid ihop vilket uppdrag som finns på vilket spel... Det när man börjar utanför grinden till en villa och ska ta brevbärarens/blomsterbudets kläder är skitbra, men det bästa är det när man ska knäppa en arab i en limousine mitt ute i någon ökenstad. Känslan att ligga på taket med en Barret M82A1 och sätta en kula genom skottsäkert glas är fantastisk! :)

fonzie
2007-08-08, 13:00
Det jag inte gillar är att 47 spelas av en grabb som är tio år för ung och tjugo kilo för lätt. :smash:



1+ på den! :smash:

Lexidos
2007-08-08, 13:10
Man kanske skulle sätta sig och lira igenom spelen igen?
De är bland de bättre som har gjorts, fast jag blandar alltid ihop vilket uppdrag som finns på vilket spel... Det när man börjar utanför grinden till en villa och ska ta brevbärarens/blomsterbudets kläder är skitbra, men det bästa är det när man ska knäppa en arab i en limousine mitt ute i någon ökenstad. Känslan att ligga på taket med en Barret M82A1 och sätta en kula genom skottsäkert glas är fantastisk! :)

hmm är inte det 2:a spelet? Första banan är nån slags italiensk villa man ska in i.
Kommer aldrig glömma när jag stod nere vid poolen på den banan o sköt ett skott på måfå emot väggen till kontoret o träffade målet i backhuvudet. Behövde inte ens gå in i huset då för att klara banan :D


Rolig bana: När man ska ner i källaren o slå ihjäl en datornörd med en brandyxa

Lövbiffen
2007-08-08, 13:13
hmm är inte det 2:a spelet? Första banan är nån slags italiensk villa man ska in i.
Kommer aldrig glömma när jag stod nere vid poolen på den banan o sköt ett skott på måfå emot väggen till kontoret o träffade målet i backhuvudet. Behövde inte ens gå in i huset då för att klara banan :D


Rolig bana: När man ska ner i källaren o slå ihjäl en datornörd med en brandyxa

Villa Borghese ;)

Lexidos
2007-08-08, 13:40
Villa Borghese ;)

aaah en riktigt kännare :D

Whistler
2007-08-08, 13:53
That's it! Jag måste spela skiten! *rotar skivor*

Lövbiffen
2007-08-08, 14:29
aaah en riktigt kännare :D

Jag kommer ihåg då man spelade ettan för första gången: Aaahhhhh:Virro

Vissa uppdrag i de spelen, är ju så klockrena. Däremot så kan det ju urarta litegrann då det blir rena vilda västern. Då försvinner ju lite av charmen.
Däremot är de bästa banorna, en fröjd att spela :)

Whistler
2008-04-19, 19:46
Bumpar den här tråden lite (ja, jag får det! :D).

Filmen är helt jäkla underbar, sett igenom den ett par gånger nu och håller på och införskaffar Extended Edition.

Känslan när Olyphant kastar sig in genom ett fönster, tittar åt sidan på två grabbar som lirar Hitman på Xbox och sen går ur rummet är bland det roligaste på länge. :)

De flesta grejer de har ändrat från spelens historia är snyggt gjorda, vissa grejer är till och med bättre och mer trovärdiga.

Och jag lirade igenom alla spelen igen. Till och med ettan. :D
Trean suger ju tyvärr något fruktansvärt, hälften av uppdragen är reruns från ettan och tvåan och hälften är bara dåliga försök till något annat dravel. Tacka vet jag tvåan och fyran. Så jäkla bra spel. Jag vill ha en femma!

Svedberg
2008-04-19, 20:27
Ja filmen ägde verkligen, har saknat en sån där film länge nu. Dom ska alltid hitta på nått i filmer som får hjälten att verka sårbar eller att han får tokstryk av "sista bossen" i 5 minuter innan han slutligen vinner bara för att skapa spänning. Men inte Hitman, han bara ägde alla :hbang: . Bra gjord.

Timme
2008-04-19, 21:07
Bumpar den här tråden lite (ja, jag får det! :D).

Filmen är helt jäkla underbar, sett igenom den ett par gånger nu och håller på och införskaffar Extended Edition.

Känslan när Olyphant kastar sig in genom ett fönster, tittar åt sidan på två grabbar som lirar Hitman på Xbox och sen går ur rummet är bland det roligaste på länge. :)

De flesta grejer de har ändrat från spelens historia är snyggt gjorda, vissa grejer är till och med bättre och mer trovärdiga.

Och jag lirade igenom alla spelen igen. Till och med ettan. :D
Trean suger ju tyvärr något fruktansvärt, hälften av uppdragen är reruns från ettan och tvåan och hälften är bara dåliga försök till något annat dravel. Tacka vet jag tvåan och fyran. Så jäkla bra spel. Jag vill ha en femma!

+1

filmen var underbar. Nu vill jag se uppföljaren!

Wao
2008-04-19, 21:16
Såg Hitman för ett par månader sen, och jag tyckte att Olyphant gjorde en grym roll som 47 och han liknar (iaf hur jag kommer ihåg det) spelets karaktär väldigt mycket. Fin film, men jag vill ha en 2a och 3a =)

Dissector
2008-04-19, 21:40
Filmen är ju värdelös. Varannan actionscen känns så tvingad på något sätt, och helt omotiverade actionscener bara för sakens skull. Är så trött på såna filmer. 47 är en cool karaktär och de hade säkert kunnat göra något bra av det, men detta är ju urfånigt. Fanns vissa lägen i filmen då det kändes som att det skulle funka, men så spårar det ur precis hela tiden.

Dav0d
2008-04-19, 22:12
Ja filmen ägde verkligen, har saknat en sån där film länge nu. Dom ska alltid hitta på nått i filmer som får hjälten att verka sårbar eller att han får tokstryk av "sista bossen" i 5 minuter innan han slutligen vinner bara för att skapa spänning. Men inte Hitman, han bara ägde alla :hbang: . Bra gjord.

Second to that!

mystic[-_-]
2008-04-19, 22:17
Såg den igen nyss :hbang:

Timme
2008-04-19, 22:34
Filmen är ju värdelös. Varannan actionscen känns så tvingad på något sätt, och helt omotiverade actionscener bara för sakens skull. Är så trött på såna filmer. 47 är en cool karaktär och de hade säkert kunnat göra något bra av det, men detta är ju urfånigt. Fanns vissa lägen i filmen då det kändes som att det skulle funka, men så spårar det ur precis hela tiden.

Håller inte alls med :D Jag gillar när det blir så där hälfigt överdrivet. Det är ju film! Så tycker jag.

Honken
2008-04-19, 23:31
Såg den för några månader sedan, skitbra film och Vin Diesel hade verkligen inte passat in som 47.

Whistler
2008-05-31, 20:05
Jag fixade extended edition från Nätgiganten för ett tag sedan, men orkar inte se den då jag precis glodde igenom orginalet med tjejen (igen).

Någon som sett extended? Värd att se igen?

Bubban
2008-05-31, 20:08
Sen när talar ryssar engelska med andra ryssar?
Det säger allt om filmen...

Whistler
2008-05-31, 20:26
Usch, ja... Sånt är det synnerligen stora, fetstilta och kursiverade minuspoäng på.

MasterChief
2008-05-31, 22:30
Sen när talar ryssar engelska med andra ryssar?
Det säger allt om filmen...

Tja, det är väl inte mer orimligt än att Frodo och Darth Vader snackar engelska?

Whistler
2008-05-31, 22:39
Jo, eftersom fantasy/scifi-verk har ett grundläggande "allmänt" språk som är detsamma som publiken verket riktar sig mot. Alverna i Härskarringen pratar inte engelska med varandra, de pratar någon av alvdialekterna.

Yes
2008-05-31, 22:55
Nja, Chiefen har faktiskt rätt(i varje fall när det gäller Frodo - hur det är med Darth vet jag inte). Ryssarna är ju i det här fallet översatta till engelska, på samma vis är hobbitarna översatta från westron till engelska.

Whistler
2008-05-31, 23:25
Jag tycker inte det är fel att huvudkaraktärens språk är översatt (om man nu kan säga översatt) till engelska, eftersom det är just protagonistens öde och upplevelser berättelsen riktar till publiken är det rimligt att detta är på samma språk som publiken talar. Alla andra språk ska ju dock stå i relatition i berättelsen, varpå det inte funkar om alverna pratar engelska med varandra (om det inte är uppenbart att de talar just westron för att t ex Frodo är med i dialogen). Likaså bör ryssarna inte prata engelska med varandra i Hitman, eftersom huvudkaraktärens språk är just engelska, riktat primärt till engelsktalande publik.

Karaktärer som inte talar samma språk som huvudkaraktären tillför trovärdighet och djup. Om sagda karaktärer som beskrivs vara annanspråkiga pratar samma språk som huvudkaraktären tappas trovärdigheten. Star Wars är ett lysande exempel på detta. George Lucas skapade en egen galax, där berättelsen är mycket trovärdig efter galaxens egna förutsättningar. Att Greedo pratar rhodesiska tillför djup i scenen i kantinan när Han Solo skjuter honom (först). Hade han satt sig ner och pratat engelska hade han bara varit en kille med grön dräkt och solglasögon på sig.