handdator

Visa fullständig version : koffein tabletter


greken
2003-04-08, 21:35
var på apoteket och köpte deras tabletter... det stod att man skulle ta 2/gång så innan träningen igår tog jag 2 st ...ingen effekt....vart lite ledsen...så idag innan träningen tog jag 3 st ingen effekt...under träningen tog jag 3 till... inget hände... varför? man blir ju lite sne...man vill ju ha kicken... så faan imorrn ska jag testa att ta runt 5-6 på en gång innan träningen...

de ligger på 100 mg styck....ska man ta dem på ngt speciellt sätt eller e det bara att svälja dem?

mvh greken :insane:

Wilson
2003-04-08, 21:44
:nono: överdosera inte koffein tack...
Man ska helst tugga dem och ha dem lite i munnen innan man sköljer ner det med vatten. Sedan är det viktigt att dricka mycket vatten under dagen och så så att koffeinet får den effekt man vill ha. För lite vatten kan göra att man mår illa och blir seg istället.

tror 1-2 st räcker gott och väl för att du ska känna effekt

greken
2003-04-08, 22:11
men jag tog ju 2 st precis innan träning men kände inget...idag testade jag ju lite mer men med samma resultat ... och hur långt innan ska man ta dem?

Pudzianovski
2003-04-08, 22:33
Det är ju inget mirakelmedel som gör att du orkar 100kg mer i varje övning.

Du blir lite piggare förhoppningsvis. inte starkare.

greken
2003-04-08, 22:34
hehe jag förstår det ...är inte tänkt så.... vill bara få en liten kick...typ som en träningsbooster.... men jag får inte ens det... man vill ju bli lite "speedad"...

Wilson
2003-04-08, 23:41
som jag sa innan: du gör förmodligen fel när du intar dem. tugga och så som jag beskrev innan.
Jag blir piggare av att dricka kaffe/äta koffeintbl men inte så man lyfter mer direkt på gymmet.. den effekten är förmodligen marginell.
Testat kreatin? KCG kanske?

Effedrin är väl rätt farlitg har jag för mig :nono:

Kristian
2003-04-09, 06:54
Originally posted by greken
men jag tog ju 2 st precis innan träning men kände inget...idag testade jag ju lite mer men med samma resultat ... och hur långt innan ska man ta dem?

Du ska prova att ta de ca30-40 min innan träning. Vill du ha grym kick så kombinera Koffeintbl med KCG, först tbl och ca 5-10 min efter KCG, då börjar det hända saker.

/Kristian

Janna
2003-04-09, 09:19
testa att ladda med att kolla på byggarfilmer istället .. då blir man taggad vill jag lova ..

z_bumbi
2003-04-09, 09:24
greken: Dricker du kaffe, cola eller något annat som innehåller koffein i vanliga fall ?

GhostFace
2003-04-09, 10:08
Precis, toleransnivån har en del att göra huruvida man känner av 2-3 koffeintabletter eller ej.

Vissa dagar har man druckit mera kaffe och vant sig vid högre dos koffein och då hjälper inte 2-3 st.
Andra dagar så känner man av 2-3 st. så är det bara.

Kombinera några tabs koffein med 1 RedBull så borde det hända
någonting. I teorin...;)

Sedan beror det dessutom på NÄR man tar dem, direkt på morgon? Eftermiddagen? Kvällen? Natten? Vid matintag?

greken
2003-04-09, 22:27
Kristian: vad e KGC? :confused:

z_bumbi: lite cola ibland...inte ofta :heers:

Pudzianovski: nä jag vet ...jag det ända jag vill är att bli lite piggare :bpump:

Janna: gör det ...ar dorian Yates bloods and guts, ronys unbelivible , pumping iron, och en till arnold film...några andra tips?

tack för alla svar

Kristian
2003-04-10, 06:23
Originally posted by greken
Kristian: vad e KGC? :confused:


KCG (http://www.kolozzeum.com/prodinformation/fairing_kcg.htm)

/Kristian

greken
2003-04-10, 10:21
Originally posted by Kristian


KCG (http://www.kolozzeum.com/prodinformation/fairing_kcg.htm)

/Kristian


tackar så mycket...kasnke något att testa...

mvh ackis

Wilson
2003-04-10, 11:03
Det här KCG, binder det vätska som kreatin gör? för det innehåller väl kreatin citrate? eller?

Kristian
2003-04-10, 12:07
Originally posted by Wilson
Det här KCG, binder det vätska som kreatin gör? för det innehåller väl kreatin citrate? eller?

Nej det binder inte vätska.
Japp det innehåller citrate, men citrate binder väl inte vätska.

/Kristian