Visa fullständig version : Jackie's Shake
Vet inte om ni sett serien Work Out från BravoTV med Jackie Warner. I alla fall så gav hon ut ett recept på en Proteinshake som hon tar varje morgon. Såg ut så här:
2 cups of organic mixed berries
1 scoop of mega green powder
1 serving of whey protein powder (low GI)
1 tbsp of flaxseed oil (Cold Pressed) = Linfröolja
1 tbsp of liquid amino acids
1 cup of ice
mix in blender
Detta plus en kopp havregryn är hennes frukost.
Är det en bra frukost att ta på morgonen och vart får man i sådana fall tag på "mega green powder" i Sverige?
Eddie Vedder
2007-08-06, 19:04
Är det en bra frukost att ta på morgonen och vart får man i sådana fall tag på "mega green powder" i Sverige?
Ja den duger väl. Vad är "mega green powder" för något? Är det något speciellt?
Annars lär det ju gå att skippa eller ersätta med något likvärdigt (som troligtvis blir billigare).
Det där lät *spy* rent smakmässigt.
Rahfs supergoa shake:
2dl mjölk
2dl yoghurt/fil (eller glass om man så vill)
En näve blåbär (frysta)
En näve hallon/jordgubbar (frysta)
En näve ananas (frysta)
En skivad banan (fryst eller icke fryst spelar ingen roll)
En skopa valfritt smaksatt proteinpulver
En sked keso
Ett par iskuber
En matsked valfri matolja (Ifall du behöver fett, annars skippa!)
Mixa ihop allting i en blender och låt väl smaka. Tycker man inte om banan så skall man inte ha med den eftersom de två största smaksättarna i den här blandningen är proteinpulvret och banan.
Den är riktigt god och har en fräsch blandsmak, näringsmässigt är den inte helt fel heller förutom lite avsaknad av fett ;)
Emil_Larsson
2007-08-06, 19:24
mega green powder? låter som någon härlig drink som Link dricker i Legend of Zelda. Kanske är en sån drink han dricker som Link, restores life...
Ha.....Ha...........................ha.... Host.
swanstah
2007-08-06, 19:35
Det där lät *spy* rent smakmässigt.
Rahfs supergoa shake:
2dl mjölk
2dl yoghurt/fil (eller glass om man så vill)
En näve blåbär (frysta)
En näve hallon/jordgubbar (frysta)
En näve ananas (frysta)
En skivad banan (fryst eller icke fryst spelar ingen roll)
En skopa valfritt smaksatt proteinpulver
En sked keso
Ett par iskuber
En matsked valfri matolja (Ifall du behöver fett, annars skippa!)
Mixa ihop allting i en blender och låt väl smaka. Tycker man inte om banan så skall man inte ha med den eftersom de två största smaksättarna i den här blandningen är proteinpulvret och banan.
Den är riktigt god och har en fräsch blandsmak, näringsmässigt är den inte helt fel heller förutom lite avsaknad av fett ;)
Den må jag säga låter riktigt god. Kanske dags att investera i en mixer snart. *whistle*
Synd att ni var lika frågandes som mig när det gäller "mega green powder". En beskrivning på innehåll:
+ Contains Anti-Cancer Green Tea Extract
+ Increase your energy naturally, without stimulants!
+ 100% natural, just like nature intended
+ Added Probiotics & Digestive Enzymes for Healthy Digestion
+ Added MSM for Joint Health
+ Antioxidant content equivalent to 2lbs of green veggies
+ No sugar or artificial sweeteners
+ Promotes Alkaline pH
Kanske kan vara värt att satsa på fast i liknande form här i Sverige? Om jag blir som Zelda så är det bara en bonus... I think. ;)
Rahf: Bra att du tipsar om egen shake men keson kändes inte klockren!? Saknar lite mega green powder och andra pulver/oljor som jänkarna trycker i sina shakes.
Vad kör du med för yoghurt då? Jag hittar bara sockerbomber överallt. Och vart köper du dina frysta bär?
Eddie Vedder
2007-08-06, 19:58
En beskrivning på innehåll:
+ Contains Anti-Cancer Green Tea Extract
+ Increase your energy naturally, without stimulants!
+ 100% natural, just like nature intended
+ Added Probiotics & Digestive Enzymes for Healthy Digestion
+ Added MSM for Joint Health
+ Antioxidant content equivalent to 2lbs of green veggies
+ No sugar or artificial sweeteners
+ Promotes Alkaline pH
Tycker mest det känns som en massa klyschor. "Antioxidant content equivalent to 2lbs of green veggies", då kan man ju likagärna äta broccoli, Antioxidanter i syntetisk form har inte samma antioxidativa effekt som från kostkällor.
"100% natural, just like nature intended"......eh....va? Är det en ingrediens?:D
Känns som massa ordbajseri och verkligen inget jag skulle lägga ett öre på. Skulle nog inte dricka det mot betalning heller.:D
Tack för svaret Eddie och bra att du kom fram till att det var överskattat. Men vad är inte överskattat då som man kan slänga med i frukostshaken? Förutom det mest naturliga som frukt/bär, proteinpulver och vätska.
swanstah
2007-08-06, 20:24
Ersätta det mega gröna pulvret med lite grönt tea så får du samma nyttiga effekt. :)
swanstah
2007-08-06, 20:26
Men vad är inte överskattat då som man kan slänga med i frukostshaken? Förutom det mest naturliga som frukt/bär, proteinpulver och vätska.
Vad mer än de du nämner behöver man slänga i? :) Det är ju beroende på hur du vill ha den. Jag tycker personligen de du nämnt ovan stämmer bra in på en god frukostshake. En shake (i min mening) ska inte vara något grötaktigt, utan det ska vara en riktigt god och ändå nyttig shake, rinnande och läskande. :)
Haha det lät ju ännu roligare på svenska med "mega gröna pulvret". Men alltså hur jag vill ha den. Visst jag vill väldigt gärna att det smakar lakrits tillsammans med eukalyptus men jag menar det ska vara nyttigt också.
Vad ja menar när jag är ute efter mer att slänga i den är ju saker som i den första shaken som t.ex. linfröolja, flytande aminosyror eller andra saker som är bra för kroppen. Men jag är ju inte helt på det klara vad som är nyttigt och vad som kan förgylla kroppen, det är därför jag vänder mig hit. :naughty:
Eddie Vedder
2007-08-06, 20:44
Jag skulle köra på samma drink fast byta ut den där skiten mot havregryn helt enkelt.
Men för fasen du har ju den ultimata shaken listad i inlägg nummer 3! :D
Behöver man nån termogen energikick så slänger man i en matsked kaffe också.
Okej. Jag behöver garanterat tips på aminosyror att köpa. Finns massor att välja på så vad bör jag satsa på?
Vart är det mest prisvärt att köpa frysta bär eller vilket märke?
Du behöver inte aminosyror för fasen! Om du tvunget ska ha i protein så dumpa i en skopa vassleprotein. Aminosyrorna kommer inte ge ett skit förutom att kosta en massa pengar.
Köp frysta bär, du köper det som din ekonomi tillåter.
Eddie Vedder
2007-08-07, 05:27
Okej. Jag behöver garanterat tips på aminosyror att köpa. Finns massor att välja på så vad bör jag satsa på?
Vart är det mest prisvärt att köpa frysta bär eller vilket märke?
Jag håller med Rahf angående EAA, jag ser ingen anledning att blanda i det i en drink med massa andra saker. Att inta fria aminosyror ger ju som bäst effekt helt ensamt och gärna på tom mage, effekten av att dom just är fria aminosyror förstörs ju när man blandar ihop det med sammansatt protein, fett, kolhydrater och fibrer.
Nej kör på ett vanligt billigt proteinpulver.
Bären tycker jag du borde ge dig ut och plocka själv, underbart att vara i skogen och dom egenplockade bären har ju bäst näringsvärde helt klart. Plocka ett par liter och frys in, själv har jag hur många liter som helst i frysen och äter bär varje dag. Tycker det slår frukt på alla plan faktiskt.:thumbup:
Annars finns ju alltid lågprismärken som Euroshopper, Eldorado och X-tra t.ex. Euroshoppers bär tycker jag själv är goda. Kanske finns frysta bär på Lidl också, det vet faktiskt inte jag.
Tack för svaren och råden. Ja bär direkt från skogen är en höjdare givetvis, det märkte man om inte annat när flickvännen kom hem med en liter nyplockade blåbär för någon dag sedan. *drool* Men om det är underbart att vara i skogen råder det delade meningar. ;)
King Grub
2007-08-07, 13:46
Mega Green Powder:
Calories: 45, Calories From Fat: 15, Total Fat: 1.5gm, Saturated Fat: 0gm, Cholesterol: 0mg, Sodium: 25mg, Potassium: 135mg, Total Carbohydrate: 5.5gm, Dietary Fiber: 2.4gm, Sugars: 0gm, Protein: 2.2gm, Vitamin A: 0, Vitamin B12: 0, Vitamin C: 0, Calcium: 0, Selenium: 0, Iron: 0, Alfalfa Grass Juice Powder: 350mg, Barley Grass Juice Powder: 350mg, Kamut Grass Juice Powder: 350mg, Oat Grass Juice Powder: 350mg, Wheat Grass Juice Powder: 350mg, Hydrilla Verticillata: 350mg
Organic Spirulina Platensis: 1333mg, Japanese Cracked Cell Chlorella: 350mg, Soy Lecithin Powder: 2000mg, Apple Pectin: 500mg, STABILIZED BROWN RICE BRAN: 500mg, Fructo-Oligosaccharides: 500mg, Lactobacillus Rhamnosus: 2.25Bill, Lactobacillus Rhamnosus R-011: 2.25Bill, Lactobacillus Acidophilus La5: 2.25Bill, Lactobacillus Acidophilus R-052: 2.25Bill, Bifidobacterium Bifidum: 2.25Bill, Bifidobacterium Lactis: 2.25Bill, Bifidobacterium Longum: 1.8Bill, Lactobacillus Helveticus: 1.35Bill
Lactobacillus Paracasei: 1.35Bill, Organic Alfalfa Sprout Powder: 350mg, Wheat/Soy Sprout Powder: 350mg, ACEROLA BERRY JUICE POWDER: 200mg, Organic Beet Juice Powder: 200mg, Orgainc Flax Seed Meal Ground & Stabalized: 200mg, With Chia Seed: 50mg, Royal Jelly Powder: 150mg, Organic Midwestern Bee Pollen: 150mg, Organic Broccoli Sprout Powder: 100mg, ORGANIC NOVA SCOTIA DULSE: 33mg, Ginger Root Powder: 20mg, Cayenne Pepper Powder: 2mg.
Animalistic
2007-08-07, 13:55
Mega Green Powder:
slutsats = rätt så onödigt?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.