handdator

Visa fullständig version : sjuk! arrrrggg!


Wilson
2003-04-08, 21:31
Fan nu har man gått å blitt sjuk :furious: första gången jag blir det på över 2 år säkert...

Ska man äta som vanligt? fastän man kanske inte rör på sig så mycket. Jag har nog inte feber... bara rätt kraftig förkylning med gräns till feber.

Sen också en sak till. Jag brukar äta fett + protte på kvällen. ska jag fortsätta med det fastän jag mest e hemma och är förkyld nu dessa dar? Kanske bara borde ta protte?

GhostFace
2003-04-08, 22:13
Originally posted by Wilson
Sen också en sak till. Jag brukar äta fett + protte på kvällen. ska jag fortsätta med det fastän jag mest e hemma och är förkyld nu dessa dar? Kanske bara borde ta protte?

Utesluta fett??!

Varför skulle du utesluta fett?

Man ska aldrig utesluta ett näringsämne. Det är en grundval inom kroppsbyggning.

Wilson
2003-04-08, 22:42
he menade ju bara som sista mål innan läggdags ;)

Grahn
2003-04-09, 06:49
Du menar att nu när du är sjuk så förbränner du mindre enrgi när du sover och bör därför utesluta fett innan sovdags?

Är du sjuk ska du tamefan äta MER och se till att bli frisk inte snåla in och tänka på magrutor.

PJOSK!

Ninjasmurf
2003-04-09, 08:01
när man e sjuk är det ju ett ypperligt tillfälle att istra (dvs fetta till sig lite) så man har massor med energi när man sen blir frisk... :)

Herkulez
2003-04-09, 08:05
glöm inte vatten

Big_Vik
2003-04-09, 14:45
är du hungrig så ät. vräk i dej.
du kommer tillbaka till träningen motiverad utan att ha tappat nåt, möjligen ökat.
tro mej, du vill inte att samma sak som hände mig ska hända dig.
sjuk en vecka i vintras kunde inte äta. tycker om mat och så i vanliga fall men nu gick det inte. gick ner en massa kg.

Bubba
2003-04-09, 17:24
Äter du på minuskalorier så blir immunförsvaret svagare och läkningsprocesserna blir långsammare. Så ta en vilovecka med ordentligt med mat och mycket vatten tycker jag.

Wilson
2003-04-09, 17:45
ok tack för tipsen :bow: