handdator

Visa fullständig version : Sökes Boxxningsklubb i Norrköping!


Sly!
2007-08-06, 14:25
Hej!

Är det någon som känner till om det finns fler boxxningsklubbar
i "Norrköping" annat än Akilles som nästan bara verka va för
småttingar?:confused:

http://www.nbkakilles.se/

Annars, vilken byhåla jag bor i!!!

kulle
2007-08-06, 17:06
Klicka dig fram här: http://www2.swebox.net/

Annars tror jag Akilles är en bra klubb som fostrat duktiga killar och tjejer under många år.

Sly!
2007-08-06, 19:32
Klicka dig fram här: http://www2.swebox.net/

Annars tror jag Akilles är en bra klubb som fostrat duktiga killar och tjejer under många år.

Jo de är de säkert! Men Om jag som är 38 möter motståndare på 16-17
då blir de ju barnmisshandel. lol :smash:

jumpsuit
2007-08-07, 09:26
Tips: Det heter "boxning", inget annat.

Hemi
2007-08-07, 10:31
Jo de är de säkert! Men Om jag som är 38 möter motståndare på 16-17
då blir de ju barnmisshandel. lol :smash:

Är du 38 får du inte längre tävla som amatör ändå, gränsen går vid 34. Själv slutade jag boxas innan 25 och visste inte ens om det faktiskt, tänkte inte så långt framåt. Diplomreglerna känner jag inte till längre men även där blir man tillsagd om man går på för hårt. Jag tror du måste släppa det där med rädslan för våld, boxning är en sport. Näsblod och vanliga idrottsskador är sådant som hör till träningen, småsaker händer.

Har du gått till klubben? Gör det, då får du svar på alla dina frågor direkt, i stället för att sitta framför datorn och dra slutsatser. Många klubbar har en tid för äldre som tränar, då är alla i din ålder nånstans eller äldre.

Sly!
2007-08-07, 13:55
Är du 38 får du inte längre tävla som amatör ändå, gränsen går vid 34. Själv slutade jag boxas innan 25 och visste inte ens om det faktiskt, tänkte inte så långt framåt. Diplomreglerna känner jag inte till längre men även där blir man tillsagd om man går på för hårt. Jag tror du måste släppa det där med rädslan för våld, boxning är en sport. Näsblod och vanliga idrottsskador är sådant som hör till träningen, småsaker händer.

Har du gått till klubben? Gör det, då får du svar på alla dina frågor direkt, i stället för att sitta framför datorn och dra slutsatser. Många klubbar har en tid för äldre som tränar, då är alla i din ålder nånstans eller äldre.

Ehm! Skit! jävligt synd ang ålder. Jag har det som absolut målsikte med tävling. Mmm faktiskt lugnare ang rädsla. jag har gått genom de västa. känner mig mindre skraj. eller åtminsone mer kontroll. Jag får ta och göra så då. tack för tipsen. Även om åldersgränsen fick mig MYCKET ledsen.


Men jag hör med dom. ;)

stridis
2007-08-07, 18:48
Måste det vara boxningsklubb? Om du är nybörjare inom kampsport så varför inte testa runt lite. Finns ju Norrköpings Muay Thai. Vet dock inte något om dem.

Det där med ålder, du kanske kan få dispens (vet inte hur det är med just boxning, hur hård policyn är egentligen), fråga runt lite.

Hemi
2007-08-07, 19:12
[…]
Det där med ålder, du kanske kan få dispens (vet inte hur det är med just boxning, hur hård policyn är egentligen), fråga runt lite.

Jag stötte på det först när jag kollade på OS 2004, faktiskt. Jag vet annars själv inte så noga så jag skall inte säga för mycket vad som gäller på lägre nivå. Proffsboxning har vanligtvis i alla fall inte den regeln.

Sly!
2007-08-07, 22:35
Måste det vara boxningsklubb? Om du är nybörjare inom kampsport så varför inte testa runt lite. Finns ju Norrköpings Muay Thai. Vet dock inte något om dem.

Det där med ålder, du kanske kan få dispens (vet inte hur det är med just boxning, hur hård policyn är egentligen), fråga runt lite.

Nja jag har kört karate förr. men nu känner jag bara för Box.

Ol. få hoppas att de kan finnas några kryphål för oss gammlingar hehe.