handdator

Visa fullständig version : Tack" till er som...


Durayan
2007-08-06, 07:39
... stängde tjejtråden.

Kan inte admin ordna en tråd som bara tjejer har tillgång till, så att vi kan få jobba seriöst, oavsett bildkvalité och slippa barnsliga inlägg?

heraso
2007-08-06, 07:55
Kan inte admin ordna en tråd som bara tjejer har tillgång till, så att vi kan få jobba seriöst, oavsett bildkvalité och slippa barnsliga inlägg?

Det anser jag inte att modsen skall göra. Bilder som skall bedömas skall vara av bra kvalité. Antingen sväljer man sin stolthet och poserar i underkläder för en vän, eller så lägger man inte upp. Jag har aldrig förstått hur det kan vara omöjligt att be en bekant om den tjänsten, samtidigt som man är beredda att lägga upp halvtaskiga mobilbilder till beskådan för hundratals personer?

Tjejtråden har (hade) över 2000 visningar, då krävs kvalité för att hålla tråden på rätt spår och inte övergå i löjlig pajkastning av annars mogna och seriösa medlemmar. Bilderna visas för killar och tjejer, samt kommenteras av båda kön. Så länge kritiken är konstruktiv skall inte trådens tillgänglighet begränsas till en viss kategori.

Tack mods för at ni håller trådarna på seriösa nivåer.:thumbup:

Tolkia
2007-08-06, 07:58
... stängde tjejtråden.

Kan inte admin ordna en tråd som bara tjejer har tillgång till, så att vi kan få jobba seriöst, oavsett bildkvalité och slippa barnsliga inlägg?
Jag vill inte verka grinig, men den här kommentaren känns lite märklig med tanke på att du postade bilderna i tre trådar samma kväll?

Inget försvar finns dock för spamdiskussioner av den typ som utbröt i dagsforms- respektive tjejbildstråden.

Durayan
2007-08-06, 08:01
Då kan man ju undra vad de barnsliga kommentarerna hade för kvalité? Så länge jag kan gå uppför en trappa har jag ingen anledning att träna ben, som då bara blir för tunga för min sport, så varför visa dem? att ryggbilden blev dålig beror på att jag inte har något stativ att självutlösa ifrån. Viie få upp "före" bilder så snart som möjligt.

Men tydligt är att allt pubertetsynglen vill ha är stringtrosor... *djup suck*. Tusen tack för det varma välkomnandet till forumet. Här blir man nog inte långlivad.

Tolkia
2007-08-06, 08:14
Då kan man ju undra vad de barnsliga kommentarerna hade för kvalité?
Jag vill än en gång påpeka att jag inte försvarar spamming och att båda dagsformstrådarna stängdes just p.g.a. det kaos som utbröt.

Fed up
2007-08-06, 08:32
Synd att den stängdes, jag tycker det bara kunde ha rensats och skällts som vanligt för det var ju en av mina favvotrådar...*cry*

Mson
2007-08-06, 08:40
Ta bort spammarna istället för trådarna imo.

LadyInsane
2007-08-06, 08:43
Jag vill också ha tråden tillbaka! Hade tänkt posta idag!

*gah!*

Animalistic
2007-08-06, 08:45
Ta bort spammarna istället för trådarna imo.

ja för f*n !!! tråden är nog den mest omtyckta av alla medlemmar.
spammarna ska bannas och tråden upp igen !
orättvist mot icke-spammarna *gah!*

Stoltz
2007-08-06, 08:56
Var det samma sak som utbröt i dagsformen-tråden som skedde eller var det någon som hade lite för mycket testo i närheten av lite för många fysikbilder på kvinnor?

Jay-Z
2007-08-06, 08:57
Ban på inblandade imo.

Slartibartfast
2007-08-06, 09:09
Hur jävla svårt kan det vara att sätta kameran på ett bord, sätta igång timern och ställa sig några meter framför kameran?

LadyInsane
2007-08-06, 09:10
Hur jävla svårt kan det vara att sätta kameran på ett bord, sätta igång timern och ställa sig några meter framför kameran?

+1

Stoltz
2007-08-06, 09:21
Hur jävla svårt kan det vara att sätta kameran på ett bord, sätta igång timern och ställa sig några meter framför kameran?

Webkameror har oftast ingen timer, vilka jag fick intrycket av att några använde.

Tolkia
2007-08-06, 09:25
Något som kanske bör påpekas i sammanhanget:

OM ni känner er påhoppade, angripna etc. i en tråd eller ser någon annan bli påhoppad - RAPPORTERA DETTA.

Piranha
2007-08-06, 09:25
Hur jävla svårt kan det vara att sätta kameran på ett bord, sätta igång timern och ställa sig några meter framför kameran?

"Slartis guide to the gallery"

Vore underbart i samma sköna anda som den tidigare du postade ang hur man tar en ansiktsbild.


All höjning av kvaliteten i medlemsbilderna är varmt välkommet, och hela det här rabaldret kommer nog innebära högre krav på kvaliet samt högre krav på kritiken.

LadyInsane
2007-08-06, 09:31
Slarti kastar fram en fin guide och två nya, fräsha trådar startas. Dessa med fler förhållningsregler angående hur bilderna skall tas. Sedan tänker folk sig för innan de pladdrar sönder tråden, och alla blir glada och nöjda....?*rolleyes*:)

Ironbabe
2007-08-06, 09:54
Slarti kastar fram en fin guide och två nya, fräsha trådar startas. Dessa med fler förhållningsregler angående hur bilderna skall tas. Sedan tänker folk sig för innan de pladdrar sönder tråden, och alla blir glada och nöjda....?*rolleyes*:)

*nyp* Vakna..det var bara en fin dröm ;)

AFanatic
2007-08-06, 10:07
... stängde tjejtråden.

Kan inte admin ordna en tråd som bara tjejer har tillgång till, så att vi kan få jobba seriöst, oavsett bildkvalité och slippa barnsliga inlägg?

Ja, så att alla andra som vill posta bilder med hög kvalité mister chansen?

Att jobba seriöst oavsett bildkvalité tycker inte jag låter speciellt seriöst.


Iväg med lite varningar eller ban till de som misskötte sig istället i ursprungstrådarna.

Tigerkotten
2007-08-06, 10:26
Tycker det var lite larvligt att tråden stängdes, ser hellre att man som sagt ger ut varningar / bannar folk. Men vissa medlemmar kommer ju undan med mera än andra så.

Bilder som är i dålig kvalité lär ju fortsätta, inte så farligt om de nu uppkommer i dagsformen etc. Bara det inte är okej att skapa en ny tråd med bilder som är i dålig kvalité. Menar inga behöver ju kommentera de om de nu är i dålig kvalité eller hur? Men att tjaffsa om kvalitén gör ju inte saker och ting bättre.

En annan sak som börjar bli larvligt är alla trådar som skapas för säg enbart 89or,90or 91or att visa sin form. O nu blivit även träningsfilmer.

_henkee
2007-08-06, 10:42
Vad har jag missat :S ?
Är dagsformen och tjejernas dagsform nerlagd för gott ? :(

Rahf
2007-08-06, 10:43
Tycker det var lite larvligt att tråden stängdes, ser hellre att man som sagt ger ut varningar / bannar folk. Men vissa medlemmar kommer ju undan med mera än andra så.

Bilder som är i dålig kvalité lär ju fortsätta, inte så farligt om de nu uppkommer i dagsformen etc. Bara det inte är okej att skapa en ny tråd med bilder som är i dålig kvalité. Menar inga behöver ju kommentera de om de nu är i dålig kvalité eller hur? Men att tjaffsa om kvalitén gör ju inte saker och ting bättre.

En annan sak som börjar bli larvligt är alla trådar som skapas för säg enbart 89or,90or 91or att visa sin form. O nu blivit även träningsfilmer.

Kom igen nu. Det är inte precis som att du lider av att det är fet text på ett par trådar till ;). Jag tycker det är charmigt att ynglingarna tar egna initiativ osv. För dem är det nog mera en kul grej än att få dödsviktiga fakta om att Vastus Medialis inte har utvecklats i takt med Teres Minor.

Däremot kan de slopa träningsfilmerna, där finns en tråd och den duger gott eftersom den inte fylls i lika fort som bildtrådarna.

Piranha
2007-08-06, 10:44
Tycker det var lite larvligt att tråden stängdes, ser hellre att man som sagt ger ut varningar / bannar folk. Men vissa medlemmar kommer ju undan med mera än andra så.

Bilder som är i dålig kvalité lär ju fortsätta, inte så farligt om de nu uppkommer i dagsformen etc. Bara det inte är okej att skapa en ny tråd med bilder som är i dålig kvalité. Menar inga behöver ju kommentera de om de nu är i dålig kvalité eller hur? Men att tjaffsa om kvalitén gör ju inte saker och ting bättre.

En annan sak som börjar bli larvligt är alla trådar som skapas för säg enbart 89or,90or 91or att visa sin form. O nu blivit även träningsfilmer.

Tack för din åsikt Tigerkotten, men vid tanke på den mängd dynga som du själv stått för och dem gånger du varit bannad samt gnäller så tycker jag du återligen sitter och kastar sten i glashus.

Vi har ännu inte sagt vad som skall göras med trådarna så dra inga egna slutsatser tack.


Vi vill helt enkelt inte ha dåliga bilder eller tjaffs oavsett tråd eller avdelning, vid tanke på att kolozzeum står för den största delen av utrymmet där bilder laddas upp så tycker jag personligen det är jekligt trist att sitta med en hel databas full med bilder där man får titta flera gånger på vad det föreställer på bilden.

Animalistic
2007-08-06, 10:45
Kom igen nu. Det är inte precis som att du lider av att det är fet text på ett par trådar till ;). Jag tycker det är charmigt att ynglingarna tar egna initiativ osv. För dem är det nog mera en kul grej än att få dödsviktiga fakta om att Vastus Medialis inte har utvecklats i takt med Teres Minor.

Däremot kan de slopa träningsfilmerna, där finns en tråd och den duger gott eftersom den inte fylls i lika fort som bildtrådarna.

instämmer i allra högsta grad.

mini
2007-08-06, 10:55
Jag tycker att tjejbildstråden höll god ton ända tills två tjejer inte kunde låta bli tangentbordet fastän de borde. Inte speciellt mycket dregelkommentarer och överlag okej kvalitet på bilder. Vore synd om den försvann.

Stoltz
2007-08-06, 11:02
Kom igen nu. Det är inte precis som att du lider av att det är fet text på ett par trådar till ;). Jag tycker det är charmigt att ynglingarna tar egna initiativ osv. För dem är det nog mera en kul grej än att få dödsviktiga fakta om att Vastus Medialis inte har utvecklats i takt med Teres Minor.

Däremot kan de slopa träningsfilmerna, där finns en tråd och den duger gott eftersom den inte fylls i lika fort som bildtrådarna.

Håller med, det känns som om folk börjar bli lite väl gnälliga om saker som inte egentligen inte bör röra dem ryggen men måste gnälla om för att det finns där. Låt dem ha kul, så länge det är på en bra nivå, vilket det har varit.

Tigerkotten
2007-08-06, 11:05
Tack för din åsikt Tigerkotten, men vid tanke på den mängd dynga som du själv stått för och dem gånger du varit bannad samt gnäller så tycker jag du återligen sitter och kastar sten i glashus.


ha ha ha ha, nu pratar du om saker du inte vet om. Jag har aldrig varit bannad, jag har aldrig ens fått en varning. Men visst jag kanske "gnäller" ibland, men hellre säger jag till när jag tycker något är fel. Än att sitta där snäll i ett hörn och inte "våga/orka" säga något.


Rahf: Förstår vad du menar, o du har ju rätt till din åsikt. Jag hade bara helst sluppit att se de :) Då de bilderna förekommer ofta även i dagsforms tråden :)

Kabuto
2007-08-06, 11:30
Jag tycker att tjejbildstråden höll god ton ända tills två tjejer inte kunde låta bli tangentbordet fastän de borde. Inte speciellt mycket dregelkommentarer och överlag okej kvalitet på bilder. Vore synd om den försvann.

Håller med, satt och läste deras tjaffs igår men orkade inte rapportera som vanligt :P

MojjMojj
2007-08-06, 11:34
Det är alltid trist när en minoritet kan förstöra för majoriteten.

Sedan att denna minoritet är så stor att alla dessa admins inte har tid att varna/bana folk/radera inlägg eller bilder som inte följer regelboken visar nog på att detta är enda utvägen i vissa sammanhang. :/

sissa
2007-08-06, 14:46
Det anser jag inte att modsen skall göra. Bilder som skall bedömas skall vara av bra kvalité. Antingen sväljer man sin stolthet och poserar i underkläder för en vän, eller så lägger man inte upp. Jag har aldrig förstått hur det kan vara omöjligt att be en bekant om den tjänsten, samtidigt som man är beredda att lägga upp halvtaskiga mobilbilder till beskådan för hundratals personer?

Tjejtråden har (hade) över 2000 visningar, då krävs kvalité för att hålla tråden på rätt spår och inte övergå i löjlig pajkastning av annars mogna och seriösa medlemmar. Bilderna visas för killar och tjejer, samt kommenteras av båda kön. Så länge kritiken är konstruktiv skall inte trådens tillgänglighet begränsas till en viss kategori.

Tack mods för at ni håller trådarna på seriösa nivåer.:thumbup:

Ja, om det nu är så det ska vara. Det kanske är självklarheter, att bilderna i bildforumet ska hålla en viss kvalite, men jag uppfattade nog tjejtråden ungefär som dagsformstråden. Men är det så att bilderna ska ha en viss kvalite och vara på ett visst sätt så kommer det ju skapa irritation och tjaffs om det inte följs. Om det inte är så, om det faktiskt är tänkt att vara lite friare i de trådarna, ja, då finns det ju ingen anledning att försöka hålla tråden på "rätt spår". Om det är fel spår. :cool:

Daniiiel
2007-08-06, 15:39
Hur jävla svårt kan det vara att sätta kameran på ett bord, sätta igång timern och ställa sig några meter framför kameran?

im with slartiboy här..varenda digital kamera har en timer också..

Ironbabe
2007-08-06, 15:44
Jag tycker att tjejbildstråden höll god ton ända tills två tjejer inte kunde låta bli tangentbordet fastän de borde. Inte speciellt mycket dregelkommentarer och överlag okej kvalitet på bilder. Vore synd om den försvann.

Banna de jäklarna, häng dem högt! Våga för fasiken inte skämta i en tjejtråd om what so ever.. *suckar högt och länge*

Jag ska säga åt den ena av dem på skarpen iaf, SLUTA skämta pronto eller dra! (känner henne privat nämligen)

Piranha
2007-08-06, 21:59
Banna de jäklarna, häng dem högt! Våga för fasiken inte skämta i en tjejtråd om what so ever.. *suckar högt och länge*

Jag ska säga åt den ena av dem på skarpen iaf, SLUTA skämta pronto eller dra! (känner henne privat nämligen)

Ja dem borde veta bättre sen tidigare vid tanke på tiden dem spenderat på brädan att bildtrådarna inte är allmänt eller en chat.

Angel
2007-08-06, 22:09
Vad hääääääääääände?

Litecore
2007-08-06, 22:57
Vad hääääääääääände?
läs i de trådar som berörs, det framgår klart och tydligt.

Angel
2007-08-07, 09:12
läs i de trådar som berörs, det framgår klart och tydligt.

Kan någon upplysa om vilka trådar det är då KANSKE

Slartibartfast
2007-08-07, 09:21
läs i de trådar som berörs, det framgår klart och tydligt.

de är väl borttagna?

Tolkia
2007-08-07, 09:24
Kan någon upplysa om vilka trådar det är då KANSKE
Det blev en jävla massa tjafsande i två dagsformstrådar, vilket ledde till att dessa fick gå på semester på obestämd tid. 'Nuff said.

Litecore
2007-08-07, 10:07
de är väl borttagna?
my bad.. de fanns kvar för beskådning när jag kollade sist i alla fall men tydligen inte längre :)