handdator

Visa fullständig version : Glutamin drink


mats-
2007-08-05, 21:16
Hej alla. Läste lite i receptboken som finns på "Du är vad du äter" på TV3:s hemsida ( http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=0&Itemid=1175 ). Hittade där den här glutamin drinken.

Glory Morning

En härlig godmorgondrink innan träningen. Glutamin förbrukas vid intensiv träning, stress eller reducerat kaloriintag. Kan behövas av personer med starkt sötsug och under hårda träningsperioder.

1 mogen banan
1 apelsin
½ mango
1 dl vatten
2 skopor glutaminpulver ( = 2 tsk)

Skala banan, apelsin och mango. Mixa alla ingredienserna till en slät drink. Drick det första du gör på morgonen – därefter kör du ditt träningspass.

Efter träning och dusch äter du en närande frukost.

Nu är du laddad & redo för en ny dag!

Nu till frågan.. Det står att det kan behövas till personer som har ett starkt sötsug eller hårda träningsperioder, jag ligger inte precis i någon hårdträning (hehe) och jag har inte något sjukligt sötsug..men visst jag blir sugen på godis och försöker sluta äta det, kan det här vara något då när jag blir sugen?

Handcuff
2007-08-06, 08:26
Utgå ifrån att det är värdelöst då det kommer från "du är vad du äter". :thumbup:

(Skitprogram med lösryckta filosofier utan vetenskaplig förankring - kvacksalveri!)

mats-
2007-08-06, 22:34
Okej, men om jag vill ha svar på det här med glutamin och sötsug då?

mats-
2007-08-07, 20:00
Ingen?