handdator

Visa fullständig version : seg träning??????


morbido
2007-08-05, 21:04
Vissa dagar har jag bestämt mig för att jag skall träna efter jag är klar med det jag har att göra för dagen ( jobb, ärenden m.m). Och ibland drar allt ut på tiden och kosten blir lidande under dagen p.g.a stress och tidsbrist. När man sen kommer till gymmet känner man sig helt slut. Då kommer frågan:
Skippar man träningen eller kör man på?
Jag brukar köra på ändå men 80% av dessa pass blir inge bra utförda. Ibland känns det nästan bortkastat med tid om man ändå inte kan maxa och bygga optimalt.
Jag har ingen tid heller att lägga om så jag tränar andra dagar. Skippar jag det passet kanske det går 5 dagar till nästa chans.
Hur gör ni?

Yucko
2007-08-05, 21:14
Om jag inte är helt förstörd (fysiskt som psyskiskt) så kör jag ändå.

Oftast är det bara psykiskt, så man får dundra på lite bra musik i öronen och försöka ladda lite, sen brukar suget komma igång. Passet är så klart inte bortkastat bara för att du inte råkar max-prestera.

Deceiver85
2007-08-05, 22:55
Dra till gymmet ändå och kör favoritövningar och/eller experimentera lite. Men vilodag/vecka är inte helt fel heller.

Degpekka
2007-08-05, 22:59
jag går inte hem förrän jag är nöjd. :)

Rahf
2007-08-05, 23:03
Alla har vi trycklösa dagar. Jag kör mina minst prioterade muskelgrupper på de dagarna och det som behöver tränas på de motiverade dagarna.

mentzer
2007-08-06, 06:30
Alternativ 1) Träna på morgonen före alla utmattande aktiviteter
Alternativ 2) Bit ihop och sluta hitta på ursäkter varför träningen inte skulle gå bra.