handdator

Visa fullständig version : Tangent som slutat fungea


Carolinew
2007-08-05, 14:07
Jaha, nu måste jag göa något åt detta. En bokstav på mitt tangentbod (till laptop) ha lossnat och jag få inte på den igen, ha fösökt på alla sätt och vis. Tillslut gav jag upp och fotsatte tycka på den lilla knappen istället (nån slags gummisak) och det fungeade ba i någa daga. Men nu så komme det ingen bokstav hu mycket jag än tycke och jag måste säga att det e ganska jobbigt att inte ha en så viktig bokstav.

Någon som vet hu man kan fixa detta? Måste man lämna in den hos nån slags jepajatöj? (det odet blev obegipligt utan att jag satte in en annan bokstav...)

Suck :(

Daijmen
2007-08-05, 14:09
Man kan även köpa ett nytt tangentbord för en femtilapp.

brill
2007-08-05, 14:12
Man kan även köpa ett nytt tangentbord för en femtilapp.

Läskunnighet är gratis men det har du ändå inte. Tangentbord till LAPTOP.

Stoltz
2007-08-05, 14:14
Jaha, nu måste jag göa något åt detta. En bokstav på mitt tangentbod (till laptop) ha lossnat och jag få inte på den igen, ha fösökt på alla sätt och vis. Tillslut gav jag upp och fotsatte tycka på den lilla knappen istället (nån slags gummisak) och det fungeade ba i någa daga. Men nu så komme det ingen bokstav hu mycket jag än tycke och jag måste säga att det e ganska jobbigt att inte ha en så viktig bokstav.

Någon som vet hu man kan fixa detta? Måste man lämna in den hos nån slags jepajatöj? (det odet blev obegipligt utan att jag satte in en annan bokstav...)

Suck :(

Först och främst... Vilken bokstav är det som är problemet? :D

Hur som - Är du tillräckligt teknisk så kan du se om det bara är en kontakt som klämts till.
Annars så får du nog helt enkelt lämna in den.

nr16
2007-08-05, 14:19
Slå lite på den - våld löser allting ;)

Daijmen
2007-08-05, 14:24
Läskunnighet är gratis men det har du ändå inte. Tangentbord till LAPTOP.

Ojdå, så kan det gå med för lite sömn *gah!*

Yucko
2007-08-05, 14:27
Någon som vet hu man kan fixa detta? Måste man lämna in den hos nån slags jepajatöj?

Hahaha det där lät kul :D

I värsta fall kan du koppla in ett externt tangentbord. Bökigt så klart, men det funkar om du bara har den hemma.

Kurash
2007-08-05, 14:30
Här får du ett stort R och ett litet r. ctrl-c och ctrl-v när du behöver det bara.

Degpekka
2007-08-05, 14:32
skriv l istället.. funkar i japan!

Carolinew
2007-08-05, 14:36
Först och främst... Vilken bokstav är det som är problemet? :D

Hur som - Är du tillräckligt teknisk så kan du se om det bara är en kontakt som klämts till.
Annars så får du nog helt enkelt lämna in den.

Jag e inte speciellt teknisk tyvä. Va lämna man in sånt hä då? Finns det säskilda datajepajatöjej (he-he-he)?

Slå lite på den - våld löser allting ;)

Jag tyckte hådae och hådae tills den tillslut lade av, så nä det funka nog inte så ba...

Hahaha det där lät kul :D

I värsta fall kan du koppla in ett externt tangentbord. Bökigt så klart, men det funkar om du bara har den hemma.

Tyvä så använde jag den en del nä jag e iväg också...

Här får du ett stort R och ett litet r. ctrl-c och ctrl-v när du behöver det bara.

Åh tack... jag som edan va så snabb på att skiva på tangentbod :D

Carolinew
2007-08-05, 14:37
skriv l istället.. funkar i japan!

Aha, låtel ju väldigt bla. Valföl kom jag inte på det föl? :Virro

Dnepr
2007-08-05, 14:38
Jag tror bara du skojar.

Stoltz
2007-08-05, 14:40
Jag e inte speciellt teknisk tyvä. Va lämna man in sånt hä då? Finns det säskilda datajepajatöjej (he-he-he)?


Närmaste återförsäljare förmodligen. Har du garantin kvar?

Carolinew
2007-08-05, 14:42
Jag tror bara du skojar.

Ja elle hu!!!!!! Vafö i helvete skulle jag göa det? Kan säga dig att jag inte e ett dugg glad fö detta, mycket pga att jag anta att många pecis som du baa tjoj att man skoja. Jag ska fan scanna in mitt jävla kvitto hos jepajatöjen och klista in det hä. Baja fö din jävla skull.

Carolinew
2007-08-05, 14:43
Närmaste återförsäljare förmodligen. Har du garantin kvar?

Hm, ha köpt den hos Dell... det e 2 å och 2 månade sen ungefä. Då e de nog ingen gaanti kva?

Dnepr
2007-08-05, 14:43
Ja elle hu!!!!!! Vafö i helvete skulle jag göa det? Kan säga dig att jag inte e ett dugg glad fö detta, mycket pga att jag anta att många pecis som du baa tjoj att man skoja. Jag ska fan scanna in mitt jävla kvitto hos jepajatöjen och klista in det hä. Baja fö din jävla skull.

Men du - sluta gjina nu då. Vajföj äj det så jädja svåjt att en gjabb skojaj lite gjanna med dig?

Carolinew
2007-08-05, 14:46
Men du - sluta gjina nu då. Vajföj äj det så jädja svåjt att en gjabb skojaj lite gjanna med dig?

Fö att jag inte e på det humöet, e edan tilljäckligt i..ite.ad. Dessutom va det föbannat svåt att föstå att det skulle va ett skämt.

Jarod
2007-08-05, 14:51
Fö att jag inte e på det humöet, e edan tilljäckligt i..ite.ad. Dessutom va det föbannat svåt att föstå att det skulle va ett skämt.

Bry dig inte om Dnepr. Dom flesta på Kolo har honom redan på "ignore"-listan. Han är lite...hmm...speciell. (:Virro )

Stoltz
2007-08-05, 14:59
Hm, ha köpt den hos Dell... det e 2 å och 2 månade sen ungefä. Då e de nog ingen gaanti kva?

Har inte Dell rätt så lång garanti? Kolla på kvittot och ring, de måste kunna hjälpa dig på något sätt.

Raggis
2007-08-05, 15:09
Visst fan kan man koppla ett externt tangentbord till en laptop?

Dnepr
2007-08-05, 15:13
Visst fan kan man koppla ett externt tangentbord till en laptop?

Klart man kan.

Raggis
2007-08-05, 15:26
Vad är då problemet? Bara o köpa första bästa.

Yucko
2007-08-05, 15:39
Vad är då problemet? Bara o köpa första bästa.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2442911&postcount=10

Zerom
2007-08-05, 15:40
Ring till Dell och be dom skicka en ny tangent bara.
Eller köp ett nytt tangentbord av dom och sätt på, det borde kosta max 200,- att få ett nytt av dom om dom inte är för jävla snåla.
Alternativt ta en annan knapp som du aldirg använder och sätt på R.

Stoltz
2007-08-05, 15:46
Missuppfattade jag eller är det inte själva knappen som är problemet, utan knapptrycket nedanför knappen som inte får någon kontakt så att även om man trycker på R så kommer det ingen signal och därför inget på skärmen?

NiXPhoenix
2007-08-05, 15:49
Någon som vet hu man kan fixa detta? Måste man lämna in den hos nån slags jepajatöj? (det odet blev obegipligt utan att jag satte in en annan bokstav...)

Suck :(



:laugh:


Ta ett vanligt tangentbord från en stationär dator tills vidare.
Sen kontaktar du som sagt tillverkaren eller stället där du köpte datorn.

Raggis
2007-08-05, 16:21
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2442911&postcount=10

Givetvis menar jag att det är en temporär lösning på problemet.

-Millis-
2007-08-05, 16:25
Om du har num pad på laptopen kan du hålla in alt + 082 för stort R och alt + 114 för litet r. I väntan på ett nytt/lagning..

För övrigt måste erkännas att jag skrattade hejdlöst när jag först läste ditt inlägg.. :em: men förstår att det inte är speciellt kul, hehe.. Hoppas det fixar sig! :)

Sniggel
2007-08-05, 16:35
Hm, ha köpt den hos Dell... det e 2 å och 2 månade sen ungefä. Då e de nog ingen gaanti kva?

Ring o kolla, det värst som kan hända är att de säger att din garanti gått ut.
Vissa (många) delldatorer har 3 års garanti.

Sen avslöja du nyss att du har automatisk inloggning på kolo...
(och inga r i ditt password, muahahah)

Carolinew
2007-08-05, 17:21
Har inte Dell rätt så lång garanti? Kolla på kvittot och ring, de måste kunna hjälpa dig på något sätt.

Hm ja, nu e ju saken den att jag ha kvittot nånstans hemma hos mamma men nu ha ja ju flyttat dygt 10 mil bot. Hade jag ba.a kommit ihåg va jag lagt kvittot kunde jag ju säga till henne att ta det men nu minns ja tamejfan inte va jag lagt det :smash:

Ring till Dell och be dom skicka en ny tangent bara.
Eller köp ett nytt tangentbord av dom och sätt på, det borde kosta max 200,- att få ett nytt av dom om dom inte är för jävla snåla.
Alternativt ta en annan knapp som du aldirg använder och sätt på R.

Som sagt, tangenten ha jag, det e inte den det e fel på utan själva nedtjyckningsgjejen. Den slutade fungea efte att jag någa daga tyckt på den utan själva tangenten övest.

Missuppfattade jag eller är det inte själva knappen som är problemet, utan knapptrycket nedanför knappen som inte får någon kontakt så att även om man trycker på R så kommer det ingen signal och därför inget på skärmen?

Jo... som sagt.

:laugh:


Ta ett vanligt tangentbord från en stationär dator tills vidare.
Sen kontaktar du som sagt tillverkaren eller stället där du köpte datorn.

Givetvis menar jag att det är en temporär lösning på problemet.

Känns ju onödigt att köpa det nu eftesom jag aldig lä använda det sen ändå... men visst, det e bud på det snat. Nä skolan böjaj måste jag ju ha det fixat annas kan jag ju inte skiva abeten elle nånting.

Om du har num pad på laptopen kan du hålla in alt + 082 för stort R och alt + 114 för litet r. I väntan på ett nytt/lagning..

För övrigt måste erkännas att jag skrattade hejdlöst när jag först läste ditt inlägg.. :em: men förstår att det inte är speciellt kul, hehe.. Hoppas det fixar sig! :)

Ah, kan ju alltid va ba att veta... hm ha testat nu men vejkaj inte funka... du mena de dä blå siffona som finns på bokstavstangentena? Aja stuntsamma jag komme nog inte använda dem andå eftesom det bli så bökigt.

Ring o kolla, det värst som kan hända är att de säger att din garanti gått ut.
Vissa (många) delldatorer har 3 års garanti.

Sen avslöja du nyss att du har automatisk inloggning på kolo...
(och inga r i ditt password, muahahah)

Ja jag ha automatisk inloggning o tack gode gud fö det haha...:D

Raggis
2007-08-05, 17:26
Finns ett skärmtangentbord, om du använder dig utav XP


Start -> tillbehör -> hjälpmedel -> skärmtangentbord.

Carolinew
2007-08-05, 17:30
Finns ett skärmtangentbord, om du använder dig utav XP


Start -> tillbehör -> hjälpmedel -> skärmtangentbord.

rrrrrrrrrrRrrrrrR!

Tack! få funka i nödfall! :)

Stoltz
2007-08-05, 17:33
Finns ett skärmtangentbord, om du använder dig utav XP


Start -> tillbehör -> hjälpmedel -> skärmtangentbord.

Hur fungerar det?

Carolinew
2007-08-05, 17:53
Hur fungerar det?

Man klicka med musen på skämtangentbodet så komme bokstävena upp dä man ha maköjen.

(okade inte ta fam det nu dock)

Degpekka
2007-08-05, 17:57
Ja elle hu!!!!!! Vafö i helvete skulle jag göa det? Kan säga dig att jag inte e ett dugg glad fö detta, mycket pga att jag anta att många pecis som du baa tjoj att man skoja. Jag ska fan scanna in mitt jävla kvitto hos jepajatöjen och klista in det hä. Baja fö din jävla skull.

haha! :D det där hade fan passat hos galenskaparna.

Stoltz
2007-08-05, 18:02
Man klicka med musen på skämtangentbodet så komme bokstävena upp dä man ha maköjen.

(okade inte ta fam det nu dock)
Kollade, häftigt :)
haha! :D det där hade fan passat hos galenskaparna.

Teh rage!!! :MrT:

jakke
2007-08-05, 18:37
Ring dell. På min Dell laptop är det bara 5 skruvar så det klarar alla av att byta.

Deceiver85
2007-08-05, 19:08
Rrrrrrring Dell ellerrrrrr känn dig körrrrrrd (Nörrrrrrrd!)

Bronkitkorv
2007-08-05, 19:44
Alt 114 r alt 116 tpsrÖ╝ws

Collt fan det funkar ju med alt114. tryck snabbt. r♀♪☼ßÔõ░·

Fan vilka coola grejer man lär på kolo ♥

♦ ☻ ☼ ♠ A

kspr
2007-08-05, 20:40
Att det är just bokstaven 'r' är lite kul ;)

tänker direkt på saker som http://www.karolinska.se/templates/page.aspx?id=68464&epslanguage=SV

och "Jag Kan Inte Säga R" av Väder-Annika.