handdator

Visa fullständig version : Mat dagen före....


Maaattias
2003-04-08, 15:18
Påverkar det träningen om man dagen före har mycket dålig kost ....
då menar jag att man typ lever på godis ....

Men man på träningsdagen äter helt rätt hela tiden?

om det påverkar! är det stor skillnad??

samma sak dagen efter???

motivera...

Wilson
2003-04-08, 15:19
skulle tippa på att det påverkar. Jag menar, idrottare skulle nog inte få för sig att äta dålig mat dagen innan dem ska tävla i nån idrott.. bara en teori

King Grub
2003-04-08, 15:22
Det är klart det påverkar. Det är oftast inte t ex de kolhydrater som du äter under träningsdagen som du använder under själva passet, utan de som du lagrat in i musklerna i form av glykogen, och det tar längre tid än ett par timmar.

Det är viktigt att hålla en konstant hygglig kost. Det behöver inte bli någon fanatism, men att satsa seriöst på byggning utan att upprätthålla en vettig kosthållning är både slöseri med tid och energi.

Wilson
2003-04-08, 15:34
instämmer. Förstår inte vitsen med att slita timmar efter timmar varje veckan på gymmet, utan att vara seriös med sin kost. Enda anledningen jag kan se är att dem bara tycker det är skoj att hänga på gymmet och lyfta lite. Det är ju faktiskt riktigt skönt att lyfta

Muscles
2003-04-08, 15:37
Jag haller verkligen med att det spelar roll vad du ater. Uttrycket 'Du ar vad du ater' stammer verkligen. Man far mycket mer 'respons' av musklerna om man ater som man ska!!

Muscles

Mega Mike
2003-04-08, 18:51
Inför längre lopp typ vasaloppet, vätternrundan så brukar dom flesta ladda med kolhydrater i 2-3 dar innan för att verkligen fylla på glykogendepåerna.

Många kör även en ordentlig tömning av depåerna före uppladdningen för att kroppen ska se till att fylla depåerna till max med ny färsk glykogen.

Så visst är det skillnad.

liQ
2003-04-08, 18:56
Mmm bara hålla dig borta från godis,inte så svårt va?:nono: