handdator

Visa fullständig version : Saknad pusselbit...


Carolinew
2007-08-04, 16:10
Tusan... Har tre pussel med storstadsmotiv som jag har lagt och som skall ramas in och hängas upp på väggen. Den första ramades in för ett tagsedan innan de andra två blev lagda och jag blev sjukt nöjd.

Problemet nu är att det saknad en föbannad pusseljäkel på ena pusslet, vad gör man? Finns de nåt ställe som kanske kan tillverka en liknande bit, eller går det kanske att få tag på de som gjort pusslet så de kan skicka en sådan bit? Problemet är att jag ser varken adress eller nåt telefonnummer på förpackningarna. Pusslena är puts väck från affären med, är ett bra tagsedan jag köpte dem...

Piranha
2007-08-04, 16:23
Tusan... Har tre pussel med storstadsmotiv som jag har lagt och som skall ramas in och hängas upp på väggen. Den första ramades in för ett tagsedan innan de andra två blev lagda och jag blev sjukt nöjd.

Problemet nu är att det saknad en föbannad pusseljäkel på ena pusslet, vad gör man? Finns de nåt ställe som kanske kan tillverka en liknande bit, eller går det kanske att få tag på de som gjort pusslet så de kan skicka en sådan bit? Problemet är att jag ser varken adress eller nåt telefonnummer på förpackningarna. Pusslena är puts väck från affären med, är ett bra tagsedan jag köpte dem...

Man slänger såklart pusslet och köper sig en tavla och hänger på väggen.

Varför vill man ha ett pussel på väggen?

( om man händelsevis måste ha den sista biten så maila tillverkaren av pusslet och se vad dem säger )

Carolinew
2007-08-04, 16:37
Man slänger såklart pusslet och köper sig en tavla och hänger på väggen.

Varför vill man ha ett pussel på väggen?

( om man händelsevis måste ha den sista biten så maila tillverkaren av pusslet och se vad dem säger )

Hm alltså nu var det ju så att det var motiven på pusslena som jag tyckte om, och eftersom jag redan ramat in en vill jag ju helst ha de andra två med :D

Har ju inte deras mailadress... Lyckas inte hitta deras hemsida heller, om de har nån ens..?? Det är i alla fall Clementoni, så om någon lyckas hitta deras sida så hojta till...

Raggis
2007-08-04, 16:46
Testa att googla nästa gång. Första träffen var deras internationella hemsida:

http://www2.clementoni.com/index_e.htm

Carolinew
2007-08-04, 16:56
*gah!* *gah!* *gah!*

VADFAN! Jag gooooooooooglade ju! Varför i helsike kom det inte fram då??? Inte hade jag stavat fel heller för det fanns i listen när jag klickade i fältet på google sidan.

Nu kom det ju fram direkt när jag tryckte på sök. Det är ngt som vill jävlas med mig!! :Virro

Empe
2007-08-04, 16:57
Hm alltså nu var det ju så att det var motiven på pusslena som jag tyckte om, och eftersom jag redan ramat in en vill jag ju helst ha de andra två med :D

Har ju inte deras mailadress... Lyckas inte hitta deras hemsida heller, om de har nån ens..?? Det är i alla fall Clementoni, så om någon lyckas hitta deras sida så hojta till...

http://www2.clementoni.com/faq_puzzle_e.htm

saxar:
Have you lost one or more pieces of your puzzle?
Never fear, with our usual attention to customers’ needs, Clementoni has a solution to this irritating little problem.
All you need to do is to fill in each part of the postcard from the box (you can download here in PDF), cut out the bar code from the box and stick it into the relevant space, pop the postcard into an envelope and send it to:
Clementoni S.p.A.
Zona Industriale Fontenoce
62019 Recanati (MC)
Italy

Carolinew
2007-08-04, 17:09
http://www2.clementoni.com/faq_puzzle_e.htm

saxar:

Tack!

Hm, lustigt att de skickar alla bitar och dessutom gör det gratis... då kan man ju beställa en massa pussel gratis... iofs behöver man en bit från lådan men det är ju inga problem att beställa dubletter av alla de pussel som de man känner har :confused:

Sen måste jag erkänna att det inte var förrän nu när jag började undersöka lådan som jag såg att det bara är 999 bitar o inte 1000... snacka om grundlurad :Virro

joriice
2007-08-04, 17:14
klipp ur en papper/kartong bit och färglägg. Lägg in. Klart, (så hade gamla människor gjort)

Carolinew
2007-08-04, 17:18
klipp ur en papper/kartong bit och färglägg. Lägg in. Klart, (så hade gamla människor gjort)

Hehe lite svårt o göra en egentillverkad streckkod kanske...

Fast å andra sidan finns det 8 st (!!!) streckkoder på lådan, vilket borde betyda att jag kan skicka efter 8 st likadana pussel...

Dumleman
2007-08-04, 19:02
Var lite konstnärlig och svår, ta bort fler bitar och häng sen upp pusslet på väggen!

Cilia
2007-08-04, 20:11
Jag håller med Pipphi, förstår att du gillar motiven men ha puzzel på väggen?
näähhh det går nog bort.

jobbigt med biten.
Vi brukar riva puzzlen och göra om dom typ 10 år senare
det är roligare

Piranha
2007-08-04, 20:59
Annars kan man "låna" en pusselbit, sen när dem står där å svär å letar efter den sista biten så TA-DA lägger man den sista biten i deras pusselslit på flera timmar.

Av nån anledning uppfattas detta som ytterst irrierande.

Carolinew
2007-08-04, 21:04
Jag håller med Pipphi, förstår att du gillar motiven men ha puzzel på väggen?
näähhh det går nog bort.

jobbigt med biten.
Vi brukar riva puzzlen och göra om dom typ 10 år senare
det är roligare

Har ni inte sett det förut? har sett flera som har det och jag tycker det e lite skoj faktiskt, det blir mer än en vanlig tavla då bara ;)

Fick dock övertala min mosters man (som jobbar som tavelinramare) att göra det, för han hade svurit att aldrig mer rama in ett pussel då han för några årsedan tog emot ett 5000-bitarspussel som han tappade i golvet och fick sitta i flera veckor för att få ihop igen... :laugh:

Cilia
2007-08-04, 21:05
Har ni inte sett det förut? har sett flera som har det och jag tycker det e lite skoj faktiskt, det blir mer än en vanlig tavla då bara ;)
japp, det där var jättepoppis för massor av år sedan.
säkert därav mitt motstånd mot det

Känns lite old days liksom

Piranha
2007-08-04, 21:08
Har ni inte sett det förut? har sett flera som har det och jag tycker det e lite skoj faktiskt, det blir mer än en vanlig tavla då bara ;)

Fick dock övertala min mosters man (som jobbar som tavelinramare) att göra det, för han hade svurit att aldrig mer rama in ett pussel då han för några årsedan tog emot ett 5000-bitarspussel som han tappade i golvet och fick sitta i flera veckor för att få ihop igen... :laugh:

Jag har sett det förrut, och varje gång jag sett det har jag tänkt för mig själv.... "usch vad fult det är med pussel på väggarna".

Detta är nu min åsikt om vad som är snyggt. DS ta inte illa upp.

Carolinew
2007-08-04, 21:12
Jahapp, då ere väl bara o vänta en sisådär 20 år till då sen kommer mina tavlor vara jätteinne :D