handdator

Visa fullständig version : 90-91:or, lägg upp era träningsfilmer HÄR


Emil_Larsson
2007-08-04, 13:03
Fram med filmerna bara :D

Kan inviga med lite ez-curls...Dagens pass:



9l7xBA-axk4

Petf
2007-08-04, 13:27
meeh nu blir jag tvungen att fixa en motsvarig tråd för 88-89 nu ju ,,*gah!* :D

Emil_Larsson
2007-08-04, 13:29
meeh nu blir jag tvungen att fixa en motsvarig tråd för 88-89 nu ju ,,*gah!* :D

Jag tänkte eftersom det finns 89:orna visar dagsformen och 90-91 visar dagsformen så får vi hålla oss särade :D

ramagoen
2007-08-04, 13:36
Kan lägga in några gamla filmer :D har inge nya.

Om man får? :)

Deceiver85
2007-08-04, 14:03
Det räcker väl med en träningsfilm-tråd?

willis
2007-08-04, 14:15
Tycker du borde räta ut armarna mer i bottenläget :thumbup:

Emil_Larsson
2007-08-04, 14:36
Det räcker väl med en träningsfilm-tråd?

Nepp dussintals onödiga trådar skare va :thumbup:

Emil_Larsson
2007-08-04, 14:37
Kan lägga in några gamla filmer :D har inge nya.

Om man får? :)

Givetvis, bring em on!

Emil_Larsson
2007-08-04, 14:41
Tycker du borde räta ut armarna mer i bottenläget :thumbup:

Jo jag vet, jag var mest ute efter att få upp skiten :D no mather what..

Nu känner jag mig dum som inte quotar allt på ett inlägg *gah!*

Emil_Larsson
2007-08-05, 18:06
80 kilo, får tyvärr medge att bilden är sned så ni får leva med det. (Uppdaterar så inte tråden dör ut :D)

xcoktfG_kr0

Degpekka
2007-08-05, 18:20
80 kilo, får tyvärr medge att bilden är sned så ni får leva med det. (Uppdaterar så inte tråden dör ut :D)



tur att du skrev det... annars kanske man hade missat det! :thumbup:

Emil_Larsson
2007-08-05, 18:23
tur att du skrev det... annars kanske man hade missat det! :thumbup:

Hahaha :D

Sällen
2007-08-05, 18:31
emil_larsson: såg lätt ut :)

Emil_Larsson
2007-08-05, 18:33
emil_larsson: såg lätt ut :)

Japp det kändes lätt och jag ska pröva 82,5kg nästa gång. :thumbup:

KlopFer
2007-08-05, 22:35
Hur mycket vikt är det på din första video?

joriice
2007-08-05, 22:58
Ärligt talat, whats the deal med en tråd för varje årskull i princip? Vill ni sticka ut lite extra?

Använd den allmänna träningsfilm-tråden istället... -_-

X-ecuter
2007-08-05, 23:06
Ärligt talat, whats the deal med en tråd för varje årskull i princip? Vill ni sticka ut lite extra?

Använd den allmänna träningsfilm-tråden istället... -_-

Hater *cupid* vi måste ha en egen tråd såklart :hbang:

benk3
2007-08-05, 23:07
Ärligt talat, whats the deal med en tråd för varje årskull i princip? Vill ni sticka ut lite extra?

Använd den allmänna träningsfilm-tråden istället... -_-

Håller med till hundra procent.

Nimille
2007-08-05, 23:20
The deal med tråden jag skapade, 90-91 visar dagsformen var mer eller mindre en tråd för några av oss unga som har journaler här, och var tänkt att vi skulle uppdatera med våra resultat av träningen frekvent, m a o en gemensam bildtråd.
Men blev en allmän tråd för folk födda 90 och 91, vilket inte jag har något emot alls.
Ser inge problem med att de finns trådar för åldersgrupper, skapar en gemenskap samt får man upp ögonen för andra i samma ålder.
Visserligen inte träningsfilmer tråd nu då, men samma resonemang antar jag ni har emot de.

maxz
2007-08-05, 23:21
Hur mycket vikt är det på din första video?

15+15+~10(stången)=40kg ;D

joriice
2007-08-05, 23:30
The deal med tråden jag skapade, 90-91 visar dagsformen var mer eller mindre en tråd för några av oss unga som har journaler här, och var tänkt att vi skulle uppdatera med våra resultat av träningen frekvent, m a o en gemensam bildtråd.
Men blev en allmän tråd för folk födda 90 och 91, vilket inte jag har något emot alls.
Ser inge problem med att de finns trådar för åldersgrupper, skapar en gemenskap samt får man upp ögonen för andra i samma ålder.
Visserligen inte träningsfilmer tråd nu då, men samma resonemang antar jag ni har emot de.

Det är så sjukt många ungdomar so är födda 90-91 här skulle jag tro.
Men en tråd för varje åldersgrupp hade bara varit för mycket.

Sedan kan jag inte undgå att kommentera om "ni" i den åldersgruppen har någon slags "tävling" eller pepping för att bli större än den ene och den andre?

Tänk, det är inte många säg 85:or som har så många trådar med liknande träningsbilder där de jämför med andra i liknande ålder, varför skall ni ha det isåfall? "Är det en tävling"? :cool:

Nimille
2007-08-05, 23:43
Förklarat varför jag skapade tråden.
I den tråden generellt finns det inte speciellt mycket tävling?
Sådana fall hade det varit poll på vem som hade bäst respektive sämst fysik. (Pratar om första bildinlägget).
Sen att jämföra sig gentemot andra i samma klass är inte mer utbrett hos 90-91 än tex 87, bara att de blivit mer uppmärksammat iom alla trådar om just den åldersgruppen samt journaler skulle jag tro.
Positivt att jämföra skämta och utveckas eller?
Samma sak som när du tävlar och jämför dig själv mot träningspolarn på gymet.

joriice
2007-08-05, 23:56
Sen att jämföra sig gentemot andra i samma klass är inte mer utbrett hos 90-91 än tex 87, bara att de blivit mer uppmärksammat iom alla trådar om just den åldersgruppen samt journaler skulle jag tro.
Positivt att jämföra skämta och utveckas eller?
Samma sak som när du tävlar och jämför dig själv mot träningspolarn på gymet.

Okej, jag förstår. Jag tror dock om jag skall vara helt ärlig att jämföra sig med andra (vid ung ålder) när det gäller fysik, inte är så värst hälsosamt i längden.

Delvis för att man inte har utvecklats totalt, psykiskt eller fysiskt (och nej inget snack om "träning är skadligt i ung ålder") utan jag menar att man inte har erfarenhet nog att hålla ett högt tempo, (man kan lätt brytas ner istället för att byggas upp i kampen om att bli biff.)

Jag märker främst att det är nittiotalister som har skapat denna "trenden" på kolo, därav min misstänksamhet mot nya renodlade 90-91 fysik-bilder,filmer etc.

Nimille
2007-08-06, 00:06
Get your point.
Inget fel att träna hårt som ung, men det kan gå till överdrift och sluta vara hälsosamt. Men det tror jag märks väl om personen i fråga har gått för långt.
Så länge allt hålls på en lättsam och sund nivå så tror inte jag det gör någon skada, och om nivån inte håller sig sund så finns alltid mods :)

olsson15
2007-08-06, 00:17
Fram med filmerna bara :D

Kan inviga med lite ez-curls...Dagens pass:



9l7xBA-axk4


Tycker det mest ser ut som att du vill skryta med hur mycket du maxar/orkar i ez-curls.
Lägg upp lite filmer där ni inte "ska försöka skryta med vad ni maxar" också ;)

Raggis
2007-08-06, 00:30
Fram med filmerna bara :D

Kan inviga med lite ez-curls...Dagens pass:



9l7xBA-axk4

Fick du ryggont efteråt?

Emil_Larsson
2007-08-06, 11:10
Tycker det mest ser ut som att du vill skryta med hur mycket du maxar/orkar i ez-curls.
Lägg upp lite filmer där ni inte "ska försöka skryta med vad ni maxar" också ;)

Du har inte tänkt på att det var just det som var tanken med lyftet att jag gjorde det för att det skulle se lite dumt ut och ostrikt ut...

Gah *gah!*

Emil_Larsson
2007-08-06, 11:10
Fick du ryggont efteråt?

Nepp

Emil_Larsson
2007-08-06, 11:12
Ärligt talat, whats the deal med en tråd för varje årskull i princip? Vill ni sticka ut lite extra?

Använd den allmänna träningsfilm-tråden istället... -_-

15-17 år är en spännande ålder :hbang: *cupid*

olsson15
2007-08-06, 11:35
Du har inte tänkt på att det var just det som var tanken med lyftet att jag gjorde det för att det skulle se lite dumt ut och ostrikt ut...

Gah *gah!*

Lägg upp lite seriösa filmer istället! Ska man lägga upp filmer där man bara tänker lyfta för att det ska se dumt ut så finns Youtube *kissass*

Emil_Larsson
2007-08-06, 11:39
Hur mycket vikt är det på din första video?

Jag vet ej stångens vikt. Kan tänka mig att den väger runt 8kg. Gör den det så är det 38kg.

Yucko
2007-08-06, 12:09
Du har inte tänkt på att det var just det som var tanken med lyftet att jag gjorde det för att det skulle se lite dumt ut och ostrikt ut...

Gah *gah!*

Jag tycker inte att du behöver skämmas över det där utförandet. Ska man vara lite kinkig så är det att du inte sträcker ut ordentligt i bottenläget. I övrigt så tycker jag cheatingen var under kontroll.

Petf
2007-08-06, 14:04
Fan va folk ska kunna gnälla på utförandet och en massa annat , frågan är hur jävla strikt/bra utförande de själva har . sen angående grupperingen t ex 90-91 och 88-89 är som några sagt för att det är kul att se andra i samma ålder köra och kunna jämföra lite ,, hur kul är det att jämföra resultat med nån som är typ 30 år och tränat i 15 ..

Krille 87
2007-08-06, 14:20
Fan va folk ska kunna gnälla på utförandet och en massa annat , frågan är hur jävla strikt/bra utförande de själva har . sen angående grupperingen t ex 90-91 och 88-89 är som några sagt för att det är kul att se andra i samma ålder köra och kunna jämföra lite ,, hur kul är det att jämföra resultat med nån som är typ 30 år och tränat i 15 ..


Men herregud, detta har inget att göra med att nån någon gång har sagt att de är starkare eller bättre än dig. Jag utgår ifrån att de flesta här ger tips angående utförande, och därav kritik, i all välmening. Du lägger väl ut klipp för att du ska lära dig och inte bara för att skryta?! Detta är ett diskussionsforum och det kommer komma och kommer alltid komma upp diskusioner kring ALLAS utförande, inte bara er stackars 89:or eller vad det nu är! Sen att man tolkar det som folk klagar eller tror att de e "bättre" än dig är det bara du och din barnslighet som begränsar!

Petf
2007-08-06, 14:26
Men herregud, detta har inget att göra med att nån någon gång har sagt att de är starkare eller bättre än dig. Jag utgår ifrån att de flesta här ger tips angående utförande, och därav kritik, i all välmening. Du lägger väl ut klipp för att du ska lära dig och inte bara för att skryta?! Detta är ett diskussionsforum och det kommer komma och kommer alltid komma upp diskusioner kring ALLAS utförande, inte bara er stackars 89:or eller vad det nu är! Sen att man tolkar det som folk klagar eller tror att de e "bättre" än dig är det bara du och din barnslighet som begränsar!

jag tar inte att det som personlig kritik men jag tycker det är mycket gnäll här på kolo , och mycket för småsaker . sen om du tycker nåt annat så låter jag dig göra det.

ramagoen
2007-08-06, 15:01
Finner detta lustigt. 155kg i första filmen, 2 reps. Var nog max.
Knappa månaden senare drar jag 200kg :D


jHIO97_26Uk

dM73SDpmfu0

Raggis
2007-08-06, 15:39
jag tar inte att det som personlig kritik men jag tycker det är mycket gnäll här på kolo , och mycket för småsaker . sen om du tycker nåt annat så låter jag dig göra det.

Om du fortfarande är tjurig över folks reaktioner angående marklyften/rycken, så är det på tiden att ta lärdom av det, och gå vidare.

Petf
2007-08-06, 16:04
Om du fortfarande är tjurig över folks reaktioner angående marklyften/rycken, så är det på tiden att ta lärdom av det, och gå vidare.

haha det har jag glömt sen länge , men lackar på gnällfasonerna här ändå , är det inte perfekt så ska alltid nån dryga sig , antingen med tekniken eller att dom tycker att det är skrytvikter man kör i t ex curls och att man ska sänka vikt osv.

Raggis
2007-08-06, 16:08
haha det har jag glömt sen länge , men lackar på gnällfasonerna här ändå , är det inte perfekt så ska alltid nån dryga sig , antingen med tekniken eller att dom tycker att det är skrytvikter man kör i t ex curls och att man ska sänka vikt osv.

En sak man måste lära sig ganska snabbt, är att all rkitik inte kan vara bra kritik. Dom flesta på brädan är väldigt rutinerade, och vill bara hjälpa. Lär er att ta det med en nypa salt. Tror knappast folk skulle klaga, om det inte fanns någonting att klaga på.

Jorgen
2007-08-06, 16:20
haha det har jag glömt sen länge , men lackar på gnällfasonerna här ändå , är det inte perfekt så ska alltid nån dryga sig , antingen med tekniken eller att dom tycker att det är skrytvikter man kör i t ex curls och att man ska sänka vikt osv.

Nu talar jag bara för mig själv, men när jag kritiserar gör jag det för att hjälpa den som får kritiken med sin träning så att den kan utvecklas bättre.

Du menar att det är fel?

Petf
2007-08-06, 16:24
Nu talar jag bara för mig själv, men när jag kritiserar gör jag det för att hjälpa den som får kritiken med sin träning så att den kan utvecklas bättre.

Du menar att det är fel?

jo men långt ifrån alla gör det.

Yucko
2007-08-06, 16:31
Tror knappast folk skulle klaga, om det inte fanns någonting att klaga på.

Vad gjorde du själv på förra sidan med ditt "Fick du ryggont efteråt?" då?


Tycker också det klagas för klagandets skull ibland, antagligen för att folk vill visa sig på styva linan. Om man då är nybörjare och lite osäker kan jag förstå att vissa reagerar som dom gör.

Kul med filmer hur som helst, så sluta inte lägga upp dem för det :thumbup:

Raggis
2007-08-06, 16:35
Vad gjorde du själv på förra sidan med ditt "Fick du ryggont efteråt?" då?


Tycker också det klagas för klagandets skull ibland, antagligen för att folk vill visa sig på styva linan. Om man då är nybörjare och lite osäker kan jag förstå att vissa reagerar som dom gör.

Kul med filmer hur som helst, så sluta inte lägga upp dem för det :thumbup:

Läs om, läs rätt.

Jorgen
2007-08-06, 16:40
jo men långt ifrån alla gör det.

Säkerligen.
På samma sätt som vissa envist avfärdar i stort sett all kritik dom får som "gnäll", när dom i själva verket inte har en susning om vad dom gör.

Yucko
2007-08-06, 16:42
Läs om, läs rätt.

Que? :confused:

Allan
2007-08-06, 16:47
Lägg ner tjafsandet direkt!

Deceiver85
2007-08-06, 17:24
Fyra filmer...och tjafset är redan igång...

emme
2007-08-06, 19:04
Bara för att jag är 90a så läggar jag upp min 150 bänk från ibörjan av sommaren. tror redan den finns uppe här på kolo men lägger upp den igen bara för att jag är så nöjd över den :)
9Z6hDtr8VQY

KlopFer
2007-08-06, 22:10
Helvete! Jag klarar knappt 85 kg i bänk fan.

torregen
2007-08-09, 08:58
Lägg upp lite seriösa filmer istället! Ska man lägga upp filmer där man bara tänker lyfta för att det ska se dumt ut så finns Youtube *kissass*

sluta klaga och lägg upp själv.

Nonamenoshame
2007-08-09, 11:43
jag kör latsdrag 90x6 hyffat lätt !

w9j_qpP71Xk

Emil_Larsson
2007-08-09, 11:54
jag kör latsdrag 90x6 hyffat lätt !

w9j_qpP71Xk

Jag har egentligen ingen rätt att klaga för jag är inte tillräckligt kunnig för att ge kritik, men jag tänkte på en sak..

Det ser ut som om du jobbar med ryggen för att få ner vikten. Ska man inte låsa ryggen och bara jobba med armarna? jag brukar ha pannan fastkilad mot stången framför mig.

Undrar därför att jag fick mycket skit förr då jag började på gymmet att jag liksom "hävde" upp vikten felaktigt. Sen sa dom även åt mig att jag skulle titta upp med huvudet och det gör inte du på filmen.

Rätta mig om jag har fel :)

willis
2007-08-09, 11:59
jag kör latsdrag 90x6 hyffat lätt !

w9j_qpP71Xk

Du skulle kunna släppa ut armarna mer som du gör på sista repetitionen för längre rörelsebana.

Nonamenoshame
2007-08-09, 13:09
Jag har egentligen ingen rätt att klaga för jag är inte tillräckligt kunnig för att ge kritik, men jag tänkte på en sak..

Det ser ut som om du jobbar med ryggen för att få ner vikten. Ska man inte låsa ryggen och bara jobba med armarna? jag brukar ha pannan fastkilad mot stången framför mig.

Undrar därför att jag fick mycket skit förr då jag började på gymmet att jag liksom "hävde" upp vikten felaktigt. Sen sa dom även åt mig att jag skulle titta upp med huvudet och det gör inte du på filmen.

Rätta mig om jag har fel :)

Sista håller jag med dig om att det blev lite för mycket gung.
Men de andra är helt korrekta .
Jag har frågat både gymansvariga och de andra killarna och de tyckte de såg bra ut så man får köra på det :)

Nimille
2007-08-09, 13:12
Sen sa dom även åt mig att jag skulle titta upp med huvudet och det gör inte du på filmen.

Vet du/någon varför?
Huvudpostionen/lutningen borde väl inte spela så stor roll :confused:

Emil_Larsson
2007-08-09, 13:40
Vet du/någon varför?
Huvudpostionen/lutningen borde väl inte spela så stor roll :confused:

Jadu, fråga mig inte, fråga "han som körde en snabb instruktion med mig på gymmet för drygt ett halvår sedan" :D

Raggis
2007-08-09, 13:42
Jadu, fråga mig inte, fråga "han som körde en snabb instruktion med mig på gymmet för drygt ett halvår sedan" :D

Vi alla vet ju hur pålitliga personliga tränare är *whistle*

Emil_Larsson
2007-08-09, 13:45
Vi alla vet ju hur pålitliga personliga tränare är *whistle*

Ja, speciellt när dom har backisfylla!:D (om jag inte minns fel)