handdator

Visa fullständig version : öppen frys


paragon
2007-08-04, 11:51
såg precis att dörren till frysen inte stängts ordentligt igår kväll, öppningen var minimal, men den har ändå stått så i 15-16 timmar.

köttfärs som ligger färdigförpackat i plastpåsar är mer eller mindre tinade nu och mjuka.

nu är dörren stängd. frågan är - är det någon fara med dessa? dom kommer ju återfrysas nu men har vart nästan tinade pga den öppna dörren...

Raggis
2007-08-04, 11:57
Jag skulle inte ha ätit det. Dessutom är det rötmånad nu.

Mirre
2007-08-04, 11:58
såg precis att dörren till frysen inte stängts ordentligt igår kväll, öppningen var minimal, men den har ändå stått så i 15-16 timmar.

köttfärs som ligger färdigförpackat i plastpåsar är mer eller mindre tinade nu och mjuka.

nu är dörren stängd. frågan är - är det någon fara med dessa? dom kommer ju återfrysas nu men har vart nästan tinade pga den öppna dörren...

Jag skulle steka upp köttfärsen o sedan frysa ner det igen.

Kung Bruno
2007-08-04, 12:18
såg precis att dörren till frysen inte stängts ordentligt igår kväll, öppningen var minimal, men den har ändå stått så i 15-16 timmar.

köttfärs som ligger färdigförpackat i plastpåsar är mer eller mindre tinade nu och mjuka.

nu är dörren stängd. frågan är - är det någon fara med dessa? dom kommer ju återfrysas nu men har vart nästan tinade pga den öppna dörren...

Äsch, lite smuts rensar magen.

Jag skulle ätit det, utan att tveka.

Rahf
2007-08-04, 12:22
Gör vad Mirre sa, stek upp skiten och frys in den igen. Jag skulle inte ha återfrusit normal köttfärs. Förmodligen slängt det eller stekt upp det.

Eddie Vedder
2007-08-04, 12:23
Jag skulle steka upp köttfärsen o sedan frysa ner det igen.

+1

Är den tinad innebär det inte att den redan är direkt dålig även om det är rötmånad. Men att återinfrysa tinad mat är nog ingen bra idé så stek upp det, ät en del av det och frys sedan ner resten av den stekta köttfärsen.

Jag skulle definitivt gjort som Mirre säger iaf.

ligne
2007-08-04, 21:50
tur att man har larm på frysen som går om dörren står öppen för länge =)