handdator

Visa fullständig version : El-kontakt i Grekland?


Juliette
2007-08-03, 20:21
Nån som vet vilken typ av el-kontakt man använder i Grekland? Och vilken styrka?

Har googlat och varit inne på olika resesidor på nätet men inte hittat nånting :cryout:

eleni
2007-08-03, 20:24
Samma som i Sverige? :confused:

Piranha
2007-08-03, 20:29
Samma som i Sverige? :confused:

Var det ett svar eller frågade du exakt samma sak?

Juliette
2007-08-03, 20:31
Var det ett svar eller frågade du exakt samma sak?

det undrar jag med.. :) vet du Eleni?

eleni
2007-08-03, 20:31
Var det ett svar eller frågade du exakt samma sak?

Det var ett otydligt svar. Jag har varit i Grekland så många gånger att jag tappat räkningen och jag har då aldrig behövt ta mig något extra för el-kontakter osv. Samma sorts uttag som i Sverige.

Piranha
2007-08-03, 20:33
Den här borde reda ut saken.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_with_mains_power_plugs,_voltages _and_frequencies

Samma som i sverige.

Juliette
2007-08-03, 20:38
Tack så jättemycket båda två, då packar jag med mobilladdaren :)


Åker i morn :hbang: en sista minuten, håller på packar för fullt!

eleni
2007-08-03, 20:39
Tack så jättemycket båda två, då packar jag med mobilladdaren :)


Åker i morn :hbang: en sista minuten, håller på packar för fullt!

Ha det så trevligt! Är grymt väder där nere så passa på och njut!
Vart ska du?

Juliette
2007-08-03, 20:47
Ha det så trevligt! Är grymt väder där nere så passa på och njut!
Vart ska du?

Jag ska till Peloponnesos, verkar jättemysigt! Ska sola och bada och åka på utflykter till Sparta, Epidauros, Olympos, mm ska bli sååå roligt :)

Vart brukar du åka? Har du släkt i Grekland?

Cilia
2007-08-03, 20:48
trevlig resa
jag är inte alls sugen på att vara ledig *L*

Juliette
2007-08-03, 20:58
trevlig resa
jag är inte alls sugen på att vara ledig *L*

*L* Tack!

Nu när man gett upp hoppet på solsemester hemma och äntligen lyckats hittat en resa, så kommer ju solen till Sverige. Samma dag som vi åker, och ska hålla i sig hela veckan vi är borta. :)

Men det ska ändå bli superskönt att åka, få se lite annat och bara ta det lugnt, sen verkar Grekland så underbart resmål.

eleni
2007-08-03, 20:58
Jag ska till Peloponnesos, verkar jättemysigt! Ska sola och bada och åka på utflykter till Sparta, Epidauros, Olympos, mm ska bli sååå roligt :)

Vart brukar du åka? Har du släkt i Grekland?

Där e riktigt fint. Gjorde en rundresa på hela Pelopennesos för en massa år sedan. Finns hur mycket grejer som helst att titta på :)

Brukar åka till Athen eller Mytilini men har även släkt utanför Saloniki i norra Grekland.

Piranha
2007-08-03, 21:01
Jag ska till Peloponnesos, verkar jättemysigt! Ska sola och bada och åka på utflykter till Sparta, Epidauros, Olympos, mm ska bli sååå roligt :)

Vart brukar du åka? Har du släkt i Grekland?

Ta ett kort vid vägskylten Sparta och sen kan du säga "this is sparta". :thumbup:

Juliette
2007-08-03, 21:05
Ta ett kort vid vägskylten Sparta och sen kan du säga "this is sparta". :thumbup:

I will! :D

Kan posta den i This is Sparta-tråden sen.

Piranha
2007-08-03, 21:06
I will! :D

Kan posta den i This is Sparta-tråden sen.

Du kommer äga den tråden sen :D

Juliette
2007-08-03, 21:09
Där e riktigt fint. Gjorde en rundresa på hela Pelopennesos för en massa år sedan. Finns hur mycket grejer som helst att titta på :)

Brukar åka till Athen eller Mytilini men har även släkt utanför Saloniki i norra Grekland.

Nice!

Perfekt att ha släkt att hälsa på, så man kommer iväg på lite längre semestrar, samt kan förena nöje (resa, sola, bada) med mera nöje (trevliga släktingar). :)