handdator

Visa fullständig version : Musiker


Torwald
2007-08-03, 12:26
Har vi några musiker eller musikentutiaster här på forumet? Jag klassar väl kanske inte mig själv som musiker, för jag tjänar egentligen inga pengar på det jag gör (får in lite pengar, men netto är ändå minus...).

Själv har jag spelat i band tidigare, inget väldigt seriöst, men håller nu för tiden nästan på med tekniken bakom det. Jag är prylbög och ljudtekniker (studio, väldigt sällan live). Har ingen egen studio, dessvärre, men brukar göra on-locationinspelningar och en del mixjobb. Har en liten hemstudio bara. Kul som fan! Någon annan med något sånt här intresse?

pilt77
2007-08-03, 12:36
Hobbygitarrist, brukar sitta hemma och plocka ut gamla punk o hardcorelåtar och lägga ut tabulaturer på nätet.

soulsplinter
2007-08-03, 12:36
kan bara sjunga o klinka lite piano, men riktigt skoj är det :D

Torwald
2007-08-03, 12:38
Det är skoj, det är sant! Jag glömde ju skriva vad jag spelar för instrument! Skolad pianist, men slutade spela seriöst för många år sedan, även om jag fortfarande är duglig! Hobbygitarrist (mer ljudbög än duktig dock :P) och spelade bas när jag spelade i band. Kan sjunga lite, men det varierar väldigt från dag till dag. Sjöng bara backup i bandet.

teargaz
2007-08-03, 12:43
Trummis! www.myspace.com/aoria

Även trumtekniker mellan varven.

__Andy
2007-08-03, 12:52
Hobbygitarrist

Noodles
2007-08-03, 12:54
Skolad pianist. Pianot är det instrument jag spelar mest (dagligen). Gitarren har jag lärt mig själv men jag är långtifrån lika säker på den som på pianot. Sång började jag med för ett par år sedan och har tagit en del lektioner. Är väldigt intresserad av musikproduktion och spelar/sjunger varje dag. Jag har däremot aldrig känt något behov av att göra musiken tillgänglig för andra. Det räcker med att plåga min närmaste omgivning (främst min stackars sambo).

Whistler
2007-08-03, 12:56
Byggde ihop en liten digital hemmastudio för ett drygt år sedan.

Här är resultatet: www.screaming-silence.com

Är dock brutalt dålig på mixning etc, så slutresultatet blir sällan som jag vill ha det.

Pingu
2007-08-03, 14:00
Gitarr, bas och trumpet men det börjar vara några år sedan

Scratch89
2007-08-03, 14:14
Spelar bas och sjunger kör i band.


http://www.myspace.com/twistedlipsband

Jag sjunger hellre än väl, ska väl tilläggas. :D

Röda_Lacket
2007-08-03, 14:31
Jag leker runt lite här är en liten demo på en sak jag gör just nu

http://rapidshare.com/files/46728311/follow_me_into_the_mist2.mp3.html

Honken
2007-08-03, 14:40
Skolad klassisk gitarrist, kör lite el ibland på skoj. Skulle börja uppträda mer seriöst men det har skitit sig på senaste tiden, förlorat lite entusiasm och inte orkat öva X-timmar om dagen.

Slabbefusk
2007-08-03, 15:10
Gitarrist, behöver dock ett band för jag börjar bli fett trött på att sitta hemma o klinka.