handdator

Visa fullständig version : Surfrapporten!


Rahf
2007-08-02, 21:49
Jag startade en tråd om att jag skulle upp tidigt och surfa för ett tag sen. Det gick som det gick, var vid surfspotten vid 0530 men vinden ute till havs hade inte fixat någonting så det var platt.

Nu idag var det dags igen.

Förutsättningarna:

Jobb till 1800
Ösregn
Tyngsta molnen på månader med åskvarning
Ingen mat i magen
10 månader sen senaste surfen.

Med det i bagaget begav jag mig ut mot Salusand i all hast.

Uppladdning:

1st Chokladpucko (stor flaska!)
2st Kex-choklad.

Vem faan orkar bry sig om att vara opti när det är SURF på gång?!

Kommer ut vid 1830 och ser att det är helt jävla underbart. Vågorna är ungefär axelhöga och folket som slutat jobba har redan anlänt. Jag lokaliserar min polare som tog med min bräda (som jag för övrigt kånkade 3-4km på morgonen för att få med den in till staden som ligger 2 mil ifrån mitt hem).

På med våtdräkten och ut i vattnet!

2½ timma senare står jag på stranden och har fått det största lyckorus jag haft på hela året. Det finns absolut ingenting bättre än surf! Jag skojar inte när jag säger att jag grät av lycka när morsan ringde upp och frågade om jag hade matat hunden efter jag kommit hem.

Surfing is my life, surfing is what I live for, surfer chicks are the hottest on earth! /Rahf

Tack för att ni tog er tid, surfing är det bästa som finns i hela världen!

Raggis
2007-08-02, 21:49
Kul att det blev en lyckad kväll :)

Mago
2007-08-02, 21:53
Grät du bokstvaligt talat av lycka?
Jag vill också. :)

Rahf
2007-08-02, 22:00
Grät du bokstvaligt talat av lycka?
Jag vill också. :)

Jag grät av lycka, det är inte ett skämt. Kalla mig fjolla för att vara en gråtande kille men det här var en av de lyckligaste stunderna i mitt liv. Att åter få ge sig ut på havet och fånga vågor med min 7'6 mini-mal! STOKED!! I AM STOKED I TELL YOU!

Mago
2007-08-02, 22:07
Jag grät av lycka, det är inte ett skämt. Kalla mig fjolla för att vara en gråtande kille men det här var en av de lyckligaste stunderna i mitt liv. Att åter få ge sig ut på havet och fånga vågor med min 7'6 mini-mal! STOKED!! I AM STOKED I TELL YOU!

Fjolla? No, no. Jag vill också gråta av lycka.
Fick nåt infall för nån vecka sen och tänkte om man kanske skulle flytta till nåt varmt ställe och börja surfa. Aldrig testat, men det kan ju inte vara annat än kul.

Rahf
2007-08-02, 22:10
Går att surfa i Sverige annars ;) jag gjorde det ju idag!

Tolkia
2007-08-02, 22:13
Jag vill minnas en (vind-)surfare i ett annat sammanhang som sade ungefär att surfare är som knarkare; kan inte låta bli och överdoserar gärna svårt (han hade gnuggat upp rätt rejäla hål i handflatorna vid tillfället). Men det låter suveränt; inte för att jag surfar själv, men jag kan relatera till känslan, tror jag. :thumbup:

L-Sami
2007-08-02, 22:15
:) .. låter kul! Surfing verkar vara jätteroligt...

Raggis
2007-08-02, 22:16
Jag vill minnas en surfare i ett annat sammanhang som sade ungefär att surfare är som knarkare; kan inte låta bli och överdoserar gärna svårt (han hade gnuggat upp rätt rejäla hål i handflatorna vid tillfället). Men det låter suveränt; inte för att jag surfar själv, men jag kan relatera till känslan, tror jag. :thumbup:

Du är alltså knarkare? :P

Litecore
2007-08-02, 22:28
Går att surfa i Sverige annars ;) jag gjorde det ju idag!
du vågsurfar alltså? jag har ett gäng polare i G-bay Crew från gävle :)

egge
2007-08-02, 23:57
Funderar på att dra till Bali i ett par månader för att lära mig surfa. Hörde att det var sjukt billigt att leva där och att surfen var ok. Mmmm nu blir jag ännu mer sugen*drool*

NiXPhoenix
2007-08-03, 00:07
Jag har surfat nästan hela dan idag, tycker inte det är så speciellt längre faktiskt...
På internet alltså.

Kurash
2007-08-03, 05:43
Pix!!! plx?

Slartibartfast
2007-08-03, 07:23
Coolt som fan.

Mago
2007-08-03, 15:22
Funderar på att dra till Bali i ett par månader för att lära mig surfa. Hörde att det var sjukt billigt att leva där och att surfen var ok. Mmmm nu blir jag ännu mer sugen*drool*

Säg till när. Jag är på.

egge
2007-08-03, 18:05
Säg till när. Jag är på.

Behöver ju faktiskt ngn att åka med, tyvärr lär det dröja ett tag till pga pengabrist.
Har inte ens varit i Sverige i 3 månader och redan rycker det i resetarmen hehe

Rahf
2007-08-03, 20:43
Idag är man lite lätt förkyld! Klart att det skulle bli så när man surfar med ont i halsen och måttlig huvudvärk :D

DET VAR VÄRT DET!