handdator

Visa fullständig version : Motverka smärta i ländrygg under match ?


Karlstrom
2007-08-02, 20:30
Jag är 194 cm lång ungefär och spelar fotboll. Hoppade in i andra halvlek och efter ungefär 5 minuter fick jag onda känningar i ländryggen , så jag vågade inte spela längre, så jag gick och bytte. Har haft känningar där tidigare under fotbollsaktivitet. Nån som haft samma problem eller vet hur man kan lösa det ?

Durre
2007-08-03, 01:25
Har haft samma, jag satt mycket förut och hade säkert fel skor, det blev väldigt stumpt när jag sprang så det verkade bli stötar mot ländryggen som gav smärta. Tränar nu och det är borta, du kanske måste bygga lite rygg, du kanske är smal och lång?

En sak jag började tänka lite på förut var att sätta ner tårna före hälen så inte det blir en sådan hård dunns ner med hälen som gör det stumpt...vet ej om det fungerar men men.

Cassady
2007-08-03, 08:25
Har haft liknande problem. Smärtan jag upplevde berodde på för korta muskler i ben och arsle. Stretching löste det.

xsajt
2007-08-03, 23:07
Har samma problem jag. När ryggen överbelstas får jag ont i ländryggen, både vid fotbolls spelande och annat.
Har varit hos ryggläkare och det kan bero på, som ni säger, att man har för korta muskler i baksida lår, så var det för mig.
Börja stretcha genom att lägga upp benet på en stol eller liknande och tänk på att stödjebenet ska vara rakt, och oten peka rakt framåt.
Jag skulle göra detta morgon och kväll, ca 5 sekunder på varje ben, annars blev muskeln irriterad. Funkade fint, nu när det inte gör ont längre orkar jag inte med de :D Lycka till!