handdator

Visa fullständig version : mat + protein efter träning?

Mushan
2007-08-02, 17:57
Som topic.. går det bra, blir det inte för "Mycket"? då menar jag en protein dryck, 20g protein i. Sen rostbiff med potatis. Egentligen ska man väl äta riktig mat en timme efter dem snabba kolhydraterna, eller har jag fel?

tack.

Eddie Vedder
2007-08-02, 18:00
Klart det går bra, sedan är det ju såklart helt omöjligt att säga vad som är "för mycket". Hur stort energibehov har du? Hur stort engiintag vill du ligga på? Hur stor del av det vill du lägga på energiintag just efter träning? Hur mycket mat är rostbiff med potatis?

Mushan
2007-08-02, 18:31
Klart det går bra, sedan är det ju såklart helt omöjligt att säga vad som är "för mycket". Hur stort energibehov har du? Hur stort engiintag vill du ligga på? Hur stor del av det vill du lägga på energiintag just efter träning? Hur mycket mat är rostbiff med potatis?

Jadu, 5-6 potatisar, mkt kött (grillspett). Åt mig mätt iaf. :D

Eddie Vedder
2007-08-02, 18:36
Jadu, 5-6 potatisar, mkt kött (grillspett). Åt mig mätt iaf. :D

Det var svar på en av frågorna. Mer då? Hur ser din viktkurva ut, och går den åt det hållet du vill? Känner du dig återhämtad efter träningen och mår bra fysiskt i allmänhet?

Mushan
2007-08-02, 18:48
Det var svar på en av frågorna. Mer då? Hur ser din viktkurva ut, och går den åt det hållet du vill? Känner du dig återhämtad efter träningen och mår bra fysiskt i allmänhet?

Den ser bra ut, jag tror jag går upp. Eller jag vet, har börjat mer seriöst nu. Så jag äter som en häst. Ja, jag känner mig bra, och pigg nu.

Ryggen är dock lite dålig, fått så j*vla ont i den, får alltid det efter rygg/biceps pass. Nån konstig känsla i mitten av ryggen. Känns ganska mkt när jag drar ner huvudet, nåt du kan svara på? :/

Tips på nån övning som kan stärka? Känns mest om jag fuskar med biceps curlen, så börjar det. Även när jag gått eller något, och lägger mig ner, kan liksom inte ligga rakt. Utan får "trycka" upp ryggen först ett tag tills det slutar göra ont..

Eddie Vedder
2007-08-02, 18:53
Den ser bra ut, jag tror jag går upp. Eller jag vet, har börjat mer seriöst nu. Så jag äter som en häst. Ja, jag känner mig bra, och pigg nu.

Då har du ju svarat på din egen fråga med andra ord. Det är alltså INTE för mycket eftersom du mår bra och får dom resultaten du vill rent viktmässigt.:thumbup:

Angående ryggproblemen får du ta det i träningsrelaterade delar på forumet.

Mushan
2007-08-02, 18:57
Då har du ju svarat på din egen fråga med andra ord. Det är alltså INTE för mycket eftersom du mår bra och får dom resultaten du vill rent viktmässigt.:thumbup:

Angående ryggproblemen får du ta det i träningsrelaterade delar på forumet.

Ja, faktiskt.. okej, får la göra det, tack. :)