handdator

Visa fullständig version : Egentid?


Krokodil
2007-08-02, 14:23
Den här tråden riktar sig främst till de äldre med familj i ständig tidsbrist och med det obligatoriska dåliga samvetet.

Hur gör ni för att få tid att andas och bara... vara? Vad gör ni i så fall på er "egentid"?

bedlam
2007-08-02, 14:35
Tränar eller gömmer mig bakom datorn. Träningen tar lite väl mycket tid, och som sagt.. dåligt samvete har man jämt, men jag tror nog att jag har mer dåligt samvete än vad sambo och son egentligen tar skada av det.

Allan
2007-08-02, 16:12
Men gubben....Tränar såklart. I övrigt har du nu satt dina övriga fritidsintressen i garderoben i +18 år. Och det är värt det.

Pingu
2007-08-02, 16:23
Den här tråden riktar sig främst till de äldre med familj i ständig tidsbrist och med det obligatoriska dåliga samvetet.

Hur gör ni för att få tid att andas och bara... vara? Vad gör ni i så fall på er "egentid"?

Träningn tar ju en hel del tid men det är samtidigt avkopplande.
Sen som alla vet så är hockeyn en stor del av mitt liv och det är riktigt skönt att gå på hockey någon gång i Månaden. Annan egentid blir till fiskning eller i farsans garage.

Jag är borta ganska mycket men det har jag inte dåligt samvete för. Jag mår riktit bra då jag kan och får träna "som jag vill" och mår man så bra som jag gör av det så kommer jag också vara en bättre pappa och "make".