handdator

Visa fullständig version : Allt om mat


Alfred Nobel
2007-08-01, 09:16
För något er sedan började min käre mor prenumerera på tidningen Allt om mat och nu är även jag helt såld i blaskan. Vi fick ett nytt nummer imorse och jag bläddrar för fullt och spanar in trevliga maträtter/recept att lägga på minnet.


Är det någon mer än mig som tycker om denna underbara tidning?
Och har ni något speciellt nummer/maträtt som ni kan tipsa om?

Cilia
2007-08-01, 10:00
Jag har prenumererat på den i omgångar men faktiskt aldrig blivit frälst.
Den var roligast i början sen tröttnade jag. Får för mig ibland att jag ska prova igen men det är samma sak som sist. Inget nytt

Mycket i den retar jag mig på för det är så himla mycket husmorstips.

Alfred Nobel
2007-08-01, 14:59
Jag har prenumererat på den i omgångar men faktiskt aldrig blivit frälst.
Den var roligast i början sen tröttnade jag. Får för mig ibland att jag ska prova igen men det är samma sak som sist. Inget nytt

Mycket i den retar jag mig på för det är så himla mycket husmorstips.

Ja inte är recepten direkt hardcore för tränare. Men jag gillar atmosfären de använder sig av. Mycket lantis och mycket grönska, iaf nu under vår och sommar tider, men även på vintern har de mysiga miljöer! Fick ett as bra recept på en kcal snål kolakaka som jag tänkte ägna min eftermiddag åt att baka, såg smarrig och väldans enkel ut att göra :)

Alexton
2007-08-01, 15:29
Tycker tidningen är helt ok. Brukar få dem av min mor som förfasar sig över att jag inte äter tillräckligt med grönsaker. Tidningen är mycket bra och ibland hittar man nya guldrecept som används i leda.

Slimfit
2007-08-09, 08:21
Gillar tidningen och köper den periodvis. Annars har jag på slutet haft mer nytta av Matmagasinet som innehåller fler enkla och snabblagade recept för matlådan. Allt om Mat är däremot guld att plocka fram när man vill stila lite med en lite mer festlig måltid.

Bhavna
2007-08-11, 15:57
jag kanske blandar ihop tidningarna nu (det finns så många) men jag brukar tycka att det känns lite för lyxigt för vardagsmat. själv gillar jag lättlagat och även allas och allers och all de. tidningarna i sig kanske inte är så bra (åldersgruppen är väl kvinnor 35+ eller nåt) men de har bra matsidor.

AFanatic
2007-08-11, 16:19
Vi fick den till butiken, på mitt förra jobb och den är riktigt bra. Gillade att kolla i den - recepten är klockrena! Jag har funderat på att bli prenumerant men aldrig kommit till skott.