handdator

Visa fullständig version : Kaloriunderskott och kreatin


Alfred Nobel
2007-07-31, 18:50
Hur påverkar kreatinet kroppen/musklerna om man ligger på ett kaloriunderskott? Ger det någon effekt överhuvudtaget? Nu tar vi Eiselt Kre-Alkyn som ett exempel.

Eddie Vedder
2007-07-31, 18:58
Kreatin under deff är att rekommendera skulle jag säga. Du får den där lilla marginellt prestationshöjande effekten av kreatinet under en period när du troligtvis har nedsatt prestationsförmåga p.g.a. inadekvat energiintag.

Du får dock räkna med viktuppgång av kreatinet, en viktuppgång orsakad av kreatinbunden vätska och inte fett alltså. Så luras inte att äta ännu mindre för att vågen pekar "åt fel håll", det är kreatinet som spelar dig ett spratt.

Du frågar av rent intresse hoppas jag, för inte planerar väl inte att ge dig på en deff igen!?

Alfred Nobel
2007-07-31, 19:13
Du frågar av rent intresse hoppas jag, för inte planerar väl inte att ge dig på en deff igen!?

Haha Niklas, som jag i detta lag förstått att du också heter, jag är bara så jävla rädd över att om jag råkar äta för lite att jag kastar pengar i sjön. *flex*

Men icke sa nicke, no more deff for me. Nu ska jag bygga och bli stor. Fast enligt allt jag läser nu så tycks jag enbart lägga på mig en jävlans massa fett vid kcal överskott pga mitt tidigare utseende, då jag nästan gått miste om 40kg fett.

Eddie Vedder
2007-07-31, 19:21
Haha Niklas, som jag i detta lag förstått att du också heter, jag är bara så jävla rädd över att om jag råkar äta för lite att jag kastar pengar i sjön. *flex*

Men icke sa nicke, no more deff for me. Nu ska jag bygga och bli stor. Fast enligt allt jag läser nu så tycks jag enbart lägga på mig en jävlans massa fett vid kcal överskott pga mitt tidigare utseende, då jag nästan gått miste om 40kg fett.

Yepp, vi har samma vackra namn. Bara det att jag har den coola stavningen Nicklas och inte den tråkiga stavningen med enbart "k".:D

Bra att du tänkt bygga iaf, och att enbart öka i fett är inget du bör oroa dig för mycket över. Ett moderat kcalöverskott, bra träning och bra näringstiming så kommer du få bra förutsättningar för att öka i kvalitetsmassa. Däremot kan det nog kännas som du lägger på dig mycket fett iom att du är så smal. Jag är ju väldigt mager själv oxh ser tydliga skillnader på typ rutorna och revbenen bara av att gå upp något enstaka kg. Dock är man fortfarande långt ifrån fet och du får försöka se på din kropp ur andras ögon.

Skulle någon annan tänka "Oj vad Niklas har låtit sig själv förfalla på sistone!" om du öklade ett par kg? Det tror jag knappast.;)

Lycka till med byggningen iaf och dra igång den deär journalen snart!:thumbup:

Alfred Nobel
2007-07-31, 19:34
Yepp, vi har samma vackra namn. Bara det att jag har den coola stavningen Nicklas och inte den tråkiga stavningen med enbart "k".:D

Bra att du tänkt bygga iaf, och att enbart öka i fett är inget du bör oroa dig för mycket över. Ett moderat kcalöverskott, bra träning och bra näringstiming så kommer du få bra förutsättningar för att öka i kvalitetsmassa. Däremot kan det nog kännas som du lägger på dig mycket fett iom att du är så smal. Jag är ju väldigt mager själv oxh ser tydliga skillnader på typ rutorna och revbenen bara av att gå upp något enstaka kg. Dock är man fortfarande långt ifrån fet och du får försöka se på din kropp ur andras ögon.

Skulle någon annan tänka "Oj vad Niklas har låtit sig själv förfalla på sistone!" om du öklade ett par kg? Det tror jag knappast.;)

Lycka till med byggningen iaf och dra igång den deär journalen snart!:thumbup:

Hehe, jag menar det Nicke. Får bli att hålla sig på en, som du säger, rimmlig nivå i mitt överskott så jag inte börjar äta hej vilt. Det kanske underlättar om jag börjar väga maträtterna så exakt som möjligt, då jag kanske kommer i ett överskott på 2-300 per dygn. *popcorn*

Och självklart kommer journalen. Jag kom precis hem från cypern nämnligen, igår för att vara exakt och varit där i en vecka. Enbart party må jag säga och jag är inte den som spottar i glaset direkt.

När min kropp har blivit återställd och jag känner mig redo för återprestera hårt så kommer journalen som myggorna gör på sommaren. Och nog väl så seriös ska den vara med mycket filmande då jag hoppas få kritism för hela slanten! *flex*