handdator

Visa fullständig version : Magknip av gainer


Yucko
2007-07-31, 17:41
Efter nästan varje gainer (vassle+dextro) jag tar så får jag en sån sjuk magknip, kan det bero på att drinken inte är isoton? Jag dricker trots allt ändå 1.5-2 liter vatten under träningen, så tycker att det borde räcka för att det ska blandas rejält i magen.

King Grub
2007-07-31, 17:50
Varför gör du något du får ont av, och det om och om igen?

Prova maltodextrin i stället för druvsocker.

Yucko
2007-07-31, 18:06
Varför gör du något du får ont av, och det om och om igen?

Prova maltodextrin i stället för druvsocker.

No pain no gain? :)

Ok, får testa det. Spanks.

Racso
2007-07-31, 18:07
Varför gör du något du får ont av, och det om och om igen?

Prova maltodextrin i stället för druvsocker.

Och om malto inte funkar, kan du prova Vitargo.

Milia
2007-07-31, 18:45
Är det laktos i drinken? du kanske är känslig för det.

Alfred Nobel
2007-07-31, 18:46
Jag testade min första whey+dextrou gainer idag och magen fick sig en liten tankeställare må jag säga. Jag beställde Malto det första när jag kom hem sen!

King Grub
2007-07-31, 19:01
No pain no gain? :)

Tror inte det gäller magknip...

Och vattnet du dricker under träningen ligger knappast kvar i magsäcken efter passet.

Det finns heller ingen anledning att dricka 2 liter vatten under ett styrketräningspass, om du inte tränar i en bastu.

Yucko
2007-07-31, 21:06
Är det laktos i drinken? du kanske är känslig för det.

Dricker väldigt mycket mjölk i övrigt utan problem, så tror inte det är det.


Och vattnet du dricker under träningen ligger knappast kvar i magsäcken efter passet.

Det finns heller ingen anledning att dricka 2 liter vatten under ett styrketräningspass, om du inte tränar i en bastu.

Är det inte så att det krävs ungf. en liter vatten till en dl dextropur för att drinken ska bli isoton (om det nu skulle vara det som orsakar magknipet)? Så för att inte drinken ska smaka så blaskigt brukar jag dricka lite på sidan om .

Jag svettas oerhört mycket och blir extremt törstig. Därför dricker jag mycket. Lite vatten, dåligt tryck dessutom. *flex*

King Grub
2007-07-31, 21:11
Är det inte så att det krävs ungf. en liter vatten till en dl dextropur för att drinken ska bli isoton

Jo, men du kan inte räkna med vatten du druckit tidigare, som redan lämnat magsäcken.

Yucko
2007-07-31, 21:26
Jo, men du kan inte räkna med vatten du druckit tidigare, som redan lämnat magsäcken.

Jag dricker i princip konstant under passet - samt efter - så allt kan väl inte ha lämnat magsäcken.

Men det är i princip skitsamma om det nu inte är det som är problemet, utan istället bara att jag är känslig mot dextropur.