handdator

Visa fullständig version : Sthlm's bästa krog


Spawn
2007-07-31, 13:09
Tänkte att det vore kul att se vart vi på kolo röjer loss.
Lista era 1-3 bästa uteställen I Stockholm eller där ni bor.

Mvh/Spawn

L-Sami
2007-07-31, 13:15
Finns inga wow-ställen direkt i Sthlm, små ölhak på söder är bäst.

Kwon
2007-07-31, 13:16
Götgatsbacken gillar jak, sen SNapz på slutet när du har avklarat alla hak längs backen *HIC*

manko
2007-07-31, 13:18
Finns inga wow-ställen direkt i Sthlm, små ölhak på söder är bäst.

Jag hörde något om att du gillar Claras bäst. :D

Spawn
2007-07-31, 13:19
Jag hörde något om att du gillar Claras bäst. :D

claras duger :P

manko
2007-07-31, 13:20
claras duger :P

Har jag också hört, men L-Sami älskar det :o

Cilia
2007-07-31, 13:20
Jag hänger i Vasastan

Grill är min favis
Primo Ciao Ciao om jag vill äta pizza
Wasahof


om jag måste välja 3.
Har haft andra förrut.

L-Sami
2007-07-31, 13:21
Jag hörde något om att du gillar Claras bäst. :D

:laugh: ... absolut! *whistle* .. bara man är inte alltför onykter så att man inte kommer in ;)

Bara bra erfarenheter av det där stället :thumbup: ... noooot!

manko
2007-07-31, 13:23
:laugh: ... absolut! *whistle* .. bara man är inte alltför onykter så att man inte kommer in

Bara bra erfarenheter av det där stället :thumbup:

Speciellt efter en hård förfest med hela 2st 3.5or. *cupid* vakten*cupid*

hultman
2007-07-31, 13:24
Har bara varit på Laroy, Spy Bar, Köket och något hak som hette typ Matildas. Lite halvspänd stämning, och lite väl wannabesnofsiga fjantar på de tre förstnämnda, och lite väl sunkigt på den sista. Går hellre ut i Gävle tbfh :D

L-Sami
2007-07-31, 13:25
Speciellt efter en hård förfest med hela 2st 3.5or. *cupid* vakten*cupid*

lol alltså :)

Hemi
2007-07-31, 13:25
Då jag lämnade Stockholm vid milennieskiftet var det ganska mycket följande:

The Loft - Regeringsgatan
Bagpiper's Inn - Rörstrandsgatan
Oliver Twist - Repslagargatan

Spawn
2007-07-31, 13:28
haha kom på ett riktigt sunkhak- Viper room heter de typ kallas för blå någon som har erfarenheter av detta plejs?

L-Sami
2007-07-31, 13:30
haha kom på ett riktigt sunkhak- Viper room heter de typ kallas för blå någon som har erfarenheter av detta plejs?

Plejs för just fyllda 18 och första gången på krogen, typ som de flesta klubbarna med dansgolv.

shut teh face
2007-07-31, 14:16
Nivå 22 är gött för där man man röka inne (övervåning) och billigt som röven är det också. Norrlands 0.5 flaska 25 kr. Smirre 30-35 kr.

De flesta i umgängeskretsen fjollar ju runt på Viper och liknande så jag drar mig för att följa med.

Litecore
2007-07-31, 14:23
Har bara varit på Laroy, Spy Bar, Köket och något hak som hette typ Matildas. Lite halvspänd stämning, och lite väl wannabesnofsiga fjantar på de tre förstnämnda, och lite väl sunkigt på den sista. Går hellre ut i Gävle tbfh :D
OMGLOL?! det är knappt så det finns några bra ställen i gävle heller, imho.
ända sen NightLifePeople lade ner sin klubb på Nivå finns det ingen bra musik längre..
Goya är "för brattigt" och Sun city huseras av medelålders, desperata kvinnor,
Hang Loose har väl aldrig känns speciellt roligt och resten av alla ställen suger.

men det är ju bara mina två cent liksom, gefle represent! :hbang:

patanga
2007-07-31, 14:49
f12
mango bar
crazy horse

Empe
2007-07-31, 16:23
Hallstahammar - En trappa alternativt kvarn i kolbäck. FTW

Hermit
2007-07-31, 16:58
Om man bara tittar på lokalerna så gillar jag F12 mest, riktigt schysst ställe.

BisseN
2007-07-31, 17:05
medis är nice.. många bra ölhak där runt i kring.. sedan går man upp kors o tvärs längs götbacken.. via mosebacke (grym utsikt!) o avslutar kvällen på medusa (bra tröck på musiken) för där känner man vakten osv så man kommer in gratis oavsett om man är dyngfull o odräglig :D.. kan bli en en sådan kväll på lördag enligt ovanstående rekommendationer :hbang:

Tigerkotten
2007-07-31, 17:11
Jag tycker om Riddarkällan när det är Bar Brazil, samt Eken (Hilton) vid slussen när det är Susy Wong. Hardrock Café har trevliga Latin teman med.

L-Sami
2007-07-31, 17:12
Medusa är bra och sen gillar jag att softa på Krönet på götgatan.

Body Guard
2007-07-31, 17:26
f12
mango bar
crazy horse

crazy stängde väll igen i våras? Annars var det ett grymt ställe att dra till när man låg inne =)

Jense
2007-07-31, 17:42
le angelo, metalbar på möllan i malmö.

KB är helt ok, debaser helt okej. sen är de flesta andra ställena i malmö för folk med identisk klädstil och frisyr. Pappas pojkar.

hultman
2007-07-31, 18:09
OMGLOL?! det är knappt så det finns några bra ställen i gävle heller, imho.
ända sen NightLifePeople lade ner sin klubb på Nivå finns det ingen bra musik längre..
Goya är "för brattigt" och Sun city huseras av medelålders, desperata kvinnor,
Hang Loose har väl aldrig känns speciellt roligt och resten av alla ställen suger.

men det är ju bara mina två cent liksom, gefle represent! :hbang:

Gillar inte krogen någonstans egentligen, men jag drar hellre på krogen i Gävle där man känner folk än i Stockholm där det mest är en massa stela människor och brudar som flockas hos alla som köper skumpa.

Älskade Nivå för 1-1½ år sedan :/ Tråkigt att det inte finns något ställe längre som faktiskt spela bra musik. Minns när M.I.K.E var på nivå; det var tider det.

Var går du någonstans förresten?

patanga
2007-07-31, 18:28
crazy stängde väll igen i våras? Annars var det ett grymt ställe att dra till när man låg inne =)

jo det är stängt =D

Allan
2007-07-31, 18:30
Bästa krogen måste ju för ordningens skull innebära att man kan äta och dricka förstklassigt där. Jag har svårt att se nåt av de uppräknade ställena som en "bra krog" - möjligen "bra uteställen".
I så fall kan jag rekommendera Tequila! Klart bra ställe att äta på

Cilia
2007-07-31, 18:31
Bästa krogen måste ju för ordningens skull innebära att man kan äta och dricka förstklassigt där. Jag har svårt att se nåt av de uppräknade ställena som en "bra krog" - möjligen "bra uteställen".
I så fall kan jag rekommendera Tequila! Klart bra ställe att äta på

*cough*
I beg your pardon!!!

chidde
2007-07-31, 18:47
om jag måste välja 3.
Har haft andra förrut.

vilka då? och varför inte längre?

det är ju ganska intressant att veta, är det pga maten? publiken? servicen?
läget?

Cilia
2007-07-31, 18:51
vilka då? och varför inte längre?

det är ju ganska intressant att veta, är det pga maten? publiken? servicen?
läget?
En del finns inte längre, en del för att jag bara ändrat vanor inte för att dom är dåliga.

Gick ganska mycket på Tranan förrut. Dom har god mat och kul nere i baren.
Det är fortfarande ett bra ställe bara att jag inte går det, vet inte varför.

När jag var riktigt ung gick vi på Hard Rock men då var det coolt, det är mer än vad man kan kalla det för nu *L*.

Gick en del på en Cubansk restaurang på Sveav med och på Olssons skor precis när det var nytt. Nu finns nog inte det sista längre iaf inte med dom ägarna

Litecore
2007-07-31, 18:53
Gillar inte krogen någonstans egentligen, men jag drar hellre på krogen i Gävle där man känner folk än i Stockholm där det mest är en massa stela människor och brudar som flockas hos alla som köper skumpa.

Älskade Nivå för 1-1½ år sedan :/ Tråkigt att det inte finns något ställe längre som faktiskt spela bra musik. Minns när M.I.K.E var på nivå; det var tider det.

Var går du någonstans förresten?
true that and true that. men när M.I.K.E spelade var ju i regi av antingen NLP eller Club Champange..
jag vill minnas att det var minst 3 år sen, när jag gick i tvåan på gymnasiet men ja kan ha fel..
sjukt iaf att storheter som 4 Strings, Johan Gielen och M.I.K.E har spelat i lilla gävle! :D

EDIT: Ibiza tribute var ju två gånger också, riktigt underbart.. åh, gamla minnen :)

själv går jag inte ut så mycket faktiskt, jobbar som vimmelfotograf så jag får min beskärda
del av utelivet vare sig jag vill eller inte. stannar hellre hemma och tittar på film om jag får välja.

Allan
2007-07-31, 18:55
Gick ganska mycket på Tranan förrut.

:banned

hultman
2007-07-31, 18:59
Bästa krogen måste ju för ordningens skull innebära att man kan äta och dricka förstklassigt där. Jag har svårt att se nåt av de uppräknade ställena som en "bra krog" - möjligen "bra uteställen".

Du anser inte att din värderingsgrund är en aning subjektiv snarare än allmänt vedertagen?

hultman
2007-07-31, 19:02
true that and true that. men när M.I.K.E spelade var ju i regi av antingen NLP eller Club Champange..
jag vill minnas att det var minst 3 år sen, när jag gick i tvåan på gymnasiet men ja kan ha fel..
sjukt iaf att storheter som 4 Strings, Johan Gielen och M.I.K.E har spelat i lilla gävle! :D

EDIT: Ibiza tribute var ju två gånger också, riktigt underbart.. åh, gamla minnen :)

själv går jag inte ut så mycket faktiskt, jobbar som vimmelfotograf så jag får min beskärda
del av utelivet vare sig jag vill eller inte. stannar hellre hemma och tittar på film om jag får välja.

LfpkFk_xAmY

Där var man med och skuttade iaf :D

Ja, 4 Strings och Gielen är också legender. Trist som fan att man tvingas lyssna till naggerdunk varje gång man rullar ut på krogen nuförtiden.

Allan
2007-07-31, 19:06
Du anser inte att din värderingsgrund är en aning subjektiv snarare än allmänt vedertagen?

Testa ta en bulle och be att få åka till en bra krog i stan, så får du se vart han tar dig. Inte är det till Gröne jägaren

Officer
2007-07-31, 19:08
Testa ta en bulle och be att få åka till en bra krog i stan, så får du se vart han tar dig. Inte är det till Gröne jägaren


:D :laugh: :laugh:



+1

Hemi
2007-07-31, 19:12
Det första inlägget innehöll ju lite spridda beskrivningar, krog, röja loss, osv, men är det krog så skulle Edsbacka krog vara intressant. Vad det nu är, bodde i Sollentuna en period och kände till stället men gick tyvärr aldrig dit. Två stjärnor enligt Michelinguiden ändå.

Litecore
2007-07-31, 19:25
[.yt]LfpkFk_xAmY[/yt]

Där var man med och skuttade iaf :D

Ja, 4 Strings och Gielen är också legender. Trist som fan att man tvingas lyssna till naggerdunk varje gång man rullar ut på krogen nuförtiden.
personligen tycker att det är sjukt trångsynt och fördomsfullt att säga "naggerdunk"
eller liknande ord som syftar på samma musik bara för att man nu inte gillar det själv..

bjuder på lite gamla bilder från Nivå själv också, håll till godo :)

http://img.photobucket.com/albums/v335/Litecore/gielen3.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v335/Litecore/gielen2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v335/Litecore/gielen1.jpg

christian
2007-07-31, 19:29
Lemon Bar är trångt och nice. Men musiken suger. Dock mycket tjejer.
Blue Moon Bar är helt ok. Dock kan det bli lite väl mkt djungeltramp på ovanvåningen, men diggar du gamla hits är schlagerbaren ett måste.
Gerda´s är helt rätt på sommaren. Solnedgången över Sthlm rockar.
På Josefin på Djurgården dyrkar man också solnedgången. Riktigt trevligt.
Hotellet är helt ok. Lite mkt drygfolk där ibland, men är man ett gäng så är det trevligt.
Solidaritet spelar Sthlms bästa house, techno och dance.

LadyInsane
2007-07-31, 19:36
Harry B James är roligare än mycket annat. Billigt, bra ålder, schysst musik. :)
Även Anchor är mysigt.

Grill är ett soft ställe på innehäng, annars tycker jag om "riktiga" Debasers uteservering. :)

Action
2007-07-31, 19:45
Det första inlägget innehöll ju lite spridda beskrivningar, krog, röja loss, osv, men är det krog så skulle Edsbacka krog vara intressant. Vad det nu är, bodde i Sollentuna en period och kände till stället men gick tyvärr aldrig dit. Två stjärnor enligt Michelinguiden ändå.


Ja där har du en bra krog, käkat 3 rätters en gång och julbord ett par gånger där ute. Grymt är bara förnamnet, men dock dyrt.

Sofia4_4
2007-07-31, 20:16
Jag hänger på 51:an på Söder nästan varje lördag. Eller på "Bara Vi".

skaparn
2007-07-31, 20:32
Pub Diset i Örnsberg.

Man är inte helt trygg med klientelet där.

hultman
2007-07-31, 20:55
personligen tycker att det är sjukt trångsynt och fördomsfullt att säga "naggerdunk"
eller liknande ord som syftar på samma musik bara för att man nu inte gillar det själv..


Uttrycket har väl ingenting med fördomar eller preferenser att göra, utan snarare är det en passande beskrivning av musikstilen. Dunk-dunk-yeah-dunk-musik kan fungera i vissa fall, men inte får det mina fötter att börja röra på sig iaf. Man har hört en hel del uttryck om trance också för den delen, utan att för den sakens skull tagit illa vid sig; har inte du?

jontahontas
2007-07-31, 21:23
Särklass Nr 1; Trädgården
Nr2; Fashing
Nr3; Olika, jag lägger rösten på vardagskvällar på Södra Teatern.

En bra mix; Södra teatern ett par dagar i veckan, fashing och trädgården på helgerna. Fashing ligger 300 meter från trädgården och stänger 4, så man kan gå dit vid 2 om man e pigg å sugen på å dansa till lite bra musik.

LadyInsane
2007-07-31, 21:25
Särklass Nr 1; Trädgården
Nr2; Fashing
Nr3; Olika, jag lägger rösten på vardagskvällar på Södra Teatern.

En bra mix; Södra teatern ett par dagar i veckan, fashing och trädgården på helgerna. Fashing ligger 300 meter från trädgården och stänger 4, så man kan gå dit vid 2 om man e pigg å sugen på å dansa till lite bra musik.

Får aldrig komma in där på helgen!*gah!*

jontahontas
2007-07-31, 21:26
Harry B James är roligare än mycket annat. Billigt, bra ålder, schysst musik. :)
Även Anchor är mysigt.

Grill är ett soft ställe på innehäng, annars tycker jag om "riktiga" Debasers uteservering. :)

+1 miljon på Harry B! Fan vad jag har haft kul där! Jag är inte världens mest inbitna hårdrockare, men jag lyssnar mycket, så någon kväll varannan månad eller så tar jag mig dit.

-1 miljon på deras garderobiär dock. Världens mest felplacerade idiot. Iaf en av killarna, om han nu e kvar.

jontahontas
2007-07-31, 21:26
Får aldrig komma in där på helgen!*gah!*


Va!? Dom e ju skitsnälla där med insläpp

LadyInsane
2007-07-31, 21:27
Va!? Dom e ju skitsnälla där med insläpp

Inte när man inte är över 20...*cry*

jontahontas
2007-07-31, 21:29
Inte när man inte är över 20...*cry*

Tungt, då blir det inge trädgård heller för dig. Du missar bra ställen :(

Jag e 22 så jag klarar mig fint, hihi

LadyInsane
2007-07-31, 21:36
Tungt, då blir det inge trädgård heller för dig. Du missar bra ställen :(

Jag e 22 så jag klarar mig fint, hihi

Nja. Går till Fashing på vardagar när det är jazzklubb. Då kommer jag in. De brukar inte kolla leg.

Trädgården har jag aldrig haft problem med att komma in på. (Brukar gå med jobbarkompisar, ålder 23-28. :)) Riktigt mysigt nu på sommaren.

jontahontas
2007-07-31, 21:51
Nja. Går till Fashing på vardagar när det är jazzklubb. Då kommer jag in. De brukar inte kolla leg.

Trädgården har jag aldrig haft problem med att komma in på. (Brukar gå med jobbarkompisar, ålder 23-28. :)) Riktigt mysigt nu på sommaren.

Glassigt, sån tur hade inte jag då jag va 18-19. Kul att du diggar samma ställen som jag, det verkade inte va nån annan i tråden som va inne på min linje. Min nya klubbkompis:) Nu ska jag sova, Gonatt!

LadyInsane
2007-07-31, 22:22
Glassigt, sån tur hade inte jag då jag va 18-19. Kul att du diggar samma ställen som jag, det verkade inte va nån annan i tråden som va inne på min linje. Min nya klubbkompis:) Nu ska jag sova, Gonatt!

När syrran är tillbaka från Tunisien får vi styra upp en partykväll. Ni kan diskutera löpning :D.. och jag kan diskutera hmm..annat..:D

denpa
2007-08-01, 06:57
Solidaritet för mig.

Annars tar man grogg/öl på Clarion hotel eller hotel Anglais. Ja jag gillar lounge miljöer :-)

Piranha
2007-08-01, 07:51
Får väl kanske särskilja lite på krog och nattklubb.

Diplomat, sturehof har både bra bar och mat.

Nattklubb, bluemoon å varför inte garbo (har haft mycke skoj där).

Action
2007-08-01, 09:22
Oaxen ska enligt de som varit där slå allt i Stockholm. Utsedd till den 39:e bästa restaurangen i världen av de 50 som kom med på listen. Enda svenska restaurang för övrigt på den listan. Dessutom Årets bästa restaurang enligt White Restaurants 3 år i rad.

Ska provas någon gång. :thumbup:

Trassel
2007-08-01, 09:26
Oh, verkar som att Cilia och jag följs åt en smula av krogval :)

Håller helt med om Grill, vill lägga till Gerdas, resten av Melkers ställen, och Texas Longhorn när det gäller god öl och en underbar köttbit.

Uteställen... sånt var det länge sen :)

Cilia
2007-08-01, 09:51
Oh, verkar som att Cilia och jag följs åt en smula av krogval :)

Håller helt med om Grill, vill lägga till Gerdas, resten av Melkers ställen, och Texas Longhorn när det gäller god öl och en underbar köttbit.

Uteställen... sånt var det länge sen :)
har du provat Bolero?
Brukar äta lunch där.
Om du nu gillar Melkers ställen menar jag.

Gerdas har jag bara ätit lunch på

Texas är helt ok med


Oaxen ska enligt de som varit där slå allt i Stockholm. Utsedd till den 39:e bästa restaurangen i världen av de 50 som kom med på listen. Enda svenska restaurang för övrigt på den listan. Dessutom Årets bästa restaurang enligt White Restaurants 3 år i rad.

Ska provas någon gång. :thumbup:
Dom brukar väl ligga i stan under vintern?
Där har jag varit igen bara lunch. Helt ok





Allan, vad är det för fel på Tranan?

GymTT
2007-08-01, 09:59
Fest = White Room

Mingel = Utecomagniet

Cilia
2007-08-01, 10:01
Fest = White Room

Mingel = Utecomagniet

och äta?

Trassel
2007-08-01, 10:03
Inget fel alls på Tranan :) där röjde man för ett antal år sen.

Coolt, gillar tips på nya matställen, Bolero ska jag definitivt prova.

L-Sami
2007-08-01, 10:30
och äta?

MAX vid kungsan.

GymTT
2007-08-01, 10:31
och äta?

Sturehof.