handdator

Visa fullständig version : Egen gainer av whey-80


Alfred Nobel
2007-07-31, 09:03
Jag tänkte nu börja min bulk och känner att ett kosttillskott efter träning gör mig mentalt peppad och lite extra kcal på köpet. Grejen är den att jag har 1kg rent vassleprotein kvar och tänkte mixa för att få lite kolhydrater i samma veva.


Vilka kolhydrater är bäst vid att bygga en gainer ihop med whey? Snabba, långsamma, gör det någon skillnad?

Jag har läst att många blandar havregryn i deras shaker, gör det någon skillnad jämtemot dextro/malto?

Gör du egen gainer? Kom gärna med tips och beskriv din inviduella blandning!


Lite info (så inget onödigt tjaffs uppstår angåede proteinsyntesen innan/efter osv)
Innan träning tar jag 10g eaa och 10g dextro (fastande mage) för att få lite fart på träningen och stimulera proteinsyntesen på bästa sett. Jag har HydraPro också, fast tänkte göra slut på mitt EsaPro toxic wast först innan jag ger mig in på HP.

Otto P
2007-07-31, 09:09
Jag tänkte nu börja min bulk och känner att ett kosttillskott efter träning gör mig mentalt peppad och lite extra kcal på köpet. Grejen är den att jag har 1kg rent vassleprotein kvar och tänkte mixa för att få lite kolhydrater i samma veva.


Vilka kolhydrater är bäst vid att bygga en gainer ihop med whey? Snabba, långsamma, gör det någon skillnad?

Jag har läst att många blandar havregryn i deras shaker, gör det någon skillnad jämtemot dextro/malto?

Gör du egen gainer? Kom gärna med tips och beskriv din inviduella blandning!



Lite info (så inget onödigt tjaffs uppstår angåede proteinsyntesen innan/efter osv)
Innan träning tar jag 10g eaa och 10g dextro (fastande mage) för att få lite fart på träningen och stimulera proteinsyntesen på bästa sett. Jag har HydraPro också, fast tänkte göra slut på mitt EsaPro toxic wast först innan jag ger mig in på HP.



1.Jag skulle nog kört på malto alt. vitargo

Alfred Nobel
2007-07-31, 09:11
Vad anser du om dextropour då? Är inte det ganska identiskt Malto?

Alfred Nobel
2007-07-31, 09:17
"DEXTRO är tillverkat av 100 % druvsocker. Enligt undersökningar upptas de flesta kosttillskott, bl.a. kreatin och aminosyror, bättre då man samtidigt intar dextros. Dextros sätter effektivt igång insulinutsöndringen, vilket i sin tur öppnar muskelcellerna så att de ta emot näring. Insulin är viktigt för musklernas uppbyggnad eftersom det reglerar bl.a. proteinsyntesen. DEXTRO kan även användas i proteindrycker som smaksättare och för att förbättra upptaget."

Jag fann ett svar, woho, hejja google!

Otto P
2007-07-31, 09:25
"DEXTRO är tillverkat av 100 % druvsocker. Enligt undersökningar upptas de flesta kosttillskott, bl.a. kreatin och aminosyror, bättre då man samtidigt intar dextros. Dextros sätter effektivt igång insulinutsöndringen, vilket i sin tur öppnar muskelcellerna så att de ta emot näring. Insulin är viktigt för musklernas uppbyggnad eftersom det reglerar bl.a. proteinsyntesen. DEXTRO kan även användas i proteindrycker som smaksättare och för att förbättra upptaget."

Jag fann ett svar, woho, hejja google!

Jag TROR att det är en viss smakskillnad, har för mig att dextro ska vara lite sötare i smaken. Inte säker dock, har själv inte provat Dextro:)

Edit: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=46659&highlight=malto+vs+dextro

Alfred Nobel
2007-07-31, 09:28
Jag TROR att det är en viss smakskillnad, har för mig att dextro ska vara lite sötare i smaken. Inte säker dock, har själv inte provat Dextro:)

Det stämmer nog, läste också att dextro ska vara mer söt än malto.

eandersson
2007-07-31, 10:10
Det stämmer nog, läste också att dextro ska vara mer söt än malto.

Jag har bara smakat Dextropur men det är iallafall riktigt sött. Kan bli jobbigt.

Nonamenoshame
2007-07-31, 11:26
Jag gillar inte dextro alls tyvärr. blir alldeles för sött. Malto är ett bättare förslag.

Rahf
2007-07-31, 11:29
Malto smakar absolut ingenting, däremot ger det en aningen tjockare konsistens.
Dextropur är sött som tusan!

Jag blandar malto och whey i ungefär 2-1 förhållande.

Jackie Dee
2007-07-31, 11:34
Kan bara hålla med, dextropur är så sött att det knappt är drickbart.

Alfred Nobel
2007-07-31, 12:25
eandersson
Nonamenoshame
Rahf
Jackie Dee

In-fucking-deed!

Jag kom precis innanför dörren efter avklarat gympass med en dextro/whey gainer som avslut.

38g whey80
30g dextrou

Resultatet blev sött som sockerdricka. Det var fan inte gott, eller, första klunken var väl okej. Men annars fick jag mig en chock över hur sött det smakade.

Finns Malto att inskaffa från affär i sthlms trakterna?

Eddie Vedder
2007-07-31, 12:33
Finns Malto att inskaffa från affär i sthlms trakterna?

Ja det är klart det finns. Annars är det ju inga problem att skicka efter direkt.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159

Alfred Nobel
2007-07-31, 12:37
Ja det är klart det finns. Annars är det ju inga problem att skicka efter direkt.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159

Okej, tackar. Vet du om de finns i livsmedelsaffärer? Fann inget senast jag kollade. Dock var det en liten affär runt knuten som jag letade i och där fanns bara dextrou.

sleep is the enemy
2007-07-31, 12:57
Okej, tackar. Vet du om de finns i livsmedelsaffärer? Fann inget senast jag kollade. Dock var det en liten affär runt knuten som jag letade i och där fanns bara dextrou.
Livsmedelsaffärer har inte malto. Du får nog ta dej till en träningsaffär eller beställa från nätet (vilket brukar vara billigare).

sleep is the enemy
2007-07-31, 13:00
btw. va kul "livsmedelsaffärer" låter om man säger de flera gånger :)

pumpingjay
2007-07-31, 22:28
varför inte bara köpa riktig gainer och dra i dig mängder....?!!

Eddie Vedder
2007-08-01, 04:47
varför inte bara köpa riktig gainer och dra i dig mängder....?!!

Vaddå köpa "riktig gainer"? Det är ju självklart bättre att kunna dosera sin egen gainer utifrån behov, dessutom ett billigare alternativ.

Och att dra i sig mängder är heller ingen bra idé, gainer runt träning är jättebra, nån proteindrink under dagen skadar absolut inte men att pimpla gainers i tid och otid är verkligen ingen hit.