handdator

Visa fullständig version : Kvalitet på xbox 360..


Jackie Dee
2007-07-31, 00:31
Efter att ha läst denna artikel är jag inte riktigt lika nöjd med mitt köp av en xbox 360.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.114148

Bara väntar på att man ska få se den beryktade ringen.
Spännande att se om en enda xbox kommer klara sig hela garantitiden ut, tveksamt.

Arf Pingvin
2007-07-31, 00:33
Killen var väl van vid deras mjukvara och tyckte att det verkade rimligt.

Jackie Dee
2007-07-31, 00:47
Killen var väl van vid deras mjukvara och tyckte att det verkade rimligt.

haha så sant så..

LadyG
2007-07-31, 01:08
Bara väntar på att man ska få se den beryktade ringen.

Jag är betydligt lugnare nu, killen lär ju hoggat alla måndags-ex :)

Nej, skämt å sido, har faktiskt skickat en konsol till pyttemjuk (red ring of death). Fick fin och snabb hjälp, kostnadsfritt och utan tjafs. De skickade bud och hämtade konsolen hemma och levererade den hem också när den var klar vilket jag uppskattar eftersom jag inte har tid att springa till var det nu än är posten gömt utlämningsstället för paket som inte går ner i brevlådan.

Minilejon
2007-07-31, 01:12
Jag fick min 360 dagen innan de släpptes i sverige AND den har inte haft några problem... än så länge... *knock on wood* :)

Så du behöver inte känna dig så orolig :)

Khyron_
2007-07-31, 08:01
Alla Xbox360 är defekta.
http://www.crn.com.au/story.aspx?CIID=85600&src=site-marq

johnnytex
2007-07-31, 18:29
Alla Xbox360 är defekta.
http://www.crn.com.au/story.aspx?CIID=85600&src=site-marq

Microsoft borde kalla tillbaka alla defekta konsoler och byta ut dem.

Om man köper en Xbox i Sverige i dag, för man då en utan fel? Enligt texten;

"Microsoft did not disclose the exact nature of the problems, but said that it had made the necessary design changes and that units currently in stock will be upgraded."

fattar jag det som det? Rätt?

Monoxide
2007-07-31, 18:47
Min dog i söndags efter lite mer än ett års trogen tjänst.

Så nu måste jag vänta några veckor tills jag får spela The Darkness igen. :(

Litecore
2007-07-31, 18:57
jag tycker det är grym av microsoft att ta ansvar för sina fel, inte ofta man ser sånt.

johnnytex
2007-07-31, 20:16
jag tycker det är grym av microsoft att ta ansvar för sina fel, inte ofta man ser sånt.

Eh, doh. Jag hoppas du skojar?

De har sålt produkter som är defekta, och du tycker det är sjyst av dem att laga dessa? Det är deras skyldighet. Det är snarare så att de lurat sina konsumenter! Om Microsoft vore "sjysta" borde de kalla tillbaka alla konsoler och ersätta dessa med icke defekta upplagor. De har pissat på sina köpare.

Jackie Dee
2007-07-31, 20:24
jag tycker det är grym av microsoft att ta ansvar för sina fel, inte ofta man ser sånt.


Tror du dom skulle ha någon som helst marknad kvar om dom inte gjorde det?
Skulle ha vart schysstare av dom om dom släppte en konsol som fungerade.

För 3000:- kan man spela arkadspel 300 ggr. Inte säkert att konsolen håller så länge.

He-man
2007-07-31, 20:39
Jag har varit helt inne på att köpa en ps3, men pga det än så länge dåliga spelutbudet har jag börjat överväga 360, det ända som gör att jag ännu inte köpt en är just deras problem med "red ring of death".

Litecore
2007-07-31, 20:58
alla ****** i den här tråden har inget eget 360.

Lasse Kongo
2007-07-31, 21:37
Jag har haft 4 maskiner som gått sönder, och jag har fått 3 nya genom supporten på 5 arbetsdagar varje gång så det har varit smidigt och jag har fått bra hjälp, 4e gången fick jag frispel och åkte direkt till butiken där jag köpt min, de hade INTE vågat säga nej *rolleyes*

Tråkigt som fan när det händer men jag ser ingen mening med att klaga då jag får nya saker om något går sönder, har fått ganska mycket både pengar och hk mm i kompensation.

Att ms sedan förlängde garantin med ett år först och nu med 3! till tror jag det var är som sagt vad inte många företag som skulle göra.

Ni som tjuter och gnäller, sälj er 360 köp en Ps3 eller Wii och håll käft :thumbup:

Lasse Kongo
2007-07-31, 21:40
Eh, doh. Jag hoppas du skojar?

De har sålt produkter som är defekta, och du tycker det är sjyst av dem att laga dessa? Det är deras skyldighet. Det är snarare så att de lurat sina konsumenter! Om Microsoft vore "sjysta" borde de kalla tillbaka alla konsoler och ersätta dessa med icke defekta upplagor. De har pissat på sina köpare.

Det kommer från en som inte äger en maskin?

Alla hundratals jag känner som spelar 360 håller nog inte med om att de får piss på sig ;)

LadyG
2007-07-31, 22:08
Jag har inte förlorat en spänn på min 360 utom dem jag lagt ut för att jag vill ha spel, jag har bara fått bra support när saker gått fel och trevligt bemötande när jag behövt hjälp och jag har haft enormt mycket roligt med konsolen sen den invaderade mitt vardagsrum. Vad ska man klaga på, seriöst?

...eller är det "inne" nu igen att klaga på Microsoft?

Jackie Dee
2007-07-31, 22:13
Jag har inte förlorat en spänn på min 360 utom dem jag lagt ut för att jag vill ha spel, jag har bara fått bra support när saker gått fel och trevligt bemötande när jag behövt hjälp och jag har haft enormt mycket roligt med konsolen sen den invaderade mitt vardagsrum. Vad ska man klaga på, seriöst?

...eller är det "inne" nu igen att klaga på Microsoft?

Tycker oxå maskinen är grymt bra. Skitbra spel och bra grafik, allt jag kan begära. Men tycker du inte själv att det är lite hög felprocent på maskinen?
Har man köpt en maskin så ska man kunna köpa ett spel och veta att den här helgen ska jag och 2 polare gå igenom detta spel. Inte slå på den på fredagen och kunna spela 2 timmar för att maskinen pajade.
Visst det kan hända alla maskiner men risken är tyvärr större med en 360.
Sen är det mindre relevant hur trevliga dom är när jag ska skicka in den på måndagen, det är fortfarande en trasig produkt.

LadyG
2007-07-31, 22:32
Jag skulle nog vilja se statistik på de andra konsolerna också innan jag så tvärsäkert uttalade mig om 360-ans felprocent. Bara för att Microsoft syns mest och säljer mest betyder det inte att deras felprocent är högst, bara att de bevakas hårdare av media.

Och nej, jag tycker faktiskt inte det skulle vara katastrof om konsolen havererade en fredagkväll om jag hade polarna hemma för att lira. Då hittar vi på något annat den kvällen. Konsolen åker in på måndag och kommer hem på fredagen och sen kör vi spelet då istället.

Du tror att du får samma snabba support från alla företag, antar jag? Och lika lång garanti för eventuella hårdvarufel?

Det ska bli ytterst intressant att se vad som händer med PS3:an som Sony trycker ut i Europa, fylld med sekunda komponenter eftersom det råder komponentbrist f n. (Den asiatiska är tillverkad med förstasorteringskomponenter däremot, det är bara Europeiska konsoler som får andrahandssortering)

Jackie Dee
2007-08-01, 00:55
Jag skulle nog vilja se statistik på de andra konsolerna också innan jag så tvärsäkert uttalade mig om 360-ans felprocent.

Och nej, jag tycker faktiskt inte det skulle vara katastrof om konsolen havererade en fredagkväll om jag hade polarna hemma för att lira. Då hittar vi på något annat den kvällen. .

Du tror att du får samma snabba support från alla företag, antar jag? Och lika lång garanti för eventuella hårdvarufel?



Har inte hört nån wii eller ps3 som pajat än men det kanske kommer. Har haft många konsoler i mina dar och ingen har nånsin pajat. Inte min 360 heller.


Det var bara ett exempel, jag spelar inte på helgerna med mina polare men det finns dom som gör.


Tror du att dom hundra första som ringde supporten fick den hjälp som MS ger idag? När MS insåg att dom klantat sig och blev nerringda så fick dom till rutiner hur dom ska hantera detta och nu rullar det på fint för dom. Dom har ju trots allt skaffat sig erfarenhet.
Garantin för 360n var väl som det brukar vara på en konsol? MS erkände själva att det var brister i maskinen och ville gottgöra det genom att förlänga garantin. Dock gällde det bara "ring of death" och inte resterande fel som dvd läsaren mm.



"När Gamespot frågade sina läsare hur många av dem vars Xbox 360-konsoler slutat fungera svarade 44 procent av 50 000 personer att det hänt dem vid minst ett tillfälle.
På Gamespots redaktion har 8 av 26 Xbox-maskiner ”dött”.
Aftonbladet är inne på sin andra Xbox 360. Den första reparerades vid ett tillfälle. När den återigen slutade fungera ersattes den med en ny."



Open Letter From Peter Moore
To our Xbox Community:

You've spoken, and we’ve heard you. Good service and a good customer experience are areas of the business that we care deeply about. And frankly, we've not been doing a good enough job.

Some of you have expressed frustration with the customer experiences you have had with Xbox 360; frustration with having to return your console for service after receiving the general hardware error message on the console.

The majority of customers who own Xbox 360 consoles have had a terrific experience from their first day, and continue to, day in and day out. But when anyone questions the reliability of our product, or our commitment to our customers, it's something I take very seriously.

We have been following this issue closely, and with on-going testing have identified several factors that can cause a general hardware failure indicated by three flashing red lights on the console. To address this issue, and as part of our ongoing work, we have already made certain improvements to the console.

We are also implementing some important policy changes intended to keep you in the game, worry-free.

As of today, all Xbox 360 consoles are covered by an enhanced warranty program to address specifically the general hardware failures indicated by the three flashing red lights on the console. This applies to new and previously-sold consoles. While we will still have a general one year console warranty (two years in some countries), we are announcing today a three-year warranty that covers any console that displays a three flashing red lights error message. If a customer has an issue indicated by the three flashing red lights, Microsoft will repair the console free of charge—including shipping—for three years from the console’s purchase date. We will also retroactively reimburse any of you who paid for repairs related to problems indicated by this error message in the past. In doing so, Microsoft stands behind its products and takes responsibility to ensure that every Xbox 360 console owner continues to have a fantastic gaming experience.

If we have let any of you down in the experience you have had with your Xbox 360, we sincerely apologize. We are taking responsibility and are making these changes to ensure that every Xbox 360 owner continues to have a great experience.

This will take a few days to roll out globally, and I appreciate your continued patience as we launch this program. I've posted an FAQ that should address some additional questions, and we'll update it over the next few days.

I want to thank you, on behalf of all us at Microsoft, for your loyalty.

johnnytex
2007-08-01, 13:03
Det kommer från en som inte äger en maskin?

Alla hundratals jag känner som spelar 360 håller nog inte med om att de får piss på sig ;)

Det kommer många bra spel i höst som jag vill spela. Går och väntar på att de "nya" maskiner med 65nm ska komma, samt invänta den ev. prissänkningen.

Microsoft har gjort en stor tabbe, det tror jag de flesta är överens om. Till och med Microsoft själva har gått ut med detta, så jag har svårt och se hur vissa kan "försvara" dem. De har gjort fel och konsumenterna har fått lida. Svårare än så behöver vi inte göra det.

Vi får helt enkelt vänta några år antar jag och se vilka maskiner som håller hela garanti-perioden och sedan går sönder...

mangemani
2007-08-01, 15:48
inne på min 3:e xbox nu;)
alla har gått sönder.
är la bara en tidsfråga innan denna går sönder med.