handdator

Visa fullständig version : Kokt majs kolv med smör o salt???


Sly!
2007-07-30, 15:15
Hej alla!

Vad har man igentligen på kokt majs när man deffar och styrketränar o konditionsträning?
Vanligtvis ärre gott o vanligt med en smörklick o salt
på kolven. Men vad har man istället???:confused:

Baha
2007-07-30, 15:34
rapsolja kan du pensla på, lika gott som smör nästan

annars e dom jäkligt goda utan ngt als på med tycker jag

Sly!
2007-07-30, 15:36
rapsolja kan du pensla på, lika gott som smör nästan

annars e dom jäkligt goda utan ngt als på med tycker jag

Nja jag har lite svårt för torrt majs om inte burkmajs.
Seltinsalt ha ja för mig är bättre salt också. *rolleyes*

Eddie Vedder
2007-07-30, 15:42
rapsolja kan du pensla på, lika gott som smör nästan

annars e dom jäkligt goda utan ngt als på med tycker jag

Rapsolja som ersättning till smör låter ju inte som ett deffitps direkt. Olja är mer kcal än smör och tar bort hela grejen eftersom det är just smör på majskolv som är gott.

Sly, jag tycker du ska köra med smör på majskolven, det är ju trots allt du som får i dig så lite energi att du nästan svimmar.

Tänk på att om man som du deffar genom att markant höja träningsdosen finns ingen anledning till att skära på maten, det är ett energiunderskott man skall åstadkomma och det måste inte innebära både mindre mat och mer träning. Om man gör en av dom riktigt ordenltigt (vilket du gjort med träningen) behövs egentligen inte den andra också om man nu inte vill ligga på ett jätteunderskott förstås.

Sly!
2007-07-30, 16:37
Rapsolja som ersättning till smör låter ju inte som ett deffitps direkt. Olja är mer kcal än smör och tar bort hela grejen eftersom det är just smör på majskolv som är gott.

Sly, jag tycker du ska köra med smör på majskolven, det är ju trots allt du som får i dig så lite energi att du nästan svimmar.

Tänk på att om man som du deffar genom att markant höja träningsdosen finns ingen anledning till att skära på maten, det är ett energiunderskott man skall åstadkomma och det måste inte innebära både mindre mat och mer träning. Om man gör en av dom riktigt ordenltigt (vilket du gjort med träningen) behövs egentligen inte den andra också om man nu inte vill ligga på ett jätteunderskott förstås.

Mm Jag kör varje dag med Kallpressad olivolja i övriga fall enligt dels Paulun o en himmla massa anndra som rekomenderar, men kan hålla med om att det är godare med smör på majsen. Men däremot ska de va smör utan härdade fetter. Jag har hört talas om att "äkta" smör är bra som inte har massa skadliga tillsatser men. Du vet inget varumärke till "äkta" naturligt smör?
btw jag använde "bregott" mellan.

Eddie Vedder
2007-07-30, 16:38
Du vet inget varumärke till "äkta" naturligt smör?
btw jag använde "bregott" mellan.

Fortsätt med Bregott, det är gosdast tycker jag och är ett helt vanligt smör. Jag kör själv med KRAV-märkt Bregottsmör men det går förstås lika bra med vanligt.

Jacky
2007-07-30, 17:26
Vanligt smör & bregott slår allt i smaken.
Krävs minimala mängder för att smakerna skall framhöjas :thumbup:

maRRtin
2007-07-30, 21:00
Du vet inget varumärke till "äkta" naturligt smör?
btw jag använde "bregott" mellan.
Smör är "äkta" naturligt.
Det innehåller, grädde salt och mjölksyrakultur.

I Bregott har man tillsatt vatten och rapsolja också.

Alexton
2007-07-30, 21:30
Jag har bytt ut allt vanligt salt mot örtsalt, får i mig så mycket salt från maten vanligvis, kanske värt att prova?

Larsson85
2007-07-31, 09:19
Är majs verkligen en komplett måltid?

Isabella
2007-07-31, 09:31
kan tipsa om att ha på salt och paprikapulver, det är smaskens*drool*

Eddie Vedder
2007-07-31, 12:25
Är majs verkligen en komplett måltid?

Klart det inte är, men den kan ingå i en komplett måltid.

Junior
2007-08-02, 09:28
Om du hellre vill ha olja än smör på dem så måste jag passa på att slå ett slag för Arlas "Smör och Rapsolja".
Det smakar attans gott men innehåller mestadels rapsolja.

Eddie Vedder
2007-08-02, 14:36
Om du hellre vill ha olja än smör på dem så måste jag passa på att slå ett slag för Arlas "Smör och Rapsolja".
Det smakar attans gott men innehåller mestadels rapsolja.

Förstår fortfarande inte varför man skulle byta ut något gott mot något mindre gott som inte är ett dugg bättre varken "deffmäsigt" eller "nyttighetsmässigt"..:confused:

Cohen
2007-08-04, 18:30
Lite OT;

Någon som vet hur mycket majs det finns på en majskolv?
Alltså, hur stor del av vikten på en hel majskolv som består av majskorn som man knaprar i sig?

Vore intressant att veta!

Mr. Cohen