handdator

Visa fullständig version : RAW tävling i Jönköping


Stolpen
2007-07-30, 13:57
JSK kommer i samband med årets "JSK Rerckordbreakers 2007" (rekordslagningstävling i SL för U&J) att ha en öppen klass för RAW-lyftare. Tävlingen kommer prel att gå lördagen den 8 december, tävlingen kommer att vara sanktionerad och utlyst och bedrivas enligt IPF/SSF tävlingsregler.
Mer info kommer på JSK hemsida inom kort: www.jonkoping-styrkelyft.com
(OBS! Det kommer att vara maximerat deltagarantal i tävlingarna - först till kvarn..!)

Börje H
2007-07-30, 14:16
Trevligt! Då finns det raw-alternativ i både norr och söder :thumbup:
Hoppas på ett gediget arrangemang :bpump:

Såg precis debatten som föregick detta. Kul att det kan utmynna i kreativitet!

sweetkarolina
2007-07-31, 13:25
Får man delta med utrustning, dvs i recordbreakers, även om man inte är en JSK?

110 kg Finne
2007-07-31, 18:20
Det är kul med fler RAW-tävlingar, då testas den äkta styrkan bäst.
Bra initiativ!!!!!

Whistler
2007-08-01, 02:07
Behöver ni att respektive tävling fotas så är det bara att skriva/ringa. :)

A.Pahkamaa
2007-08-01, 12:13
Bra initiativ!

budadi
2007-08-01, 16:25
Får man fråga varför det är ett maximalt deltagarantal? Jag och Erik har snackat om att fara dit, men eftersom vi inte har några fasta inkomster så blir det lite svårt att bestämma sig så långt i förväg.

polaren
2007-08-01, 16:42
Får man fråga varför det är ett maximalt deltagarantal? Jag och Erik har snackat om att fara dit, men eftersom vi inte har några fasta inkomster så blir det lite svårt att bestämma sig så långt i förväg.

Jag kollade på skoj igår vad det skulle kunna kosta om jag skulle fara dit, billigaste flygresan gick på 3619 tur & retur (7-9 december, fanns inga flyg hem den 8e). Detta är från Skellefteå - Jönköping, med mellanlandning i Stockholm. Antar att priset inte förändras så mkt om man flyger från Kallax. Med boende & mat får man nog räkna med minst 2000kr till, så drygt 5500-6500kr totalt.

En anledning till att jag skriver detta nu är för att folk inte ska komma med dödskommentaren att vi som har "pratat skit" om utrustning måste åka på tävlingen, det kostar trots allt pengar. (Inget illa om tävlingen i sig, bra initiativ av JSK).

Big Lou
2007-08-01, 20:31
Kul initiativ! Jag tänker vara med!
Hoppas att det är många som har möjlighet att komma.

Stolpen
2007-08-01, 21:59
Får man fråga varför det är ett maximalt deltagarantal? Jag och Erik har snackat om att fara dit, men eftersom vi inte har några fasta inkomster så blir det lite svårt att bestämma sig så långt i förväg.

Detta är den första Raw-tävling i SL som vi i JSK arrangerar, vi tar tävlingen som en test inför framtiden, en test över hur intresset är, och hur tävlingen faller ut.

Eftersom vi samtidigt har en tävling för U&J (med utrustning) som vill slå Svenska rekord före byte av åldersgrupp, så är det svårt att veta hur många deltagare det blir totalt, och vi vill ju kunna genomföra tävlingen på en dag och under en rimlig tid.

Vi hoppas att de flesta av dom som anmäler sig skall kunna få starta men det vore fel att lova det redan nu, och som vanligt gäller det ju att vara ute i god tid med sin anmälan, ju längre man väntar desto mindre är chansen att man får plats att starta. Det finns nu lite inledande information på JSK hemsida under länken "STYRKELYFTAREN"

Stolpen
2007-08-01, 22:01
Behöver ni att respektive tävling fotas så är det bara att skriva/ringa. :)

Det tackar vi för och du är naturligvis VÄLKOMMEN om du har möjlighet..!

Fantomen
2007-08-01, 22:21
Jätt kul och bra initiativ med en RAW-tävling! Verkligen.
Men varför är inte värmeskydd eller handledsskydd tillåtna? Det är ju skydd precis som bältet, inte "hjälpande utrustning"... T det inte som en klagan, det är det inte, bara en liten undring....

Erik__
2007-08-01, 22:22
Får man fråga varför det är ett maximalt deltagarantal? Jag och Erik har snackat om att fara dit, men eftersom vi inte har några fasta inkomster så blir det lite svårt att bestämma sig så långt i förväg.

Hade varit roligt =/

Stolpen
2007-08-02, 00:02
Jätt kul och bra initiativ med en RAW-tävling! Verkligen.
Men varför är inte värmeskydd eller handledsskydd tillåtna? Det är ju skydd precis som bältet, inte "hjälpande utrustning"... T det inte som en klagan, det är det inte, bara en liten undring....

Vi har satt gränsen bara bälte eftersom vi inte kan garantera att alla har tillgång till värmeskydd och handledslindor (knälindor är ju inte tillåtna), Dessutom kan ju värmeskydd (speciellt på knäna) ofta ge extra kg för dom som använder dem, och då är det inte riktigt Raw längre. När det gäller bälte kan vi låna ut det till dem som inte har eget.

När vi har egna nybörjare som testar på SL första gången får dom bara använda bälte och det funkar bra.

Whistler
2007-08-02, 04:01
Stolpen: Träffade Asil på stan idag, och han tyckte jag skulle vara med och tävla på RAW-delen. Kommer det vara viktklassindelat? Jag är ju en klen jäkel och pga knäskadorna jag har så kan jag bara köra på mark och bänk, går det vara med ändå för skojs skull, eller är risken att jag stjäl någon "fullvärdig" tävlandes plats om jag anmäler mig? Vill ju inte ta platsen från någon som har potential att faktiskt sätta bra resultat, utan vill mest vara med för att det är en kul grej och att det kan ge mig lite erfarenhet.

Timme
2007-08-02, 06:21
Whistler: Tävlingen avgörs med wilks poängtabell. Alltså har små människor bra möjlighet att vinna!

Stolpen
2007-08-02, 11:06
Stolpen: Träffade Asil på stan idag, och han tyckte jag skulle vara med och tävla på RAW-delen. Kommer det vara viktklassindelat? Jag är ju en klen jäkel och pga knäskadorna jag har så kan jag bara köra på mark och bänk, går det vara med ändå för skojs skull, eller är risken att jag stjäl någon "fullvärdig" tävlandes plats om jag anmäler mig? Vill ju inte ta platsen från någon som har potential att faktiskt sätta bra resultat, utan vill mest vara med för att det är en kul grej och att det kan ge mig lite erfarenhet.

Det kommer att vara en poängtävling dvs koefficient, det kommer fler detaljer om tävlingen på sidan STYRKELYFTAREN det finns ingen "gräns" för vad man ska göra i kg/poäng för att delta, utan det får ju den enskilde lyftaren själv bedömma. Mvh Björn S

Fantomen
2007-08-02, 18:07
Vi har satt gränsen bara bälte eftersom vi inte kan garantera att alla har tillgång till värmeskydd och handledslindor (knälindor är ju inte tillåtna), Dessutom kan ju värmeskydd (speciellt på knäna) ofta ge extra kg för dom som använder dem, och då är det inte riktigt Raw längre. När det gäller bälte kan vi låna ut det till dem som inte har eget.

När vi har egna nybörjare som testar på SL första gången får dom bara använda bälte och det funkar bra.

Anledningen till att jag frågade är att jag själv har problem att utföra tunga knäböjar utan värmeskydd, mina knän vill inte vara med och leka då...
Visst, det är ni som bestämmer reglerna och ju mindre grejer man har på sig desto mer RAW blir det ju, kan man inte få byta, bälte bryr jag mig inte om, men knäna vill ha värmeskydd...:Virro

Stolpen
2007-08-02, 21:41
Jag har själv värmeskydd i knäböj pga problem med knäna, den enda gren jag klarar RAW med hyfsat resultat är Marklyft. När det gäller värmeskydd så finns det ju flera varianter alltifrån till knäna, armbågar, rygg och höfter så det kan bli ganska många skydd om man skulle tillåta det, och då blir det olika förutsättningar för dem som inte har alla typer av skydd.

Fantomen
2007-08-02, 21:48
Jag har själv värmeskydd i knäböj pga problem med knäna, den enda gren jag klarar RAW med hyfsat resultat är Marklyft. När det gäller värmeskydd så finns det ju flera varianter alltifrån till knäna, armbågar, rygg och höfter så det kan bli ganska många skydd om man skulle tillåta det, och då blir det olika förutsättningar för dem som inte har alla typer av skydd.

Okej..tänkte väl främst på knäskydd efter som det är dessa som brukar tillåtas i vanliga styrkelyftstävlingar och inte några för armbågarna...

Akilles
2007-08-07, 16:24
Jag hittar ingenting om tävlingen på JSK:s webbplats. Är jag blind eller har ingen information publicerats ännu?

Whistler
2007-08-07, 16:46
Den enda info som finns hittills ligger på klubbens webtidning "Styrkelyftaren".

Så här står det:

Den 8 december är det dags för styrklyftstävlingen ”JSK Recordbreakers 2007” där alla som
faller för ålderssträcket vid nyår har en sista chans att sätta rekord i sin ålderskategori.
Utöver denna ”rekord tävling” kommer vi att ha en” Raw” klass
(bara bälte tillåtet, inga värmeskydd eller handledskydd..) Raw klassen är öppen för alla och
avgörs efter koeff. Givetvis kommer det att finnas prispengar i tävlingarna.
OBS! Antalet deltagare kommer att vara begränsat. (Både damer och herrar är välkomna.)
Vi återkommer med mer info snart..

Stolpen
2007-08-07, 21:43
Den enda info som finns hittills ligger på klubbens webtidning "Styrkelyftaren".

Så här står det:

Det är rätt det finns lite inledande information på länken STYRKEYFTAREN, en komplett inbjudan kommer på samma sida, tävlingslokal är bokad och klar.

Akilles
2007-08-08, 07:59
Vi har satt gränsen bara bälte eftersom vi inte kan garantera att alla har tillgång till värmeskydd och handledslindor [...] När det gäller bälte kan vi låna ut det till dem som inte har eget.

Det här argumentet gör mig lite fundersam över vad detta är för en tävling egentligen. Är tävlingen en "prova-på-tävling" för vanliga gymmare? Av formuleringarna ovan kan man få det intrycket, eftersom de styrkelyftare som använder bälte och/eller värmeskydd faktiskt, vågar jag påstå, äger sina egna bälten och skydd.

Big Lou
2007-08-08, 08:18
Förstår inte riktigt diskussionen om värmeskydd hit och dit.
Är det en rawtävling så är det väl bara bra att det är så lite utrustning som möjligt?
Dessutom gör det ju det hela betydligt enklare om man säget att endast bälte är tillåtet. Annars kan det ju bli diskussioner om vilka skydd som ska vara tillåtna, vilka kan ge extra kilon när man lyfter osv.

Jag hoppas att det är många koloiter som har möjligheten att ställa upp!
Själv slår jag gärna ett slag för utrustningsfri tävlan så att delta känns självklart för mig.

Akilles
2007-08-08, 08:29
Förstår inte riktigt diskussionen om värmeskydd hit och dit.
Är det en rawtävling så är det väl bara bra att det är så lite utrustning som möjligt?
Dessutom gör det ju det hela betydligt enklare om man säget att endast bälte är tillåtet. Annars kan det ju bli diskussioner om vilka skydd som ska vara tillåtna, vilka kan ge extra kilon när man lyfter osv.

Jag hoppas att det är många koloiter som har möjligheten att ställa upp!
Själv slår jag gärna ett slag för utrustningsfri tävlan så att delta känns självklart för mig.

Om du syftar på mitt inlägg tror jag inte att du förstod vad jag skrev. Jag ställde en fråga om vilken sorts tävling det var, baserat på att JSK ansåg sig vara nödgade att kunna förse deltagande lyftare med den utrustning som tillåts. Gick detta inte fram?

För att bemöta det du skrev, så tycker jag att du har fel. Det är en artskillnad mellan värmeskydd och lindor, både gällande syfte och funktion. Dessutom är det vist ganska enkelt att definiera denna skillnad. Jag har dock inte för avsikt att starta en diskussion om JSK:s beslut. De är arrangörer, de bestämmer förutsättningarna, och som raw-förespråkare får man väl vara glad att sådana tävlingar anordnas överhuvudtaget. Jag vill dock mycket gärna ha svar på den fråga jag ställde i inlägg #24.

Pinglan
2007-08-08, 09:03
Förstår inte riktigt diskussionen om värmeskydd hit och dit.
Är det en rawtävling så är det väl bara bra att det är så lite utrustning som möjligt?
Dessutom gör det ju det hela betydligt enklare om man säget att endast bälte är tillåtet. Annars kan det ju bli diskussioner om vilka skydd som ska vara tillåtna, vilka kan ge extra kilon när man lyfter osv.

Jag hoppas att det är många koloiter som har möjligheten att ställa upp!
Själv slår jag gärna ett slag för utrustningsfri tävlan så att delta känns självklart för mig.

Håller med Big Lou till 100%! Att diskutera om man får använda värmeskydd eller inte tycker jag är en diskussion liknande dräkt, tröja, lindors vara eller inte vara (men på en betydligt mildare nivå naturligtvis). Att argumentera för att man inte kan lyfta utan värmeskydd på knäna blir ju som att försvara bänktröjan med hänvisning till att man inte kan lyfta utan pga axelskada (tex)

Visst, jag brukade också använda värmeskydd på knäna när jag körde böj förut men det är ju bara att vänja sig vid att köra utan (jag har ju iofs en fördel som börjar om precis från noll iom att jag inte kört böj på nästan ett halvår) Man får hålla sig till vikter som kroppen klarar helt enkelt!

Inget illa menat till dig Fantomen, jag förstår att det är pga skada du vill ha dina skydd, men nu när Stolpen har fixat fram en RAW-tävling tycker jag att vi är glada och tacksamma för det och inte tjatar om att ändra på reglerna som han/klubben har bestämt!

Kom igen nu alla som vill stödja utrustningfri SL! Nu ställer vi upp på JSK´S RAW-tävling!

Big Lou
2007-08-08, 09:21
Om du syftar på mitt inlägg tror jag inte att du förstod vad jag skrev. Jag ställde en fråga om vilken sorts tävling det var, baserat på att JSK ansåg sig vara nödgade att kunna förse deltagande lyftare med den utrustning som tillåts. Gick detta inte fram?

För att bemöta det du skrev, så tycker jag att du har fel. Det är en artskillnad mellan värmeskydd och lindor, både gällande syfte och funktion. Dessutom är det vist ganska enkelt att definiera denna skillnad. Jag har dock inte för avsikt att starta en diskussion om JSK:s beslut. De är arrangörer, de bestämmer förutsättningarna, och som raw-förespråkare får man väl vara glad att sådana tävlingar anordnas överhuvudtaget. Jag vill dock mycket gärna ha svar på den fråga jag ställde i inlägg #24.

Nej, inlägget var inte riktat till dig, i så fall hade jag quotat ditt inlägg.
Mitt inlägg var riktat till hela diskussionen om att värmeskydd handledsskydd osv borde vara tillåtna på en rawtävling.

Jag förstår din fråga. Du undrar om rawtävlingen ska vara för vanliga gymmare eller för "riktiga" SL-are?

Den frågan kan säkert stolpen eller nån annan JSK:are svara på.

Själv så bryr jag mig inte om det skulle vara blandat nybörjare och licensierade lyftare. Bara att nån arrangerar en rawtävling tycker jag är värt all uppmuntran.

Pinglan: Blir det SL-comeback på rawtävlingen?

Akilles: Hoppas att vi ses på tävlingen!

Pinglan
2007-08-08, 09:45
Pinglan: Blir det SL-comeback på rawtävlingen?

Jag ska göra mitt absolut bästa för att kunna ställa upp på tävlingen men naturligtvis måste jag ta hänsyn till ryggen. Jag har ju vanligtvis den inställningen att om jag inte är i bra form och kan göra mig själv rättvisa ska jag inte upp på flaket öht men just för att stödja RAW-lyftningen och visa min tacksamhet mot Stolpen och JSK som ställer upp och ordnar tävlingen ska jag göra ett undantag mot min egen regel och helt sonika ställa upp även om det innebär att jag lyfter bäbisvikter (och där satte jag världsrekord i lång mening :D )

Big Lou
2007-08-08, 09:55
Jag ska göra mitt absolut bästa för att kunna ställa upp på tävlingen men naturligtvis måste jag ta hänsyn till ryggen. Jag har ju vanligtvis den inställningen att om jag inte är i bra form och kan göra mig själv rättvisa ska jag inte upp på flaket öht men just för att stödja RAW-lyftningen och visa min tacksamhet mot Stolpen och JSK som ställer upp och ordnar tävlingen ska jag göra ett undantag mot min egen regel och helt sonika ställa upp även om det innebär att jag lyfter bäbisvikter (och där satte jag världsrekord i lång mening :D )

Kul! Självklart ska du ju inte sätta ryggen på spel.
Håller med. När nån äntligen anordnar en rawtävling så får man ju ställa upp även om man inte skulle vara i toppform.
Tror för den delen att dina "bäbisvikter" inte är bäbisvikter för dom allra flesta.

Fantomen
2007-08-08, 15:58
Angående att jag tog upp detta med värmeskydd och handledsskydd är just för att det är SKYDD och ingen "hjälpande" utrustning. Jag känner inte till någon som får några direkta kilon av vare sig värmeskydd eller handledsskydd, då hjälper bältet i så fall till mer tydligt. Dock tycker jag allt detta borde vara tillåtet, det är SKYDD och hjälper till att förebygga mot skador, inte som en bänktröja som i många fall bidrar till skador. Visst är det Stolphammar och jsk som bestämmer vilket "material" dem vill tillåta, men motiveringen Vi har satt gränsen bara bälte eftersom vi inte kan garantera att alla har tillgång till värmeskydd och handledslindor Tycker jag är en aning konstig. Har man inte tillgång till det så har man säkert inget behov av det heller, isåfall borde man väl redan ha införskaffat det? Det jag menar är att jag ser bälte, värmeskydd och handledsskydd som RAW, det är som jag sagt innan, skadeförebyggande utrustning och inte "hjälpande" i den bemärkelsen även om vissa kan få något kilo av det kanske.

Jag hade gärna tävlat på RAW-tävlingen, tycker det är ett jätte bra och roligt initiativ, samt att jag vet av egen erfarenhet hur trevliga och bra arrangerade JSKs tävlingar brukar vara, men får se om jag kan det. Mina knän brukar som sagt inte gilla att böja tungt utan värmeskydd, men jag får väl testa och se hur det går...

Sedan så tycker jag inte det är fel att ifrågasätta som både Big Lou och Pinglan verkar tycka, det gör ju Stolphammar själv ständigt på jsk forum...

Big Lou
2007-08-08, 17:42
Sedan så tycker jag inte det är fel att ifrågasätta som både Big Lou och Pinglan verkar tycka, det gör ju Stolphammar själv ständigt på jsk forum...

Nej, tycker inte alls att det är fel att ifrågasätta.
Eftersom våra åsikter om vad som är RAW-lyftning går isär så ifrågasätter jag ju din syn på det hela då. ;)

Trist att höra att du inte kan böja utan värmeskydd.
Jag förstår vad du menar med att värmeskydd inte är hjälpande utan skadeförebyggande.
Men jag förstår också beslutet att man bara tillåter bälte.

Antar att syftet är att alla ska tävla på exakt samma villkor. Frågor skulle ju kunna uppstå angående vilka märken på värmeskydd som är tillåtna.
Vissa kanske ger mer kg än andra osv osv....... jo jag vet att det är en löjlig diskussion men tycker som Pinglan att det är en debatt i samma stil som om man ska tillåta bänktröja, böjdräkt osv fast givetvis på en helt annan nivå.

Angående att ge extra kilo så upplever jag själv att jag blir marginellt starkare i böj om jag har mina värmebyxor för ljumskarna och i bänk om jag har armbågsskydd.

Tycker för övrigt att det är väldigt trist om du inte kan vara med pga knäna.
För mig hade du gärna fått använda skydd för att kunna vara med. Men som sagt jag förstår att man måste dra gränsen nånstans.

Fantomen
2007-08-08, 18:11
Anledningen att jag skrev i denna tråden från början var inte att starta någon form av debatt, jag undrade kort och gott bara varför inte skydd var tillåtet. Jag fick ett svar av Björn och visst, det är dem som bestämmer reglerna, thats it. Tyckte bara det var av en konstig anledning och det tycker jag fortfarande, men vi behöver inte göra en höna av en fjäder för det.

Kort och gott. Jag tycker det är ett jätte bra initiativ av JSK att anordna en RAW-tävling och hoppas det blir en stor succe. Om jag själv kommer delta får jag se, skulle vart roligt, men tävlingen ligger mitt i uppbyggnadsperioden.
Jag överdrev väl om jag sa att det bara beror på knäna. Det är absolut ingen skada, bara att jag har svårt att utföra tyngre böj (och med lite fart) utan värmeskydd, men regler är regler och det är ju jag som får rätta mig.

Så, färdigpratat om detta för mig!

Pinglan
2007-08-08, 21:28
Som sagt, mitt inlägg var inget illa menat mot dig Fantomen men jag kände att det på något sätt blev samma sak igen...vi var några stycken som spydde galla över utrsusningen, vi gnällde på att det inte fanns några RAW-tävlingar där man kunde tävla på lika villkor och Stolpen gör slag i saken och ordnar fram en tävling där endast bälte är tillåtet. Då känns det lite knasigt att försöka "övertala" Stolpen till att värmeskydd bör få användas (oavsett orsaken till önskemålet kändes det lite smågnidet på något sätt)

Men som sagt, alla måste ha rätt att utrycka sina åsikter även när de skiljer sig!

Färdigpratat om detta från min sida också :thumbup:

internethjälten
2007-08-08, 22:03
Glider ner med videokameran och dokumenterar det hela =)

Stolpen
2007-08-08, 22:04
Det här argumentet gör mig lite fundersam över vad detta är för en tävling egentligen. Är tävlingen en "prova-på-tävling" för vanliga gymmare? Av formuleringarna ovan kan man få det intrycket, eftersom de styrkelyftare som använder bälte och/eller värmeskydd faktiskt, vågar jag påstå, äger sina egna bälten och skydd.

Alla lyftare har inte ALLA typer av värmeskydd, antingen respekterar man dom regler vi satt upp och tävlar, eller avstår man att tävla och väljer en annan mer "anpassad tävling".
Björn Stolphammar JSK

Stolpen
2007-08-08, 22:12
Nej, inlägget var inte riktat till dig, i så fall hade jag quotat ditt inlägg.
Mitt inlägg var riktat till hela diskussionen om att värmeskydd handledsskydd osv borde vara tillåtna på en rawtävling.

Jag förstår din fråga. Du undrar om rawtävlingen ska vara för vanliga gymmare eller för "riktiga" SL-are?

Den frågan kan säkert stolpen eller nån annan JSK:are svara på.

Själv så bryr jag mig inte om det skulle vara blandat nybörjare och licensierade lyftare. Bara att nån arrangerar en rawtävling tycker jag är värt all uppmuntran.

Pinglan: Blir det SL-comeback på rawtävlingen?

Akilles: Hoppas att vi ses på tävlingen!

Raw-tävlingen är INTE för "gymmare" utan tävlingslicens eftersom tävlingen är utlyst och avses dömmas efter IPF/SSF tävlingsregler detta framgår också i informationen på sidan STYRKELYFTAREN.
Mvh Björn Stolphammar JSK

Whistler
2007-08-09, 02:34
Innebär detta att man måste vara licensierad lyftare för att deltaga?

Big Lou
2007-08-09, 07:19
Innebär detta att man måste vara licensierad lyftare för att deltaga?

"Raw-tävlingen är INTE för "gymmare" utan tävlingslicens ".
När man läser detta så låter det ju onekligen så.

När man läser det som står på styrkelyftaren:
"Raw klassen är öppen för alla och avgörs efter koeff "

Jag tolkar det som att alla licensierade lyftare oavsett klubbtillhörighet är välkomna att delta.

Stolpen
2007-08-09, 18:57
"Raw-tävlingen är INTE för "gymmare" utan tävlingslicens ".
När man läser detta så låter det ju onekligen så.

När man läser det som står på styrkelyftaren:
"Raw klassen är öppen för alla och avgörs efter koeff "

Jag tolkar det som att alla licensierade lyftare oavsett klubbtillhörighet är välkomna att delta.

Tävlingen är öppen för alla lyftare i Sverige, om man vill delta utan tävlingslicens så gör man det i mån av plats (mer info kommer) och då UTANFÖR tävlingsprotokollet.
Mvh Björn S

Damien Thorne
2007-08-14, 13:07
Glider ner med videokameran och dokumenterar det hela =)

Bra :thumbup:

Damien Thorne
2007-08-14, 13:13
Mycket bra initiativ JSK :D
Hoppas att fler följer efter och det till slut anordnas SM i raw-SL och raw-bänkpress :thumbup:

(Själv så skulle jag aldrig våga lyfta tungt i bänkpressen utan handledsskydd. Då känns det som handlederna skulle gå av. Men det kanske är en vanesak?)

damir_T
2007-08-17, 11:28
Stolpen! Kom på en brijant ide! Jag kan ju delta i RAW tävlingen i bänkpress bara...? OM det finns en kategori för bänkpresspoäng...

Jag går ju som sagt till 100% på den tävlingen i böj och mark med utrustning.

Big Lou
2007-08-17, 12:14
Stolpen! Kom på en brijant ide! Jag kan ju delta i RAW tävlingen i bänkpress bara...? OM det finns en kategori för bänkpresspoäng...

Jag går ju som sagt till 100% på den tävlingen i böj och mark med utrustning.

Hade varit kul om du var med i rawtävlingen. Läste på JSK:s forum att:
"RAW vill man ju vara med i och tävla, då det är kul att utmana de lite äldre och erfarnare. Och visa vart skåpet ska stå, då det gäller råstyrka"

Jag ställer upp på utmaningen även om det bara är i bänk.... ;)

Martin.Svensson
2007-08-17, 12:45
Ja, man har ju ingen licens, men om det finns plats är jag sugen på att ställa upp, beror visserligen på hur jag gör med DC.

Men dags att göra en andra maxning :hbang:

Raw is the shit!!!

damir_T
2007-08-17, 21:24
Hade varit kul om du var med i rawtävlingen. Läste på JSK:s forum att:
"RAW vill man ju vara med i och tävla, då det är kul att utmana de lite äldre och erfarnare. Och visa vart skåpet ska stå, då det gäller råstyrka"

Jag ställer upp på utmaningen även om det bara är i bänk.... ;)

HAhaa, mest riktakt till gubbarna i klubben samt Juniorerna. Men viss :) Va med du. *slap*

Big Lou
2007-08-17, 21:41
HAhaa, mest riktakt till gubbarna i klubben samt Juniorerna. Men viss :) Va med du. *slap*

Klart man ska vara med. Tycker rawtävling är den roligaste tävlingsformen man kan tänka sig. :thumbup:

damir_T
2007-08-17, 21:42
Klart man ska vara med. Tycker rawtävling är den roligaste tävlingsformen man kan tänka sig. :thumbup:

Jag tycker vm är roligare, eller tror det.,......................

Börje H
2007-08-18, 06:42
Jag tycker vm är roligare, eller tror det.,......................

Är VM en "tävlingsform"? *rolleyes*

Välkommen tebax förresten :thumbup:

damir_T
2007-08-18, 09:03
Är VM en "tävlingsform"? *rolleyes*

Välkommen tebax förresten :thumbup:

Haha, ja :)

SKulle ju viljat vara med i RAW tävligen, men då jag måste ge allt på att ta svenska rekord så går det ju inte.

Ska bli kul när vi gör en till, om vi har det..

Tack så mycket.*flex*

Timme
2007-08-18, 10:36
HAhaa, mest riktakt till gubbarna i klubben samt Juniorerna. Men viss :) Va med du. *slap*

Bara för att du för spö av Big Lou i bänk Damir :D

Timme
2007-08-18, 10:37
Ja, man har ju ingen licens, men om det finns plats är jag sugen på att ställa upp, beror visserligen på hur jag gör med DC.

Men dags att göra en andra maxning :hbang:

Raw is the shit!!!

Var med för i tusan! Statsa då på att dra 280+ i marken. Det fanns betydligt mer att geän 270 som du drog på kolozzeums raw tävling.

damir_T
2007-08-18, 17:07
Bara för att du för spö av Big Lou i bänk Damir :D

Ingen aning vad han tar...

Bryr mig inte heller :). RAW tävlingen blir ju bara ett litet + i bänken då jag tävlar på RecordB...

Martin.Svensson
2007-08-20, 12:42
Var med för i tusan! Statsa då på att dra 280+ i marken. Det fanns betydligt mer att geän 270 som du drog på kolozzeums raw tävling.

Tss 280 hade jag gjort på Kolo's serie om jag hade lyft tyngre än 225 nångång innan. Det är 300 som hägrar isf och 670+ totalt då!

Whistler
2007-08-22, 17:50
Hihi, jag är lite mer blygsam och tänkte försöka få ihop totalt 400kg. :)

Om man får plats till att lyfta över huvud taget dvs.

Timme
2007-08-22, 18:28
Så ska det låta! 300, du kan göra det!

Timme
2007-08-22, 18:29
Ingen aning vad han tar...

Bryr mig inte heller :). RAW tävlingen blir ju bara ett litet + i bänken då jag tävlar på RecordB...

195 har han gjort med stopp vad jag vet :)

110 kg Finne
2007-08-22, 19:17
Får en gammal veteran som jag vara med, och vart anmäler man sig?

Nitrometan
2007-08-26, 10:34
Får en gammal veteran som jag vara med, och vart anmäler man sig?
Klart du får vara med. Jag tittade på JSK:s sida men hittade ingen anmälningsinfo.

Maila Björn "stolpen" Stolphammar: bjorn.stolphammar@swipnet.se

damir_T
2007-08-26, 10:39
Får en gammal veteran som jag vara med, och vart anmäler man sig?

Klart, alla får ju vara med ^^.

Det jag vet änsålänge är väl att man ska licens?

(Mer INFO kommer sen på sidan, då det är ett BRA tag kvar. Och en hel del andra tävlingar, Veteran SM; U-J VM; BP DM; SL DM; BÄNK SM; Senior VM...

Så stolpen kommer ha fullt upp att fixa med info och mycket annat om de kommande tävlingarna!

Sen så är det Raw tävlingen......

Stolpen
2007-09-30, 12:39
Klart, alla får ju vara med ^^.

Det jag vet änsålänge är väl att man ska licens?

(Mer INFO kommer sen på sidan, då det är ett BRA tag kvar. Och en hel del andra tävlingar, Veteran SM; U-J VM; BP DM; SL DM; BÄNK SM; Senior VM...

Så stolpen kommer ha fullt upp att fixa med info och mycket annat om de kommande tävlingarna!

Sen så är det Raw tävlingen......

Inbjudan till Raw-tävlingen och JSK Recordbreakers kommer på Sidan Styrkelyftaren och en del info på JSK Tävlingssida, men det blir nog inte förrän i oktober någon gång..håll ut och träna hårt...!

damir_T
2007-09-30, 12:43
Inbjudan till Raw-tävlingen och JSK Recordbreakers kommer på Sidan Styrkelyftaren och en del info på JSK Tävlingssida, men det blir nog inte förrän i oktober någon gång..håll ut och träna hårt...!

Träna hårt är överskattat. Man ska vila mycket... :D haahaha