handdator

Visa fullständig version : Bra idé?


prinsesson
2007-07-29, 19:47
Hej.

Imorrn arbetar jag 11-17.00 och har samtidigt ett pass på gymmet som ska köras. I passet ingår ben och eftersom jag går hela dagarna är jag allt annat än fräsch i benen då jag kommer hem från jobbet. Gymmet har öppet till kl.20 men inte ens kl.19 är benen i så pass bra skick att man kan köra riktigt tungt. Tänkte därför köra före jobbet istället men då undrar jag hur det kan påverka uppbyggnaden...om jag kör ca.10 min. intensivt cyklande som uppvärmning, sen ett ordentligt pass med knäböj, benpress osv. och sen går till kl.17 och står på benen...anabolt eller katabolt? Det är frågan..hehe!!

StefanC
2007-07-29, 19:50
Sköter du kosten bra och vilar mycket när du väl kan så ser jag inge problem i att träna innan jobbet.

Rahf
2007-07-29, 19:55
Har man inte ett väldigt krävande jobb så får man helt enkelt bortse ifrån det och lägga träningstiden när det passar bäst och när man presterar bäst. Att man är aningens katabol eller inte tillräckligt anabol spelar ingen roll, huvudsaken du mår bra i det långa loppet.

Om du bara är härligt mör (till exempel butiksexpedit) så finns det ingen mening att bry sig om det. Det kallas vardagsliv ;).

Liten Men Fet
2007-07-29, 20:25
GÅ är inte speciellt ansträngande för benen, dom är ju dessutom ganska vana vid det så du kan nog träna både innan och om du får i det ordentligt med käk så ska det inte vara några problem med att träna efter jobbet heller.