handdator

Visa fullständig version : hur deffar ni?


tenchi
2003-04-07, 15:46
Hur deffar ni för att få bästa resultat? Jag har själv provat ett gäng olika metoder med dåliga/inga resultat.

Har provat lågt GI, äppelcidervinäger, CLA, ALC, omega3, lågt intag av kcal, normalt intag av kcal men höjd träningsmängd, mycket protein lite kolhydrater, koffein, morgonpromenader.

Har kommit fram till att det enda som fungerar riktigt bra är ketogen diet. Och då menar jag riktigt bra. På fem dagar märktes bättre resultat än 12 veckor med lågt GI (som nu ska vara så fantastiskt enligt Paulun t ex....).

Nåt jag har funderat på är varför det kan vara så, att de tidigare försöken inte har gett de resultat som man förväntade sig? Kosten har det inte varit något fel på (hoppas jag).

Nån med nån bra teori varför de inte gett resultat? Kanske för att jag vanligtvis äter så bra som möjligt? :confused:

Herkulez
2003-04-07, 18:13
hur mycket kolhydrater brukade du äta då?

tenchi
2003-04-07, 18:15
Originally posted by Herkulez
hur mycket kolhydrater brukade du äta då?

jag kan inte säga nån exakt E% men kolhydraterna kom i stort sett från bönor (soja, vita bönor, kidney). men om jag ska gissa så kanske 30 E%

ivandrago
2003-04-07, 20:12
verkar som att din kropp helt enkelt inte har lust att bränna fett om den har tillgång till energi i form av kolhydrater. Hur tränade du under de tidigare dieterna?

tenchi
2003-04-07, 20:41
Tog promenader, promenerade säkert 3-4 timmar om dagen. Före frukost, på lunchen och på kvällen. Styrketränade 4 ggr /vecka. Joggade eller åkte inlines emellanåt.

Det är likadant med tjejen. Det enda hon reagerar på är ketogen diet som ger tydliga resultat. :confused: