handdator

Visa fullständig version : Gainers Fuel - Bieffekter ?


Suchi
2007-07-29, 00:06
Tjena!
Jag undrar bara om någon råkat ut för några obehagliga bieffekter när dom använt "Gainers Fuel"

King Grub
2007-07-29, 05:06
Det är bara mat i pulverform. Bieffekten man kan råka ut för är att man blir tjock om man äter för mycket, en bieffekt produkten delar med alla energigivande livsmedel. Akne har rapporterats pga hormonpåverkan.

Suchi
2007-07-29, 12:07
e de vanligt att man får akne av det ?
Är 17 år

Nonamenoshame
2007-07-29, 12:09
Det är inte säkert att du får det. Vissa får det, andra inte.
Jag har klarat mig bra från akne när jag använt alla möjligt protein/gainers.

big_silencer
2007-07-29, 22:52
Du ska inte bli rädd nu för att akne nämns.. De personer jag känner och har tränat med, som kör kosttillskott, inklusive mig själv, har inte klagat på akne.
Vissa är väl känsligare än andra. Prova så får du se! Börjar du känna att du får mer finnar så är det bara sluta med kosttillskottet.
Personligen är jag mer rädd om tänderna. Sköljer gärna munnen efter att jag druckit!

Undefined
2007-07-30, 06:27
Det finns inga ingridienser du behöver vara rädd för, det är inga farliga saker i, eller dopingpreparat eller liknande om det är det du undrar. Att man kan få akne beor alltså inte på något sådant utan på att hormonerna påverkas naturligt av innehållet. Personligen får jag alltid lite akne av protein/gainers trots att jag är 33 år.
Dock skulle jag välja en annan gainer men det är en helt annan historia...

EDIT: De mest "obehagliga" bieffekterna är nog lite mer gas i magen än vanligt ;)

Suchi
2007-08-05, 15:40
okej, tack för all info :D
Jag har snackat med ett par polare och hörde att kreatinet kunde få kulorna att bli mindre.
själv tycker jag det låter väldigt mycket som skitsnack, men har ni andra hört något liknande ?

Eddie Vedder
2007-08-05, 15:44
okej, tack för all info :D
Jag har snackat med ett par polare och hörde att kreatinet kunde få kulorna att bli mindre.
själv tycker jag det låter väldigt mycket som skitsnack, men har ni andra hört något liknande ?

Ja det stämmer, har du inte hört talas om dom minimala "kolotestiklarna" som drabbar så många här på forumet?:D


......nej kulorna blir inte mindre.:)

King Grub
2007-08-05, 15:52
Det finns inga data på hur testiklarna påverkas av kroniskt kreatinbruk. Det finns rapporter om minskad penis- och testikelstorlek vid kreatinbruk, men det är ovetenskapliga självrapporteringar.

Fredriiik
2007-08-07, 22:00
Det finns inga data på hur testiklarna påverkas av kroniskt kreatinbruk. Det finns rapporter om minskad penis- och testikelstorlek vid kreatinbruk, men det är ovetenskapliga självrapporteringar.

nej nu skrämmer du mig king grub :confused:

Degpekka
2007-08-07, 23:37
nej nu skrämmer du mig king grub :confused:

du såg väl att han skrev ovetenskapliga självrapporter? :confused:

Rahf
2007-08-07, 23:54
Alltså folk som skapat en myt. Man vet aldrig vad de har tryckt i sig eller vilka syndrom de kan ha dragit på sig.